Stránka 9 z 24

Re: Scotova NIVA

Napsal: sob zář 18, 2021 04:04
od Aron
Ahoj jestli si tam měl v době toho vytékání benzinu to uzamikatelné víčko tak to vytékalo kvůli němu,zahoďho a dej tam origo bez zámku a bude pokoj-zkušenost z mé a kamárádovy nivy.A ten lak rozleptaný benzínem? Na nivě 2013 mi to právě kvůly tomu uzamykatelnému víčku udělalo taky a byl to origo lak z výroby a stejně nevydržel.

Re: Scotova NIVA

Napsal: pon zář 20, 2021 20:37
od scot
Puvodni vicko bylo PAL jako na stare skodovce a pouzit nejde. Melo rozlamany zavit. Upravene nove vicko vypada ze drzi dobre. Dneska jsem to byl vecer projet. Dal jsem asi 40 kilometru. Neco klepalo v palubni desce, byl to nastesti jen bordel v prihradce. Stale se mi rosi palivomer a castecne i otackomer. Nevim co by to mohlo zpusobovat. Auto stalo v suchem garazovem stani a jel jsem za sucheho vecera. Voda se tam nema odkud vzit. Palivomer je na dotek docela teply. Chvili mi trvalo ,nez jsem nasel podsviceni pristrojove desky. I na max mi to prijde pomerne slabe. Az se dostanu k rozebrani pristrojove desky, zkontroluju vsechny zarovky. V prubehu jizdy se rozsvitila kontrolka nizke hladiny brzdove kapaliny. Behem lakovani se neco vylilo, zkusim dolit a budu to sledovat. Brzdi to dobre.

Re: Scotova NIVA

Napsal: úte zář 21, 2021 06:05
od Luděk Musil
scot píše:... podsviceni pristrojove desky. I na max mi to prijde pomerne slabe. ....
Obvykle tam jsou 2-wattové žárovičky, ve velké většině originál a v ještě větší většině s "očernalým" sklíčkem vevnitř. Já to, za vlastnictví 03, řešil výměnou žárovek a dával jsem tam 3-watky :scratch: :dontknow: a svítilo to luxusně :idea:
scot píše:Stale se mi rosi palivomer a castecne i otackomer. Nevim co by to mohlo zpusobovat
Že by změna teplot :?: :P . Ty budíky nejsou utěsněný absolutně/dokonale. Řešil jsem to (viz. předchozí) tak, že jsem "vadné" budíky vymontoval, vyjmul patice a nechal na ně celý den svítit slunce. Po zpětné montáži se už nerosily. Teď už sice suchý, teplý a slunečný den pár měsíců nebude, ale slunce se dá nahradit radyjátorem :D . Teplovzduška nebo fén není to nejlepší řešení :idea: , jde o čas vysychání.
L.

Re: Scotova NIVA

Napsal: úte zář 21, 2021 08:09
od Teepee
Rosící se sklíčko zevnitř znamená teplo a vyšší vlhkost uvnitř, zatímco sklo má teplotu prostředí vnějšího a na jeho chladném povrchu se vlhkost zevnitř sráží.
Stačí buď nerozvěcet :rolleyes: a nebo snížit vlhkost vzduchu uvnitř budíků. :!:
Luďa udělal dobrou zkušenost s jejich vysušením a namontováním. Já si myslím, že jak nejsou vzduchotěsné, časem se díky rozdílům teplot a s tím spojenou změnou objemu vzduchu, v nich vzduch vymění a vlhkost se opět srovná na vlhkost prostředí. Zejména prostředí, ve kterém "chladnou" a natahují do sebe vzduch. Tj. suché garážové stání není jen o tom, že tam neprší, ale že je tam nižší vlhkost vzduchu.
Z jiného soudku, stejného principu. Nejlepší na časté změny teplot je mít dalekohled utěsněný (plněný dusíkem atp.), jinak se do něj časem "natáhne" tímhle pumpováním prach, časem se rozjedou třeba i plísně a je to pak na rozebrání a čištění.
Podsvícení nastuduj v návodu, jestli mě pamět neklame, LADA měla žárovky 3W a 4W. Když jsem s LADOu začínal, 3W byla pro mě novinka, protože Škodovky měly 2W do přístrojovky a 4W do parkovaček.
Manuál 2103: http://www.ladaklub.com/manualy/navod21 ... es/096.htm

Re: Scotova NIVA

Napsal: úte zář 21, 2021 08:44
od Luděk Musil
Teepee píše:..., LADA měla žárovky 3W a 4W. ...
Watáž si už přesně nepamatuju :oops: , ale že jsem dával o 1 watt silnější - to jo-o :D . L.

Re: Scotova NIVA

Napsal: úte zář 21, 2021 09:21
od Teepee
Luděk Musil píše:
Teepee píše:..., LADA měla žárovky 3W a 4W. ...
Watáž si už přesně nepamatuju :oops: , ale že jsem dával o 1 watt silnější - to jo-o :D . L.
To je důležitý, že je to vyzkoušený a nic se nestane, neseškvařej nějaký plasty atp.

Re: Scotova NIVA

Napsal: úte zář 21, 2021 18:20
od scot
Diky za info k tem budikum. Dam si to do zimnich ukolu, ted bych chtel chvili pojezdit. Teda az vymenim oleje, ktere mam koupene od lonska. Jeste budu menit vyfuk. Nema zadnou viditelnou diru, ale je slyset, ze zevnitr uz je vyrezly.

