Stránka 9 z 21

Napsal: čtv bře 26, 2009 21:41
od Aleš.Melichar
Jaký sajrajt používáš k dekarbonizaci? Taky mě to čeká...

Napsal: čtv bře 26, 2009 22:24
od EMI
rozhodně vim jak to dělat nebudu http://bigandrew.webzdarma.cz/navody/30.htm :mrgreen:

mě se na motorkovým motoru osvěčilo namočení do nafty na pár dní a pak mechanický odstranění (buď měkej mosaznej kartáč nebo zhoblovaný dřívko jako škrabku) ... na "velkým" motoru to bude premiéra.... taky bych ocenil nějakou radu...
na ventily pudu cestou jen mechanicky určitě a zbytek uvidim .... slyšel sem taky o použití roztoku NaOH ... ten bych k dispozici i měl ale "pud sebezáchovy" mi radí to nedělat :|

Napsal: čtv bře 26, 2009 22:44
od Stanley__001x
Slyšel jsem o vodní mlhovině nasavaný za chodu motoru, což u tebe Emi už asi nehrozí. Když jsme měli ruplý těsnění pod hlavu na kombíku, tak ten válec kam tekla voda byl vypucovanej, hnedle jako novej. Jinak takovej ten vypálenej karbon, bílý až oranžový kamenný sajrajt. Opatrně odloubat šábrem ( taková železná trojhraná škrabka- něco jako hladkej trojhranej pilník) nebo vrtačka a malej cca 2cm kotouček ocelový kartáč. Jemným šmirglem 800 potom zalapovat celou ledvinku v hlavě ( bacha na sedla ventilů) a už nikdy nebude karbon.
PS Kombík má od té doby najeto přes 30tkm a neublížilo mu to.

Napsal: čtv bře 26, 2009 22:56
od Aleš.Melichar
Otčím prozměnu nahrhl vystříkat válce konkorem, nechat to přes noc a pak oškrábat, jak říkáš i ty, dřívkem. Dekarbonizaci budu dělat úplně poprvé, takže by se taky pár rad hodilo...

Naštěstí budu prasit jen blok, hlava tam půjde funglovka.

Napsal: čtv bře 26, 2009 22:59
od Jelen
Dekarbonizaci zkus udělat tou vodní metodou, pokud ten motor stále běží. Já se na to chystám. Samozřejmě to hned spojim s výměnou oleje. S tou mlhovinou se to tu probíralo: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... sc&start=0
videa najdeš na youtube. http://www.youtube.com/watch?v=tt7IY0keOD0

Napsal: čtv bře 26, 2009 23:13
od Aleš.Melichar
Jelen píše:pokud ten motor stále běží
To je právě to, bylo podezření na prasklou palici, tak jsme ji s pórkem sundali, nemáš nějakou zkušenost s debordelizací rozebraných motorů :?:

Napsal: čtv bře 26, 2009 23:16
od Stanley__001x
Tu dekarbonizaci bych dělal až při nějakým problému k tomu přidruženým, ne jen tak z plezíru, už jsem se vytrestal, s tím že jsem hrabal na věci které fungovali. Zítra budu sundavat hlavu na sedmě tak jsem zvědav jak bude vypadat. Olej teče po bloku a fridex do prvního válce. Jako na potvoru nový těsnění je až 25km daleko, tak to snad ještě ten drobet vydejchá.

Aleš.Melichar
Jinak takovej ten vypálenej karbon, bílý až oranžový kamenný sajrajt. Opatrně odloubat šábrem ( taková železná trojhraná škrabka- něco jako hladkej trojhranej pilník) nebo vrtačka a malej cca 2cm kotouček ocelový kartáč. Jemným šmirglem 800 potom zalapovat celou ledvinku v hlavě ( bacha na sedla ventilů) a už nikdy nebude karbon.

Napsal: čtv bře 26, 2009 23:20
od Jelen
Mám velikou zkušenost s dekarbonizací dílů. Ale ta tě asi nepotěší. Dříve jsem dělal v malé letecké firmě na opravu sportovních letadel, byl jsem na demontáži pístových motorů. Větší sajrajt jsi asi nikdy neviděl. Motor jsem rozebral, potom jsem ho umyl od nejhoršího v myčce od oleje, byl to jakýsi roztok, na jméno si nevzpomenu, ale není to důležité, pak se jednotlivé díly ponořily do CARBORAXU, to byl roztok, který byl maximálně žíravý, za nějakou dobu ( v řádu dní) by sežral celou hlavu od motoru ani by nemrk :-D . Když se to z toho vyndalo, tak byl díl naprosto bez jakýchkoliv nečistot. Říkali jsme tam tomu lidově dekarbon. Ještě se tam občas pohybuju, tak bych nějakej ten litr toho mohl sehnat, ale je to tak strašný, že bych se to bál převážet třeba v petflašce. Navíc je to tak daleko od tebe, že to prakticky nemá cenu, takže tě nepotěšim :-D

A jak píše Standa, pokud vylapuješ spalovací prostor (hlavu i písty) tak se tam karbon držet nebude. Ale musí se to blejskat.

Napsal: pát bře 27, 2009 00:49
od Aleš.Melichar
Stanley__001x píše:bílý až oranžový kamenný sajrajt
takový nevedu, zato na pístech je ztvrdlá černá vstva v množstvím větším než velkém. Toho předchozího popisu jsem si všimnul, jen se mi nějak nepozdává představa ''kov na kov'' , tak se snažím přijít i na jiné varianty.

Jelen: dekarbon znám :) , píše o něm Čech v příručce pro poláky, pátral jsem po internetu a nic nenašel... Žeby to byla až taková mňamka?

Napsal: pát bře 27, 2009 05:24
od peet2101
Přesně tenhle filtr sem vyhrabal ze zásob adal ho na auto :P

Napsal: pát bře 27, 2009 12:48
od Stanley__001x
Aleš.Melichar píše:takový nevedu, zato na pístech je ztvrdlá černá vstva v množstvím větším než velkém. Toho předchozího popisu jsem si všimnul, jen se mi nějak nepozdává představa ''kov na kov'' , tak se snažím přijít i na jiné varianty.
Na pístech je to o něčem jiném, to jsem nevěděl. Nabízí se metoda u zapečejch kroužků na trabantu, nalejt na písty aceton a vyčkat pár dní, chce ho to ale dolévat, protože vytěká. Pak z černýho sajrajtu vnikne mazlavá hmota, kterou vytřeš hadrhou. Pak na písty nalej motorovej olej a motor párkrát protoč. Po sestavení musí následovat výměna oleje. Hlavně nezapalovat protavila by se ti dna pístů.
Napadla mne ještě možnost oleje stihl půl na půl s naftou- rozehřátá hnedle na bod vzplanutí a nalitá na písty, stihl ve dvoutaktu klerej jezdil na M2T propaluje písty. Takže by mohl rozpustit i ten karbon.
Sám jsem pro aceton- zkušenost z trabantů. Jinak bílej karbon vzniká spálením černýho za vysokých teplot a tlaků.

Napsal: pát bře 27, 2009 13:16
od EMI
Stanley__001x, šábr používáme taky... právě sem přemejšel jak onen nástroj, kterej sme si udělali ze starýho pilníku nazvat zde v globálu na LF aby každej věděl oč jde.

... tim asi opucuju ventily, ty to snesou.... jinak zbytek (jako myšleno Al díly) naložim do nafty a po pár dnech očistim ... jde to pak samo (aspoň u Jawy šlo). dneska sem si na to koupil novej drátěnej jemnej kartáč. taky sem v tomtéž krámu koupil i zajímavej odmašťovač, tak ho pak na hlavu vyzkoušim. už mam připravenej i mechanismus na leštění kanálů hlavy. používáme ho na leštění vnitřku pístů (hydraulických aby nedošlo k omylu :D )

Napsal: pát bře 27, 2009 13:45
od Saša
Stanley__001x píše:stihl ve dvoutaktu klerej jezdil na M2T propaluje písty
Písty nepropaluje typ oleje ale jen a pouze chudá směs nebo špatný předstih . O motorech Trabant a jejich ůpravách (pro letecké použití) něco vím . A věř tomu že v autě se ten motor drtivou většinou svého života jen jen fláká .
Jinak třeba na zapečené stírací kroužky (karbonem) pomáhá namočení do petroleje . Ideální je to nechat tak den a pak šup s tím(píst i petrolej) do ultrazvukové vany . po dvou minutách je píst jak z výrobního pásu .

Napsal: pát bře 27, 2009 13:48
od Jelen
Jojo. Saša pravdu dí.
Olej M2T jsem používal většinu času své motorkové "kariéry" a kamarád, co měl prodejnu s díly na motorku mi říkal, že jsem prase, ale já nikdy neměl s tím olejem problém. A to jsem svoji 250ku kolikrát rval po starý strakonický až do Strakonic pod plnym a vždycky to vydejchala.

Napsal: pát bře 27, 2009 14:04
od Stanley__001x
Nechci se hádat o oleji M2T a jeho použití 8) , jen jsem podotkl že dvoutakt kterej jezdil na směs olej M2T a benzín a pak do něj naleješ směs benzín a olej stihl, tak tomu dvoutaktu pak začne očista od usazenin který hoří a karbon když hoří = propálený dno pístu (nejtenčí plocha v danej situaci). Místo stihl olej, muže bejt asi jakákoliv kvalitní sintetika. Setkal jsem se u bizona s pístem kterým jsem prostrčil malíček, právě díky tutomu.
Úplně jsem ale zapomněl na čistící výplachy motoru, to by také mohlo pěkně pročistit, pozor ale na chlorové a dobu namočení.
Nebo drobet zagůglit a hle špeciální sajrajt http://www.olejshop.cz/xVP-crc-cistic-ventilu-250ml nebo tleto http://www.olejshop.cz/xVP-valvoline-vp ... lush-350ml