Re: Ventily - seřizování a vše okolo
Napsal: úte dub 23, 2013 15:56
Svíčky Brisk tátovi odešly na mojí současné Ladě (elektronický zapalování) před nějakými 10 lety, takže žádné dávno v historii, kdy se měnily svíčky relativně častěji. 3 ks najednou během jedné cesty po nějakých řádově 2000 km od výměny. Auto už skoro ani nechtělo jet. Vyměnil všechny svíčky na cestě - byly všechny 3 strašně černý a zanešený, jak vynechávaly. Po výměně OK. Od těch dob jsem se s takovou závadou nesetkal.
V diskusích se ale i v dnešní době běžně píše, že někdy svíčky po pár km cukají a po výměně je to vpořádku.
Na benzínu nešetřit. 100 oktan OMW, nebo premiový od benziny je bezproblémový a lehce může i klesnout spotřeba. Rozdíl ve vyšší ceně je jen kolem 5%. Spotřeba někdy i o těch 5 % klesne. U starýho Fiata 126p - maluch jsem jezdil dokonce dlouhodobě po městě krátký trasy se studeným motorem s o 8% nižší spotřebou, než u 95 oktanu od Shell. U jedné konkrétní pumpy Shell mi ve všech otáčkách mlátily ventily jako kráva - akcelerační klepání, ale pořád. Příští nádrž od jiný pumpy OK. Neodolal jsem a znova natankoval u stejný Shellky a zase to mlátilo. Dokonce i 95 oktanový benzin od značkový pumpy může být nekvalitní, protože pumpaři jsou často "franšízy", nájemci značky a prodávají jakékoliv, i nekvalitní palivo. Mám to vyzkoušený se standartním seřízením, který v mrazech i než se motor ohřál za studena cukalo a občas vynechal motor na značkový 95 oktan a 100 oktan bez problému startovalo a studený motor jel naprosto hladce jako vítr a šel do otáček. Nejlepší benzín leju už do všeho tak dobře 6 let.
V technických údajích se dá dohledat, že 95 oktany se současným biolihem mají skladovatelnost 3 měsíce. Prémiové benzíny 1 rok ! ! ! Kdo nevyjede nejméně jednu celou nádrž za měsíc, aby se i zbytky v nádrži vyjely s novou náplní benzínu, připravuje si problémy. V manuálu píšou, že Lada jezdí na neethylovaný benzín. Trochu jsem odbočil, ale palivo a svíčky to mohou být i když se to nezdá a jediná zkouška je vyměnit svíčky za jiné. Palivo dát na stoprocent stoprocentní.
Posledním poznatkem k benzínu je membrána u čerpadla. Protože jezdím stále na plyn, trochu se obarvil benzín od membrány a to taky cukalo (bylo to vidět ve filtru a v průhledné lahvi byl natural červeno-hnědý). Membrána byla normálně ta hnědá, koupená v Ladě, stará necelé 2 roky. Po vyjetí části benzínu (asi 2-3 litry) a tedy pročištění čerpadla bylo opět OK.
Kontakty: U malucha problém vyčistit. Zkoušel jsem kontaktol, konkor, nitroředidlo. Nejlepší bylo nitroředidlo. Pak někdy motor naskočil a druhý start se už nepovedl. Kontakty po proměření ohmetrem OK. Někdy pomohlo nové očištění a po úplném odpaření nitra znova startovat. Někdy až napotřetí. Někdy nepomáhalo ani vysušit papírem. Větší úspěch měl až lehký dotyk pilníčku na kontakty, nebo přejet šroubovákem přes kontakt a to i přesto, že pár minut předtím byly očištěny. Chemie funguje na všech kontaktech, ale na přerušovači v autě ne. Stejně jsem se zdržoval za 12 let každého čtvrt roku, celkem asi se třemi sadami kontaktů. S Ladou jsem jezdil na kontaktech předtím jen krátce, tam nemám větší zkušennost.
