Na jaký benzín je nejlepší jezdit?
Moderátor: Moderátoři
Je to zvláštní, ale já mám přesně opačnou zkušenost než mnozí zde.
Téměř výhradně tankuju naftu na ČS Tesco Jihlava. Vždy každý druhý pátek podvečer při cestě z Třebíče do Sokolova za rodinou tam vezmu plnou nádrž a vyjde mi to na cca 1200 km (tam, zpátky a ještě celé další dva týdny jezdím po okolí).
Pokud se ovšem v tom dvoutýdenním mezidobí vyskytne nějaká mimořádná cesta, musím vzít naftu jinde. Ať vezmu kdekoli, auto mi nejede. Jakoby mezi Tesco naftou a mým autem vznikla nějaká erotická vazba nebo co.................???
Pociťuju ztráty výkonu - turbo zatáhne a záhy zvolní (jako bych v tu chvíli připojil dvoutunový vlek na kouli).
Přitom Tesco Jihlava je nejlevnější, nyní má cenu 27,90 a dlouhou dobu byla cena 27,50 (po celé cestě Brno - Třebíč - Praha - Sokolov jsem nenašel ani přibližnou cenu - minimálně o 60 hal. výše) a přitom mašina mi na to jede jako vítr. Spotřeba ideální, v dlouhodobém průměru 6,5 l / 100 km. Z výfuku se nezakouří, motor jde měkce a startuje na škrtnutí (i v mrazech).
Na ČS typu Shell nebo OMV netankuju vůbec. Nevěřím jejich reklamním trikům s lepším palivem a nemíním jim za to platit o dvě až tři koruny víc na litru paliva. I kdyby mi to snížilo spotřebu o 0,2 litru na 100 km, na plné nádrži mi to udělá úsporu několik korun, zatímco pořizovací cena takovéto "plné nádrže" je vyšší o víc než 200 Kč. Na to jim séřu !!!
Tak teď nevím, kde je pravda..................
Téměř výhradně tankuju naftu na ČS Tesco Jihlava. Vždy každý druhý pátek podvečer při cestě z Třebíče do Sokolova za rodinou tam vezmu plnou nádrž a vyjde mi to na cca 1200 km (tam, zpátky a ještě celé další dva týdny jezdím po okolí).
Pokud se ovšem v tom dvoutýdenním mezidobí vyskytne nějaká mimořádná cesta, musím vzít naftu jinde. Ať vezmu kdekoli, auto mi nejede. Jakoby mezi Tesco naftou a mým autem vznikla nějaká erotická vazba nebo co.................???
Pociťuju ztráty výkonu - turbo zatáhne a záhy zvolní (jako bych v tu chvíli připojil dvoutunový vlek na kouli).
Přitom Tesco Jihlava je nejlevnější, nyní má cenu 27,90 a dlouhou dobu byla cena 27,50 (po celé cestě Brno - Třebíč - Praha - Sokolov jsem nenašel ani přibližnou cenu - minimálně o 60 hal. výše) a přitom mašina mi na to jede jako vítr. Spotřeba ideální, v dlouhodobém průměru 6,5 l / 100 km. Z výfuku se nezakouří, motor jde měkce a startuje na škrtnutí (i v mrazech).
Na ČS typu Shell nebo OMV netankuju vůbec. Nevěřím jejich reklamním trikům s lepším palivem a nemíním jim za to platit o dvě až tři koruny víc na litru paliva. I kdyby mi to snížilo spotřebu o 0,2 litru na 100 km, na plné nádrži mi to udělá úsporu několik korun, zatímco pořizovací cena takovéto "plné nádrže" je vyšší o víc než 200 Kč. Na to jim séřu !!!
Tak teď nevím, kde je pravda..................
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
- Laďuša
- Příspěvky: 12132
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Stejně nemá cenu řešit, kde je jakej benál.....
Každýmu to jede jinak, jak to má zaběhlý, a vůbec...
Mě Aral, Benzina, Robin oil, ... a OMV nedělá žádnej problém....jenom jsem ale jednou zajel na Globus a znát to bylo (směrem na prd
)... A kámoš s filckou tankuje asi jenom tam a je nadmíru spokojenej...
Prostě ňákej žigul se oblízne po tutom, jinej ne a naopak zas po tamtom... Ale ve svý podstatě jede na všechno![Gives thy a finger :finga:](./images/smilies/icon_fU.gif)
Každýmu to jede jinak, jak to má zaběhlý, a vůbec...
Mě Aral, Benzina, Robin oil, ... a OMV nedělá žádnej problém....jenom jsem ale jednou zajel na Globus a znát to bylo (směrem na prd
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Prostě ňákej žigul se oblízne po tutom, jinej ne a naopak zas po tamtom... Ale ve svý podstatě jede na všechno
![Gives thy a finger :finga:](./images/smilies/icon_fU.gif)
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever
►Stodolní II◄
Estonian-czech crazy night
Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno
Tři sestry <|||> Ladagang
°Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás ![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
Chatka 12 forever
![toothy10 :toothy10:](./images/smilies/toothy12.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Partyman :partyman:](./images/smilies/icon_pidu.gif)
Osa Klatovy-Plzeň-Brno
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Jednou jsem tankoval u Globusu s Wartburgem- velmi krátce po koupi a jelo to očividně o tolik hůře, že už jsem tam potom netankoval a doteď se pumpám u hypermarketů vyhýbám... Varoval jsem před Globusem při tankování nafťáku (o pár let později). Vyslyšen jsem nebyl- nový filtr a seřízení úplně rozhozeného vstřikovacího čerpadla přišlo na nemalé peníze...
Kde bych se ještě bál tankovat, to jsou různé pumpy v ohradách a firma Tank ONO- ty už byli tolikrát slavní v různých kauzách (dokonce jednomu řidiči kamionu jejich nafta v nádrži sama chytla a těžce ho popálila, notabene pokud vím, tahač s explozí poškozenou nádrží jezdí dodnes...) že o nějaké patoky a slivky posbírané z různých prošlých zásob nestojím a i do všežravého Žigula, si rád natankuju něco "benzínového" a ne tohle...![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Kde bych se ještě bál tankovat, to jsou různé pumpy v ohradách a firma Tank ONO- ty už byli tolikrát slavní v různých kauzách (dokonce jednomu řidiči kamionu jejich nafta v nádrži sama chytla a těžce ho popálila, notabene pokud vím, tahač s explozí poškozenou nádrží jezdí dodnes...) že o nějaké patoky a slivky posbírané z různých prošlých zásob nestojím a i do všežravého Žigula, si rád natankuju něco "benzínového" a ne tohle...
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Honza
Osa Praha - Brno
Osa Praha - Brno
- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Ad aditiva do Naturalu: Je mi moc líto, ale pro mě je provoz bez Benaditu zkrátka trápení motoru, který má sice tvrzená sedla, ale byl stavěný do provozu, ve kterém byly jen olovnaté benzíny a 15 let na ně jezdil. Není sice potvrzeno, že by se tím něco ničilo, ale kdoví, co bude za pár let u aut, která jezdí denně...
Pro důkazy nemusím chodit daleko, už jen to, že se chod motoru (zejména ventilů) ztiší, je důkaz toho, že běží volněji a méně se namáhají sedla ventilů apod.
Ve finále toto "obětování" Benaditu stojí 23- 25 Kč na nádrž, což je částka za ochranu motoru téměř neznatelná...
V tomhle se nikdy s odpůrci Benaditu neshodnu a tím spíše ne, když mi to potvrdili motoráři zabývající se tím celý život...![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Pro důkazy nemusím chodit daleko, už jen to, že se chod motoru (zejména ventilů) ztiší, je důkaz toho, že běží volněji a méně se namáhají sedla ventilů apod.
Ve finále toto "obětování" Benaditu stojí 23- 25 Kč na nádrž, což je částka za ochranu motoru téměř neznatelná...
V tomhle se nikdy s odpůrci Benaditu neshodnu a tím spíše ne, když mi to potvrdili motoráři zabývající se tím celý život...
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Honza
Osa Praha - Brno
Osa Praha - Brno
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
Honzo nemáš ty nějaký podíl ve firmě vyrábějící Benadit?
Já tedy nevím, ale např. 21044 musí mít pouze bezolovnatý benzín a při tom bych řekl, že kvalita materiálu z kterého je motor vyroben je možná horší než třeba 2101 z r.1971, určitě ne lepší.
A když výrobce auta tvrdí, že do všech motorů Lada lze používat bezolovnatý benzín, tak na co tam ještě cpát Benadit, myslím si, že výrobce asi nejlépe ví co vyrobil.
Přijde mi to jako dávat si do gumy na bezdušovém ráfku duši - jen tak pro jistotu.
Takový Benadit má v případě Lady pravděpodobně pouze placebo efekt - ten se ovšem projevuje u majitele, ne u motoru![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Ale je to samozřejmě jen můj laický názor, nejsem zas tak velký odborník. Ale do žádného z mých VAZů jsem nikdy Benadit nedával a nemyslím si, že by ten motor nějak hrozně trpěl. Každý ať postupuje podle svého.
Samozřejmě, že Benadit nijak neublíží, tak že když ho tam někdo dává tak tím rozhodně nic nepokazí.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Já tedy nevím, ale např. 21044 musí mít pouze bezolovnatý benzín a při tom bych řekl, že kvalita materiálu z kterého je motor vyroben je možná horší než třeba 2101 z r.1971, určitě ne lepší.
A když výrobce auta tvrdí, že do všech motorů Lada lze používat bezolovnatý benzín, tak na co tam ještě cpát Benadit, myslím si, že výrobce asi nejlépe ví co vyrobil.
Přijde mi to jako dávat si do gumy na bezdušovém ráfku duši - jen tak pro jistotu.
Takový Benadit má v případě Lady pravděpodobně pouze placebo efekt - ten se ovšem projevuje u majitele, ne u motoru
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Ale je to samozřejmě jen můj laický názor, nejsem zas tak velký odborník. Ale do žádného z mých VAZů jsem nikdy Benadit nedával a nemyslím si, že by ten motor nějak hrozně trpěl. Každý ať postupuje podle svého.
Samozřejmě, že Benadit nijak neublíží, tak že když ho tam někdo dává tak tím rozhodně nic nepokazí.
- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
S vámi bych kšefty rozhodně neměl.Michal Pokorný píše:Honzo nemáš ty nějaký podíl ve firmě vyrábějící Benadit?![]()
![Guy with axe :axe:](./images/smilies/icon_axe.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Jo, také ví, že do rozvodovky se nalévá PP 90 H a pokud s ním budeš v praxi nějakou dobu jezdit, tak máš po rozvodovce...myslím si, že výrobce asi nejlépe ví co vyrobil.
Na tohle ti profíci odpovědí, že to dělají! Já se nechal strhnout trendem a nedělám to, ale souhlasím s několika plusy pro jejich používání.Přijde mi to jako dávat si do gumy na bezdušovém ráfku duši - jen tak pro jistotu.
V tom případě je můj motor nějaký mimořádně citlivý, když po vyjetí 10 litrů bez Benaditu zesílí klapání ventilů a ztvrdne zvuk.Takový Benadit má v případě Lady pravděpodobně pouze placebo efekt - ten se ovšem projevuje u majitele, ne u motoru![]()
Honza
Osa Praha - Brno
Osa Praha - Brno
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
Dobře ti tak - rozmazlil sis ho !!Honza 21061 píše:V tom případě je můj motor nějaký mimořádně citlivý, když po vyjetí 10 litrů bez Benaditu zesílí klapání ventilů a ztvrdne zvuk.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
A pokud jde o PP90H ten nedoporučoval výrobce, ale Mototechna a navíc moje první 2101 s ním jezdila od roku 1972 a jezdí s ním do teď a rozvodovka pořád maká
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
No, prostě si to auto moc rozmazluješ , ale nečekej, že se ti za to nějak odvděčí ba naopak.
Honzo, v tom případě je tvůj motor asi fakt zakletý
. Já na mé 2101, ani bratránek na 21061 jsme žádný rozdíl nepozorovali.
Pokud motor s pravidelnou údržbou najede 500 000Km na LPG, musí je najet i na benzín bez aditiv. (jak jsem tu již párkrát psal - známej mel na žigulíku 1.5 nalítáno 1 000 000Km pouze s jednou GO a to především na LPG) Dle mého názoru je LPG pro výdrž motoru mnohem horší, proto zde dávám toto přirovnání. Prosím nerozebírat, pokud je moje doměnka chybná, prosím o SZ a větu s přirovnáním k LPG smažu![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Pokud motor s pravidelnou údržbou najede 500 000Km na LPG, musí je najet i na benzín bez aditiv. (jak jsem tu již párkrát psal - známej mel na žigulíku 1.5 nalítáno 1 000 000Km pouze s jednou GO a to především na LPG) Dle mého názoru je LPG pro výdrž motoru mnohem horší, proto zde dávám toto přirovnání. Prosím nerozebírat, pokud je moje doměnka chybná, prosím o SZ a větu s přirovnáním k LPG smažu
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Nemyslím si, že by Tvá domněnka byla mylná. Jde spíš o to, co v souvislosti s pohonem na LPG uděláš se seřízením motoru a jeho údržbou.Vašátor píše:Honzo, v tom případě je tvůj motor asi fakt zakletý. Já na mé 2101, ani bratránek na 21061 jsme žádný rozdíl nepozorovali.
Pokud motor s pravidelnou údržbou najede 500 000Km na LPG, musí je najet i na benzín bez aditiv. (jak jsem tu již párkrát psal - známej mel na žigulíku 1.5 nalítáno 1 000 000Km pouze s jednou GO a to především na LPG) Dle mého názoru je LPG pro výdrž motoru mnohem horší, proto zde dávám toto přirovnání. Prosím nerozebírat, pokud je moje doměnka chybná, prosím o SZ a větu s přirovnáním k LPG smažu
LPG má vyšší teplotu hoření, to je obecně známý fakt. U motorů s kompresním poměrem 8,5:1 se to ovšem nevyplatí řešit, protože ten rozdíl je velmi malý až zanedbatelný. Horší problém u LPG dělá předstih, resp. jeho průběh, a to v důsledku vysokého oktanového čísla LPG.
Za sebe si myslím, že LPG na životnost motoru moc velký negativní vliv nemá, dokonce za jistých okolností tomu může být spíš naopak. Nicméně pořád je potřeba mít na zřeteli, že LPG je palivem alternativním, což hovoří samo za sebe. Prostě benzin je benzin (a nafta je nafta
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11049
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
To je masakr, zežerte se!
Provoz motoru s Benaditem je opravdu tišší mohu potvrdit z vlastní zkušenosti, leč jeho použití u mě v podstatě skončilo vypotřebováním toho co jsem našel v kufru při koupi vozu
. Proč nelze použít PP90H do rozvodovky? Jediné negativum bych viděl v jeho letním určení, tedy spíše užít oleje 80W/90H. Co se týče provozu na LPG, je třeba to vychytat a vychytávání je běh na dlouhou trať, nicméně po odladění much o velikosti masařky lze říci, že je to provoz příjemný, motor je tišší, chod při studeném motoru je podstatně kultivovanější než u benzínu na což je třeba dávat pozor, neb to svádí k ostřejší jízdě hned po startu, což je velkým nebezpečím pro motor.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
To zcela beze sporu (vlastnoručně vyzkoušeno mnohaletým provozem). Je to dáno lepším a kvalitnějším mísením - jak známo, plyn-plyn se mísí lépe než plyn-kapalina.Koko Loko píše:je to provoz příjemný, motor je tišší, chod při studeném motoru je podstatně kultivovanější než u benzínu.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Jak je to se startovanim na plyn, myslim ze Marek to tu nekde nedoporucoval, ale osobne startuji na LPG na prvni tuknuti, na benzin i po nacerpani AC pumpou musim startovat tak na 4x.... Zatim to resim tak ze nastartuju na plyn, rozjedu se, prehodim na benzin, a po zahrati na 40C prepinam zpatky na LPG...
![:shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![:shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Dva dny nato seděl Pú na své větvi,
pohupoval nohama sem a tam,
vedle něj, stály čtyři hrníčky medu...
pohupoval nohama sem a tam,
vedle něj, stály čtyři hrníčky medu...
Nedá se říci, že by se to nesmělo - smí se to. Ale nese to s sebou jistá dosti zásadní rizika:utia píše:Jak je to se startovanim na plyn, myslim ze Marek to tu nekde nedoporucoval, ale osobne startuji na LPG na prvni tuknuti, na benzin i po nacerpani AC pumpou musim startovat tak na 4x.... Zatim to resim tak ze nastartuju na plyn, rozjedu se, prehodim na benzin, a po zahrati na 40C prepinam zpatky na LPG...![]()
Především při provozu na LPG zastudena má motor obrovskou spotřebu LPG - nesrovnatelně vyšší než kdyby v tu chvíli běžel na benzin. Z toho vyplývají vysoké náklady, obrovské emise výfukových plynů a v důsledku hromadění velkého množství nespáleného plynu ve výfuku hrozí i exploze potrubí.
Další nepříjemnou vlastností toho je nebezpečí, že zamrzne reduktor potažmo směšovač či škrticí klapky v karburátoru, a to především při nízkých teplotách a vysoké vlhkosti vzduchu (tedy podzim a zima). Poté je vůz takřka nepoužitelný, a to až několik desítek minut (než se ledová námraza rozptýlí do atmosféry).
Další nebezpečnou věcí je dost mizerné mazání motoru. Jak známo, LPG je suchý a především zastudena, kdy stěny válců jsou bez maziva, motor i několik minut běží nedokonale mazán. Důsledek toho nemusím jistě vysvětlovat.
Ale pokud Ti to vyhovuje, klidně tak jezdi i nadále (nechci se zase dostat s někým do křížku, že se snažím vnucovat své názory).
Můj názor je ten, že motor na benzin musí naskočit napoprvé. Pokud startuješ i čtyřikrát, než motor naskočí, je něco špatně. Osobně bych se tím začal zabývat, problém odstranil a studený start prováděl na benzin. Ale jak jsem uvedl - je to jen Tvá věc.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Atex
- Příspěvky: 1826
- Registrován: sob led 13, 2007 17:22
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
hej lidi je mozne ze mam rozmazlene auto? tedy ja beru vyhradne na benzine (klasika natural 95) a taky vyhradne na dvou benzinkach.. jak je mozne ze kdyz vemu kdekoliv jinde (napr. jen jina firma) tak to auto nechce jet a zere jak satan.. dokonce ne jednou jsem zkousel Shell V-Power 95 a to auto zere nebojim se rict i o dva litry vic.. to nemluvim o nejakych pochybnych benzinkach Hypernova apod. To radsi nebudu ani zkouset..
Parkrat se mi dokonce stalo, kdyz sem nabral u nas na vyhlasene pochybne benzince, tak auto po 10ti kilometrech zdechlo a konec. za hodinku se vzpamatovalo. Samozdrejmne nasledovala cesta na Benzinu.
Zajimave to je, porad tomu nemuzu prijit na kloub :-/
Parkrat se mi dokonce stalo, kdyz sem nabral u nas na vyhlasene pochybne benzince, tak auto po 10ti kilometrech zdechlo a konec. za hodinku se vzpamatovalo. Samozdrejmne nasledovala cesta na Benzinu.
Zajimave to je, porad tomu nemuzu prijit na kloub :-/
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn