Stránka 86 z 108
Re: Coryho 2105
Napsal: pon úno 11, 2013 09:26
od Cory
Ano je, ale aj ploskatejsi
Re: Coryho 2105
Napsal: pon úno 11, 2013 12:52
od Majo
To je ze ploskatejsi je len na oko, chod pedala je stejny. A vdaka tomu ze je vacsi musi byt na konzole oddialeny, vedla valca spojky nevlezie.
Re: Coryho 2105
Napsal: pon úno 11, 2013 13:05
od Cory
A bez tej konzoly by som nedal servo. No a este jedna vec. K tej konzole som dostalu taku kovovu priechodku do kabiny, vyzera to ako krtinec s dierou, ale nakloneny...Nepasuje mi to tam. Niva ma motorovu priecku v tom mieste nejak inak tvarovanu?
Re: Coryho 2105
Napsal: pon úno 11, 2013 13:06
od Yellow01
A roztečí šroubů ten posilovač pasuje na sedanovou konzoli? Já budu mít spojku ovládanou lankem, takže místo bych měl.
Re: Coryho 2105
Napsal: pon úno 11, 2013 13:13
od dvk
Ploskatější nevadí, tam jde o to, že podtlak působící na větší plochu vyvine větší sílu ... víc posiluje. Tak super
Re: Coryho 2105
Napsal: pon úno 11, 2013 13:16
od Cory
Ten samaracky ma len 2 sroby do kríža a k tomu 10ky a ešte aj ina rozteč. Ale keby si navrtal diery, tak by to mohlo pasovat, no musel by si upravovať tyč iducu k pedalu, pretože je dlha.
Re: Coryho 2105
Napsal: pon úno 11, 2013 13:28
od Vašátor
To Yellow: pokud chceš pouze zvýšit výkon posilovače, spíš bych šel cestou posilovače brzd od Master Sport. Nevím jaké zkušenosti s ním mají ostatní, já montoval pouze jeden. Ovšem jeho účinnost byla mnohem lepší než standartního posilovače sovětského.
Re: Coryho 2105
Napsal: pon úno 11, 2013 14:36
od Yellow01
Já mám na svojí 01 vepředu kotouče 281x26 mm a brzdiče z Golfa 5 GTi, tak teď laboruju, jestli originál posilovač s hlavním válcem dodají dostatečný tlak. Měl jsem v plánu výměnu hlavního válce za válec z Felicie o průměru 22 mm, ale nevím, jestli nebude větší průměr spíš na škodu? A taky je otázka, jestli silnější posilovač bude k něčemu, pokud by hlavní válec zůstal žigulácký nebo jestli to zkusit nakombinovat s tím větším průměrem válce?
Re: Coryho 2105
Napsal: pon úno 11, 2013 14:45
od Cory
HBV z klasiky nepasuje na posilovac zo samary.
Re: Coryho 2105
Napsal: pon úno 11, 2013 14:46
od dvk
Větší průměr HBV ti naopak sílu vyvíjenou na prasátka sníží
Re: Coryho 2105
Napsal: pon úno 11, 2013 14:49
od Vašátor
dvk píše:Větší průměr HBV ti naopak sílu vyvíjenou na prasátka sníží
Já bych řekl, že naopak zvýší. Více stlačené kapaliny v hlavním brzdovém válci = více kapaliny jdoucí do prasátek = větší brzdný účinek. Nebo neuvažuju správně?
Re: Coryho 2105
Napsal: pon úno 11, 2013 14:57
od JmJ
Vašátor píše:dvk píše:Větší průměr HBV ti naopak sílu vyvíjenou na prasátka sníží
Já bych řekl, že naopak zvýší. Více stlačené kapaliny v hlavním brzdovém válci = více kapaliny jdoucí do prasátek = větší brzdný účinek. Nebo neuvažuju správně?
myslim ze ne
tlak je sila na plochu, cim mensi plochou delis stejnou silu, tim vetsi je tlak. a tlak se kapalinou prenese stejne na vsechna mista. o mnozstvi kapaliny, ktera se pohne, nejde. teoreticky je nejlepsi mit male prumery valce i prasat.
cert vi.
Re: Coryho 2105
Napsal: pon úno 11, 2013 15:01
od dvk
Přesně tak, fyzika ZŠ
A pokud se sníží průměr HBV, vzroste sice tlak v prasátkách, ale zase se prodlouží chod brzdového pedálu (aby se do prasátek dostal stejný objem kapaliny).
Re: Coryho 2105
Napsal: pon úno 11, 2013 15:05
od JmJ
jsem kokot samozrejme. je vyhodne mit maly hbv, ale velka prasata. v podstate je reseni tu
http://cs.wikipedia.org/wiki/Hydraulick%C3%BD_lis
Re: Coryho 2105
Napsal: pon úno 11, 2013 16:43
od Vašátor
Ano ano, blbě jsem to napsal, myslel jsem to v rámci délky chodu pedálu, kdy se při stejně dlouhém sešlápnutí pedálu brzdy u širšího válce vytlačí více kapaliny a brzdy brzdí více