Stránka 9 z 10

Napsal: stř zář 10, 2008 21:40
od dmatej
Kalina - nejvyšší mnou dosažená rychlost na tomtéž úseku 202 km/h tacho. Otáčky už si nepamatuju a přepočet nechám na někom jiném :)

Napsal: čtv zář 11, 2008 07:15
od Skalouš
Pořízením rychlejšího auta jsem zjistil, že pokud chci mít pocit, že jezdím s rozumnou pravděpodobností průseru, stejně nad 200km/h jezdím jen velmi vyjímečně. Takže tímto chci sdělit jen to, že Lada - ať už je to 211x nebo Kalina jsou auta u nichž je perfektní kompromis mezi spotřebou a maximální rychlostí. Mám auto s papírovou maximálkou 235km/h a dosud jsem jí stejně neviděl. Jezdím s ním stejně rychle jako jsem jezdil s Ladou - tj. po dálnici 150-170km v hodině, neb rychleji se s ohledem na okolní provoz prostě bojím.

Napsal: pát zář 12, 2008 11:06
od Jiri
Naprostý souhlas se Skaloušem. maximálku Laguny nevyužívám byt je jen 190 nebo 195... jedin taky nekde mezi 140-170 podle provozu okolo. Mám ale klid od majitelu TDI octavek a fabii protže je rychleji jedoucí laguna na rozdíl od lady neprovokuje a tak nezávodí...:-)

Napsal: pát zář 12, 2008 11:14
od Skalouš
André vypadá poněkud historicky, takže snaha ostatních závodit je pořád... Ale obyčejně se mě pustí dřív než dosáhnu 180km/h, neb v té chvíli jsem již daleko před nima....

Napsal: sob zář 13, 2008 20:21
od dmatej
Jestli vás to uklidní, tak na 170 km/h jedoucí Kalinu se taky skoro každá fabie vykašle. Tehdy jsem spěchal co to šlo.

Poslední dobou si zase libuji v ježdění pod 7 litrů, takže do 130 dálnice, pravda, rozjezdy bývají všelijaké, ale většinou to nějak moc netrápím.
Občas se ale stane, že spěchám a těch 160 jedu.

Když se někdo chce honit a shodou okolností spěchám, řeším to tak, že mu nechám prostor a buď nechá dost místa on za mnou, nebo jedu přiměřený kus za ním já a používám ho jako "předvoj" :D . Pokud je to fabie, většinou ho pak předjíždím v kopci, fabie se hrozně zadejchávaj (kromě 1,9TDI).

Jinak služební fabia II kolegy je paskvil - líná, žravá (1,4, něco přes 70kW tuším), a úzká, mám věčně otlačený kolena od středovýho panelu. Vzadu ale místa přibylo, to jo. A smrdí, onehdá jste si stěžovali jak smrdí nová Kalina, tak hlásím že FabiaII je na tom snad ještě hůř ...

Napsal: čtv led 29, 2009 22:45
od dmatej
Ad Fabia II - k tomu ještě špatně svítí :-(

Ale ke Kalině - dnes Beruška překročila 50 tisíc km bez zásadních problémů (drobnost typu nedolitá nádržka na ostřikovače jsem tu už popisoval). Oslavila to dolikvidováním druhé sady H7 OSRAM, které už ale nekoupím.

Totiž:
Kalina koupená 25.5.2007, najeto 25 km
Původní Philips H622: LP výměna 6.3.2008 za obyč. ELTA, 30400km; PP praskla 14.5.2008, 31006 km, obě výměna za OSRAM H7 Silverstar (+50%) za 598 Kč (za obě).
OSRAM: LP výměna 10.11.2008 po 46150 km za NARVA PX26d 48328 - překvápko, svítí to stejně dobře, ale stála 95 Kč; PP výměna 29.1.2009 po 50040 km za ELTA (ta samá co zachraňovala předtím ;-) ).

Co mě ale opravdu překvapilo, je svítivost té Narvy - hodně muziky za málo peněz! ELTA taky není špatná, ale trochu malinko to ASI poznat je.

Jinak jezdím teď trochu úsporněji, jen občas, když je třeba, trochu "ujedu". Dneska jsem takhle ujel meďákovi tak kolem r. 2000 výroby, za kterým se dělal černej oblak. No a potom na výjezdu z K Barrandovu na přivaděč k D5 - Kalina má obrovskou výhodu, že v zrcátku vidím oba pruhy, takže na to můžu dřív šlápnout a předjet ty, co se mi tam ošklivě nacpali a ještě neví, jestli vůbec můžou do sousedního pruhu :-D

Napsal: čtv led 29, 2009 22:56
od dmatej
No, a z autorevue od RadkaP pochází toto
http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php ... 2#p6088567

Kalina 1.4 nebo 1.6?
http://www.zr.ru/articles/58343/
http://www.zr.ru/images/article/ready/1 ... 125786.jpg
http://www.zr.ru/images/article/ready/1 ... 125787.jpg
- spotřeba na N95 u mojí 1.6 odpovídá spíš té 1.4, tedy .... a to při 120 je ještě 7,1 na ONO :-), 6,6 na Shell VPow. Max. rychlost jsem měl 192 skut.

