Stránka 9 z 29

Napsal: ned úno 01, 2009 09:57
od zelvotron
Já mám tedy provozní hmotnost 1150 kg a 2108 podle návodu 900 kg... :?

http://shop-tuning.ru/index.php?categor ... znye-diski

Napsal: úte úno 03, 2009 22:33
od dmatej
zelvotron píše:Já mám tedy provozní hmotnost 1150 kg a 2108 podle návodu 900 kg... :?

http://shop-tuning.ru/index.php?categor ... znye-diski
Já to kdysi opisoval ze stránek OAO Avtovaz, od té doby už je překopali ...

Napsal: úte úno 03, 2009 23:41
od Petr HC
Když jsem zde napsal., že 2104 brzdila lépe než 2112 šlo víceméně o subjektivní dojem. Pokud bychom však měli posuzovat objektivně ,pak se opravdu musí brát v úvahu všechny faktory. Zde byl uveden rozdíl váhy vozu, který v mém případě je 995 kg u 2104 ,proti 1135 kg u 2112 . Dále může hrát roli průměr membrány posilovače, poměr na páce pedál/tlačná tyčka brzdiče, poměr průměrů pístků hlavního brzdiče/průměru pístků v kolech a rozdělení brzdného tlaku vlivem odlehčovače zadních brzd, materiál destiček a obložení a nesmíme zapomenout ani na pneumatiky .
P.S. Když na mne při jedné z prvních jízd s 2104 „vybafl“ zleva auťák, který mi nedal přednost, málem jsme všichni proletěli předním oknem (nebýt upoutáni pásy), poněvadž jsem předtím jezdil 20 let s vozem bez posilovače – takže je to i o síle zvyku.

Napsal: stř úno 04, 2009 06:42
od Michal Pokorný
Petr HC píše:málem jsme všichni proletěli předním oknem
Což mně připomělo, že je také občas dobrá taková legrácka zkusit brzdit levou nohou (obvzláště když ji má člověk "vyšlapanou" z tuhé spojky u krabice). Teprve potom člověk zjistí jak mu to vlastně perfektně brzdí :lol:

Napsal: stř úno 04, 2009 08:59
od zelvotron
To mi připomíná jak jsem u jednoho povozu (ačkoliv 20 let starýho, ale s daleko menší potřebnou silou na brzdu než 2110), chtěl brzdit levou novou (pravou jsem držel otáčky, aby to studený nechcíplo), a to jsem si byl vědomej toho, že v levý noze není vycvičenej takovej cit :D
Po tý zkušenosti jsem raději volil kombinaci pravou nohou pata plyn, špička brzda :)

Jinak já jsem pro praktickej pokus, tohle je pořád teoretizování, kdyžtak mi to připomeňte na srazu 8)

Napsal: stř úno 04, 2009 17:31
od Vláďa B
zelvotron píše:To mi připomíná jak jsem u jednoho povozu (ačkoliv 20 let starýho, ale s daleko menší potřebnou silou na brzdu než 2110), chtěl brzdit levou novou (pravou jsem držel otáčky, aby to studený nechcíplo)
Tenhle blbej nápad sem mněl jednou taky. Nebýt připután, tak jsem políbil přední sklo. :D

Čidlo

Napsal: stř úno 04, 2009 19:12
od Hlavi
V prosinci mi začla svítit kontrolka opotřebení brzdových destiček, občas se rosvítila i po výměně a dneska kouknu pod auto a ejhle - na pravé straně visí jen konektor a nalevo je kabel přeštípnutý. Jak ten systém vůbec funguje ?

Napsal: stř úno 04, 2009 19:18
od Jelen
Funguje to tak, že když se sjede destička, tak je tam vložena vodivá ploška u konce životnosti a prokostří se na kotouč a rozsvítí kontrolku. Tudíž aby svítila, tak se musí dotknout někde kostry, třeba ti ten drátek nebo konektor o něco škrtal.

Napsal: stř úno 04, 2009 19:35
od Hlavi
Díky. Předpokládám ža senzor má být na obou stranách.

Tímto jsem skončil se servisem v Mostě. Předat mi auto po kontrole brzd s výměnou destiček a obložení s nefunkční signalizací opotřebení a drhnoucí zadním bubnem mi připadá jako drzost. :evil:


PS: Výměna by měla být jednoduchá, ne ?

Napsal: stř úno 04, 2009 19:46
od Jelen
To by asi měla, nevím, jak u lady, ale tohle je vždy ta jednodušší stránka.

Napsal: stř úno 04, 2009 19:54
od Petr HC
Jelen píše: ...aby svítila, tak se musí dotknout někde kostry.
Nemusí - stačí trochu "slané břečky".

Napsal: stř úno 04, 2009 20:22
od Jelen
Petr HC, pravda. Slaná voda i ta hnusná břečka vedou celkem spolehlivě a žádný velký proudy se tam nepřenášej.

Napsal: stř úno 04, 2009 21:44
od zelvotron
Je to tak, v prosolený břečce se to údajně rozsvěcí, jinak u desítky je taky problém, že přívodní vedení k čidlu je krátký a časem vypadne, taky to mám urvaný. Čidlo tam dát nebude problém, u desítky je na kraji destičky díra pro kontakt (některý auta mají kontakt přímo uvnitř obložení).

Napsal: stř úno 04, 2009 22:23
od žež
Když jsem měnil destičky tak jsem měl jeden drát utrženej. Natahoval jsem nový :arrow: je to spojený někde u světla a pak u destičky jestli se nepletu. Ty plastový konektory jsem zamázl silikonem aby tam nešla vlhkost.

Napsal: sob úno 07, 2009 18:34
od plavec
zelvotron píše:v prosolený břečce se to údajně rozsvěcí,
A tak se z toho stává čidlo prosolených louží. :wink: