Stránka 89 z 124

Napsal: stř čer 22, 2011 07:07
od Marek
U Simosu je základní a myslím dost velký problém pomalá odezva na pedál plynu. Je tam trochu jiný systém řízení a navíc Siemens má s řízením motorů podstatně méně zkušeností než Bosch.

Re: Fábie.

Napsal: pát srp 19, 2011 12:25
od vik2
mam dotaz na Diesel-machry...........

Jeden kolega do nasi sluzebni Octy 1.9 TDi PD 74kw (najeto 24000km) natankoval 10l benzinu. pak si to uvedomil, a dotankoval do plne naftou. Nadrz je tusim na 55l.
auto jede normalne, jen blbe chyta. musi se dlouho tocit, hlavne kdyz je teple.....

Muze to neco odkourit??

Re: Fábie.

Napsal: pát srp 19, 2011 13:49
od Cooper
No já bych řekl že tomu až tak nic nevadí. On existuje i recept na zimu, aby nafta nezamrzala tam stříknout trošku benzínu. Nevím co je na tom pravdy, protože benzín a nafta mají rozdílnou hustotu atd. Navíc benzín odmašťuje a nafta je mastná, takže fakt netuším co to udělá u té octávie s palivovou soustavou. Myslím si že by to ale mohla v pohodě přežít....

Re: Fábie.

Napsal: pát srp 19, 2011 15:24
od Marek
Já si naopak myslím, že u motorů PD hrozí celkem dost. Hrozí zadření pístů vysokotlakých centrálních jednotek vstřikovačů, případně jejich nenávratné poškození (vydření stěn). Do moderních naftových motorů benzin nepatří, do systémů PD, PPD a CR už vůbec ne - to je doslova vražda vstřikovačů.

Na zimu se do nafty mohou používat aditiva, která snižují bod tuhnutí nafty (třeba Super Diesel Aditiv od VIF). Ale benzin proboha NE - to tak možná V3S, ale ne moderní naftové agregáty.

Re: Fábie.

Napsal: sob srp 20, 2011 20:59
od veliz
Jeden taxikář omylem natankoval do zánovního Mercedesu plnou nádrž vysokooktanového benzinu Verva100. Auto normálně jelo několik kilometrů, aniž by řidič něco poznal. Pak z něj ale začaly šlehat plameny a než přijeli hasiči (cca 5 minut), totálně shořelo. Bezprostřední příčinou požáru bylo přehřátí filtru pevných částic. Pojišťovna škodu nezaplatila, na záměnu paliva se pojistka nevztahuje. Já bych asi neriskoval ani těch 10 litrů.

Re: Fábie.

Napsal: ned srp 21, 2011 09:41
od vik2
No zajimalo me, co se muze stat. Tusil jsem ze mu to asi moc neprospeje.
Ale jsem malej pan abych v praci kolem toho delal dusno.

Re: Fábie.

Napsal: ned srp 21, 2011 09:44
od Laďuša
Nu ale až se ty vstřikovače zadřou, tak budeš moct všude chodit a povídat: ,,Já jsem to řikal, já jsem to řikal!"

Re: Fábie.

Napsal: ned srp 21, 2011 10:48
od Roman
Na dieselpowerfore sa takychto pripadov predebatovavalo dost. Vacsinou sa nic nestalo (ak to bola viacmenej plna nadrz po odsati benzinu a natankovani nafty sa auto spravalo normalne). Ale samozrejme zalezi na tom kolko benzinu bolo v pomere k nafte a ako dlho sa s tym jazdilo. Osobne poznam pripad, ked moj zatko do accorda 2.2i-CTDi natankoval asi 10l benzinu, nastastie sa zbadal a dotankoval doplna naftu. Presiel s tym asi 10km a dolial som mu do nadrze dvojnasobnu davku VIF. Auto tento "incident" prezilo bez ujmy na zdravi...

Re: Fábie.

Napsal: pon srp 22, 2011 08:12
od Marek
To je možné.

Ale jsou i případy (a znám jich dost), že se problém objeví až po čase.

Re: Fábie.

Napsal: pon srp 22, 2011 20:15
od Cooper
Tak mám pár novinek. Od koupi Fábie jsem najel od ledna 19 tisíc kilometrů. Dlouhodobá spotřeba se drží na 4,2. Rekord mám 3,6 l/100 a maxilální rekord 5,6 l/100. Ale žádné auto není bez problému, hlavně starší.....Pokazila se mi stahovačka okna, takže nešlo okno zavřít....Oprava 1000,- Dále Výměna oleje a filtrů další 1000. Dále se mi stávalo že při nastartování studeného se zpod kapoty ozýval hrozný rachot. Nakonec se přišlo na to že je mrtvá volnoběžka na alternátoru a napínák řemenu. Tohle byl zatím největší nečekaný výdej.....2000 kč. 900 za volnoběžku, 900 za napínák. Na příští sezónu mě ale čekají nové pneumatiky. Zřejmně koupím Michelin Energy Saver, nebo něco obdobného od Pirelli. Teď tam mám Pirelli P4, spokojenost. Tak snad Fábie bude dál dobře sloužit, jezdí se mi s ní dobře, je pohodlná a výkon mi bohatě stačí (47 kW). Jen se s tím člověk musí naučit, na předjetí se musí rozjet atd. Rekord mám 180 km tacho, takže asi 168 km/h. Jel jsem tak v kuse 55 km....spotřeba po této jízdě byla 6,2 l/100, ale to byl už extrém.

Re: Fábie.

Napsal: pon srp 22, 2011 20:20
od Marek
Zatím velmi slušná bilance, řekl bych. Jen tak dál...

Re: Fábie.

Napsal: pon srp 22, 2011 20:23
od Cooper
Marek píše:Zatím velmi slušná bilance, řekl bych. Jen tak dál...
Teda, opoměl jsem jednu věc.....Po servisu ohledně volnoběžky mi začala padat nafta. Dlouho to startuje, někdy na první otočení, někdy to točí a nic. Jediné s čím se hýbalo byl palivový filtr. Dostal jsem tip že může být špatná gumička v tom "Tčku" do palivového filtru. Zatím jsem ji neměnil. Tak snad to bude jen prkotina...

Re: Fábie.

Napsal: úte srp 23, 2011 07:04
od Marek
Ano, to se klidně mohlo stát. Naštěstí O-kroužek stojí bůra :-).

Re: Fábie.

Napsal: stř srp 31, 2011 09:53
od Cooper
Tak jsem to nechal zajít tak daleko až jsem zůstal stát....Auto začlo první cukat, pak nešlo za plynem a nakonec úplně chcíplo. Naštěstí přímo před servisem. Oprava mě stála 500,- ani pořádně nevím co tam dělal, asi vyměnil ten O kroužek a jednu objímku.....Příště vím že jak se začne něco srát tak to mám řešit hned....

Re: Fábie.

Napsal: stř srp 31, 2011 09:58
od dvk
Ale cos u toho říkal, to je to podstatné, s tím se pochlub, konečně to přišlo a je to tu ! Ano přátelé, je to skutečně tak, došlo na větu "Zlatý žigul, fakt!" :D