Kde se dá, tak dát šroubky a matičky z nerezu místo pozinku a mosazi. Cívka, kostry a podobně. Rozdíl bývá někdy skoro neměřitelný. Mosaz i pozink za 2 měsíce viditelně zoxidují i po pečlivém očištění. Nerez ani za několik let. Stojí to jen asi dvojnásobek železných šroubků - pár korun. Některá slabá místa mě do té doby trápila podle vlhkosti vzduchu a nedalo se dohledat.
V diskusích se ale i v dnešní době běžně píše, že někdy svíčky po pár km cukají a po výměně je to vpořádku.
Na benzínu nešetřit. 100 oktan OMW, nebo premiový od benziny je bezproblémový a lehce může i klesnout spotřeba. Rozdíl ve vyšší ceně je jen kolem 5%. Spotřeba někdy i o těch 5 % klesne. U starýho Fiata 126p - maluch jsem jezdil dokonce dlouhodobě po městě krátký trasy se studeným motorem s o 8% nižší spotřebou, než u 95 oktanu od Shell. U jedné konkrétní pumpy Shell mi ve všech otáčkách mlátily ventily jako kráva - akcelerační klepání, ale pořád. Příští nádrž od jiný pumpy OK. Neodolal jsem a znova natankoval u stejný Shellky a zase to mlátilo. Dokonce i 95 oktanový benzin od značkový pumpy může být nekvalitní, protože pumpaři jsou často "franšízy", nájemci značky a prodávají jakékoliv, i nekvalitní palivo. Mám to vyzkoušený se standartním seřízením, který v mrazech i než se motor ohřál za studena cukalo a občas vynechal motor na značkový 95 oktan a 100 oktan bez problému startovalo a studený motor jel naprosto hladce jako vítr a šel do otáček. Nejlepší benzín leju už do všeho tak dobře 6 let.
V technických údajích se dá dohledat, že 95 oktany se současným biolihem mají skladovatelnost 3 měsíce. Prémiové benzíny 1 rok ! ! ! Kdo nevyjede nejméně jednu celou nádrž za měsíc, aby se i zbytky v nádrži vyjely s novou náplní benzínu, připravuje si problémy. V manuálu píšou, že Lada jezdí na neethylovaný benzín. Trochu jsem odbočil, ale palivo a svíčky to mohou být i když se to nezdá a jediná zkouška je vyměnit svíčky za jiné. Palivo dát na stoprocent stoprocentní.
Posledním poznatkem k benzínu je membrána u čerpadla. Protože jezdím stále na plyn, trochu se obarvil benzín od membrány a to taky cukalo (bylo to vidět ve filtru a v průhledné lahvi byl natural červeno-hnědý). Membrána byla normálně ta hnědá, koupená v Ladě, stará necelé 2 roky. Po vyjetí části benzínu (asi 2-3 litry) a tedy pročištění čerpadla bylo opět OK.
Kontakty: U malucha problém vyčistit. Zkoušel jsem kontaktol, konkor, nitroředidlo. Nejlepší bylo nitroředidlo. Pak někdy motor naskočil a druhý start se už nepovedl. Kontakty po proměření ohmetrem OK. Někdy pomohlo nové očištění a po úplném odpaření nitra znova startovat. Někdy až napotřetí. Někdy nepomáhalo ani vysušit papírem. Větší úspěch měl až lehký dotyk pilníčku na kontakty, nebo přejet šroubovákem přes kontakt a to i přesto, že pár minut předtím byly očištěny. Chemie funguje na všech kontaktech, ale na přerušovači v autě ne. Stejně jsem se zdržoval za 12 let každého čtvrt roku, celkem asi se třemi sadami kontaktů. S Ladou jsem jezdil na kontaktech předtím jen krátce, tam nemám větší zkušennost.
Kde se dá, tak dát šroubky a matičky z nerezu místo pozinku a mosazi. Cívka, kostry a podobně. Rozdíl bývá někdy skoro neměřitelný. Mosaz i pozink za 2 měsíce viditelně zoxidují i po pečlivém očištění. Nerez ani za několik let. Stojí to jen asi dvojnásobek železných šroubků - pár korun. Některá slabá místa mě do té doby trápila podle vlhkosti vzduchu a nedalo se dohledat.