Stránka 81 z 124

Napsal: stř bře 16, 2011 10:03
od dvk
Ono se jim to časem určitě začne vracet a na konkrétních číslech prodeje budou vidět, že z nějaké historické kontinuity nejde čerpat věčně, pokud nemají co nabídnout v současnosti. Jeden známý je typický škodovák, který začínal na Š100, přes Š120, teď má Felicii, jeho snem je červená Oktávka, slovo Škodovka je doma posvátné a logo Škoda má snad i na noční košili. A i on začíná nesměle přiznávat, že je to drahé a že se dá za stejnou cenu pořídit jiná značka s úplně jinou výbavou a parametrama (doslovně řečeno cituji "to ať jdou do prdele" :wink: ). A takových lidí je určitě spousty, ono když má člověk hlouběji do kapsy, tak mnohdy začne i přemýšlet.

Napsal: stř bře 16, 2011 10:27
od Marek
Níže najdete hitparádu deseti aktuálně nejlevnějších nových osobních aut v Česku při platbě v hotovosti - tedy bez zvýhodnění v podobě slev na vstupní cenu do značkového financování nebo šrotačního bonusu:

Renault Twingo 157 900 Kč

Renault Thalia 159 900 Kč

Dacia Logan 159 900 Kč

Citroën C1 3dv. 169 900 Kč

Citroën C1 5dv. 169 900 Kč

Dacia Sandero 169 900 Kč

Peugeot 107 3dv. 169 900 Kč

Fiat Panda 174 900 Kč

Chevrolet Aveo 4dv. 175 900 Kč

Peugeot 107 5dv 179 900 Kč

Jde o zajímavou směsici vozů převážně od francouzských výrobců zahrnující škálu od miniaut až po malé sedany s kufrem o objemu přes 500 litrů.



Myslím, že toto hovoří za vše.

Napsal: stř bře 16, 2011 16:13
od MartasBrno
No tak v tomhle se neorientuju, ale musím říct, že to malinké pětidvířko C1 jsem viděl na vlastní oči a musím potvrdit, že to auto má bohatě nárok najít si svého zákazníka! Dokonce se mi líbilo! Teda na svoji třídu, samozřejmě.

Napsal: stř bře 16, 2011 17:07
od Marek
A vem si, že konkrétně u něho je základní cena o třicet tisíc níž než u nové škodovky.
Docela tragedie, myslím...

Napsal: stř bře 16, 2011 17:31
od JmJ
No ja nevim, ale s levnymi citrony mam desnou zkusenost. konkretne s C3. ale je pravda, ze s levnou skodovkou z poslednich 5 let nemam zkusenosti zadne :-)

Napsal: stř bře 16, 2011 20:00
od MartasBrno
Tak co já mám kamarády, tak na citróny taky nadávají a mluví o tzv. investicích, které, když se dají do libovolného auta, tak auto stoupne na ceně, kdeždo když podobnou investici člověk přizná u citróna, tak anopak cena klesne. :lol: (zadní náprava do A) :mrgreen:

Ale to pětidvířko, na to jak je malé, vypadá na první pohled šikovně. Ideál pro důchodce. (ukazoval mi to jeden šikovný důchodce).

:wink:

Ale neseděl jsem v tom, jen to rychle obešel a frčel pryč.

Napsal: stř bře 16, 2011 20:59
od dmatej
Neblbni, důchodce dneska potřebuje tank, jinak ho přizabije frajer!

Já nevim, co za to bude škodovka chtít, ani jsem se o to nějak nezajímal. Ale jo, máte pravdu.

S tím logem - kdyby nebylo zelený jak brčál, ale normální celokovový, tak to beru jako návrat ke kořenům a líbí se mi. Patrně nějakej PR soudruh usoudil, že to je moc usedlý a prsknul do toho brčál.
Ale stejně nevim, co obrázek, to barevná varianta. Ale mně je to putna, já radši reznoucí logo LADA :twisted:

Jinak dneska jsem si vzpomněl, co jsem ještě chtěl dodat k tomu vašemu flejmu :)
Co se týče spotřeby, nízké otáčky opravdu ušetří spíš. Protože není podstatná ani jedna z těch křivek, ale EFEKTIVNÍ výkon; respektive příkon, dalo by se říct.
Hypoteticky, pokud bych se při zrychlení držel cca blízko té krouťákové křivky, dostal se na nějakou rychlost, a pak jí udržoval s pokud možno co nejnižším příkonem (~výkonem), mám nejnižší spotřebu.
Na zrychlení je třeba zvýšit kinetickou energii té hmoty, což znamená další výkon - přičemž dosažitelné maximum je dáno těmi křivkami.
Každý režim a každá změna režimu má navíc další režii, je třeba vydat další energii navíc. To nikdo nezměří, nejblíž je snad nějaký ten měřák aktuální spotřeby, ve výsledku je podstatná prostě praxe s tím daným autem. (jen namátkou - část energie při řazení spolkne spojka, část bude daná neefektivitou způsobenou změnou vstupních dat čidel, část neefektivitou změny dávkování paliva, ...)

Příklad - pokud s Kalinou s ohřátým motorem po Plzni jezdím 50
spíš na trojku, průměrná spotřeba se drží kolem 7.5 litrů.
spíš na čtyřku, průměrná spotřeba se drží kolem 6.5 litru.
na pětku to nejde - teda jde, ale motoru se to nelíbí a říká to pro mě moc nahlas :-)

Při potřebě zrychlit jezdím podle uší, na čtyřku se dá z 50 zrychlit na rovině, ale v kopci už to nezní dobře, podřazuje se.
S HTP se dá jezdit podobně, ale otáčky jsou někde úplně jinde ;) . Ironie je, že hluk ve všech těchhle autech odpovídá spíš rychlosti, než otáčkám :)

Napsal: stř bře 16, 2011 20:59
od rezna
JmJ píše:No ja nevim, ale s levnymi citrony mam desnou zkusenost. konkretne s C3. ale je pravda, ze s levnou skodovkou z poslednich 5 let nemam zkusenosti zadne :-)
je to o tom na co to potrebujes - kamoska koupila pred rokem a pul C1 a je nadsena - dojizdi z Tyna nad Becvou do Lipnika, bo busy moc nejezdi a ona jezdi dost casto v hodiny kdy stejne nejedou a nebo dojede do Olomouce.

predtim meli formana, a tohle povazujou za znacnej krok k lepsimu ...

Napsal: stř bře 16, 2011 21:16
od MartasBrno
rezna píše:kamoska koupila pred rokem a pul C1 a je nadsena - dojizdi z Tyna nad Becvou do Lipnika, bo busy moc nejezdi
No a asi na to tak to je dělaný, s tím, že když je nutno, uveze to i víc než jednoho člověka. Prostě přibližovadlo.

Napsal: stř bře 16, 2011 22:34
od JmJ
rezna píše:
JmJ píše:No ja nevim, ale s levnymi citrony mam desnou zkusenost. konkretne s C3. ale je pravda, ze s levnou skodovkou z poslednich 5 let nemam zkusenosti zadne :-)
je to o tom na co to potrebujes - kamoska koupila pred rokem a pul C1 a je nadsena - dojizdi z Tyna nad Becvou do Lipnika, bo busy moc nejezdi a ona jezdi dost casto v hodiny kdy stejne nejedou a nebo dojede do Olomouce.

predtim meli formana, a tohle povazujou za znacnej krok k lepsimu ...
prave ze to vubec neni o tom, na co to potrebujes. nestartujici auto, kdy ti technik rekne, ze pry jestli neni v okoli wifi signal (mesto), ze to pry byva tim, po 30 000 km, rezonujici okna, lak poskrabatelny houbou na nadobi, tuhnouci brzdy, s motorem 1.1 a cestama v ramci kraje se spotrebou jak zigul 1.3, s brzdovyma trubkama vedenyma nekryte tak 2 cm pod urovni podlahy vozu, pekne napric ke kolum, s podlahou kufru horkou ze ruku temer neudrzis, protoze je vyhrivana od vyfuku, tohle vse te nasere at s tim chces delat cokoliv. snad jen v pripade, ze to chces srotovat, ti tohle nevadi. o chodu brzdoveho pedalu nemluve, stejne tak jako o tom, ze to pri sikme silnici porad jako by pada z cesty do skarpy.

nerikam, ze takove jsou vsechny citrony, ale tenhle tak 5 let stary kousek je tragicky. tehdy to auto stalo dost pres 300 000 a krom airbagu nema nic, co by nemel favorit o felde nemluve.

btw jezdit z tyna do lipnika autem je zhovadilost, dyt to mas pesky tak 30 - 40 minut, na kole to musi byt skok :lol: ;-)

Napsal: čtv bře 17, 2011 11:25
od Jarda
dmatej píše:Jinak dneska jsem si vzpomněl, co jsem ještě chtěl dodat k tomu vašemu flejmu :)
Co se týče spotřeby, nízké otáčky opravdu ušetří spíš. Protože není podstatná ani jedna z těch křivek, ale EFEKTIVNÍ výkon; respektive příkon, dalo by se říct.
Hypoteticky, pokud bych se při zrychlení držel cca blízko té krouťákové křivky, dostal se na nějakou rychlost, a pak jí udržoval s pokud možno co nejnižším příkonem (~výkonem), mám nejnižší spotřebu...
Dovolím si jen malé upřesnění. Nemyslím si, že k úsporné jízdě patří zrychlování v oblasti nejvyššího kroutícího momentu. K úsporné jízdě především patří jízda v nízkých otáčkách a max. krouťáku leží výše. Např. u mé Lady je max. krouťáku tuším v 3600 ot/min, ale při rozjíždění se nad 3000 vůbec nedostanu a při snaze o úspornou jízdu řadím nahoru někde kolem 2600. Při otáčkách kolem 3600 již jsou vyšší ztráty motoru (více počtů stlačení zápalné směsi, větší ztráty třením, větší energii odebírá olejové a vodní čerpadlo atd. atd.). Proto jsou pro úspornou jízdu důležité nízké otáčky i při rozjezdu.
Dalším faktorem je režim, ve kterém motor pracuje. Vše ovlivňuje řídící jednotka (nebavíme se o karburátorových motorech), která na základě mnoha vstupních údajů rozhoduje, v jakém režimu bude motor pracovat. Pro nízkou spotřebu je důležité, aby motor většinu času pracoval v režimu spalování chudé směsi.

Napsal: čtv bře 17, 2011 11:40
od radek mb
Já jezdím s desítkou tak,že používám otáčky v rozsahu od 1500 do 3000.Pak už je hlučný.Více ho leda vytočím v případě,že potřebuju opravdu zrychlit,třeba při najíždění na dálnici apod.Spotřeba je pěkná.

Napsal: čtv bře 17, 2011 11:55
od Marek
Mně Lada žrala při 4000 otáčkách po dálnici méně než při 3000 otáčkách. To bylo mnohokrát ověřeno. Ale pravda - nebyl to řízený motor a jednalo se o motor upravený.

Ale já už se k tomuhle tématu vracet nebudu. Zase by to skončilo hádkou a to opravdu nemám zájem. Není pravda, že spotřeba motoru je úměrná jeho otáčkám - to je největší blbost, kterou může někdo do světa vypustit.
Já tvrdím, že nízké otáčky motoru škodí. Lehká noha ještě tolik nevadí, ale zatěžovat motor v nízkých otáčkách je nesmysl a nikdo mi nenamluví, že v tu chvíli má nižší spotřebu. Svět není jen o rovninatých silnicích, často jsou kopce a tam nízké otáčky nepochodí. Chci-li zrychlovat maximálně efektivně a ekonomicky, musím mít v danou chvíli motor v otáčkách nad maximem točivého momentu, abych využíval lehkosti chodu motoru po výkonové křivce. Říkejte si, kdo chcete co chcete - tohle mi nikdo nevymluví.

A snažit se provozovat zážehový motor na chudou směs je taky kravina. Předně elektronika běžného (nikoli FSi) motoru nedovolí provoz na chudou směs, protože kyslíkový senzor ve výfukovém potrubí udržuje směs na stechiometrickém poměru plus minus pět setin (nové systémy tři setiny). Pouze při náhlé změně zátěže motoru dovolí krátkodobě změnit bohatost, ale to trvá opravdu chvíli. Navíc chudá směs má vysokou teplotu, na kterou běžný motor není stavěn a dochází k přehřívání den pístů a výfukových ventilů. Je-li v součinnosti s tím řízen předstih, není opotřebení tak zásadní, nicméně u karburátorových motorů je to problém veliký (a podtlaková regulace předstihu to nevyřeší).


A už jsme od tématu Fabie zase úplně jinde. Nebudu se k tomu vracet. Pokud chcete diskutovat na tohle téma, udělejte pro to zvláštní příspěvek. Tohle má být o Fabii a škodovkách.

Napsal: čtv bře 17, 2011 12:34
od Laďuša
No, s tou spotřebou úměrnou otáčkam. Já se v tom sice nevyznam a jezdim tak, jak se mi pocitově zdá, že to autu sedí, ale zcela zřetelně si vybavuju ňákej starej pořed, kde byla soutěž o nejnižší spotřebu. Vyhrál jí takovej pán v Dáčii (takovou spotřebu nemají dneska snad ani ty nejúspornější auta, ale už si jí přesně nepamatuju) a v rozhovoru s nim povídal, že prostě drtí ty úplně nejnižší možný otáčky a podřazuje až tehdy, kdy auto prakticky chcípá. Takže prostě nevim.


A teď z jinýho soudku: Tuto téma se jmenuje Fábie a z principu je to o Fábii a dalších škodováckých autech. Tuty auta tady většinou prezentujeme jako auta špatný, těžící z oblbování lidí a jejich národní hrdosti. Lidi, jezdící Ladou, je tady povětšinou kritizujou a s vazovskou hrdostí dělají, že se jich to netýká. Ale tady na tom tématu je ale zcela zřetelně vidět, že Ladistí ani náhodou nejsou imunní vůči jinýmu automobilovýmu, byť pomlouvanýmu, světu a dokonce velice aktivně tuty témata řeší. To, že tuto téma je 10. nejaktivnější na LADAfóru, považuju svým způsobem za naší ostudu! A proto pojďte ho bojkotovat a sesadit ze statistik! Bavme se o Ladach! Kašleme na škodovky! Ty nejsou náplní našeho klubu a můžou nam bejt volný!

Napsal: čtv bře 17, 2011 13:04
od Marek
Já si nemyslím, že by škodovky jako vozy byly vyloženě špatné. Naopak míním, že Octavia první generace (tedy od 1996) byla velmi povedeným vozem s poměrně nízkou poruchovostí. Pokud se na nich něco objevovalo, bylo to specifické pro daný model, motor nebo ročník. Ale celkově jsou to držáky. Mít víc místa vzadu pro cestující (třeba na úkor zbytečně velkého kufru), nemělo by to chybu. Jenže to bylo limitováno rozvorem podvozku původně Golfu IV a Audi A3.

Fabia I taky byla celkem v pohodě auto. Měla ale smůlu ve volbě motorizací. Staré motory 1,4 MPi sice nebyly špatné z hlediska spotřeby, ale koncepce z roku 1962 je fakt trochu za zenitem. 1,4 16V nebyly šťastné motory. Chyběla mi tam šestnáctka s výkonem kolem 100-110 koní - ta by Fabii slušela. Tříválce jsou velký omyl, a to jak HTP, tak TDi. Dobré bylo SDi i TDi v provedení 1,9, ale to je trochu málo. Těžký litinový dvoulitr to už nezachránil.
Nicméně u Fabií se poruchovost už poměrně zvýšila. Svazky elektroinstalace v motorovém prostoru - velký propadák koncernu, ložiska kol, uložení stabilizátoru a jiné vychytávky, to jí moc pověsti nepřidalo.


Jinak souhlasím - tohle je LADAfórum, bavme se o Ladě.