Fábie.
Moderátor: Moderátoři
Já pořád nevím, proč se tu bavíme o maximálních rychlostech. V tomhle souhlasím s Corym - jezdíme max. rychlostí 130 km/h. Tuto rychlost jsou schopna dosahovat naprosto všechna vozidla, které po našich silnicích jezdí (Trabant nepočítám mezi vozidla). Takže mně osobně je naprosto jedno, zda vůz má udávanou maximální rychlost 135 nebo 215 km/h, na to fakt nehraju.
I kdyby moje auto mělo dvojnásobný výkon motoru, stejně by vyšší rychlostí než teď jet nemohlo. Při rychlosti 180-185 km/h GPS mám tak vysoké otáčky, že jednotka omezuje vstřikované množství nafty. Takže rychleji by to prostě nejelo, ani kdyby to mělo 200 koní. K tomu mám prostě nevhodné zpřevodování s pomalým převodem rozvodovky. Kdyby převody byly více do rychla, výkonové parametry sériového motoru by byly dostatečné k tomu, aby vůz byl schopen dosahovat vyšších maximálních rychlostí než nyní - ale když nejsou kvalty, není rychlost.
Mně na mém autě velice chybí ekonomické zpřevodování, tedy to, aby při cestovních rychlostech byly otáčky motoru níže než nyní. Mám převody uspořádané nakrátko - převody od sebe jsou odstupňované ideálně, ale rozvodovka to všechno kazí. Sice je fajn, že auto běžně hrabe na dvojku (na mokré vozovce i na trojku), ale to mě fakt nebere...
Na to, že je to dost silný naftový agregát, má nechutně krátké převody (téměř identické s Kalinou). Při rychlosti 125 km/h mám na nejvyšší rychlostní stupeň otáčky přesně 3000 rpm.
A výrobce si to nejspíš včas uvědomil, když do modelů II.generace začal montovat převodovky s ekonomickým kvaltem navíc.
Podotýkám, že šestirychlostní skříně, které měly šestku "navíc" (tedy nad rámec původních pěti rychlostí) dávaly v druhé generaci do všech motorizací benzinových i naftových motorů.
Zlatá Lada - tam se 4q nahradil 5q jedna radost a bez úprav a jak to bylo znát..... Škoda, že přestavba Galaxy - modelu I.generace na šestikvalt z modelu II je tak náročná - jinak už bych to měl dávno udělané. Kdybych při rychlosti 130 km/h po dálnici měl místo 3100 rpm otáčky někde kolem 2400-2500 rpm, chrochtal bych si blahem (a asi nejen já, ale i ten motor).
I kdyby moje auto mělo dvojnásobný výkon motoru, stejně by vyšší rychlostí než teď jet nemohlo. Při rychlosti 180-185 km/h GPS mám tak vysoké otáčky, že jednotka omezuje vstřikované množství nafty. Takže rychleji by to prostě nejelo, ani kdyby to mělo 200 koní. K tomu mám prostě nevhodné zpřevodování s pomalým převodem rozvodovky. Kdyby převody byly více do rychla, výkonové parametry sériového motoru by byly dostatečné k tomu, aby vůz byl schopen dosahovat vyšších maximálních rychlostí než nyní - ale když nejsou kvalty, není rychlost.
Mně na mém autě velice chybí ekonomické zpřevodování, tedy to, aby při cestovních rychlostech byly otáčky motoru níže než nyní. Mám převody uspořádané nakrátko - převody od sebe jsou odstupňované ideálně, ale rozvodovka to všechno kazí. Sice je fajn, že auto běžně hrabe na dvojku (na mokré vozovce i na trojku), ale to mě fakt nebere...
Na to, že je to dost silný naftový agregát, má nechutně krátké převody (téměř identické s Kalinou). Při rychlosti 125 km/h mám na nejvyšší rychlostní stupeň otáčky přesně 3000 rpm.
A výrobce si to nejspíš včas uvědomil, když do modelů II.generace začal montovat převodovky s ekonomickým kvaltem navíc.
Podotýkám, že šestirychlostní skříně, které měly šestku "navíc" (tedy nad rámec původních pěti rychlostí) dávaly v druhé generaci do všech motorizací benzinových i naftových motorů.
Zlatá Lada - tam se 4q nahradil 5q jedna radost a bez úprav a jak to bylo znát..... Škoda, že přestavba Galaxy - modelu I.generace na šestikvalt z modelu II je tak náročná - jinak už bych to měl dávno udělané. Kdybych při rychlosti 130 km/h po dálnici měl místo 3100 rpm otáčky někde kolem 2400-2500 rpm, chrochtal bych si blahem (a asi nejen já, ale i ten motor).
Naposledy upravil(a) Marek dne pon bře 21, 2011 09:59, celkem upraveno 1 x.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
To jsem psal - jenže on jezdí nadoraz a právě se snaží lítat, co to dá. On je takový trochumagor - nechápu, proč si k těmto účelům nepořídil nějaký sportovněji laděný vůz - se SAGem se zpravidla nezávodí.
Jiný kluk z fóra (bydlí někde u Náchoda) to má taky předělané na 6q a tvrdí, že při běžném dálničním provozu dovolenými rychlostmi mu klesla spotřeba o 3/4 litru.
Bohužel i kdyby to tak bylo a za každých 100 km dálničního provozu bych ušetřil 25 Kč, nikdy by se mi investice vynaložená do přestavby vozu nevrátila. Dokonce ani v případě, že bych použil starší (tudíž levnější) díly z bouračky. Tady to není jen o výměně převodovky, musí se vyměnit "půlka auta".
Jiný kluk z fóra (bydlí někde u Náchoda) to má taky předělané na 6q a tvrdí, že při běžném dálničním provozu dovolenými rychlostmi mu klesla spotřeba o 3/4 litru.
Bohužel i kdyby to tak bylo a za každých 100 km dálničního provozu bych ušetřil 25 Kč, nikdy by se mi investice vynaložená do přestavby vozu nevrátila. Dokonce ani v případě, že bych použil starší (tudíž levnější) díly z bouračky. Tady to není jen o výměně převodovky, musí se vyměnit "půlka auta".
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Naštěstí ty rychlostní limity všichni překračujeme. A někteří celkem často.
Max. rychlost je jedním z parametrů, podle kterých si auta vybíráme, o testech a recenzích motoristických novinářů ani nemluvě. Pokud by jsme se ztotožnili s názorem, že nepotřebujeme jezdit rychleji, než 130, pak vyvstává otázka, proč se vůbec tak rychlá auta vyrábějí. Proč se vyrábějí auta jezdící přes 200, přes 250, nebo i kolem 300? Proč si lidé taková auta kupují? Jen kvůli německým dálnicím to zřejmě nebude.
(Proč to Markovi nejede z kopce rychleji, bylo vysvětleno (díky za SZ) - původně tvrdil, že to omezovačem není, ale ukázalo se, že to, co nazýval přeběhovými otáčkami, je omezovač otáček motoru.)
Max. rychlost je jedním z parametrů, podle kterých si auta vybíráme, o testech a recenzích motoristických novinářů ani nemluvě. Pokud by jsme se ztotožnili s názorem, že nepotřebujeme jezdit rychleji, než 130, pak vyvstává otázka, proč se vůbec tak rychlá auta vyrábějí. Proč se vyrábějí auta jezdící přes 200, přes 250, nebo i kolem 300? Proč si lidé taková auta kupují? Jen kvůli německým dálnicím to zřejmě nebude.
(Proč to Markovi nejede z kopce rychleji, bylo vysvětleno (díky za SZ) - původně tvrdil, že to omezovačem není, ale ukázalo se, že to, co nazýval přeběhovými otáčkami, je omezovač otáček motoru.)
