Motor nejde nastartovat
Moderátor: Moderátoři
LADA 2112 /r.v.2004
Potrebujem pomoc. Mám LADU 2112 16V. Keď odblokujem imobilizér a chcem auto naštartovať tak niekedy čím ďalej častejšie mi kontrolky nabehnú cca na 20% a auto proste nenaštartujem.
Po nejakom čase niekedy 10s niekedy 2min niekedy po preštarovaní kontrolky nabehnú na 100% a auto nabehne. Niekedy mi to vypadne počas jazdy a potom trčím niekde na križovatke kým to zase po nejakom čase nanaskočí.Máte s tím nejaké skúsenosti.Pripádá mi to ako by bol v riadiacej jednotke alebo niekde inde studený spoj.
Po nejakom čase niekedy 10s niekedy 2min niekedy po preštarovaní kontrolky nabehnú na 100% a auto nabehne. Niekedy mi to vypadne počas jazdy a potom trčím niekde na križovatke kým to zase po nejakom čase nanaskočí.Máte s tím nejaké skúsenosti.Pripádá mi to ako by bol v riadiacej jednotke alebo niekde inde studený spoj.
Re: LADA 2112 /r.v.2004
jakubkubo píše:Potrebujem pomoc. Mám LADU 2112 16V. Keď odblokujem imobilizér a chcem auto naštartovať tak niekedy čím ďalej častejšie mi kontrolky nabehnú cca na 20% a auto proste nenaštartujem.
Po nejakom čase niekedy 10s niekedy 2min niekedy po preštarovaní kontrolky nabehnú na 100% a auto nabehne. Niekedy mi to vypadne počas jazdy a potom trčím niekde na križovatke kým to zase po nejakom čase nanaskočí.Máte s tím nejaké skúsenosti.Pripádá mi to ako by bol v riadiacej jednotke alebo niekde inde studený spoj.
co znamena "kontrolky nabehnout na 20%" ? na 20% jasu, ukazatele na 20% drahy ukazatele, rozsviti se ve 20% pripadu zapnuti zapalovani ... he?
VAZ 2104 1.3 1989
Re: LADA 2112 /r.v.2004
Jasné kontrolky nabehnú na cca 20% jasu niekedy takmer len 0% jasu palivomer 0% smerovky 0% digit.ukazovatel km 0% akurát fungujú hlavné svetlá.
Re: LADA 2112 /r.v.2004
Kostra, studeňáky, přechodové odpory v konektorech. To představuje 95 procent podobných závad. Už to zde mnohokrát bylo popsáno. Vše překontrolovat, změřit úbytky napětí všude, kde to jde. jiné řešení neznám. V řídící jednotce to určitě nebude. Ta spíná jedinou kontrolku a to Check engine.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Re: LADA 2112 /r.v.2004
Dík za odpoveď. Ako by to bolo v tej kontrolke motora. Keď naskočí na 100% jasu všetko je OK.
Re: Motor nejde nastartovat
Začal bych kontrolou baterky a jejích svorek a přívodů.
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Re: Motor nejde nastartovat
A v případě neúspěchu bych pokračoval podle http://www.chiptuner.ru/content/ground/ díl 1,2,3.zelvotron píše:Začal bych kontrolou baterky a jejích svorek a přívodů.
U mojí zhruba stejně staré 2112 byla problémem kostřící svorka pod krytem vedle pedálu "plynu", kde se schází asi 5-6 zemnících vodičů od ŘJ, palubky,IMO,relátek čerpadla,ventilátoru a hlavního relé.
A pokud pohasíná více kontrolek než kontrolka motoru, (jak jsi psal na začátku), nehledej to okolo ní.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Re: Motor nejde nastartovat
K tomuto tématu ještě citace z Autorubik.sk : Pozor si treba dať aj na často lajdácke ukostrenie vozidla, ktoré môže niekedy aj znehybniť celé vozidlo. Najspoľahlivejšia prevencia tejto poruchy či skôr nedostatku, je dôsledná kontrola všetkých ukostrovací bodov – najmä okolo riadiacej jednotky a na motore. Ak nie je totiž vozidlo garážované, dochádza v týchto miestach ku korózii a v dôsledku toho aj k neodhadnuteľnému správaniu elektroniky.
P.S. Jakubkubo - je dobrým zvykem podělit se s ostatními o zkušenosti nabyté zde na fóru. (abychom třeba neradili blbě)
P.S. Jakubkubo - je dobrým zvykem podělit se s ostatními o zkušenosti nabyté zde na fóru. (abychom třeba neradili blbě)
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
- lucifero89
- Příspěvky: 199
- Registrován: čtv srp 18, 2011 13:42
- Bydliště: Nitrianske Pravno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor nejde nastartovat
Nazdar ľudia, mám problém... Môj otec má Ladu 2112 (2006, motor 21124 - 1,6 16V, ECU - BOSCH 21124-1411020-10, t.j. asi 7.9.7), všetko fungovalo, zaparkoval ju do garáže, 3 dni na nej nejazdil a na 4. deň sa mu nepodarilo naštartovať. Správa sa to asi takto:
- zapnete zapaľovanie (počuť čerpadlo, ak sa predtým viackrát rýchlo za sebou nezapínalo zapaľovanie),
- kontrolka imobilizéra bliká 2x/sekundu => imobilizér je v režime čítania,
- priložíte čierny kódový kľúč, 2x pípne, kontrolka imoblizéra zhasne (po pár sekundách sa mi zdá, že aj cvakne relé),
- následne pri pokuse naštartovať štartér len točí motorom a točí, točí a nič, ani náznak odpálenia.
Napadlo mi viacero možností:
1. vyrazená poistka alebo chybné relé -> skontroloval som všetky 3 poistky aj relé nad RJ, všetko funkčné,
2. nedáva palivo - chcel som pozrieť, či sú sviečky mokré, ale kľúč som požičal kamošovi a keďže sú hlboko nedokážem povoliť (skúsim zajtra),
3. nehádže iskru - sú tam 4 samostatné zapaľovacie cievky, priamo na sviečkach, vytiahol som jednu cievky, dal do nej sviečku, spojil o kostru a pri štartovaní žiadna iskra (viem, že tento test dokáže cievku odpáliť, ale spojenie o kostru som spravil pomocou štartovacieho kábla, klieštiny kábla sú fakt silné, takže šanca prerušenia kontaktu minimálna).
Skúšal som aj diagnostikovať chyby, ale v pamäti nie je uložená žiadna.
To že nedáva iskru ma priviedlo na myšlienku, že môže byť niečo s imobilizérom:
- no červená kontrolka stavu na snímači kľúčov sa správa štandardne, žiadne nezvyčajné blikanie ani nič (pozri opis vyššie),
- skúšal som aj druhý čierny kódový kľúč, správanie rovnaké,
- skúšal som znovu "zaškoliť" čierne kľúče pomocou červeného, všetko prebehlo v poriadku, zdá sa, ale nepomohlo,
- skúšal som vyradiť imobilizér prepnutím do "servisného režimu" podľa návodu vo vlákne "Diagnostika RJ motoru Lada 2112 v domácich podmienkach/strana 3", ale nepodarilo sa, konkrétne 4. bod hovorí "Přibližně po uplynutí 3-5 sekund po vypnutí zapalování musí LED dioda začít kmitat s frekvencí 10 krát za sekundu a přerušovat toto kmitání po uplynutí každé sekundy.", žiadne prerušovanie po každej sekunde som nezaznamenal, proste iba stále rýchlo bliká, dočítal som sa na ruských fórach, že novšie imoblizéry už žiadny servisný mód ani nemali, takže to bude asi dôvod neúspechu,
- skúšal som dokonca aj šialený postup alternatívneho spúšťania motora pomocou kódu vyťukaného plynovým pedálom, keďže tento kód nemáme a asi ani nebol aktivovaný, tak som sa pokúsil ho naprogramovať, ale znova neúspešne, správa sa to inak ako v príručke http://chiptuner.ru/download/docs/m797_1,6_e3.rar
Prečítal som toto fórum skrz na skrz, či je tu nejaký postup na vyradenie imoblizéra, spomína sa tu len nejaké preskratovanie kontaktov 9 a 18 v konektore RJ imoblizéra, ale nefunguje to a podľa toho, čo som čítal, je to len prepoj K-line, ktorú RJ imoblizéra rozpája pri komunikácii s ECU. Takže po odpojení RJ imobilizéra je potrebné preskratovať, aby fungovala diagnostika. Samotné vyradenie imoblizéra to teda nerieši, na to podľa všetkého treba naletovať do ECU novú čistú EEPROM a až potom odpojiť RJ imoblizéra. Výsledkom bude, že sa auto bude správať ako keď vyšlo z fabriky a imoblizér nebude aktívny až do prvého spárovania s kódovými kľúčmi... Ale tento postup mi príde ako hard-core, neskúšal som...
Vo výsledku už fakt neviem, čo ďalej... Nejaké nápady? Resp. podarilo sa niekomu nejako vyradiť imoblizér?
- zapnete zapaľovanie (počuť čerpadlo, ak sa predtým viackrát rýchlo za sebou nezapínalo zapaľovanie),
- kontrolka imobilizéra bliká 2x/sekundu => imobilizér je v režime čítania,
- priložíte čierny kódový kľúč, 2x pípne, kontrolka imoblizéra zhasne (po pár sekundách sa mi zdá, že aj cvakne relé),
- následne pri pokuse naštartovať štartér len točí motorom a točí, točí a nič, ani náznak odpálenia.
