Stránka 89 z 342
Napsal: ned úno 21, 2010 15:52
od Saša
Krom parní jsem ještě v žádné lokomotivě nebyl . Netuším ani jak jsou dnes řešeny pohony elektrických mašin , ale nebudu asi daleko od doměnky že jsou tam frekvenční měniče . Pár jsem jich už spravoval (samozřejmně né z lokomotivy) . "Největší" pro motor 5.5kW . Mohou se napájet jak stejnosměrným tak střídavým napětím . Už se o nich zmínil EMI . Výstupní kmitočet se může většinou měnit cca od 0.5Hz až po 500Hz a tomu odpovídá i rychlost otáček motoru . Naprosto parádní zařízení a navíc odpadá nutnost použít převodovky (třeba frézka či soustruh) .
Napsal: ned úno 21, 2010 16:49
od MacGyver
No jo, parní lokomotiva, z tý jsem byl jako malej vždycky úplně hotovej, když přijela na špičák musel jsem vidět, jak přijíždí a jak odjíždí a jak se jí vždycky hejbou ojnice a všechny hejblata kolem kol, nejlepší pak bylo když podhrábla. Chodili jsme se tam s babi vždycky koukat na pravidelnou historickou jízdu, taky jsem byl párkrát uvnitř podívat se na topeniště a strojvedoucího, ale to už je hodně dávno
. Elektrický lokomotivy mě už tak neuchvacovaly, tam se skoro nic nehejbalo
Napsal: ned úno 21, 2010 17:17
od Laďuša
Ano ano, rozvod Heusinger
Ty pohyby ojnice a spojnic mě fascinujou dodnes, hlavně na pomalu jedoucí lokomotivě.
MacGyver píše:Elektrický lokomotivy mě už tak neuchvacovaly, tam se skoro nic nehejbalo
No, na některých se toho hejbe až dost
http://4rail.eu/swe/sve_mtab_de3nr1219_ ... 2009_L.jpg
http://www.voba-medien.de/assets/images ... 00-517.jpg
Napsal: pon úno 22, 2010 02:17
od Honza 21061
Laďuša: experimentoval s tím tuším Siemens u jedné elektrické jednotky, troleje byly nataženy nad sebou podél trati, lyrovité sběrače šly na pravou stranu mimo profil vozu.
Jinak v tom silnoproudu se zatím tolik nevyznám, momentálně sbírám literaturu a před nástupem na dráhu to chci dostat do krve, abych taky věděl, co se děje za zavřenými blokovanými dveřmi strojovny.
Napsal: pon úno 22, 2010 09:38
od Teepee
Laďuša píše:Ty pohyby ojnice a spojnic mě fascinujou dodnes, hlavně na pomalu jedoucí lokomotivě.
Hlavně na tříválcích že, s rozvodem pro střední válec. Nicméně taková vůně nafty z ušmudlané Zamračené... Ale určitě by se to omrzelo, mít denně černý ruce a neustále čuchat naftu a olej.
Napsal: pon úno 22, 2010 15:54
od Laďuša
Honza 21061 píše:Laďuša: experimentoval s tím tuším Siemens u jedné elektrické jednotky, troleje byly nataženy nad sebou podél trati, lyrovité sběrače šly na pravou stranu mimo profil vozu.
Jojo, to je ono, úplně tu fotku vidim
Mam takový tušení, že to drželo rychlostní rekord, nebo se pletu?
Teepee píše: Nicméně taková vůně nafty z ušmudlané Zamračené... Ale určitě by se to omrzelo, mít denně černý ruce a neustále čuchat naftu a olej.
Tuta vůně se mi strašně líbí, vždycky, když se konečně oteplí a na nádražích to pěkně začne bejt cítit... Omrzení tě nepovim, přece jenom to nečucham furt, ale líbí se mi to víc, než odér parní lokomotivy
Napsal: úte úno 23, 2010 02:45
od Honza 21061
A co teprvé hukot rozjetého Banánu na 160 km/h s nějakým Eurocity, to je vůně.
---------------------------
Nějaký rekord to drželo, ale už si nepamatuju hodnotu a jak dlouho. Ale my jsme na dlouhou dobu zabodovali se Slovenskou strelou s tím systémem pohonu Sousedík, označení toho vozu už nevím, ale stojí před muzeem Tatra v Kopřivnici (mimochodem z tak zprasené "rekonstrukce" se musí zvednout kufr i totálnímu laikovi...)
Napsal: úte úno 23, 2010 14:21
od Laďuša
Honzo, téma Slovenský strely jsme rozebírali pár stran zpátky, přesně na tutej a následující: http://forum.ladaklub.com...p=266655#266655
Ale dyť jsi se tak zúčastnil, nebo ne?
_________________________
Při jednej debatě soukromýma kanálama jsem se malinko koukal do části mých archívů, tak to sem taky rovnou dam:
Přesun do minulosti (Nová Bystřice, 22.8.2008)
Osumsetjednatřicítky (UŽST Klatovy, 3.4.2009)
Napsal: úte úno 23, 2010 15:08
od Křečík Barbuška
Napsal: úte úno 23, 2010 15:17
od Laďuša
Ani na to nekliknu, úplně vim, co to je za video!
Až jednou propadnu těžký depresi a ty mě to pošleš, tak nevim, nevim.... Ale to je útok na city, jak nízké...
Napsal: úte úno 23, 2010 15:26
od Křečík Barbuška
Napsal: úte úno 23, 2010 16:06
od Teepee
Laďo klid, všichni tam jednou musíme.
Napsal: úte úno 23, 2010 17:36
od Honza 21061
Ze šotouškého hlediska by se to dalo chápat, ale já taky nestojím a nebrečím u řady vyřazených "klacků" B732 z naší garáže a to se o mně tvrdí, že jsem typicky "klackový" řidič.
Naopak, jsem rád, když do ředy přibyde další, na kterém se člověk dneska akorát tak huntuje víc, než na tom automatu a za stejný peníze.
Nic nemůže trvat věčně...
Napsal: úte úno 23, 2010 17:44
od Honza 21061
Napsal: úte úno 23, 2010 18:03
od Michal Pokorný