Stránka 88 z 124

Napsal: sob kvě 14, 2011 09:23
od Saša
Tak od včerejška mám pod "drobnohledem" další Fábii . Tentokát alespoň s normálním motorem 1.9TDi (74kW) . Kopil jí kolega z páráce se kterým jsme najezdil po bazarech přes 1000km (Modrou 06) .
Jediná doposud zjištěná závada je nefungující tachometr (s tím se už kupovala) takže doufám že "jen" snímač na převodovce .
"Naše" firemní 1.4 TDi R3 si vyžádala výměnu kotoučů a tyček stabilizátoru a začala unikat hydraulika z posilovače řízení .

Napsal: sob kvě 14, 2011 13:45
od Dusan
Nechcem privolavať smolu...ale nestačal niekto km a pokazil soft v pristrojovke pripadne urval motorček ....

Napsal: sob kvě 14, 2011 13:48
od Dusan
veliz píše:
Marek píše:
U HTP je zase problém, že se doslova smaží olejový filtr, neb je pár centimetrů od předKATu, který má až 650°C. To si nevybereš...
Vzhledem k tomu, že vložka olejového filtru má plastový domeček, tak se asi moc smažit nebude. Alespoň jsem nic, co by tomu nasvědčovalo, nezpozoroval.
No a hned vedla ide olejovy kanal v hlinikovom bloku :D ozaj vedeli ste ze to ma papierovu vložku filtra.... preddpokladam že to nema spatny ventil tak že olej pejkne spadne a rano cvakaju hydrošteli kym dotlaci olej.... možno keby dali normalny filter so fungujucim spätným ventilom tak by neboli ani problemi s preskočenim rozvodu...

[ Komentář přidal: zelvotron: so květen 14, 2011 16:10 ]
Věděli, a věděl si, že dvojitý příspěvky po pár minutách tu nevidíme rádi?

Napsal: sob kvě 14, 2011 21:38
od Marek
Dusane, ale i filtry s papírovými vložkami mají vždy zpětné ventily. Mazací soustava bez zpětného filtru je nesmysl.

Navíc přeskočené rozvody u motorů 1,2 12V HTP nebyly zapříčiněné tlakem oleje, nýbrž tvarem napínací lišty.

Napsal: sob kvě 14, 2011 22:56
od MartasBrno
No, vono je to nakonec jedno, jde o to, že jestli někdo udělá řetězovej rozvod extra proto, aby nebyl poruchovej a aby vydržel věčně jako od MB po fáčko, no a ejhle, kdo by to čekal, ono to není ono, tak je to prostě ostuda.

Napsal: ned kvě 15, 2011 19:07
od Marek
Tak ostuda to je, o tom asi netřeba polemizovat. Od řetězu bych čekal především spolehlivost.

Napsal: ned kvě 15, 2011 20:26
od veliz
MartasBrno píše:No, vono je to nakonec jedno, jde o to, že jestli někdo udělá řetězovej rozvod extra proto, aby nebyl poruchovej a aby vydržel věčně jako od MB po fáčko, no a ejhle, kdo by to čekal, ono to není ono, tak je to prostě ostuda.
Možná, až jednou budeš pan konstruktér, tak to za ostudu považovat nebudeš :-) Konstruovat něco nového zkrátka není jednoduché. Když např. uvážím, jakých přehmatů se dopustili konstruktéři u VW Touareg s turbodieselem 5,0V10TDi, hned vidím problémy s HTP jako banality. U 5,0V10TDi se stává:

1. Zadření motoru z důvodu popraskání nánosu tvrdokovu na stěnách válců hliníkového motoru. Dle originálních servisních postupů je motor na vyhození, české nástrojářské firmy válce vrtají a vložkují.

2. Zadření motoru z důvodu úniku chladicí kapaliny vodní pumpou, která je umístěna tak nešťastně, že chladicí kapalina uniká do oleje, který degraduje. Servisy proto mění pumpu preventivně, bohužel to je náročný servisní úkon.

