Stránka 85 z 342
Napsal: čtv led 28, 2010 20:43
od Cooper
Co je potrhaný pastorkový kryt? Resp. co je pastorkový kryt? Teda vlastně, kde je pastorek?
No, na dvojkolí je tlapovými ložisky připevněn trakční motor, na rotoru trakčního motoru je nalisován pastorek. Na dvojkolí je nalisován tzv věnec, tedy větší ozubené kolo do kterého zabírá pastorek z "trakčáku". Tomu celé se říký jendostupňova převodovka. Obě ty ozubené kola jsou přikryty takovým dvoudílným krytem naplněným mazivem. A protože v zimě je na přejezdech hodně uježděného sněhu a pastorkové kryty jsou hned po smetadlu na lokomotivě nejblíže k zemi, často se stává že "něco" v kolejích protrhne kryt a do krytu se valí sníh, který se někdy natlačí až do trakčáku. Doufám že jsem vysvětlil dostatečně, uf
Napsal: čtv led 28, 2010 21:24
od Laďuša
Cooper píše:Laďuša píše:A za druhý se mi nelíbí hláška "rychlík Intercity". Tak rychlík a nebo IC? To je sakra podstatnej rozdíl!
No, a není to rychlík kategorie InterCity? Uvažuju jak to hlásí na nádražích.
Člověčem jak to hlásí na nádražích nevim, ale tak kategorie vlaků jsou daný: Os, Sp, R, Ex, EC, IC, SC. Jiný mi nenapadají (osobní) a jejich kombinace nejsou. Maximálně tak MOs, EOs, MR.... ale to už se snad ani nepoužívá.
Cooper píše:No, na dvojkolí je tlapovými ložisky připevněn trakční motor, na rotoru trakčního motoru je nalisován pastorek. Na dvojkolí je nalisován tzv věnec, tedy větší ozubené kolo do kterého zabírá pastorek z "trakčáku". Tomu celé se říký jendostupňova převodovka. Obě ty ozubené kola jsou přikryty takovým dvoudílným krytem naplněným mazivem. A protože v zimě je na přejezdech hodně uježděného sněhu a pastorkové kryty jsou hned po smetadlu na lokomotivě nejblíže k zemi, často se stává že "něco" v kolejích protrhne kryt a do krytu se valí sníh, který se někdy natlačí až do trakčáku. Doufám že jsem vysvětlil dostatečně, uf
Jo, to znam...
To bylo kolikrát nadávek, že tlapy jsou namazaný hned po přistavení do výtopny a nikdo nepočkal, až svojí práci udělají elektrikáří. Ono to z toho všude možně teklo, no fajn tam potom kontrolovat/měnit uhlíky
Jinak, jak se může sníh dostat až di trakčáku? Jako vyloženě až na komutátor či mezi stator a rotor? To neni ta hřídel s pastorkem utěsněná?
Napsal: pát led 29, 2010 07:50
od Teepee
Cooper: Vysvětlení skvělé, nenapadlo mě, čím by se mohl kryt poškodit, asi jsem měl více přemýšlet.
Napsal: ned led 31, 2010 09:15
od Křečík Barbuška
Tak jsem po delší době využil možnosti "bezplatného" cestování vlakem, uvidímež zdali to "bezplatné" nebylo naposled.
http://koko-loko.rajce.net/Vylet_do_Roudnice_nad_Labem .
Napsal: ned led 31, 2010 12:49
od Michal Pokorný
Jééé, ty si toho stihul, za těch pár minut než jsem dorazil, v Roudnici vyfotit.
Napsal: ned led 31, 2010 12:57
od Křečík Barbuška
No, stihlo se toho včera dost
. Škoda, že jsem promarnil možnost vyfocení odstavených vrakoidních mašin v ČT neb v EC nejsou otvírací okna. A nestihl krásnou dvojici řady 753 v nových barvách ČD Cargo co si to drtily přes Roudnici těsně před tvým osobákem.
Napsal: úte úno 02, 2010 19:49
od MacGyver
Rychlík ve 12:49 přijíždí na zastávku Železná Ruda - centrum
Napsal: stř úno 03, 2010 09:51
od Teepee
Nádhera, nejsem sice šotouš, abych to dokázal hodnotit v těch detailech, i proto že já uznávám dokumentační hodnotu fotky, ne to jestli se něco kácí a jestli je mašina dost najetá.
Napsal: stř úno 03, 2010 11:43
od Laďuša
Jardo, dobře ty
Koncem prosince to tam vypadalo poněkud jinak
Jo, Teepee, máš recht. Tuty komentáře u fotek mě vždycky úplně znechutí, co mi je po tom, když je ta fotka prostě pěkná?
Napsal: pon úno 08, 2010 00:48
od karloslt
Michal Pokorný: smím se zeptat, kde bydlíte?
Napsal: pon úno 08, 2010 07:22
od Michal Pokorný
karloslt píše:Michal Pokorný: smím se zeptat, kde bydlíte?
V mém případě zákeřná otázka
Mám toho více
Konojedy (Úštěk), Siřejovice, Roudnice nad Labem.
Konojedy se chystám opustit, ale dosud jsem k tomu nenašel dostatek psychických sil .
Napsal: pon úno 08, 2010 11:42
od Wolf
Doufám, že to sem nedávám zase s křížkem po funuse, pokud ano, tak mi to taktně naznačte
, ale teď jsem se dočetl, že vláda schválila jeden vlak do seznamu národních kulturních památek. Je to motorový vlak M 290.0 „Slovenská strela“
http://www.parostroj.net/vozidla/M290/M290.htm .
Napsal: pon úno 08, 2010 12:16
od karloslt
Pokorný: tak to se Vám Švestková dráha krapet přiblíží.
Napsal: pon úno 08, 2010 17:45
od Laďuša
Wolfe, to s křížkem po funuse fakt neni, schválený to bylo dneska
Uznání motoráku jak památky je zajisté chvályhodnej počin
Docela by mě zajímal ňákej seznam těch památek, jestli jsou tam eště ňáký jiný HDV, případně i nehnaný či jiný stroje. Protože plno jiných dalších řad by si to zasloužilo a víc, než tuten stroj, kterej vlastně až takovým přínosem nebyl. A navíc po dizajnovej stránce se mi nelíbí
Třeba Ušatý, Šlechtičny, Kremáky či Bobiny pro vlast udělaly rozhodně víc (a když už by to musel bejt motor, pak jasně řada M262.1/831
, resp. M262 obecně)
A takový Štokry, jedničkový Albatrosy, Rosničky 464.2 nebo ty mašiny 476.0 (i když ty se nedochovaly), to jsou ukázky špičkových a moderních parních lokomotiv. Ty bych viděl jako národní technickou památku mnohem radši.
Napsal: úte úno 09, 2010 04:08
od Michal Pokorný
karloslt píše:Pokorný: tak to se Vám Švestková dráha krapet přiblíží.
tedy takto mne znejistit a napnout, chci vědět víc , víc ......