Taktéž jsem byl povožen v Prioře, za což tímto Tommelovi ještě jednou děkuju.

Sice jsem auto bohužel viděl až za šera/tmy, ale i přesto je můj dojem z tohoto vazu velmi dobrý. Kvalita zpracování je opravdu na úrovni. Hlavně to platí o interiéru, který s desítkou opravdu nelze vůbec srovnávat. I spáry mezi jednotlivými díly jak v interiéru, tak na karoserii jsou pěkně rovné. Takže z hohoto pohledu je to oproti vajíčkové řadě opravdu zcela nový typ.
V interiéru nic nevrzalo, ani nerachotilo. Materiál na sedačkách je příjemně kvalitní. Vysoce hodnotím přístrojovou desku, která je velmi pohledná i přehledná a současně řidiče ničím neruší nebo neunavuje. Podsvětlení palubovky i všech dalších ovladačů v autě lze navíc regulovat v dosti širokém rozsahu, což je další velké +. Všechny ovladače mají příjemný krátký "strojový" chod. Žádné vaklání a několikacentimetrové vůle, příp. ovládací dráhy. Sedačky jsou dobře tvarované a příjemě tuhé, takže by nemusely unavovat ani při delší jízdě. Přední sedáky jsou ale asi o kousek užší, než třeba v Octávii. Další značný + je přítomnost třetího zadního samonavíjecího pásu.
Abych jen nechválil, tak auto má bohužel i několik mínusů. Tím hlavním je celkově málo prostoru, kterého je i navzdory relativně větším rozměrům auta o dost míň, než třeba v krabici. Měřím asi 185 cm a vlezl jsem se do auta úplně "akorát". Vzadu jsem hlavou trochu narážel do snižujícího se stropu. V předu byl samotný posez dobrý, ale téměř bez jakékoliv rezervy. Sedadlo jsem měl asi jeden až dva zuby od nejzažší zadní polohy. Trošku taky vadila poloha volantu. Ten je sice výškově seřiditelný, jenže při své (nijak velké) výšce bych nejhornější polohu rád považoval za nejnižší, protože hlavně při nastupování působí relativně malá mezera mezi sedadlem a volantem drobné problémy.
Při zavřených dveřích a oknech není běžící motor v autě téměř slyšet. Ten o sobě dává příjemným kultivovaným způsobem vědět až při překročení cca 3.000 ot. Honza 21061 asi nebude mít příliš radost, ale tento motor se opravdu velmi rád a ochotně vytáčí a zvlášť ve vyšších otáčkách docela solidně "bere". Při krátké vzdálenosti na rovné ulici bez rozjíždění ve čtyřech osobách nebyla 130-ka během chvilky vůbec žádný problém. Čili s tímto motorem se dá jezdit opravdu velmi svižně. Solidnímu výkonu motoru zdatně sekundovaly i solidně účinné brzdy.
Svezení bylo jen krátké a po rovné silnici, takže k podvozku se vyjádřit nemůžu, ale i tak jsem měl z jízdy velmi dobrý dojem. Na úplný závěr si tedy dovolím říct, že v dané velikosti auta, s danou výbavou, výkonem motoru, zpracováním a hlavně cenou tahle Lada nemá konkurenci. Docela si dokážu její pořízení představit.

Škoda jen úspory na prostoru, díky kterému se připravili o zákazníky většího vzrůstu.
Mé první hodnocení je tedy
**********