Stránka 9 z 12
Napsal: pát říj 26, 2007 10:08
od Marek
Je to zvláštní, ale já mám přesně opačnou zkušenost než mnozí zde.
Téměř výhradně tankuju naftu na ČS Tesco Jihlava. Vždy každý druhý pátek podvečer při cestě z Třebíče do Sokolova za rodinou tam vezmu plnou nádrž a vyjde mi to na cca 1200 km (tam, zpátky a ještě celé další dva týdny jezdím po okolí).
Pokud se ovšem v tom dvoutýdenním mezidobí vyskytne nějaká mimořádná cesta, musím vzít naftu jinde. Ať vezmu kdekoli, auto mi nejede. Jakoby mezi Tesco naftou a mým autem vznikla nějaká erotická vazba nebo co.................???
Pociťuju ztráty výkonu - turbo zatáhne a záhy zvolní (jako bych v tu chvíli připojil dvoutunový vlek na kouli).
Přitom Tesco Jihlava je nejlevnější, nyní má cenu 27,90 a dlouhou dobu byla cena 27,50 (po celé cestě Brno - Třebíč - Praha - Sokolov jsem nenašel ani přibližnou cenu - minimálně o 60 hal. výše) a přitom mašina mi na to jede jako vítr. Spotřeba ideální, v dlouhodobém průměru 6,5 l / 100 km. Z výfuku se nezakouří, motor jde měkce a startuje na škrtnutí (i v mrazech).
Na ČS typu Shell nebo OMV netankuju vůbec. Nevěřím jejich reklamním trikům s lepším palivem a nemíním jim za to platit o dvě až tři koruny víc na litru paliva. I kdyby mi to snížilo spotřebu o 0,2 litru na 100 km, na plné nádrži mi to udělá úsporu několik korun, zatímco pořizovací cena takovéto "plné nádrže" je vyšší o víc než 200 Kč. Na to jim séřu !!!
Tak teď nevím, kde je pravda..................
Napsal: pát říj 26, 2007 13:54
od Michal Pokorný
Jestli oni do té nafty nedávají nějaké návykové látky

Aby si s autem nemusel na odvykací kůru

A to já si s tím nelámu hlavu, benzín beru kde se mi to zrovna hodí. Cenu ani značku neřeším, potřebuju natankovat, tak natankuju.
A nikdy žádná změna, auto jede pořád stejně blbě

Napsal: pát říj 26, 2007 21:15
od Laďuša
Stejně nemá cenu řešit, kde je jakej benál.....
Každýmu to jede jinak, jak to má zaběhlý, a vůbec...
Mě Aral, Benzina, Robin oil, ... a OMV nedělá žádnej problém....jenom jsem ale jednou zajel na Globus a znát to bylo (směrem na prd

)... A kámoš s filckou tankuje asi jenom tam a je nadmíru spokojenej...
Prostě ňákej žigul se oblízne po tutom, jinej ne a naopak zas po tamtom... Ale ve svý podstatě jede na všechno

Napsal: pát říj 26, 2007 22:30
od Honza 21061
Jednou jsem tankoval u Globusu s Wartburgem- velmi krátce po koupi a jelo to očividně o tolik hůře, že už jsem tam potom netankoval a doteď se pumpám u hypermarketů vyhýbám... Varoval jsem před Globusem při tankování nafťáku (o pár let později). Vyslyšen jsem nebyl- nový filtr a seřízení úplně rozhozeného vstřikovacího čerpadla přišlo na nemalé peníze...
Kde bych se ještě bál tankovat, to jsou různé pumpy v ohradách a firma Tank ONO- ty už byli tolikrát slavní v různých kauzách (dokonce jednomu řidiči kamionu jejich nafta v nádrži sama chytla a těžce ho popálila, notabene pokud vím, tahač s explozí poškozenou nádrží jezdí dodnes...) že o nějaké patoky a slivky posbírané z různých prošlých zásob nestojím a i do všežravého Žigula, si rád natankuju něco "benzínového" a ne tohle...

Napsal: ned pro 09, 2007 17:57
od Honza 21061
Ad aditiva do Naturalu: Je mi moc líto, ale pro mě je provoz bez Benaditu zkrátka trápení motoru, který má sice tvrzená sedla, ale byl stavěný do provozu, ve kterém byly jen olovnaté benzíny a 15 let na ně jezdil. Není sice potvrzeno, že by se tím něco ničilo, ale kdoví, co bude za pár let u aut, která jezdí denně...
Pro důkazy nemusím chodit daleko, už jen to, že se chod motoru (zejména ventilů) ztiší, je důkaz toho, že běží volněji a méně se namáhají sedla ventilů apod.
Ve finále toto "obětování" Benaditu stojí 23- 25 Kč na nádrž, což je částka za ochranu motoru téměř neznatelná...
V tomhle se nikdy s odpůrci Benaditu neshodnu a tím spíše ne, když mi to potvrdili motoráři zabývající se tím celý život...

Napsal: ned pro 09, 2007 18:23
od Michal Pokorný
Honzo nemáš ty nějaký podíl ve firmě vyrábějící Benadit?
Já tedy nevím, ale např. 21044 musí mít pouze bezolovnatý benzín a při tom bych řekl, že kvalita materiálu z kterého je motor vyroben je možná horší než třeba 2101 z r.1971, určitě ne lepší.
A když výrobce auta tvrdí, že do všech motorů Lada lze používat bezolovnatý benzín, tak na co tam ještě cpát Benadit, myslím si, že výrobce asi nejlépe ví co vyrobil.
Přijde mi to jako dávat si do gumy na bezdušovém ráfku duši - jen tak pro jistotu.
Takový Benadit má v případě Lady pravděpodobně pouze placebo efekt - ten se ovšem projevuje u majitele, ne u motoru

Ale je to samozřejmě jen můj laický názor, nejsem zas tak velký odborník. Ale do žádného z mých VAZů jsem nikdy Benadit nedával a nemyslím si, že by ten motor nějak hrozně trpěl. Každý ať postupuje podle svého.
Samozřejmě, že Benadit nijak neublíží, tak že když ho tam někdo dává tak tím rozhodně nic nepokazí.
Napsal: ned pro 09, 2007 18:49
od Honza 21061
Michal Pokorný píše:Honzo nemáš ty nějaký podíl ve firmě vyrábějící Benadit?
S vámi bych kšefty rozhodně neměl.
myslím si, že výrobce asi nejlépe ví co vyrobil.
Jo, také ví, že do rozvodovky se nalévá PP 90 H a pokud s ním budeš v praxi nějakou dobu jezdit, tak máš po rozvodovce...
Přijde mi to jako dávat si do gumy na bezdušovém ráfku duši - jen tak pro jistotu.
Na tohle ti profíci odpovědí, že to dělají! Já se nechal strhnout trendem a nedělám to, ale souhlasím s několika plusy pro jejich používání.
Takový Benadit má v případě Lady pravděpodobně pouze placebo efekt - ten se ovšem projevuje u majitele, ne u motoru
V tom případě je můj motor nějaký mimořádně citlivý, když po vyjetí 10 litrů bez Benaditu zesílí klapání ventilů a ztvrdne zvuk.
Napsal: ned pro 09, 2007 18:57
od Michal Pokorný
Honza 21061 píše:V tom případě je můj motor nějaký mimořádně citlivý, když po vyjetí 10 litrů bez Benaditu zesílí klapání ventilů a ztvrdne zvuk.
Dobře ti tak - rozmazlil sis ho !!
A pokud jde o PP90H ten nedoporučoval výrobce, ale Mototechna a navíc moje první 2101 s ním jezdila od roku 1972 a jezdí s ním do teď a rozvodovka pořád maká
No, prostě si to auto moc rozmazluješ , ale nečekej, že se ti za to nějak odvděčí ba naopak.
Napsal: ned pro 09, 2007 19:04
od Vašátor
Honzo, v tom případě je tvůj motor asi fakt zakletý

. Já na mé 2101, ani bratránek na 21061 jsme žádný rozdíl nepozorovali.
Pokud motor s pravidelnou údržbou najede 500 000Km na LPG, musí je najet i na benzín bez aditiv. (jak jsem tu již párkrát psal - známej mel na žigulíku 1.5 nalítáno 1 000 000Km pouze s jednou GO a to především na LPG) Dle mého názoru je LPG pro výdrž motoru mnohem horší, proto zde dávám toto přirovnání. Prosím nerozebírat, pokud je moje doměnka chybná, prosím o SZ a větu s přirovnáním k LPG smažu

Napsal: ned pro 09, 2007 19:13
od Marek
Vašátor píše:Honzo, v tom případě je tvůj motor asi fakt zakletý

. Já na mé 2101, ani bratránek na 21061 jsme žádný rozdíl nepozorovali.
Pokud motor s pravidelnou údržbou najede 500 000Km na LPG, musí je najet i na benzín bez aditiv. (jak jsem tu již párkrát psal - známej mel na žigulíku 1.5 nalítáno 1 000 000Km pouze s jednou GO a to především na LPG) Dle mého názoru je LPG pro výdrž motoru mnohem horší, proto zde dávám toto přirovnání. Prosím nerozebírat, pokud je moje doměnka chybná, prosím o SZ a větu s přirovnáním k LPG smažu

Nemyslím si, že by Tvá domněnka byla mylná. Jde spíš o to, co v souvislosti s pohonem na LPG uděláš se seřízením motoru a jeho údržbou.
LPG má vyšší teplotu hoření, to je obecně známý fakt. U motorů s kompresním poměrem 8,5:1 se to ovšem nevyplatí řešit, protože ten rozdíl je velmi malý až zanedbatelný. Horší problém u LPG dělá předstih, resp. jeho průběh, a to v důsledku vysokého oktanového čísla LPG.
Za sebe si myslím, že LPG na životnost motoru moc velký negativní vliv nemá, dokonce za jistých okolností tomu může být spíš naopak. Nicméně pořád je potřeba mít na zřeteli, že LPG je palivem alternativním, což hovoří samo za sebe. Prostě benzin je benzin (a nafta je nafta

).
Napsal: ned pro 09, 2007 19:28
od Křečík Barbuška
To je masakr, zežerte se!

Provoz motoru s Benaditem je opravdu tišší mohu potvrdit z vlastní zkušenosti, leč jeho použití u mě v podstatě skončilo vypotřebováním toho co jsem našel v kufru při koupi vozu

. Proč nelze použít PP90H do rozvodovky? Jediné negativum bych viděl v jeho letním určení, tedy spíše užít oleje 80W/90H. Co se týče provozu na LPG, je třeba to vychytat a vychytávání je běh na dlouhou trať, nicméně po odladění much o velikosti masařky lze říci, že je to provoz příjemný, motor je tišší, chod při studeném motoru je podstatně kultivovanější než u benzínu na což je třeba dávat pozor, neb to svádí k ostřejší jízdě hned po startu, což je velkým nebezpečím pro motor.
Napsal: ned pro 09, 2007 19:32
od Marek
Koko Loko píše:je to provoz příjemný, motor je tišší, chod při studeném motoru je podstatně kultivovanější než u benzínu.
To zcela beze sporu (vlastnoručně vyzkoušeno mnohaletým provozem). Je to dáno lepším a kvalitnějším mísením - jak známo, plyn-plyn se mísí lépe než plyn-kapalina.
Napsal: ned pro 09, 2007 19:39
od utia
Jak je to se startovanim na plyn, myslim ze Marek to tu nekde nedoporucoval, ale osobne startuji na LPG na prvni tuknuti, na benzin i po nacerpani AC pumpou musim startovat tak na 4x.... Zatim to resim tak ze nastartuju na plyn, rozjedu se, prehodim na benzin, a po zahrati na 40C prepinam zpatky na LPG...

Napsal: ned pro 09, 2007 19:47
od Marek
utia píše:Jak je to se startovanim na plyn, myslim ze Marek to tu nekde nedoporucoval, ale osobne startuji na LPG na prvni tuknuti, na benzin i po nacerpani AC pumpou musim startovat tak na 4x.... Zatim to resim tak ze nastartuju na plyn, rozjedu se, prehodim na benzin, a po zahrati na 40C prepinam zpatky na LPG...

Nedá se říci, že by se to nesmělo - smí se to. Ale nese to s sebou jistá dosti zásadní rizika:
Především při provozu na LPG zastudena má motor obrovskou spotřebu LPG - nesrovnatelně vyšší než kdyby v tu chvíli běžel na benzin. Z toho vyplývají vysoké náklady, obrovské emise výfukových plynů a v důsledku hromadění velkého množství nespáleného plynu ve výfuku hrozí i exploze potrubí.
Další nepříjemnou vlastností toho je nebezpečí, že zamrzne reduktor potažmo směšovač či škrticí klapky v karburátoru, a to především při nízkých teplotách a vysoké vlhkosti vzduchu (tedy podzim a zima). Poté je vůz takřka nepoužitelný, a to až několik desítek minut (než se ledová námraza rozptýlí do atmosféry).
Další nebezpečnou věcí je dost mizerné mazání motoru. Jak známo, LPG je suchý a především zastudena, kdy stěny válců jsou bez maziva, motor i několik minut běží nedokonale mazán. Důsledek toho nemusím jistě vysvětlovat.
Ale pokud Ti to vyhovuje, klidně tak jezdi i nadále (nechci se zase dostat s někým do křížku, že se snažím vnucovat své názory).
Můj názor je ten, že motor na benzin musí naskočit napoprvé. Pokud startuješ i čtyřikrát, než motor naskočí, je něco špatně. Osobně bych se tím začal zabývat, problém odstranil a studený start prováděl na benzin. Ale jak jsem uvedl - je to jen Tvá věc.
Napsal: ned pro 09, 2007 20:00
od Atex
hej lidi je mozne ze mam rozmazlene auto? tedy ja beru vyhradne na benzine (klasika natural 95) a taky vyhradne na dvou benzinkach.. jak je mozne ze kdyz vemu kdekoliv jinde (napr. jen jina firma) tak to auto nechce jet a zere jak satan.. dokonce ne jednou jsem zkousel Shell V-Power 95 a to auto zere nebojim se rict i o dva litry vic.. to nemluvim o nejakych pochybnych benzinkach Hypernova apod. To radsi nebudu ani zkouset..
Parkrat se mi dokonce stalo, kdyz sem nabral u nas na vyhlasene pochybne benzince, tak auto po 10ti kilometrech zdechlo a konec. za hodinku se vzpamatovalo. Samozdrejmne nasledovala cesta na Benzinu.
Zajimave to je, porad tomu nemuzu prijit na kloub :-/