Stránka 10 z 61

Napsal: úte říj 19, 2010 13:25
od dvk
Já bych to zatím taky nekombinoval. Zatím bude stačit jenom časový spínač, udržování teploty termostatem není třeba - voda se jednorázově nahřeje a jede se.

Vyhřívaná garáž, krom toho že není pro auto úplně to pravé, je u mě bohužel hooooodně vzdálená budoucnost : )

Napsal: úte říj 19, 2010 13:25
od Laďuša
Zajímavý, zajímavý.... A co cirkulace vody? Aby pár čísel kolem nebylo teplo a dál úplně stejnej mráz, jako normálně

Napsal: úte říj 19, 2010 13:29
od dvk
Voda by měla postupným zahříváním přirozeně sama cirkulovat (teplá stoupá nahoru, "samotížka"). To souvisí s výkonem topného tělesa - když je moc velký, dochází k lokálnímu varu. U tohoto by to nemělo hrozit, je to fabrické a odzkoušené ...

Napsal: úte říj 19, 2010 13:30
od MartasBrno
Petr HC píše:
MartasBrno píše:Mám nápad:
použít místo spínacích hodin časový spínač, podobný tomu co se dává na hajzlík k ventilátoru - jak jsi psal vstaneš, postavíš na čaj, ťukneš do tlačítka (a časovač po nějaké době sám vypne)...
To by nemuselo být špatný...
A ještě časovač zapínat bezdrátovým zvonkem a nemusí ani tahat dráty domů.
Já si říkal hned jak jsme to napsal, že by to mohl ovládat bezdrátovým zvonkem :lol: . Asi mi čteš myšlenky. No, je to pravda, stojí to pár korun a není to složitý.

Napsal: úte říj 19, 2010 13:58
od vintera
Měl jsem předehřev na octávce (origo ponorný vařič vsazený to trubky), namontovaný na spodním přívodu ko chladiči. Prostě paráda. Používal jsem ho potom i u Š 1203 (má stejný motor i systém chlazení). Podnikový elektrikář mi k zásuvce namontoval časový spínač ovládání bojleru, ráno jsem jej zavčasu vytáhl. Jednou jsem však ráno autem nejel a z garáže se pak valily oblaka páry.
Předehřev má ještě jednu obrovskou výhodu, auto ihned topí, ještě než vyjede.

Napsal: úte říj 19, 2010 14:05
od dvk
Volná asociace na vaření a bojler - možná by pak bylo dobré spirálu krom časového spínače napojit přes teplotní čidlo z bojleru umístěné třeba v hadici u chladiče (jak zmiňoval Luděk Ondrůch). Je to naprosto jednoduchá pojistka a bojler na vyhození mám doma taky (teče ale spíná) ...

Zatím ale myslím, že časový spínač bude fakt stačit.

Napsal: úte říj 19, 2010 16:43
od Chester
zatím = dočasně = napořád ... bacha na to :)

Napsal: stř říj 20, 2010 13:49
od dvk
Chester píše:zatím = dočasně = napořád ... bacha na to :)
Toho se bojím : )

Jinak dneska ráno jsem to cvičně zapl na 45min, okolní teplota +3°C. První minuty je od bloku slyšet bublání (lokální var), po chvíli to ale přestane. Nevím, na kolik se to nahřálo, ručka teploměru byla při nastartování stále pod bílým polem. Na provozní teplotu se mi ale motor zahřál už po cca 5 km, včera při stejné ranní teplotě bez předehřevu po cca 8mi. Takže je třeba spirálu zapínat dřív, než při vstání z postele a nechat ji zapnutou déle. Asi to budu řešit klasickýma spínacíma hodinama (nastavitelný čas sepnutí i doba sepnutí) a holt se snažit vstávat každý den plusmínus stejně, aspoň budu mít motivaci : )

Ještě k té ceně ... celá sada je vlastně dvoudílná, zvlášť topné těleso podle typu motoru a k tomu univerzální sada kabelů. Díval jsem se na přibalené faktury a vychází to na 40EUR těleso a 44 EUR sada kabelů ...

Napsal: stř říj 20, 2010 13:55
od ger007
mi mame doma zasuvku na dialkove ovladanie funguje to cca na 25m, je to dobra vec, staci si dat budika trocha skor, kliknut vypinacom a v klude si este pol hodinku mozes davat dvacat :-D

Napsal: stř říj 20, 2010 14:06
od MartasBrno
dvk píše:P1030654_res.jpg
Za hodinu to vyhřeje o 30°, za 2 o cca 40°, za tři o 50°.
Takže pokud koukám na tu křivku, tak řekněme ekonomický čas ohřevu může být asi tak jedna hodina, možná dvě. Tedy pokud to člověk chápe jako "z nejhoršího venku", ne "co to dá" :) .
ger007 píše:zasuvku na dialkove ovladanie
jj, pohoda. nevíš výrobce?

dvk, sorry že ti tu stále hnojím tvoje téma nesmyslama :oops:

Napsal: stř říj 20, 2010 14:13
od dvk
MartasBrno, vpohodě, od toho je to fórum, že se tu kecá : )

Jináč já strašně nerad vstávám, takže pokud to jen trochu půjde, půjdu do automatiky. Taky mi přijde optimální doba zapnutí cca 1:30 - 2:00. Uvidíme, všecko se doladí za provozu. Teď si asi dám od Lady na chvíli pokoj, za dva týdny mi končí STK na UAZu :koko:

Taky jsem dnes koupil poslední a nejdůležitější část zimní výbavy - smetáček se škrabkou : )

Napsal: stř říj 20, 2010 14:14
od Patrac
se to pak když tak promázne není problém je to k věci :wink:
mmj myslím že čas ohřevu bude i závislý na okolní teplotě. :)

Napsal: stř říj 20, 2010 14:19
od MartasBrno
Patrac píše:čas ohřevu bude i závislý na okolní teplotě.
i jo, bude, ale myslím, že ta křivka se víceméně jenom posune a s počáteční teplotou se změní výsledná...

Napsal: stř říj 20, 2010 14:52
od dvk
MartasBrno píše:
Patrac píše:čas ohřevu bude i závislý na okolní teplotě.
i jo, bude, ale myslím, že ta křivka se víceméně jenom posune a s počáteční teplotou se změní výsledná...
Jasné, tak tak. Za dlouhých zimních večerů snad sestrojím něco sofistikovanějšího na zapínání/vypínání.

Napsal: stř říj 20, 2010 15:17
od ger007
nieco co bude fungovat podla vonkajsich teplot nalad majitela a casu :-D to bude nieco telepaticke :-D :wink: