Stránka 9 z 17

Napsal: ned lis 02, 2008 13:57
od Mirek999
Maysner píše:
Pavel V. píše:
Maysner píše:jsou to vyrobci cepu. lemforder a moog. jiny cepy neber
OK nechám si poradit jen kde že se berou??
muzes je sehnat treba na www.mjauto.cz . ochotni lidi. poslou ti to i postou. jen si davej pozor u moogu. nevim co za slepce to tam bali ale obcas v krabici od horniho cepu najdes spodni. uz s tim melo vic lidi tady zkusenost.
Taky jsem koupil MOOGy a mel jsem 3x horni a jednou spodni.Jinak cepy jsou na aute a super.Akorat jsou o neco drazsi,ale urcite se to vyplati.

Napsal: ned lis 02, 2008 14:38
od Drobek81
Pavel V. píše:Fšem dkuji za rady a nabídky pomoci, budu to řešit na jaře. Pokud si vzpomínám tak mi předek šel do stran Maličkato kolmo ve směru jízdy tudíž asi něco bude.
Prověř dotažení ložisek, pokud to nepatrně jde do stran, můžou být jen nedotažená ložiska.

Napsal: ned lis 02, 2008 17:01
od Pavel V.
Drobek81 píše:
Pavel V. píše:Fšem dkuji za rady a nabídky pomoci, budu to řešit na jaře. Pokud si vzpomínám tak mi předek šel do stran Maličkato kolmo ve směru jízdy tudíž asi něco bude.
Prověř dotažení ložisek, pokud to nepatrně jde do stran, můžou být jen nedotažená ložiska.
Díky drobku pohledám tady, jak na to. Dobrý nápad. Věřte že se pořád učím. Ale Žíža je mazel! :wink: :wink:

Napsal: ned lis 02, 2008 18:59
od Drobek81
No heleď, ložiska zjistíš jednoduše, stačí dát prstmezi disk a třebas krat kotouče nebo třmen a zaviklas s kolem. Pokud by byla vůle v ložiskách, bude se hýbat disk vůči pevným částem. Spodní čep se dá zjistit jak psal Hurikánek, případně funguje metoda odšroubování maznice(šroubu) a změření vůle šuplerou. Zkoušel sem to podle knihy kdysi jestli je to tak a opravdu 8)

Napsal: ned lis 02, 2008 19:23
od Hurikán
Je to přesně tak jak napsal Drobek. Vůle na ložisku je většinou jen malinká a nejlíp se pozná při sundaném kole a vytažených destičkách. Je potom stejná do všech směrů.

Šuplerou se dá změřit míra opotřebení spodního čepu po vyšroubování záslepky na dně čepu (někdy mylně zaměňované s maznicí). Návod viz orázek. Je sice pravdou, že pokud má čep na spodku dírku se záslepkou, dá se místo záslepky namontovat maznička a lisem "namazat", jenže tuk se přes vnitřní plast většinou stejně nedostane na pracovní část čepu.

Jo a ještě jedna věc. Pokud již náhodou nemáš, tak vřele doporučuju pořízení Bible Ladisty - Návod k opravě a údržbě od soudruha Tůmy. :) Najdeš v tom všechno co hledáš a mnoho dalšího navíc. Čas od času se to prodává za pár peněz i zde v bazaru. (třeba zde) :wink:

Napsal: pon lis 03, 2008 07:35
od Teepee
Pavel V. píše: ...zkoušel verglovat kolama a a docela mě překvapil bez vůlí...
Sice to nemusí být vždy přímo úměrné, ale nezapomínej, kolik má to auto najeto. A že by po 50 000 km byla třeba generálka přední nápravy :?: :roll:

Napsal: pon lis 03, 2008 09:45
od Pavel V.
Teepee píše:
Pavel V. píše: ...zkoušel verglovat kolama a a docela mě překvapil bez vůlí...
Sice to nemusí být vždy přímo úměrné, ale nezapomínej, kolik má to auto najeto. A že by po 50 000 km byla třeba generálka přední nápravy :?: :roll:
Tahle by nebyla kilometry, ale roky. Což je rozdíl dosti podstatný. Ač se pán o autíčko staral a to velmi pečlivě tak po zkušenostech s jinými starými vozy vím že prach a vazelína k sobě dobře lnou a po 34-řech letech jest to brusná pasta kvalit nevídaných. Tož tak bych to viděl já. No a hlavně potřebuji informace a tak se ptám určitě mne čeká i zadní náprava hučí teskně potvora :evil:
Mimochodem Teepee nejsi od Dobřichovic?? Spousta indícií tomu našeptává. Moje Mamča má ve Všenorech chtu :wink: :wink:

Napsal: pon lis 03, 2008 10:05
od Teepee
To sice brusná pasta jest, ale ne pod prachovkami kloubů. Jsou-li prachovky v pořádku, pak je to o kilometrech a těch to tak moc nemá. Teď ještě, jak moc je mazání v kloubech vyschlé... Rada Nema jest, hustý převodový olej injekční jehlou pod prachovku.
Od Dobřichovic jsem, hned vedle, ale ne na tu stranu co máte chatu. :wink:

Napsal: pon lis 03, 2008 13:38
od Pavel V.
Teepee píše:To sice brusná pasta jest, ale ne pod prachovkami kloubů. Jsou-li prachovky v pořádku, pak je to o kilometrech a těch to tak moc nemá. Teď ještě, jak moc je mazání v kloubech vyschlé... Rada Nema jest, hustý převodový olej injekční jehlou pod prachovku.
Od Dobřichovic jsem, hned vedle, ale ne na tu stranu co máte chatu. :wink:
OK dobrá rada, vyzkouším voleje mám haffffóó´ :P

Napsal: ned pro 21, 2008 19:58
od Pavel V.
Pročež slunka zimní laškování probralo i mne Medvěda brtníka za zimních depresí s přemíry žrádla, chlastu a zlobících dětí, rozšlapal jsem a válečkem do finální podoby upravil montérky někdy v listopádu za pračku narvané a jal se Vazidlo z garage vystrkovati. Bylo to nádherné zasejc po hnátách šmír si natírat a vyjetej volej čuchat (všimli jste si že ruský stroje mají takovou zvláštní vůni i po letech neměnnou) a kohout topení z vazidla jal se rváti. Kurvahošitojevojebjakosfiňa pyčo :!: :!: Kde byli soudruzi konstruktéři Timur,Chabibulin, Rusakov když italské topení pro sibiř jal se ruský děník na kovadlině upravovat, kam zmizela ladnost a jednoduchost a blbovzdornost pověstná u ruských vozů??? Nad míru mého chápání není krátká cesta hadic s topicím médiem (to aby neochladlo cestou do kabiny) ani průměr trubky a její masivnost, ale to že od hadice k topení je PĚT poskurvených šroubů tak blbě že si lámete ruku i tam kde je normálně kloub!
No hadice spojené motexem :roll: , motex evidentně za posledních třicet let nikdo nějak neposouval neobtěžoval a tak mě možnost krásně zoxidovat a zarůst do teplých hadic. Díky Pípakově radě abych si to z venčí udělal jsem se obrnil trpělivostí a za pomocí kleští šroubováku a nezbytné krve (mazadlo, rozpouštědlo, nešikovný maso musí pryč :?: )šli hadice dolů obě :twisted: . Tolik práce v motorovém prostoru prima i olej sem zkouknul tedy zjistil že mám motor naplněn něčím co má hustotu ropy před zpracováním, smrdí to jako dehet a bez řádného prohřátí motoru se to láme :P , ale je to po rysku takže nač panikařit. V kabině Vazidla to bylo leháro, doslova a do písmene si tam musíte lehnout a rozebírat Vazidlo tak dlouho než spatříte kohout topení respektive šrouby která jej u topení drží...... 8) Začněte tím že si dejte pod kolena nějakou katron von papir aby ste si kolínka nezastudili, po té sejměte čtyři šrouby držící kaslík u spolujezdce, pak zkuste systémem nejdelší hrana napřed, aneb ježek v kleci kaslík vyjmout. Já nevím jak vám, ale mě na těle kohoutu laškovně zablištěli paprsky slunce , aby mi ukázali kde že se leskne kapička z kohoutu pravidelně kapající :lol: Pak už to jde ráz na ráz povolíte klíčem č.10 dopručuji golu malou s nástavcem dvě matky u kohoutu a jednu u držáčku trubek zajišťující tu správ rozteč vývodu směrem ku motoru (orig. Dvigáťel). No a kohout je venku, pak zjistíte kolik jěště vody v topení zůstalo a také to že voda v topení je ledově studená máte li s v ní ráchat lokty. Vyjmětě starý kohout na světlo boží a s chutí ho mrsknětě na dno sudu s kovovým odpadem, zgustnětě si na tom hodu, aby jste kohoutu dali za vyučenou že tekl :wink: Dojdětě do domu pro nový keramický od Andreje z Moskvy a otevřete krabičku, už jste do ní čuměli asi stokrát tudíž máte vědět že tam Není těsnění a že jjediné těsnění zůstalo na kohoutu který jste mrskli do sudu plného haraburdí. Za nevysychajícího proudu nadávek za které se nestydí ani dlaždiči ani holky jež živí jejich tělo vysypete sud a narocháte kohout s těsněním, to že se říznete o zbytky aluminiového plechu a pod nehet si vrazíte šedesátku hřebík snad ani podotýkat nemusím :lol: . Pak už je to brnkačka, vyjmete těsnění otřete naimplantujete na kohout a snažíte se nasadit z5. Ale ouha! Keramický kohout je větší a nevejde se o několik milimetrů mezi trubky topení :lol: :lol: Takže ven a pilníkem obrousit milimetr či dva hliníku, zkontrolovat těsnění a našroubovat matky utáhnout s citem, nandat v motorovém prostoru hadice nasadit nové pásky a :evil: čert by vás vzal samozřejmn máte místo 18-25 malé a na hadice nevhodné opovržlivě se podíváte na motexy zalité krví a zatlačíte auto do Garage. Pokračování tudíž zítra!

