Stránka 90 z 124

Re: Fábie.

Napsal: stř srp 31, 2011 10:22
od Cooper
dvk píše:Ale cos u toho říkal, to je to podstatné, s tím se pochlub, konečně to přišlo a je to tu ! Ano přátelé, je to skutečně tak, došlo na větu "Zlatý žigul, fakt!" :D
Ano přiznám se....tuto větu jsem opravdu řekl/napsal :-D

Re: Fábie.

Napsal: stř srp 31, 2011 11:15
od Luděk Musil
Cooper píše:
dvk píše:Ale cos u toho říkal, to je to podstatné, s tím se pochlub, konečně to přišlo a je to tu ! Ano přátelé, je to skutečně tak, došlo na větu "Zlatý žigul, fakt!" :D
Ano přiznám se....tuto větu jsem opravdu řekl/napsal :-D
Nedá mi to parafrázovat: jednou žigul - pořád žigul
:D

HTP vítězem soutěže spotřeby

Napsal: stř zář 28, 2011 19:55
od veliz
Obstarožní fabia 1,2HTP40kW se stala vítězem známé Škoda Economy Run 2011 se spotřebou 2,780 l/100km, průměrnou rychlostí 53,72 km/h a emisemi 66,164g/1km CO2. Druhá skončila fabia 1,6TDI77kW se spotřebou 2,605l/100km, průměrnou rychlostí 55,39lkm/h a emisemi CO2 69,035g/km. Jelikož v této soutěži rozhodují emise CO2, vítězem je tentokrát HTPéčko, které prokázalo potenciál jezdit úsporně.

Re: Fábie.

Napsal: stř zář 28, 2011 20:03
od Marťas
Konečně někdo objevil styl jízdy a podmínky ve kterých se htp dokáže dostat pod 7,5l/100km. Ačkoli nechápu, jak to udělali..

Re: Fábie.

Napsal: stř zář 28, 2011 20:35
od MartasBrno
Moderní technika a selskej rozum? A asi velká míra nadšení.

Co je to za manýry měřit něco na gramy CO2? Odkdy je CO2 špatné?

Re: Fábie.

Napsal: čtv zář 29, 2011 08:36
od Marek
Pokud ten motor budu trvale trápit podtočený v otáčkách pod 1500, budu brzdou provozu a nepojedu víc jak 60, dostanu se tam taky. Ale já mám svůj motor rád a nedovolím, aby takhle trpěl. Motor má pracovat v rozmezí otáček maxima točivého momentu a maxima výkonu - s ohledem na premávku a terén.

Zejména motory HTP, které vynikají tím, že mají velmi nepříznivý průběh točivého momentu, tímto způsobem jízdy doslova dostávají na prdel a dlouho to nevydrží.

Re: Fábie.

Napsal: čtv zář 29, 2011 08:41
od dvk
No a z jiné strany - má smysl pořizovat auto se slabým motorem, když téměř 2x silnější motor umí jezdit stejně ekonomicky a přitom se s ním bude dát i předjíždět ? :wink:

Re: Fábie.

Napsal: čtv zář 29, 2011 08:48
od Laďuša
Co to je za blbost? Selským rozumem je mi jasný, že když motor o menším objemu sežere víc paliva než motor o větším objemu, je zcela zákonitě v měření úspornosti horší. Ale měřit to podle obsahu nejedovatýho kysličníku, což je asi čtvrtej nejzastoupenější prvek ve vzduchu, tak to mě příde jako kardinální volovina.
Mimochodem, s htp se dá úplně normálně jezdit do 6 litrů a s ňákou tou snahou za 5, takže zase to až tak nepřehánějte.

Re: Fábie.

Napsal: pát zář 30, 2011 08:02
od Cooper
No já vám nevím, kdybych to věděl tak si Economy Run zkusím. Když jedu normálně mám spotřebu 4 litry, když se snažím a nebrzdím tak i 3,5. Známý, má BMW nějáký třílitr osmivál, naftu a naprosto běžně jezdí za 6 litrů. Strejda má Mazdu 6, benzína 2.0 a já jsem s tím z Ostravy do Hradce přes Mohelnici ujel všechno za 6 litrů. Včera jsem jel do Makra Peugeotem 207 bo co to je, kabriolet, motor 1,6 benzín. Kamarád s tím jezdí za 8-9 litrů, já Makro otočil za 6,4.