Krize a Avtovaz: http://www.zr.ru/news/162163

Napsal: pát led 30, 2009 19:56
od plavec
dmatej píše: Totiž:
Kalina koupená 25.5.2007, najeto 25 km
Původní Philips H622: LP výměna 6.3.2008 za obyč. ELTA, 30400km; PP praskla 14.5.2008, 31006 km, obě výměna za OSRAM H7 Silverstar (+50%) za 598 Kč (za obě).
OSRAM: LP výměna 10.11.2008 po 46150 km za NARVA PX26d 48328 - překvápko, svítí to stejně dobře, ale stála 95 Kč; PP výměna 29.1.2009 po 50040 km za ELTA (ta samá co zachraňovala předtím ;-) ).
Koukám že si pečlivě vedeš evidenci.To je pak za pár let částka co si dal do auta viď , jestli ještě k tomu schováváš účtenky od benzínek, tak je to o dost horší. :wink:

Napsal: pát led 30, 2009 21:38
od Hurikán
plavec píše: Koukám že si pečlivě vedeš evidenci...
To si já vedu taky. A jelikož mám poněkud obsáhlejší park se současně provozovanými vazidly, byl jsem nucen evidenci zdigitalizovat. Mám tak přehled nejen o nákladech na jednotlivá vozidla za celou dobu jejich vlastnictví, ale i pěkný souhrný sumář celkových nákladů za celý rok po jednotlivých položkách. Eviduju i kolik času jsem každému autu věnoval. Výslednici bych Ti nepřál vidět. :o

Benzín a provoz eviduju zase z jiného pohledu v dalším souboru. Jenže i ta evidence mě už začíná pomalu zmáhat. :scratch: :D

Napsal: pát led 30, 2009 21:44
od dmatej
Účtenky neschovávám, ale u každého auta jsem to psal do sešitu, po stránce to přepočítám ... už mám dokonce několik metodik :-D

Já byl od malička trošku ujetej na statistiky, ale na druhou stranu možná právě proto vím, že se statistiky nesmí brát tak jak se zdají. Každý extrém má někde protiváhu :)

P.S.: A Vesmír musí být v rovnováze :lol:

Zítra musím sehnat Narvu a taky dálniční známku :(

Napsal: sob led 31, 2009 15:35
od plavec
dmatej píše:ale na druhou stranu možná právě proto vím, že se statistiky nesmí brát tak jak se zdají. Každý extrém má někde protiváhu :)
Tak tak, třeba teď by se toho mohl nějaký statistik chytnout a říct, že máme na klubu dvě kaliny (Ty a Paves) a jedna jezdí bez problémů a druhá má víc závad než je zdrávo, tudíž je poloviční šance že si někdo koupí kalinu bezporuchovou ale taky poloviční šance že si nekoupí zrovna nejlepší auto. :wink:

Napsal: sob led 31, 2009 16:48
od Hurikán
plavec píše:Tak tak, třeba teď by se toho mohl nějaký statistik chytnout a říct, že máme na klubu dvě...

...průměrné Kaliny.

Napsal: sob led 31, 2009 20:45
od dmatej
Mimochodem, sice statistický soubor je malý, ale všimli jste si, jak jsme dopadli na sprintech? Těsný rozestup - podle mě to svědčí o tom, že ten motor se vyrábí se slušnou spolehlivostí i kvalitou. Aspoň to.

Napsal: stř úno 04, 2009 10:37
od Cibak
plavec napsal :

Tak tak, třeba teď by se toho mohl nějaký statistik chytnout a říct, že máme na klubu dvě kaliny (Ty a Paves)

Do teď jsem byl jen "tichý" sledovatel a sbíral u Vás poznatky a zkušenosti.
Mám Kalinu od 14.07.2007, najeto 40.000 km.

Trochu přispěji do Vašich statistik - do dnešního dne :
Výměna alternátoru.
Výměna nádržky k ostřikovači (prasklá).
Výměna kolíbky el. ovládání oken u řidiče (dali celý nový kus).
Po stížnostech na hlučnou převodovku byla Kalina odvezena na 3 dny do Kladna, kde po 2 denních "testech" vyměnili v převodovce snad všechno co mohli + komplet spojku.
Když jsem si pro ni byl, tak bylo znatelné zlepšení, ale stále je asi hlučnější než by asi měla být.
Výměna úchytů (pantů) u kufru (při otevírání se to stále nějak křížilo).

Takže si moje Kalina taky užila své.
Teď začíná rezonovat řadící páka (asi kroužek zpátečky)

Takže dalo by se říci, že na foru máte Kaliny tři (nebo ne ?)

Napsal: stř úno 04, 2009 20:51
od paves
pekne, dalsi do rady, doufam ze dorazis na sraz :wink: kde jsi kalinu kupoval, taky v sadske?

rozonujici radicka? podivej se jestli se netoci takove to plastove kolecko co je v hlavici radici paky a je na nem nakreslena kulisa razeni, me se otacelo a delalo kraval, tak jsem vo podlozi a je klid
asi dukladne zkontroluju nadrzku na ostrikovace, tu jako jedinej mam origo, tak to precene muzu nechat :D nejproblemovejsi auto tady mam ja :D