Stránka 10 z 24
Napsal: pát říj 29, 2010 22:01
od MartasBrno
mayo456 píše:myslíš tie humicky na ramienkach?
Ano, přesně to myslím. Jo, máme stejný ročník
Napsal: pát bře 25, 2011 20:52
od mayo456
počujte mám problém a potrebujem pomoc. Dnes som do auta sadol normálne som naštartoval jazdil. prišiel som pred blok na 15 minút som auto odstavil. potom som ho chcel znova naštartovať ale ako som začal štartovať len začal cvakať startér a kontrolky oleja a dobíjania ako aj interierové osvetlenie mierne zhasli. dal som dobíjať baterku no bez výsledku. na indukčnej cievke som si všimol, že ten čierny káblik ktorý ide od rozdeľovača k indučke je voľný a taktiež je tam strhaný závit čiže ho neviem poriadne prichytiť. mohlo odísť silové relé, alebo regulátor napätia?? prosím poradťe lebo už mám z toho hlavu ako melón. ďakujem.
Napsal: pát bře 25, 2011 22:48
od MartasBrno
pokud startér cvakal a neměl snahu točit , drcnul bych do auta aby se posunulo s kvaltem - jestli to není starterem. Kontrolky pohasly moc? No, po nabití to poznáš. Ale to cvakání bych řekl že je věc startéru a vhodné konstelace hvězd. když jsem koupil modrého, taky cvakal, každý pátý start sem musel zkoušet několikrát. Pak se toběhem podzimu samo zajelo a od té doby vždycky točí na poprvé.
Napsal: pát bře 25, 2011 23:47
od mayo456
kontrolky aj osvetlenie interiéru pri polohe štartovanie hasne asi tak o polovicu svietivosti. skusal som to aj trochu popohybovať so zaradenou štyrkou a nič. skúsim ešte vymeniť prech na spínacej skrinke mám dve spínacie skrinky tak uvidím či to pomôže. dúfam že to bude tým...
Napsal: sob bře 26, 2011 00:07
od Hurikán
mayo456, nevím, jestli v tuto pozdní hodinu ještě dobře chápu, nebo jestlis při popisu nesmotal víc věcí dohromady.
Zcela logickou úvahou vzato, pokud při poloze klíčku "startování" cvakne startér, pohasnou světla s kontrolkama a motor se ani nehne, tak zcela jistě NENÍ problém ve spínací skříňce, ani v relé startéru, natož pak v zapojení zapalovací cívky. Při tomto projevu se dá závada lokalizovat velmi snadno, neboť oblast pátrání lze zúžit na:
- špatný kontakt mezi baterií a kostrou, resp. velký přechodový odpor v zakončení vedení u baterie
- porucha startéru
Já osobně sázím na druhou možnost. Vede mě k tomu to, že baterii jsi měl venku a v případě špatného kontaktu je zde tedy možnost, že by při opětovné montáži došlo k odstranění chyby. Navíc já sám jsem měl jednou prakticky identickou poruchu. Starér cvaknul, světla pohasla a motor se ani nehnul. Po výměně baterie se nic nezměnilo a dokonce i při připojení druhého auta přes kabely byl výsledek stejný. Nakonec jsem po demontáži startéru zjistil, že upadl jeden držák uhlíku a vinutí tak šlo do zkratu.
Napsal: sob bře 26, 2011 00:19
od mayo456
kontakty na baterke ako aj kostru na kasni som čistil tam chyba byť nemôže. takže asi štartér. To isté sme skúšali aj my prepojiť dve autá štartovacími káblami a nič. len cvaklo a nešlo. takže to môže byť tým držiakom uhlíku resp. samotnými uhlíkmi? koľko ich tam je?
Napsal: sob bře 26, 2011 00:23
od Hurikán
Tak potom je to jasné. 100% je chyba ve startéru. Uhlíky, resp. jejich držáky tam jsou celkem 4. Jsou rozmístěné po obvodu komutátoru v rozestupu 90°. Ke kontrole stavu uhlíků a/nebo držáků stačí odmontovat plechový kryt v zadní části startéru.
Napsal: sob bře 26, 2011 00:26
od mayo456
sú medzi tými uhlíkmi nejaké rozdiely alebo sú všetky stejné? pretože by som kúpil šecky nové. a ešte raz ďakujem táta Hurikán za pomoc
Napsal: sob bře 26, 2011 00:34
od Hurikán
Všechny 4 uhlíky jsou stejné. Ale radši ten startér nejdřív rozeber, než uhlíky koupíš. Třeba to samotnými uhlíky nebude a budeš mít, tak jako já, zlomenou pružinu v držáku uhlíku, nebo něco podobného.
A děkovat netřeba. Zatím se nic neopravilo.
Napsal: sob bře 26, 2011 00:41
od mayo456
tak budem to riešiť v pondelok. viem o jednom šikovnom človeku čo repasuje štartéry takže to poriešim s nim.
Napsal: sob bře 26, 2011 21:29
od mayo456
takže uhlíky sú nakoniec dobré, problém je v tom že sa štartér nedokázal pretočiť, niečo ho zablokovalo. vymenia sa však preventívne uhlíky, puzdrá na štartéry a premaže sa.
Napsal: ned čer 19, 2011 17:13
od mayo456
po čase aby to tu nezapadlo, som urobil kvalitné fotky pre porovnanie ako sa auto zmenilo alebo nezmenilo za dva roky. za tieto dva roky som najazdil 6000 km, vyriešil niekoľko závad ako nepremazaný štartér, tečúce zadné valčeky a pod. ale aj kozmetických detailov. trošku som to rozleštil a ešte ako to je na starom aute zvykom ma veľa čaká. Dúfam že už viac prezradia fotky
http://mayo456.rajce.idnes.cz/Lada meno Lada a heslo 2101.
Napsal: ned čer 19, 2011 18:49
od radek mb
Co je s tím pravým zadním blatníkem? To byl měněný? Vypadá jako natřený základovkou. Jinak pěkné
Napsal: ned čer 19, 2011 19:14
od Křečík Barbuška
mayo456 píše: meno Lada a heslo 2101
Nefachčí to
. Oprav si to L na l
.
Napsal: ned čer 19, 2011 20:00
od Jakub Metelka
Pěkná
.Ten zadní blatník si zapoměl rozleštit