Napadlo mi viacero možností:
1. vyrazená poistka alebo chybné relé -> skontroloval som všetky 3 poistky aj relé nad RJ, všetko funkčné,
2. nedáva palivo - chcel som pozrieť, či sú sviečky mokré, ale kľúč som požičal kamošovi a keďže sú hlboko nedokážem povoliť (skúsim zajtra),
3. nehádže iskru - sú tam 4 samostatné zapaľovacie cievky, priamo na sviečkach, vytiahol som jednu cievky, dal do nej sviečku, spojil o kostru a pri štartovaní žiadna iskra (viem, že tento test dokáže cievku odpáliť, ale spojenie o kostru som spravil pomocou štartovacieho kábla, klieštiny kábla sú fakt silné, takže šanca prerušenia kontaktu minimálna).
Skúšal som aj diagnostikovať chyby, ale v pamäti nie je uložená žiadna.
To že nedáva iskru ma priviedlo na myšlienku, že môže byť niečo s imobilizérom:
- no červená kontrolka stavu na snímači kľúčov sa správa štandardne, žiadne nezvyčajné blikanie ani nič (pozri opis vyššie),
- skúšal som aj druhý čierny kódový kľúč, správanie rovnaké,
- skúšal som znovu "zaškoliť" čierne kľúče pomocou červeného, všetko prebehlo v poriadku, zdá sa, ale nepomohlo,
- skúšal som vyradiť imobilizér prepnutím do "servisného režimu" podľa návodu vo vlákne "Diagnostika RJ motoru Lada 2112 v domácich podmienkach/strana 3", ale nepodarilo sa, konkrétne 4. bod hovorí "Přibližně po uplynutí 3-5 sekund po vypnutí zapalování musí LED dioda začít kmitat s frekvencí 10 krát za sekundu a přerušovat toto kmitání po uplynutí každé sekundy.", žiadne prerušovanie po každej sekunde som nezaznamenal, proste iba stále rýchlo bliká, dočítal som sa na ruských fórach, že novšie imoblizéry už žiadny servisný mód ani nemali, takže to bude asi dôvod neúspechu,
- skúšal som dokonca aj šialený postup alternatívneho spúšťania motora pomocou kódu vyťukaného plynovým pedálom, keďže tento kód nemáme a asi ani nebol aktivovaný, tak som sa pokúsil ho naprogramovať, ale znova neúspešne, správa sa to inak ako v príručke http://chiptuner.ru/download/docs/m797_1,6_e3.rar
Prečítal som toto fórum skrz na skrz, či je tu nejaký postup na vyradenie imoblizéra, spomína sa tu len nejaké preskratovanie kontaktov 9 a 18 v konektore RJ imoblizéra, ale nefunguje to a podľa toho, čo som čítal, je to len prepoj K-line, ktorú RJ imoblizéra rozpája pri komunikácii s ECU. Takže po odpojení RJ imobilizéra je potrebné preskratovať, aby fungovala diagnostika. Samotné vyradenie imoblizéra to teda nerieši, na to podľa všetkého treba naletovať do ECU novú čistú EEPROM a až potom odpojiť RJ imoblizéra. Výsledkom bude, že sa auto bude správať ako keď vyšlo z fabriky a imoblizér nebude aktívny až do prvého spárovania s kódovými kľúčmi... Ale tento postup mi príde ako hard-core, neskúšal som...
Vo výsledku už fakt neviem, čo ďalej... Nejaké nápady? Resp. podarilo sa niekomu nejako vyradiť imoblizér?
Lada 4x4 (2131), 2018
Re: Motor nejde nastartovat
Immobilizer sa da vyradit, ak chces, mozeme vyskusat.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
- lucifero89
- Příspěvky: 199
- Registrován: čtv srp 18, 2011 13:42
- Bydliště: Nitrianske Pravno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor nejde nastartovat
Potrebujes na to programator, ktory "vymaze" cip. Alebo fyzicky vymenis cip za novy, cisty.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
- lucifero89
- Příspěvky: 199
- Registrován: čtv srp 18, 2011 13:42
- Bydliště: Nitrianske Pravno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor nejde nastartovat
Hm, no to je podľa všetkého ten postup, ktorý som vyššie označil za "hard-core"... Mám za to, že ten čip je práve tá EEPROM pamäť... Podľa všetkého ju treba odletovať z ECU. Zariadenie "programátor" doma nemám ani náhodou, ani nikoho v okolí nepoznám, kto by to mal... Tak už fakt len nový čip asi... Hm, takže nádej, že existuje nejaký ľahší spôsob, je pochovaná...Cory píše:Potrebujes na to programator, ktory "vymaze" cip. Alebo fyzicky vymenis cip za novy, cisty.
Lada 4x4 (2131), 2018
Re: Motor nejde nastartovat
Ja programator mam
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
- lucifero89
- Příspěvky: 199
- Registrován: čtv srp 18, 2011 13:42
- Bydliště: Nitrianske Pravno
- Kontaktovat uživatele: