EMI píše:tak jestli je to tak, jak píšeš, tak úsek A-B je na fázi L1, B-C na L2, C-D na L3 a pak zase D-E na L1 atd. Tudíž stojí-li mašina např. na zastávce v úseku B-C tak se zákonitě musí rozjet na 1 fázi (zde teda L2)
Jo, tak ňák to je. V troleji je prostě jedna fáze a tak se vlak rozjíždí na tu jednu fázi.
Kdysi dávno byly sice i ňáký pokusy normálně s 3f pohonem, ale tahat 3 dráty, sbírat je do vozidla a vůbec, bylo to naprd. Taky to teda jsou časy tak 100 let zpátky, kdy se asynchoňáky nedaly řídit a stejnosměrný motory neměly eště ten správnej výkon...
Bylo to někde v Německu a ta mašina s tim sběračovým systémem a trolejový vedení vypadaly jako z jinýho světa
EMI píše:Vícefázový systémy na mašinach jak popisuješ je jenom věc střídače - pokud mam dost tyristorů, dost místa, peněz a někoho kdo vymyslí spínací diagram, tak těch fází můžu mít mraky a tyhle mašinový fáze jsou přeci všechny nastřídaný z tý jedný energetický fáze, která byla usměrněná do troleje. Jéé a to by mi taky zajímalo, jestli tyhle měnírny umožňujou tok energie oběma směry-může mašina brzdit teda do běžný sítě? osobně bych řek že asi ne.
Jojo, střídače, u stejnosměrných mašin je to jasný, u střídavých už by to bylo složitější, u motorový trakce běžný. Mluvim teda o moderních HDV. Když jsou ss meziobvody na dieselelektrice se střídavě-střídavým přenosem, proč by nemohly bejt na střídavej elektrickej mašině?
Jinak rekuperaci, tu, pokud vim, umožňujou jenom řízený usměrňovače. Takže na tratích, který jsou v měnírnach vybavený tyrystorama, lze rekuperovat. Teď z hlavy nevim, jestli to ňáký naše mašiny už umožňujou, myslim, že ne, přece jenom esa jsou čtvrt století konstrukčně mladý a po nich už byly jenom mašiny 184. Messerschmitty 380 už rekuperovat budou umět stoprocentně, dneska se to vyžaduje.
A střídavá síť si energii vzít dokáže v pohodě, ne?