Já v posledních letech z principu věci dodržuju maximální rychlosti úplně všude. Skutečnost, že používám tempomat, mi v tom vydatně pomáhá. Zjistil jsem totiž, že jezdit vyšší než dovolenou rychlostí je na českých silnicích často dost nebezpečné. Například na D1 prakticky neexistuje úsek, kde bych mohl jet rychleji, aniž bych se necítil v ohrožení. A to mám velmi pohodlné a komfortně odpružené auto. Nehledě k pitomečkům kolem sebe, že?
Dalším pro mne zásadním faktorem je vyšší spotřeba, která z vysokých rychlostí logicky plyne. Zajména čelní odpor mého vozu je důvodem, proč při vysoké rychlosti letí spotřeba strmě nahoru. Do těch stotřiceti to jde (tam jsem v průměru kolem 6-6,5 litru), ale pak by to byla ždímačka na prachy (ale to asi každé auto).
A v neposlední řadě mám zjištěno, že při dodržování maximálních dovolených rychlostí na všech úsecích silnic, kterými jedu, jsem schopen z Třebíče do Sokolova dojet přesně za tři hodiny. Na to, že je to přes 300 km daleko, je to velmi slušný čas a nemám proto důvod jezdit rychleji. Až bude hotová rychlostní silnice z K.V. do Prahy, bude cílový čas ještě o cca 20 minut kratší a budu moci jezdit k mámě doslova na kafe na otočku.
Takže v tomhle se asi názorově shoduju s JmJ.
Dalším pro mne zásadním faktorem je vyšší spotřeba, která z vysokých rychlostí logicky plyne. Zajména čelní odpor mého vozu je důvodem, proč při vysoké rychlosti letí spotřeba strmě nahoru. Do těch stotřiceti to jde (tam jsem v průměru kolem 6-6,5 litru), ale pak by to byla ždímačka na prachy (ale to asi každé auto).
A v neposlední řadě mám zjištěno, že při dodržování maximálních dovolených rychlostí na všech úsecích silnic, kterými jedu, jsem schopen z Třebíče do Sokolova dojet přesně za tři hodiny. Na to, že je to přes 300 km daleko, je to velmi slušný čas a nemám proto důvod jezdit rychleji. Až bude hotová rychlostní silnice z K.V. do Prahy, bude cílový čas ještě o cca 20 minut kratší a budu moci jezdit k mámě doslova na kafe na otočku.
Takže v tomhle se asi názorově shoduju s JmJ.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Mohu potvrdit ... jen bych ten úsek prodloužil na: Vyškov - Zlín. Minulý týden 2x (a 3 týdny předtím 1x) jsem tamtudy jel a z "Exit 230" na "Exit 32" jsem to zcela pohodovým tempem bez drncání a škubání volantem přejel za 22 minut. L.JmJ píše:vyskov - hulin
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Mimochodem - co jsi v těch končinách pohledával ve čtvrtek minulýho tejdne? L.Koko Loko píše:Ano, Vyškov - Zlín je paráda, jen ta šikmina v jednom pruhu těsně před Zlínem mne poněkud zarazila .
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Když byl ten úsek čerstvě otevřený, fičel jsem po téhle highwayi ze Zlína do Přerova. Jak už to bývá, člověk jezdí po paměti ... než jsem se nadál, prosvištěl jsem kolem cedule "dálnice" a bylo hotovo (jel jsem UAZem samozřejmě bez známky). Je fakt, že auto jako by vzlétlo, krásný povrch a silnice naprosto prázdná. Chvíli jsem uvažoval prostě sjet z dálnice po náspu (4x4), ale bylo opravdu hodně mokro a náspy ještě čerstvé nezarostlé. Kolem taky nic než rozorané pole. Během chvilky jsem byl skoro v Hulíně, už jsem viděl ceduli "Exit 500m", když mě předjela dodávka celní zprávy a začla diskotéka ... zastavili mě přímo ve špici odbočky pryč z dálnice, pokukoval jsem smutně na těch pár metrů, které mě dělily od značky "konec placeného úseku". Blonďatá drobounká slečna celní správkyně kouká na doklady, pak se usmála a povídá "mátě štěstí, že tady kolega tyhle staré vraky taky sbírá ... tak si tady couvněte a nashle"Vyškov - Zlín
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105