Všechno je to hlavně o řidiči. Já to beru tak, že každé šlápnutí na brzdu stojí "prachy", tak se snažím brzdit co nejméně, jet plynule, zbytečně nezrychlovat když vím že budu brzdit. Někomu to přijde jako brzdění provozu. Do Ostravy to mám 80 km, 30 km jedu po okresce, přes vesnice a projíždím Hranicemi, zbytek už pak jedu po dálnici. z toho asi 5 km přes město. Průměrnou rychlost za tu trasu mám asi 72 km/h a spotřebu kolem 4 litrů, podle toho jak fouká vítr.

Je to mezi volantem a sedačkou, je jedno co tam máte za motor......

Re: HTP vítězem soutěže spotřeby

Napsal: sob říj 01, 2011 13:25
od Štěpán
veliz píše:Obstarožní fabia 1,2HTP40kW se stala vítězem známé Škoda Economy Run 2011 se spotřebou 2,780 l/100km, průměrnou rychlostí 53,72 km/h a emisemi 66,164g/1km CO2. Druhá skončila fabia 1,6TDI77kW se spotřebou 2,605l/100km, průměrnou rychlostí 55,39lkm/h a emisemi CO2 69,035g/km. Jelikož v této soutěži rozhodují emise CO2, vítězem je tentokrát HTPéčko, které prokázalo potenciál jezdit úsporně.
Toho kluka, co to jel, osobně znám. Děla ve vývojí u motorářu a na tomhle motoru ( HTP ) má svúj podil viny.
Bavil jsem se s ním, jakým stylem to jel. Hodně mě překvapilo, co to je za styl.
Rozjede auto na cca 80 - 90km/h, vyřadí kvalt a chcípne motor. Až auto zpomalí na cca 45 - 40km/h, tak nastartuje motor přes 5. kvalt a šlápne na plyn téměř na podlahu. V té chvíli je škrtící klapka maximálně otevřena a motor pracuje s maximální účinnosti - nic nebrání v průtoku vzduchu. Takhle pod plným plynem zrychlí zase na cca 85 - 90km/h a vyřadí a chcípne motor. Tímhle houpačkovým stylem ujel cca 300km s průměrnou rychlostí cca 53km/h.

Samozřejmě, že na voze bylo dalších pár úprav, ale nic, co by bylo prrotizákonné nebo by poškodilo auto. Motorovej olej na spodní rysce měrky, kola nafoukaný na max hodnotu doporučenou výrobcem vozů a vazelína v ložiskách zadních kol nahrazena převodovým olejem. S vyplým motorem pak takhle dokázal ujet kolem 2km po rovince.

Re: Fábie.

Napsal: sob říj 01, 2011 20:38
od Veverka
dvk píše:No a z jiné strany - má smysl pořizovat auto se slabým motorem, když téměř 2x silnější motor umí jezdit stejně ekonomicky a přitom se s ním bude dát i předjíždět ? :wink:
Za nový chtěj 2x víc :P .
Štepán:taky způsob 8) .

Re: Fábie.

Napsal: sob říj 01, 2011 22:57
od MartasBrno
Štěpán, to je něco na způsob jízdy s warťákem ne? Rozjet na 90, nohu z plynu, a až jedu 50, zase rozjet... něco, co funguje, ale v provozu nejde použít, protože by mne ostatní zabili. Osobně to občas praktikuju s tím, že okamžik zrychlení volím podle okolního provozu, abych nebrzdil... Ale chce to fakt vytunit ty ztráty v náhonu a podobně, což teda nevím nevím... Nové drahé oleje, ajajaj...

Jak nejlépe vytunit žigulácký náhon aby šel lehce? Dodržovat termíny údržby? :-)

Re: Fábie.

Napsal: ned říj 02, 2011 17:38
od Marek
Tak asi je nám všem naprosto jasné, že takový styl jízdy je zaprvé nereálný a za druhé smrtelný pro motor. Takže takové měření spotřeby paliva je podle mého názoru totálně mimo mísu.

Myslete si kdo chcete co chcete - výsledky takovýchto absurdit mě nezajímají.

Re: Fábie.

Napsal: ned říj 02, 2011 19:16
od radek mb
Nehledě na to, že to je dost ujeté, takovýto způsob jízdy, tak v běžném provozu bych za ním jet nechtěl. Toto by si totiž rázně říkalo o nakopání do pr*ele.

Re: Fábie.

Napsal: ned říj 02, 2011 19:46
od Cory
Otec niekedy tiez vypinal motor..rozbehol sa na rovnej ceste na cca 110-120, vyradil a vypol...ale to bol asi tak 3km usek...a potom vypinal dole kopcom. Prekvapivo sme stale ubrzdili :mrgreen: Ale mam pocit, že pre ladu plati pravidlo: čim rychlejsie "preletíš" daný úsek, tým menej ti to stihne zožrať :D