Stránka 9 z 11

Napsal: pon zář 07, 2009 10:06
od zelvotron
Za 500/4litry se pro ladamotor koupí olej jak víno, cokoliv dražšího je vyhazování peněz, zejména, když je člověk socka, jako třeba já :-P Ale no flejm ;)

Napsal: čtv čer 03, 2010 20:39
od plavec
tavri píše: Olejový filtry měli dva, jeden jak pixla od broskví, ten je na starý krabice a pak jeden jak konzerva od lančmítu, ten je na modely 2105 až 2112. Ten tenčí beru hlavně kvůli tomu kablíku.
Když bych tam dal ten větší filtr (jako od broskví) , tak se nic nestane ne? Pominu-li kablík k tomu čidlu..
http://www.autodilyfs.cz/autodilyfs/esh ... 5-2-PARAMO co byste vybrali z tohohle kšeftu za olej? (paramo)
Nebo radši mogul? http://www.autodilyfs.cz/autodilyfs/esh ... /4-2-MOGUL
Je to do kočkolapu, nikdo netuší co se tam lilo, jestli vůbec se tam lilo.Soudě podle toho zrezlýho filtru asi ne.

Napsal: pát čer 04, 2010 06:10
od tavri
plavec píše:Když bych tam dal ten větší filtr (jako od broskví) , tak se nic nestane ne? Pominu-li kablík k tomu čidlu..
Ano, jde hlavně o ten kablík... Na koněvce mi nabízeli Mann-hummel asi za 300 a vypadal jak konzerva od tuňáku. Velikost paštiky i cena se mi nepozdávala tak kupuji v Trutnově polský pro Samaru za 90 Kč.
Olej: Jak psal jednou želvin, cokoli nad 500 je vyhazování peněz :-)

Napsal: pát čer 04, 2010 07:38
od plavec
Jasně,ale minerál radši nebudu dávat.

Napsal: pát čer 04, 2010 08:55
od zelvotron
A jak řekl, tak udělal, teď to ještě vyměnit.... A filtr Frad za 70,-
plavec píše:Jasně,ale minerál radši nebudu dávat.
simtě, tohle rozlišování je nesmysl, buďto to plní požadavky a nebo ne, "minerál" se běžně leje i do 16v, když vemeš ten Mogul GX, tak si bude motor mlaskat, bůhví co se do toho lilo předtím, jestli vůbec něco.

Jo, co tam je za klíč na výpustným šroubu ;) 17 ?

Napsal: pát čer 04, 2010 09:24
od Cory
Na samarach je 17ka, tak asi aj tam.

Napsal: pát čer 04, 2010 09:40
od plavec
Tak mám k dispozici Mineral Delphi 15w-40 a polosyntetiku Mogul GX-FE 10w-40 .Mám tam nalejt ten mogul a Delphi dát do favorita?
Jinak výpušťák je na 17ku klíč určitě. :)
EDIT: Tak jsem tam nakonec nalil ten Mogul GX-FE 10w-40.kanystřík 4litry stál asi 463kč Delphi dám pak do favorita. Vypustil jsem z toho olej černej jak bota.
Výpustnej šroub šel docela snadno povolit (sem se divil) filtr šel taky pěkně, akorát se mě málem rozpadl v ruce, jak byl rezatej.

Napsal: ned čer 06, 2010 16:18
od Chester
Filtr kockolap.jpg
:shock: :shock:

Napsal: ned čer 06, 2010 16:58
od zelvotron
Pěkně a pak řeš jakej tam dát olej :-) Jde z toho nějak vydedukovat výrobce? asi těžko, co?

Napsal: ned čer 06, 2010 19:24
od FOMA
:shock: vypadá to jako by ten filtr byl snad původní-to snad není pravda :o :roll:
...to snad s tím autem jezdil v solné jeskyni ne? :shock:

Napsal: ned čer 06, 2010 19:29
od Laďuša
A já jsem byl na tom, že olej konzervuje :lol:

Napsal: ned čer 06, 2010 19:37
od zelvotron
No ale jen zevnitř, takže vina je na malým úniku oleje vrchem :-P

Mimochodem trošku povrchově orezlej filtr jsem měl po roce, tohle bude tak min. 5 let.

Napsal: ned čer 06, 2010 19:47
od Křečík Barbuška
plavec píše: ... Vypustil jsem z toho olej černej jak bota ...
To tak většinou bývá, spíše jde o to jak je ten motor zanasený. Když nakoukneš víčkem, případně prstíkem poškádlíš obal vačky a stěnu víka, co nahmatáš?

Napsal: ned čer 06, 2010 20:14
od Dusan
jak to vidim mam iste obavy... neviem ci si nemal troska preplachnut motor :D pr inajhorsom rozriedit stary olej s benzinom ale to uz je hardcore...

Napsal: ned čer 06, 2010 20:27
od plavec
Dusan píše:neviem ci si nemal troska preplachnut motor
Taky jsem myslel, ale proplachovací oleje se už neprodávají :( Tak brutálně zkrátím výměný interval.
Jo pod víkem ventilů to chce vyměnit těsnění, ale to udělám až po seřízení ventilů, pak to trochu prolínalo pod víčkem, přihnul jsem jen pružinu, neosvědčí-li se to, vyměním víčko, mám tu jedno nový v syslátu.
zelvotron píše:Jde z toho nějak vydedukovat výrobce? asi těžko, co?
Jsou tam jakési hieroglyfy kmene Si- ťang :P :lol: Původně byl bílej.