Stránka 86 z 342
Napsal: úte úno 09, 2010 10:39
od Teepee
Laďuša píše: nebo ty mašiny 476.0 (i když ty se nedochovaly), to jsou ukázky špičkových a moderních parních lokomotiv. Ty bych viděl jako národní technickou památku mnohem radši.
Rudý Ďábel, jestli se nepletu. Proč jich bylo málo a nedochovala se jediná (byly přestavěny na dvojčité)? Sice to asi byla vymakaná technika, ale pro naše podmínky se neosvědčila, tak je to trochu diskutabilní jestli je to Národní kulturní památka.
Navíc každý bude chtít tu svou mašinu jako NKP.
Napsal: úte úno 09, 2010 12:18
od Laďuša
Jojo, Rudej ďábel. Byly vyrobený pokud vim jenom 3 pro ČSD (a jedna jako dar pro Stalina k sedmdesátinam), byly to trojválcový mašiny na vrcholu techniky, ale někde jsem čet, že snad poruchový a náročný na údržbu i obsluhu (sklony k prokluzom). Nakonec je rekonstruovali (ze sdružených na dvojčitý), čimž se staly hodně příbuzný se Šlechtičnama 475.1. S nima měly třebas úplně shodnej kotel.
Prostě nádherná lokomotiva
http://www.prototypy.cz/tapety/P476_0bT.jpg
Tady krásnej model
http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/0 ... talika.asp
Napsal: úte úno 09, 2010 20:56
od karloslt
Laďuša: né že bych se chtěl hádat, ale vedle na svou dobu moderních a dobře řešených parních lokomotiv je i Slovenská strela velmi hodnotnou technickou památkou. Už jen pro unikátnost řešení konstrukce a hnacího agregátu a pokrokovou koncepcí vůbec. Stejně tak Stříbrný šíp, o kterém se tolik nemluví a který bohužel už tak v provozu úspěšný nebyl.
A myslím, že by se daly najít i další vozidla neparního pohonu.
Pokorný:
Napsal: úte úno 09, 2010 23:54
od Laďuša
Karloslt, zajisté máš recht, možná jsem to blbě podal. Slovenská strela měla unikátní pohon, vlastně takovej elektromechanickej, kdy do určitý rychlosti se jelo elektricky a po tej hranici přišla mechanika. Aspoň myslim, že tak ňák to bylo, systém Sousedík, ne? Z tutoho hlediska byly motory M290.0 sice dobrý a pokrokový (tehdy), ale na druhou stranu se to nerozšířilo. Ale jak už jsem psal, jsem rád, že železniční stroj (jakejkoliv) se dostal na seznam památek. Ale pokud bych to měl brát ze stejnýho měřítka, další a další HDV by si to zasloužily.
Co se týče už zmíněných Modrých šípů, pak tam by se jmenování taky hodilo. Jednalo se vlastně asi o 3 řady, ne, podle výrobce? Takhle z hlavy vylovim Královopolskou, ČKD a Škodu. Ty motory ze Škodovky měly fakt pěknej dizajn, ten by podle mě ani dneska nezapad po určitých úpravach.
Ať žíje dráha!
Napsal: stř úno 10, 2010 10:58
od karloslt
Laďuša: M 290.0 (Slovenská strela, nikoliv střela - jde o ochodní název spojů /stejně jako dneska máme Vindobony, Hungárie, apod./, který přešel na vozidla, která na něj byla výhradně nasazovaná - proto se to nepřekládá do ČJ) měla sousedíka a nerozšířil se třeba proto, páč takovou rychlostí se u nás zrovna moc často nejezdilo (vlastně krom elitních vlaků "Slovenská strela", pro které byla M 290.0 konstruována, se nikde jinde stejně rychle nejezdilo...).
Modré šípy jsem sice nezmiňoval, ale taky jde v československém měřítku o legendu. Problém ovšem je, kterého šípa prohlásit za kulturní památku - to co v ČR zbylo jsou holá skříň (M 273.006 z 1. Královopolské), rám na podvozcích oplášťovaný shnilými plechy (M 274.003 ze Škody Plzeň) či torzo skříně (M 274.011). M 275.0 z ČKD se myslím nedochoval žádný...
M 260.001 vypadá takto:
http://www.prototypy.cz/rady/825/obr/825001f.jpg a je to opravdu krasavec, i když to je dnes jen holá skříň se základovou barvou
Napsal: stř úno 10, 2010 16:09
od Laďuša
Máš recht, trochu jsem se do těch šípů zamotal
Předválečný motory nejsou moje parketa
Zato takový M262.1, to je jiný kafe
Napsal: stř úno 10, 2010 17:11
od Honza 21061
Kafe? Chtěl jsi říct vrak ne?
Když to dobře půjde, do roka a do dne od zahájení výcviku, vás svezu na Katru a pak snad v dohledné době ulovím možnost naskočit na Banány.
Řekl bych, že od dubna kdy má být zahájen kurz, na to vletím, pokud se povedou vyřešit věci okolo...
Napsal: stř úno 10, 2010 18:53
od Michal Pokorný
Honza 21061 píše:Kafe? Chtěl jsi říct vrak ne?
Ta odvaha, tady napsat něco takového, to bych viděl při nejmenším na pranýř.
Laďušo, klid, však on to tak nemyslel. Tu cestu k řece s batůžkem plným kamení zatím odlož
Napsal: stř úno 10, 2010 19:25
od Laďuša
Ano, ten kluk si dovolil příliš! Nad sebevraždou jsem ani nepřemejšlel, trestná výprava by za to ale stála! Jen počkej, kanále, až budeš jezdit na těch Hydrach, všechny vonný stromečky tě spláchnu přímo na trať!
Napsal: pát úno 12, 2010 07:44
od Michal Pokorný
Hm, tak on se Pragotron používal i v samotném Sovětském svazu. A ne jen nějaký systém na stejném či podobném principu, ale skutečně pravý Pragotron.
V závěrečné písničce
http://www.youtube.com/watch?v=Fd73xGOD-VU jednoho sovětského hudebního filmu je v jednom záběru jasně vidět nápis ZPA PRAGOTRON.
Napsal: ned úno 14, 2010 00:33
od Ladusa
Tak, narazil jsem v soukromým archivu na jeden obrázek, místo focení zajisté potěší Michala Pokornýho
Mam teda asi 3 fotky z toho místa, tuta je však naprosto nezvratitelná
Odehrálo se to dne 13. srpna 2005 (ty jo, strašně ten čas letí), tehdy jsem jel Pendolínem z Děčína do Roudnice.
(Mimochodem, bylo mi smazáno označení 37 037 nepřečtených příspěvků
)
Napsal: ned úno 14, 2010 11:16
od Michal Pokorný
Ladusa píše:Tak, narazil jsem v soukromým archivu na jeden obrázek, místo focení zajisté potěší Michala Pokornýho
Mam teda asi 3 fotky z toho místa, tuta je však naprosto nezvratitelná
[url=http://megaupload.cz/mini/200/100_2540.jpg]Obrázek[/URL]
Odehrálo se to dne 13. srpna 2005 (ty jo, strašně ten čas letí), tehdy jsem jel Pendolínem z Děčína do Roudnice.
(Mimochodem, bylo mi smazáno označení 37 037 nepřečtených příspěvků
)
Laďušo, to si musel fotit přímo z dveří hospody
, no možná těsně vedle nich.
A pokud to bylo někdy v době mezi 11-17 hodinou je dost možné, že jsem v ní zrovna seděl
Napsal: ned úno 14, 2010 22:01
od Michal Pokorný
karloslt : tedy takové blahořečení a ani se nepochlubí
http://ceskolipsky.denik.cz/zpravy_regi ... 00127.html
Napsal: pon úno 15, 2010 01:17
od Honza 21061
Laďuša: Ty se koukej stát taky fírou a to ještě dřív, než všechny ty slavný osmsetjednatřicítky skončej na šrotišti, pak bych si přál být na místě strojmistra a vidět žadonícího Laďušu promrzlýho na jednu nohu a jednu ruku, s roztřeseným hlasem a chůzí námořníka, aby aspoň výjimečně vyfasoval menší zlo v podobě 810, aby si trochu odpočal.
Kdepak, šichty na tom mohly stát za to, dokud to bylo mladý. Dneska to nechme na trestnou rotu a jezděme s něčím lepším.
Napsal: pon úno 15, 2010 16:31
od Laďuša
Laďuša se fírou momentálně stát nehodlá, i když nepopírá, že by ho to bavilo.
Tu tvojí poznámku o promrzlej jednej ruce a noze fakt nechápu, moh by jsi to upřesnit?
A na 810 lehčí služba? Ohohó, když pominu menší stanoviště, pak samotná jízda má míň ovládacích prvků na 831, netřeba ovládat dveře
A to se ani nezmiňuju, že u 810 pro docílení plynulejší jízdy musíš řadit manuálně
, kdežto u M262.1 to obstarává elektrickej přenos výkonu. A čtyřnápravovej pojezd je mnohem pohodlnější na jízdu.