Fábie.

Volné rozjímaní na téma "proč jsem si raději nekoupil Ladu" a podobná zpovědní témata.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět

Líbí se vám nová Fabka?

Anketa končí za pon pro 29, 2014 17:48

Ano
6
55%
Ne
5
45%
 
Celkem hlasů: 11

Cooper
Příspěvky: 1070
Registrován: úte črc 21, 2009 16:54
Bydliště: Ostrava

Re: Fábie.

Příspěvek od Cooper »

dvk píše:Ale cos u toho říkal, to je to podstatné, s tím se pochlub, konečně to přišlo a je to tu ! Ano přátelé, je to skutečně tak, došlo na větu "Zlatý žigul, fakt!" :D
Ano přiznám se....tuto větu jsem opravdu řekl/napsal :-D
Lada 21044i r.v. 1997 "Láďa"
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"

http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif

http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/

Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!

Tři Sestry Lada Gang
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10559
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Fábie.

Příspěvek od Luděk Musil »

Cooper píše:
dvk píše:Ale cos u toho říkal, to je to podstatné, s tím se pochlub, konečně to přišlo a je to tu ! Ano přátelé, je to skutečně tak, došlo na větu "Zlatý žigul, fakt!" :D
Ano přiznám se....tuto větu jsem opravdu řekl/napsal :-D
Nedá mi to parafrázovat: jednou žigul - pořád žigul
:D
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
veliz
Příspěvky: 505
Registrován: čtv led 28, 2010 21:19
Bydliště: Praha-západ

HTP vítězem soutěže spotřeby

Příspěvek od veliz »

Obstarožní fabia 1,2HTP40kW se stala vítězem známé Škoda Economy Run 2011 se spotřebou 2,780 l/100km, průměrnou rychlostí 53,72 km/h a emisemi 66,164g/1km CO2. Druhá skončila fabia 1,6TDI77kW se spotřebou 2,605l/100km, průměrnou rychlostí 55,39lkm/h a emisemi CO2 69,035g/km. Jelikož v této soutěži rozhodují emise CO2, vítězem je tentokrát HTPéčko, které prokázalo potenciál jezdit úsporně.
Lada Niva 1,7MPi+LPG r.v. 2009 (01/2010 - 3/2014);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
Uživatelský avatar
Marťas
Příspěvky: 3466
Registrován: ned čer 21, 2009 22:56
Bydliště: Praha 10

Re: Fábie.

Příspěvek od Marťas »

Konečně někdo objevil styl jízdy a podmínky ve kterých se htp dokáže dostat pod 7,5l/100km. Ačkoli nechápu, jak to udělali..
2101, r.v.1977, 1700k - Vladimir / 2106, r.v.1978 - Nikolaj / 21061, r.v.1986 - Sergej / 21044, r.v. 1999 :hrob: / 21044, r.v. 1997 Ivan / 1119, r.v. 2009 Kalina / Jawa 20, rv. 1969 / Š1203 rv. 1975 - Blaženka / Jawa 250/353 rv. 1957 / Avia A21 Furgon / Zetor 25A
Obrázek
Жигули навсегда!
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Re: Fábie.

Příspěvek od MartasBrno »

Moderní technika a selskej rozum? A asi velká míra nadšení.

Co je to za manýry měřit něco na gramy CO2? Odkdy je CO2 špatné?
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Fábie.

Příspěvek od Marek »

Pokud ten motor budu trvale trápit podtočený v otáčkách pod 1500, budu brzdou provozu a nepojedu víc jak 60, dostanu se tam taky. Ale já mám svůj motor rád a nedovolím, aby takhle trpěl. Motor má pracovat v rozmezí otáček maxima točivého momentu a maxima výkonu - s ohledem na premávku a terén.

Zejména motory HTP, které vynikají tím, že mají velmi nepříznivý průběh točivého momentu, tímto způsobem jízdy doslova dostávají na prdel a dlouho to nevydrží.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
dvk
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Re: Fábie.

Příspěvek od dvk »

No a z jiné strany - má smysl pořizovat auto se slabým motorem, když téměř 2x silnější motor umí jezdit stejně ekonomicky a přitom se s ním bude dát i předjíždět ? :wink:
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12126
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Fábie.

Příspěvek od Laďuša »

Co to je za blbost? Selským rozumem je mi jasný, že když motor o menším objemu sežere víc paliva než motor o větším objemu, je zcela zákonitě v měření úspornosti horší. Ale měřit to podle obsahu nejedovatýho kysličníku, což je asi čtvrtej nejzastoupenější prvek ve vzduchu, tak to mě příde jako kardinální volovina.
Mimochodem, s htp se dá úplně normálně jezdit do 6 litrů a s ňákou tou snahou za 5, takže zase to až tak nepřehánějte.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Cooper
Příspěvky: 1070
Registrován: úte črc 21, 2009 16:54
Bydliště: Ostrava

Re: Fábie.

Příspěvek od Cooper »

No já vám nevím, kdybych to věděl tak si Economy Run zkusím. Když jedu normálně mám spotřebu 4 litry, když se snažím a nebrzdím tak i 3,5. Známý, má BMW nějáký třílitr osmivál, naftu a naprosto běžně jezdí za 6 litrů. Strejda má Mazdu 6, benzína 2.0 a já jsem s tím z Ostravy do Hradce přes Mohelnici ujel všechno za 6 litrů. Včera jsem jel do Makra Peugeotem 207 bo co to je, kabriolet, motor 1,6 benzín. Kamarád s tím jezdí za 8-9 litrů, já Makro otočil za 6,4.

Všechno je to hlavně o řidiči. Já to beru tak, že každé šlápnutí na brzdu stojí "prachy", tak se snažím brzdit co nejméně, jet plynule, zbytečně nezrychlovat když vím že budu brzdit. Někomu to přijde jako brzdění provozu. Do Ostravy to mám 80 km, 30 km jedu po okresce, přes vesnice a projíždím Hranicemi, zbytek už pak jedu po dálnici. z toho asi 5 km přes město. Průměrnou rychlost za tu trasu mám asi 72 km/h a spotřebu kolem 4 litrů, podle toho jak fouká vítr.

Je to mezi volantem a sedačkou, je jedno co tam máte za motor......
Lada 21044i r.v. 1997 "Láďa"
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"

http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif

http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/

Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!

Tři Sestry Lada Gang
Štěpán

Re: HTP vítězem soutěže spotřeby

Příspěvek od Štěpán »

veliz píše:Obstarožní fabia 1,2HTP40kW se stala vítězem známé Škoda Economy Run 2011 se spotřebou 2,780 l/100km, průměrnou rychlostí 53,72 km/h a emisemi 66,164g/1km CO2. Druhá skončila fabia 1,6TDI77kW se spotřebou 2,605l/100km, průměrnou rychlostí 55,39lkm/h a emisemi CO2 69,035g/km. Jelikož v této soutěži rozhodují emise CO2, vítězem je tentokrát HTPéčko, které prokázalo potenciál jezdit úsporně.
Toho kluka, co to jel, osobně znám. Děla ve vývojí u motorářu a na tomhle motoru ( HTP ) má svúj podil viny.
Bavil jsem se s ním, jakým stylem to jel. Hodně mě překvapilo, co to je za styl.
Rozjede auto na cca 80 - 90km/h, vyřadí kvalt a chcípne motor. Až auto zpomalí na cca 45 - 40km/h, tak nastartuje motor přes 5. kvalt a šlápne na plyn téměř na podlahu. V té chvíli je škrtící klapka maximálně otevřena a motor pracuje s maximální účinnosti - nic nebrání v průtoku vzduchu. Takhle pod plným plynem zrychlí zase na cca 85 - 90km/h a vyřadí a chcípne motor. Tímhle houpačkovým stylem ujel cca 300km s průměrnou rychlostí cca 53km/h.

Samozřejmě, že na voze bylo dalších pár úprav, ale nic, co by bylo prrotizákonné nebo by poškodilo auto. Motorovej olej na spodní rysce měrky, kola nafoukaný na max hodnotu doporučenou výrobcem vozů a vazelína v ložiskách zadních kol nahrazena převodovým olejem. S vyplým motorem pak takhle dokázal ujet kolem 2km po rovince.
Veverka

Re: Fábie.

Příspěvek od Veverka »

dvk píše:No a z jiné strany - má smysl pořizovat auto se slabým motorem, když téměř 2x silnější motor umí jezdit stejně ekonomicky a přitom se s ním bude dát i předjíždět ? :wink:
Za nový chtěj 2x víc :P .
Štepán:taky způsob 8) .
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Re: Fábie.

Příspěvek od MartasBrno »

Štěpán, to je něco na způsob jízdy s warťákem ne? Rozjet na 90, nohu z plynu, a až jedu 50, zase rozjet... něco, co funguje, ale v provozu nejde použít, protože by mne ostatní zabili. Osobně to občas praktikuju s tím, že okamžik zrychlení volím podle okolního provozu, abych nebrzdil... Ale chce to fakt vytunit ty ztráty v náhonu a podobně, což teda nevím nevím... Nové drahé oleje, ajajaj...

Jak nejlépe vytunit žigulácký náhon aby šel lehce? Dodržovat termíny údržby? :-)
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Fábie.

Příspěvek od Marek »

Tak asi je nám všem naprosto jasné, že takový styl jízdy je zaprvé nereálný a za druhé smrtelný pro motor. Takže takové měření spotřeby paliva je podle mého názoru totálně mimo mísu.

Myslete si kdo chcete co chcete - výsledky takovýchto absurdit mě nezajímají.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
radek mb
Příspěvky: 5187
Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
Bydliště: okr.MB
Kontaktovat uživatele:

Re: Fábie.

Příspěvek od radek mb »

Nehledě na to, že to je dost ujeté, takovýto způsob jízdy, tak v běžném provozu bych za ním jet nechtěl. Toto by si totiž rázně říkalo o nakopání do pr*ele.
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Cory
Příspěvky: 11599
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Fábie.

Příspěvek od Cory »

Otec niekedy tiez vypinal motor..rozbehol sa na rovnej ceste na cca 110-120, vyradil a vypol...ale to bol asi tak 3km usek...a potom vypinal dole kopcom. Prekvapivo sme stale ubrzdili :mrgreen: Ale mam pocit, že pre ladu plati pravidlo: čim rychlejsie "preletíš" daný úsek, tým menej ti to stihne zožrať :D
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Odpovědět

Zpět na „Volné klábosení - všechny ostatní značky“