Stránka 89 z 342

Napsal: ned úno 21, 2010 15:52
od Saša
Krom parní jsem ještě v žádné lokomotivě nebyl . Netuším ani jak jsou dnes řešeny pohony elektrických mašin , ale nebudu asi daleko od doměnky že jsou tam frekvenční měniče . Pár jsem jich už spravoval (samozřejmně né z lokomotivy) . "Největší" pro motor 5.5kW . Mohou se napájet jak stejnosměrným tak střídavým napětím . Už se o nich zmínil EMI . Výstupní kmitočet se může většinou měnit cca od 0.5Hz až po 500Hz a tomu odpovídá i rychlost otáček motoru . Naprosto parádní zařízení a navíc odpadá nutnost použít převodovky (třeba frézka či soustruh) .

Napsal: ned úno 21, 2010 16:49
od MacGyver
No jo, parní lokomotiva, z tý jsem byl jako malej vždycky úplně hotovej, když přijela na špičák musel jsem vidět, jak přijíždí a jak odjíždí a jak se jí vždycky hejbou ojnice a všechny hejblata kolem kol, nejlepší pak bylo když podhrábla. Chodili jsme se tam s babi vždycky koukat na pravidelnou historickou jízdu, taky jsem byl párkrát uvnitř podívat se na topeniště a strojvedoucího, ale to už je hodně dávno :( . Elektrický lokomotivy mě už tak neuchvacovaly, tam se skoro nic nehejbalo :lol:

Obrázek

Napsal: ned úno 21, 2010 17:17
od Laďuša
Ano ano, rozvod Heusinger :) Ty pohyby ojnice a spojnic mě fascinujou dodnes, hlavně na pomalu jedoucí lokomotivě.
MacGyver píše:Elektrický lokomotivy mě už tak neuchvacovaly, tam se skoro nic nehejbalo
No, na některých se toho hejbe až dost :mrgreen:
http://4rail.eu/swe/sve_mtab_de3nr1219_ ... 2009_L.jpg
http://www.voba-medien.de/assets/images ... 00-517.jpg

Napsal: pon úno 22, 2010 02:17
od Honza 21061
Laďuša: experimentoval s tím tuším Siemens u jedné elektrické jednotky, troleje byly nataženy nad sebou podél trati, lyrovité sběrače šly na pravou stranu mimo profil vozu.

Jinak v tom silnoproudu se zatím tolik nevyznám, momentálně sbírám literaturu a před nástupem na dráhu to chci dostat do krve, abych taky věděl, co se děje za zavřenými blokovanými dveřmi strojovny. :)

Napsal: pon úno 22, 2010 09:38
od Teepee
Laďuša píše:Ty pohyby ojnice a spojnic mě fascinujou dodnes, hlavně na pomalu jedoucí lokomotivě.
Hlavně na tříválcích že, s rozvodem pro střední válec. Nicméně taková vůně nafty z ušmudlané Zamračené... Ale určitě by se to omrzelo, mít denně černý ruce a neustále čuchat naftu a olej.

Napsal: pon úno 22, 2010 15:54
od Laďuša
Honza 21061 píše:Laďuša: experimentoval s tím tuším Siemens u jedné elektrické jednotky, troleje byly nataženy nad sebou podél trati, lyrovité sběrače šly na pravou stranu mimo profil vozu.
Jojo, to je ono, úplně tu fotku vidim :) Mam takový tušení, že to drželo rychlostní rekord, nebo se pletu?
Teepee píše: Nicméně taková vůně nafty z ušmudlané Zamračené... Ale určitě by se to omrzelo, mít denně černý ruce a neustále čuchat naftu a olej.
Tuta vůně se mi strašně líbí, vždycky, když se konečně oteplí a na nádražích to pěkně začne bejt cítit... Omrzení tě nepovim, přece jenom to nečucham furt, ale líbí se mi to víc, než odér parní lokomotivy

Napsal: úte úno 23, 2010 02:45
od Honza 21061
A co teprvé hukot rozjetého Banánu na 160 km/h s nějakým Eurocity, to je vůně. :P
---------------------------
Nějaký rekord to drželo, ale už si nepamatuju hodnotu a jak dlouho. Ale my jsme na dlouhou dobu zabodovali se Slovenskou strelou s tím systémem pohonu Sousedík, označení toho vozu už nevím, ale stojí před muzeem Tatra v Kopřivnici (mimochodem z tak zprasené "rekonstrukce" se musí zvednout kufr i totálnímu laikovi...) :evil:

Napsal: úte úno 23, 2010 14:21
od Laďuša
Honzo, téma Slovenský strely jsme rozebírali pár stran zpátky, přesně na tutej a následující: http://forum.ladaklub.com...p=266655#266655 :) Ale dyť jsi se tak zúčastnil, nebo ne?

_________________________
Při jednej debatě soukromýma kanálama jsem se malinko koukal do části mých archívů, tak to sem taky rovnou dam:

Přesun do minulosti (Nová Bystřice, 22.8.2008)
Obrázek

Osumsetjednatřicítky (UŽST Klatovy, 3.4.2009)
Obrázek

Napsal: úte úno 23, 2010 15:08
od Křečík Barbuška
Laďuša píše:Osumsetjednatřicítky
Tady taky :twisted: :P http://www.youtube.com/watch?v=GH__3qYfKq8&feature=fvw .

Napsal: úte úno 23, 2010 15:17
od Laďuša
Ani na to nekliknu, úplně vim, co to je za video! :evil: :axe: Až jednou propadnu těžký depresi a ty mě to pošleš, tak nevim, nevim.... Ale to je útok na city, jak nízké... :mrgreen:

Napsal: úte úno 23, 2010 15:26
od Křečík Barbuška
:goodman:

Napsal: úte úno 23, 2010 16:06
od Teepee
Laďo klid, všichni tam jednou musíme. :wink: :lol:

Napsal: úte úno 23, 2010 17:36
od Honza 21061
Ze šotouškého hlediska by se to dalo chápat, ale já taky nestojím a nebrečím u řady vyřazených "klacků" B732 z naší garáže a to se o mně tvrdí, že jsem typicky "klackový" řidič. :) Naopak, jsem rád, když do ředy přibyde další, na kterém se člověk dneska akorát tak huntuje víc, než na tom automatu a za stejný peníze. :?
Nic nemůže trvat věčně...

Napsal: úte úno 23, 2010 17:44
od Honza 21061
http://www.youtube.com/watch?v=_UM-8bGsBSk :heart: 8)

Jak tam ve 2:31 nahazuje na Banánu ty stupně, to je pohled. A vůbec celá jízda... tohle na busech nemáme. :)

Napsal: úte úno 23, 2010 18:03
od Michal Pokorný