Napsal: ned pro 21, 2008 20:10
od Nemo
Jéžiš, to je mord! No, chce to asi nahromadit nějaké zkušenosti.
Třetí, či čtvrtá rozborka/zborka ti už určitě půjde bez bolesti a bez krve. :P

Napsal: ned pro 21, 2008 20:12
od Jelen
Pavel V., a to tam má 01(02) nejlepší přístup ze všech aut. Mě to čeká taky, až balík od Andreje přijde. I když už jsem to jednou dělal, tak jsem neshledal takovejch potíží jako Ty, no když jsem to četl, hotovej Pat a Mat :-D
Takovej blbej dotaz: tys to všechno poctivě nefotil? :evil: :twisted:

P.S.: To je asi proto, že sis nepřečetl ještě ladabibli a nepřijel sis pro ni ;)

Napsal: ned pro 21, 2008 20:16
od Hurikán
:lol: :lol: Nádherně napsáno. :thumbleft:

Úplně to celé vidím před očima. Je to opravdu ze života. Před dvěma měsíci jsem taky měnil. Ale ne na 02, kde je to krásně přístupné. Měnil jsem na 05. Tam je to teprve zážitek. Zvlášť když se jeden rozhodne, že nebude demontovat slabomyslný vzduchovod k bočnímu výdechu. :) Ale i tak to šlo docela slušně. Už sem to dělal asi 3x nebo 4x, takže mě to ani moc nepřijde. Poprvé to byl ale fakt horor, při kterém jsem dopadl asi ještě hůř než Ty.

Každopádně ses dostal do dalšího levelu údržby vazidla. :D Můžu tě uklidnit, že po tomhle už zvládneš všechno. :wink:

Napsal: ned pro 21, 2008 20:23
od Jelen
No když jsem dělal poprvé kohout topení, tak to nebylo strašný, je tam daleko víc super věcí na údržbu, takže Tě můžu rozrušit, zas všechno nezvládneš :-D a bude hůř :-D

Napsal: ned pro 21, 2008 20:37
od Michal Pokorný
Jelen píše:takže Tě můžu rozrušit, zas všechno nezvládneš a bude hůř
........ tak tak, ježků v kleci je ve VAZech jak naseto :P