3. Předčasně opotřebená turbodmychadla, jejichž výměna vyžaduje demontáž motoru z vozu.

4. Ředění oleje naftou vinou netěsnosti PD jednotek a předčasné opotřebení DPF.

Napsal: ned kvě 15, 2011 20:38
od zelvotron
Nojo, jenže to je trochu jiná liga než lidový motory htp a 1,2tsi.

Napsal: ned kvě 15, 2011 21:03
od Marek
To sice jiná liga je, ale tím spíš by se tak fatální problémy vyskytovat neměly. Já nevím, ale kdybych měl auto v ceně skoro dvě mega a sypal se mi motor takovým způsobem, jak tu veliz popisuje (a je to skutečně pravda), asi bych nebyl rád.

Nicméně pravda na druhou stranu taky je, že rozvodový řetěz navzdory svým nevýhodám (hmotnost, hlučnost, nutnost mazat atd.) má oproti řemenu jednu výhodu - tou je spolehlivost, kterou jako uživatel očekávám především. A ta pokud není (a to u HTP zprvu opravdu nebyla), je to tak nějak k ničemu opatření.

Napsal: ned kvě 15, 2011 23:28
od MartasBrno
veliz píše:žná, až jednou budeš pan konstruktér, tak to za ostudu považovat nebudeš :-) Konstruovat něco nového zkrátka není jednoduché.
Máš pravdu, naštěstí nedělám nic masového a nic co má větší hodnotu. :oops: Docela žasnu, co má Touareg za problémy. Takže tichnu.

Napsal: pon kvě 16, 2011 12:59
od vik2
zda se ze "simply clever" je ta nejvetsi lež :lol:

1,4MPi versus RS TDi

Napsal: pon čer 20, 2011 21:40
od veliz
Pan Janda z firmy Cimbu Autosport koupil dceři starou fabii 1,4MPi 44kW za 65000 Kč. Trochu ji poladil: hlava z felicie, která má větší sací kanály (fabia je má přiškrcené, aby nekonkurovala motorům VW!!!), ostrá vačka+mechanická zdvihátka, sací potrubí z 50kW verze, otevřenější zadní tlumič výfuku. Dosáhl tím výkonu 65kW. Redakce SM porovnala takto lehce upravený vůz s bazarovou fabií RS TDi 96kW v ceně 185000 Kč mezi kužely. 180kg, o které je MPi lehčí, udělalo své a benzinová fabia byla dokonce o něco rychlejší než RS.

Napsal: úte čer 21, 2011 15:22
od Saša
Tak tachometr u Fábky kámoše již ukazuje . snímač byl v pořádku , ale zato za závadu můžou hlodavci kteří značně nakousali kabel pod filtrboxem .
Jinak krom za jizdy upadlé řemenice alternátoru (dán jiný altík z vrakoviště 4500kč) to zatím jezdí . Výměnu rozvodů a kostí stabiku beru jako samozřejmost .

Re: 1,4MPi versus RS TDi

Napsal: úte čer 21, 2011 20:19
od Marek
veliz píše:Pan Janda z firmy Cimbu Autosport koupil dceři starou fabii 1,4MPi 44kW za 65000 Kč. Trochu ji poladil: hlava z felicie, která má větší sací kanály (fabia je má přiškrcené, aby nekonkurovala motorům VW!!!), ostrá vačka+mechanická zdvihátka, sací potrubí z 50kW verze, otevřenější zadní tlumič výfuku. Dosáhl tím výkonu 65kW. Redakce SM porovnala takto lehce upravený vůz s bazarovou fabií RS TDi 96kW v ceně 185000 Kč mezi kužely. 180kg, o které je MPi lehčí, udělalo své a benzinová fabia byla dokonce o něco rychlejší než RS.
Fabia MPi se dá ladit pěkně. Jen úpravou softu se dostávají skoro o 10kW výš, takže pokud se upraví časování a hlava, udělá to své. A to ještě kdyby místo toho nablblého Simosu dali řízení od Bosche, jelo by to ještě líp.

Napsal: úte čer 21, 2011 22:07
od Cory
V com je Simos iny? ma o nejake to cidlo menej alebo je to len softom?