Stránka 88 z 108

Re: Coryho 2105

Napsal: pát úno 22, 2013 14:51
od Yellow01
No vidíš, tohle je jiná technika než ten plastovej výtvor :)

Re: Coryho 2105

Napsal: pát úno 22, 2013 15:42
od Majo
to by ste sa divili co vydrzi ten plastovy vytvor zalepeny epoxidom(zlomili sme ho a nasledne zlepili) :-D
ale uznavam, ze toto vyzera kulturnejsie, akurat neviem ci nebudes nadvarat napinak :-)

Re: Coryho 2105

Napsal: pát úno 22, 2013 16:26
od Cory
Ked sme tak vcera na UA s predavacom a nejakym mechanikom skumali napinacie listy, tak sme prisli na to, ze 1,7 (dvojradova reťaz) ma listu inu - ma vacsi obluk, resp viac odsadeny od listy pre 1,5 a 1,6. To asi kvoli tomu, ze reťaz je rovnako dlha ako pri 1,5(1,6), tak aj pri 1,7,ale blok 1,7 je cca o 1mm nizsi ako 1,5(1,6). U 1,7 a jednoradej reťaze ten obluk zacina už dole pri klukovke, ale reťaz je rovnako dlha ako tá dvojradová. Tiež si myslím že budem musieť predlžovať napinak, resp niečo navariť na rameno kladky. Rád by som použil napinák z jednoradovej reťaze - má väčšiu styčnú plochu. Inak, ložisko som dal 32/12/10 s charakteristikou C3 - znáša vyššie teploty a dynamické zaťaženie (vraj).

Majo, ak to bude fungovať, lišta je tvoja :)

Re: Coryho 2105

Napsal: pát úno 22, 2013 16:34
od Majo
napinak z jednoradej retaze je hydraulicky, nie? Mne to za studena vzdy rachtalo a to som mal najazdene 20tkm ked som ho vyhadzoval. Na povodny napinak sa da navarit valcek(plna gulatinka) akehokolvek priemeru a mas hned vacsie stycnu plochu

Re: Coryho 2105

Napsal: pát úno 22, 2013 17:25
od Cory
Ano, ale ja mam "nehydraulicku" nahradu, je to ten automaticky napinak ako som tu raz daval, ale s vacsou styčnou plochou.

Re: Coryho 2105

Napsal: pát úno 22, 2013 22:51
od MartasBrno
Tak s tím ložiskem bych ještě chvíli přemýšlel. Když je to do vysokých teplot, tak se dává opravdu volnější, třeba ložiska na klikovce u motorky jsou C3 nebo C4. Ale těžko říct, jaké teploty ta klikovka vidí. Já se napálil u elektromotoru. Je už starší a asi dostal ránu do hřídele, tak nebude ideálně rovný nebo vyvážený. Nemohl jsem najít katalog MEZ, tak jsem koupil ložiska dle stejného SIEMENS. C3. Subjektivně jsou stejně volné, jako ojeté klasiky, které jsem potom z motoru s překvapením vyndal. Nakonec jsem musel do obchodu znovu pro nové klasiky se standartní vůlí, protože s těma volnýma to byly vibrace a hluk jak blázen. No, uvidíš. Je to jednořadé ložisko? Z rozměrů nepoznám typ... Na kladku bych rád viděl dvouřadé. Ale nerozumím tomu, je to jen intuice amatéra...

Další věc je pouzdření. Otevřené ložisko se maže olejem motoru, ale protže tady k tomu není žádné vedení, nefungovalo by to asi dobře, kdoví, jestli by mlha stačila. No, ale zapouzdřené ložisko má zase kratší život než správně mazané otevřené...

Re: Coryho 2105

Napsal: pát úno 22, 2013 23:35
od Cory
Lozisko je zakryte z oboch stran. Jednoradé, guličkové ZVL.

Edit: Rameno kladky sa musi upraviť, reťaz do nej šúcha a láme sa na jej vrchnej časti.

Re: Coryho 2105

Napsal: sob úno 23, 2013 00:48
od Křečík Barbuška
Při teplotách panujících v motoru bych měl strach, že z "uzavřeného" ložiska mazivo "prchne" a díky pouzdru omezeně proniknuvší olej to nezvládne. Toliko pesimisticky laděný laik.

Re: Coryho 2105

Napsal: sob úno 23, 2013 08:35
od Cory
Ktovie ako dlho by sa točilo lozisko na sucho, kym by sa k nemu dostal olej - uvidíme, prípadne vymeníme :)

Re: Coryho 2105

Napsal: ned úno 24, 2013 10:05
od Cory
Napínacia kladka je tam, musel som ju obrúsiť a navariť na ňu klinovú podložku, jednak aby napinák mal rezervu, a potom aj preto, aby tlačil celou svojou plochou na rameno kladky.

Toto je ten napinák:
UUUU (2) - kópia.JPG
Takto to vyzeralo bez obrúsenia. Na 1,7ky to treba vyrábať inak, posunúť čap kolečka o pár mm dalej od osi ramena.
UUUU (5) - kópia.JPG
A tu je hlavný problém výmeny dvojradej reťaze za jednoradú na starších blokoch (cca do roku 2000, resp do roku, kedy sa začali osadzovať do Nív jednoradé reťaze, potom sa robili väčšie diery aj na 1,6 a 1,5).
UUUU (14) - kópia.JPG
Edit: Teraz ma napadlo, prečo som musel nadstavovat dosadaciu plochu napinaku. Koleso na náhone olejového čerpadla je menšie ako vačkové koleso, tým pádom je reťaz v napínacej časti volnejšia ako u dvojradej reťaze.

Re: Coryho 2105

Napsal: ned úno 24, 2013 10:54
od Petr HC
Cory píše: ... Edit: Teraz ma napadlo, prečo som musel nadstavovat dosadaciu plochu napinaku. Koleso na náhone olejového čerpadla je menšie ako vačkové koleso, tým pádom je reťaz v napínacej časti volnejšia ako u dvojradej reťaze.
To se mi nezdá. Toto kolo nenahání jen olejové čerpadlo, ale i rozdělovač a ten musí jít synchronně s vačkovou hřídelí.(pokud je tedy úhlový převod na rozdělovač 1 : 1)

Re: Coryho 2105

Napsal: ned úno 24, 2013 11:28
od Saša
U íčka rozdělovač není potřeba . Osazením menšího kola asi chtěli dosáhnout plného mazacího tlaku v nižších otáčkách , možná kvůli hydraulickému napínáku .

Re: Coryho 2105

Napsal: ned úno 24, 2013 12:26
od Cory
U íčka rozdeľovač nie je a jednoradá reťaz sa používala len u MPi, aj to nie u všetkých. Tým menším kolesom chceli pravdepodobne dosiahnuť vyšší mazací tlak v nižších otáčkach, ako vraví Saša. Teoreticky by som mohol dať na náhon olejového čerpadla aj vačkové kolo, ale vadilo by to tlmiču kmitov - už teraz sa reťaz po nom kĺže.

Re: Coryho 2105

Napsal: ned úno 24, 2013 14:16
od Petr HC
Tak teď jsem tu za blbce. Nejdříve jsem se samozřejmě podíval, o jaký vůz jde a Cory má v popisu toto:
-------------------
Člen KBČS

http://www.corylada.szm.sk

Re: Coryho 2105

Napsal: ned úno 24, 2013 14:19
od Vašátor
Petře, v pohodě :wink: . Posledních X stran se tu sice řeší přestavba na MPi, ale člověk nemůže sledovat všechno 8)