Re: Scotova NIVA

Napsal: úte zář 21, 2021 18:52
od valda1971
scot píše: ted bych chtel chvili pojezdit.
Tak přeji pohodové a radostné kilometry :wink:

Re: Scotova NIVA

Napsal: pon říj 11, 2021 21:00
od scot
Dneska jsme vyměnil oleje. Tak trochu jsem doufal, že se trošku ztiší kvílení převodovky...asi marně :) Při testovací jízdě vesele kvílí dál. Ale nevadí, asi to tak má být.

Re: Scotova NIVA

Napsal: sob pro 18, 2021 19:46
od scot
Nivka ve čtvrtek prošla technickou. Musely se trošku seřídit světla a na emisích krapet ochudit směs. Jinak bez závad.

Re: Scotova NIVA

Napsal: sob pro 18, 2021 19:56
od valda1971
scot píše:Nivka ve čtvrtek prošla technickou. Musely se trošku seřídit světla a na emisích krapet ochudit směs. Jinak bez závad.
Tak gratulace :wink: :D

Re: Scotova NIVA

Napsal: čtv pro 30, 2021 09:42
od scot
Začínám pomalu plánovat úkoly na příští rok. Zimu mi zkomplikoval Kolibřík energie svým krachem, přišel jsem o vytápění garáže. STK sice nivka prošla bez větších problémů, to ale neznamená, že je bez chyb. Tlumiče jsou tam asi původní, stejně jako pružiny. Má cenu je měnit? Gumové části náprav jsou ve stavu viz foto. Tady na fóru jsme četl, že nové černé jsou šmejdy, nicméně, žluté ani červené silenbloky tam nechci. Má cenu dávat tam ty nové černé, něco mi říká, že cokoliv bude lepší než současný stav. Rád bych nechal seřídit motor, na to mám domluveného pána, co má tady prodejnu náhradních dílu na Ladu. Niva mé drobné úniky oleje, má cenu to přetěsnit nebo je to vlastnost jako u Landroveru?
Obrázek

Re: Scotova NIVA

Napsal: čtv pro 30, 2021 12:52
od Henry
Gratulacie k novej TK, pri starom aute rozhodne ziadna samozrejmost. Pruziny by som nechal povodne, dokym sa nezlomia alebo neunavia az tak, ze by ti vadila nizka poloha auta. Tlmic menit iba vtedy, ked je nefunkcny/vyteceny (pri jazde to okamzite pocitis). Pri silentblokoch musis rozlisovat silentbloky kosti a silentbloky tlmicov. Tie na tlmicoch su 2 polovice, lahko sa vyberaju a kludne mozes skusmo vymenit za nove, stare si nechat a ked nove budu v horsom stave ako stare, vratit tam stare. Silentbloky z kosti len tak nevyberies, to treba lisovat a ide to dost tazko, stary nedestruktivne asi nevytlacis, takze tie by som nechal dovtedy, kym sa neroztrhaju alebo v nich nebudes mat centimetrovu volu ako som mal ja a pri kazdej zmene momentu (zmena z akceleracie na deceleraciu a opacne) mi buchala naprava, auto sa hrbilo a citelne uhybalo v smere jazdy. Menit gufera sa oplati vtedy, ked je po jeho obvode zastriekane cele auto, ale aj to iba tie, ku ktorym je dobry pristup. Menit zadne gufero klukovky alebo predne gufero prevodovky by sa mi nechcelo ani pri vacsom uniku, to by som si pockal na smykajucu alebo opotrebovanu spojku a zatial nalial do olejovej naplne nejake aditivum urcene na "obnovenie" gufier (gufera potom docasne nabobtnaju a lepsie tesnia, samozrejme je to provizorne riesenie).

Re: Scotova NIVA

Napsal: pon led 03, 2022 19:52
od Jarda_NIVA1.7
2 scot:
silenty podvozku - cokoliv opravdu nebude lepsi, nez tyto stare... ja gumovejch silentu za jednu albanii spotreboval pytlik, pak jsem dal polyuretany a mam skoro pokoj, teda jeden v prednim hornim rameni asi nevydrzel teplo od vyfuku, tak tam uz mam origo gumovy, kdyz chces gumove, tak jedine origo v modre krabicce lada, trebas se necha koupit neco jineho kvalitniho, ale ja se s tim nesetkal :/

2 Henry:
ja bych zas nedaval pripravek na naboptnani gufer, sice to na chvili pomuze, ale po case se vic opotrebuji ta, ktera byla OK, a potom bude potreba menit uplne vsechny, se kteryma ten ojel s pripravkem prisel do styku :(

Re: Scotova NIVA

Napsal: úte led 04, 2022 22:28
od scot
@Jarda. Kvalita tech dilu co jsem zatim kupoval je docela kolisava. Nekdy prijde original a nekdy hrozny smejd. Klicky na otevirani dveri jsem mel opravene sroubkem. Koupl jsem nove aby to nejak vypadalo. Prvni se rozpadla po tydnu, druha behem vymeny te prvni a treti jsem radsi rovnou sundal a mam tam ty puvodni. Mozna se nekdy hecnu a zajedu za Corym at mi to poladi, urcite ma kvalitnejsi zdroje dilu.