Scotova NIVA

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Aron
Příspěvky: 74
Registrován: úte led 14, 2014 18:00
Bydliště: Vysočina

Re: Scotova NIVA

Příspěvek od Aron »

Ahoj jestli si tam měl v době toho vytékání benzinu to uzamikatelné víčko tak to vytékalo kvůli němu,zahoďho a dej tam origo bez zámku a bude pokoj-zkušenost z mé a kamárádovy nivy.A ten lak rozleptaný benzínem? Na nivě 2013 mi to právě kvůly tomu uzamykatelnému víčku udělalo taky a byl to origo lak z výroby a stejně nevydržel.
Uživatelský avatar
scot
Příspěvky: 374
Registrován: pon srp 08, 2016 06:21
Bydliště: Ostrava

Re: Scotova NIVA

Příspěvek od scot »

Puvodni vicko bylo PAL jako na stare skodovce a pouzit nejde. Melo rozlamany zavit. Upravene nove vicko vypada ze drzi dobre. Dneska jsem to byl vecer projet. Dal jsem asi 40 kilometru. Neco klepalo v palubni desce, byl to nastesti jen bordel v prihradce. Stale se mi rosi palivomer a castecne i otackomer. Nevim co by to mohlo zpusobovat. Auto stalo v suchem garazovem stani a jel jsem za sucheho vecera. Voda se tam nema odkud vzit. Palivomer je na dotek docela teply. Chvili mi trvalo ,nez jsem nasel podsviceni pristrojove desky. I na max mi to prijde pomerne slabe. Az se dostanu k rozebrani pristrojove desky, zkontroluju vsechny zarovky. V prubehu jizdy se rozsvitila kontrolka nizke hladiny brzdove kapaliny. Behem lakovani se neco vylilo, zkusim dolit a budu to sledovat. Brzdi to dobre.
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10520
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Scotova NIVA

Příspěvek od Luděk Musil »

scot píše:... podsviceni pristrojove desky. I na max mi to prijde pomerne slabe. ....
Obvykle tam jsou 2-wattové žárovičky, ve velké většině originál a v ještě větší většině s "očernalým" sklíčkem vevnitř. Já to, za vlastnictví 03, řešil výměnou žárovek a dával jsem tam 3-watky :scratch: :dontknow: a svítilo to luxusně :idea:
scot píše:Stale se mi rosi palivomer a castecne i otackomer. Nevim co by to mohlo zpusobovat
Že by změna teplot :?: :P . Ty budíky nejsou utěsněný absolutně/dokonale. Řešil jsem to (viz. předchozí) tak, že jsem "vadné" budíky vymontoval, vyjmul patice a nechal na ně celý den svítit slunce. Po zpětné montáži se už nerosily. Teď už sice suchý, teplý a slunečný den pár měsíců nebude, ale slunce se dá nahradit radyjátorem :D . Teplovzduška nebo fén není to nejlepší řešení :idea: , jde o čas vysychání.
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4269
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Re: Scotova NIVA

Příspěvek od Teepee »

Rosící se sklíčko zevnitř znamená teplo a vyšší vlhkost uvnitř, zatímco sklo má teplotu prostředí vnějšího a na jeho chladném povrchu se vlhkost zevnitř sráží.
Stačí buď nerozvěcet :rolleyes: a nebo snížit vlhkost vzduchu uvnitř budíků. :!:
Luďa udělal dobrou zkušenost s jejich vysušením a namontováním. Já si myslím, že jak nejsou vzduchotěsné, časem se díky rozdílům teplot a s tím spojenou změnou objemu vzduchu, v nich vzduch vymění a vlhkost se opět srovná na vlhkost prostředí. Zejména prostředí, ve kterém "chladnou" a natahují do sebe vzduch. Tj. suché garážové stání není jen o tom, že tam neprší, ale že je tam nižší vlhkost vzduchu.
Z jiného soudku, stejného principu. Nejlepší na časté změny teplot je mít dalekohled utěsněný (plněný dusíkem atp.), jinak se do něj časem "natáhne" tímhle pumpováním prach, časem se rozjedou třeba i plísně a je to pak na rozebrání a čištění.
Podsvícení nastuduj v návodu, jestli mě pamět neklame, LADA měla žárovky 3W a 4W. Když jsem s LADOu začínal, 3W byla pro mě novinka, protože Škodovky měly 2W do přístrojovky a 4W do parkovaček.
Manuál 2103: http://www.ladaklub.com/manualy/navod21 ... es/096.htm
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10520
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Scotova NIVA

Příspěvek od Luděk Musil »

Teepee píše:..., LADA měla žárovky 3W a 4W. ...
Watáž si už přesně nepamatuju :oops: , ale že jsem dával o 1 watt silnější - to jo-o :D . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4269
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Re: Scotova NIVA

Příspěvek od Teepee »

Luděk Musil píše:
Teepee píše:..., LADA měla žárovky 3W a 4W. ...
Watáž si už přesně nepamatuju :oops: , ale že jsem dával o 1 watt silnější - to jo-o :D . L.
To je důležitý, že je to vyzkoušený a nic se nestane, neseškvařej nějaký plasty atp.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
scot
Příspěvky: 374
Registrován: pon srp 08, 2016 06:21
Bydliště: Ostrava

Re: Scotova NIVA

Příspěvek od scot »

Diky za info k tem budikum. Dam si to do zimnich ukolu, ted bych chtel chvili pojezdit. Teda az vymenim oleje, ktere mam koupene od lonska. Jeste budu menit vyfuk. Nema zadnou viditelnou diru, ale je slyset, ze zevnitr uz je vyrezly.
Uživatelský avatar
valda1971
Příspěvky: 7223
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Scotova NIVA

Příspěvek od valda1971 »

scot píše: ted bych chtel chvili pojezdit.
Tak přeji pohodové a radostné kilometry :wink:
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
scot
Příspěvky: 374
Registrován: pon srp 08, 2016 06:21
Bydliště: Ostrava

Re: Scotova NIVA

Příspěvek od scot »

Dneska jsme vyměnil oleje. Tak trochu jsem doufal, že se trošku ztiší kvílení převodovky...asi marně :) Při testovací jízdě vesele kvílí dál. Ale nevadí, asi to tak má být.
Uživatelský avatar
scot
Příspěvky: 374
Registrován: pon srp 08, 2016 06:21
Bydliště: Ostrava

Re: Scotova NIVA

Příspěvek od scot »

Nivka ve čtvrtek prošla technickou. Musely se trošku seřídit světla a na emisích krapet ochudit směs. Jinak bez závad.
Uživatelský avatar
valda1971
Příspěvky: 7223
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Scotova NIVA

Příspěvek od valda1971 »

scot píše:Nivka ve čtvrtek prošla technickou. Musely se trošku seřídit světla a na emisích krapet ochudit směs. Jinak bez závad.
Tak gratulace :wink: :D
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
scot
Příspěvky: 374
Registrován: pon srp 08, 2016 06:21
Bydliště: Ostrava

Re: Scotova NIVA

Příspěvek od scot »

Začínám pomalu plánovat úkoly na příští rok. Zimu mi zkomplikoval Kolibřík energie svým krachem, přišel jsem o vytápění garáže. STK sice nivka prošla bez větších problémů, to ale neznamená, že je bez chyb. Tlumiče jsou tam asi původní, stejně jako pružiny. Má cenu je měnit? Gumové části náprav jsou ve stavu viz foto. Tady na fóru jsme četl, že nové černé jsou šmejdy, nicméně, žluté ani červené silenbloky tam nechci. Má cenu dávat tam ty nové černé, něco mi říká, že cokoliv bude lepší než současný stav. Rád bych nechal seřídit motor, na to mám domluveného pána, co má tady prodejnu náhradních dílu na Ladu. Niva mé drobné úniky oleje, má cenu to přetěsnit nebo je to vlastnost jako u Landroveru?
Obrázek
Henry
Příspěvky: 630
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: Scotova NIVA

Příspěvek od Henry »

Gratulacie k novej TK, pri starom aute rozhodne ziadna samozrejmost. Pruziny by som nechal povodne, dokym sa nezlomia alebo neunavia az tak, ze by ti vadila nizka poloha auta. Tlmic menit iba vtedy, ked je nefunkcny/vyteceny (pri jazde to okamzite pocitis). Pri silentblokoch musis rozlisovat silentbloky kosti a silentbloky tlmicov. Tie na tlmicoch su 2 polovice, lahko sa vyberaju a kludne mozes skusmo vymenit za nove, stare si nechat a ked nove budu v horsom stave ako stare, vratit tam stare. Silentbloky z kosti len tak nevyberies, to treba lisovat a ide to dost tazko, stary nedestruktivne asi nevytlacis, takze tie by som nechal dovtedy, kym sa neroztrhaju alebo v nich nebudes mat centimetrovu volu ako som mal ja a pri kazdej zmene momentu (zmena z akceleracie na deceleraciu a opacne) mi buchala naprava, auto sa hrbilo a citelne uhybalo v smere jazdy. Menit gufera sa oplati vtedy, ked je po jeho obvode zastriekane cele auto, ale aj to iba tie, ku ktorym je dobry pristup. Menit zadne gufero klukovky alebo predne gufero prevodovky by sa mi nechcelo ani pri vacsom uniku, to by som si pockal na smykajucu alebo opotrebovanu spojku a zatial nalial do olejovej naplne nejake aditivum urcene na "obnovenie" gufier (gufera potom docasne nabobtnaju a lepsie tesnia, samozrejme je to provizorne riesenie).
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
Příspěvky: 895
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Scotova NIVA

Příspěvek od Jarda_NIVA1.7 »

2 scot:
silenty podvozku - cokoliv opravdu nebude lepsi, nez tyto stare... ja gumovejch silentu za jednu albanii spotreboval pytlik, pak jsem dal polyuretany a mam skoro pokoj, teda jeden v prednim hornim rameni asi nevydrzel teplo od vyfuku, tak tam uz mam origo gumovy, kdyz chces gumove, tak jedine origo v modre krabicce lada, trebas se necha koupit neco jineho kvalitniho, ale ja se s tim nesetkal :/

2 Henry:
ja bych zas nedaval pripravek na naboptnani gufer, sice to na chvili pomuze, ale po case se vic opotrebuji ta, ktera byla OK, a potom bude potreba menit uplne vsechny, se kteryma ten ojel s pripravkem prisel do styku :(
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Uživatelský avatar
scot
Příspěvky: 374
Registrován: pon srp 08, 2016 06:21
Bydliště: Ostrava

Re: Scotova NIVA

Příspěvek od scot »

@Jarda. Kvalita tech dilu co jsem zatim kupoval je docela kolisava. Nekdy prijde original a nekdy hrozny smejd. Klicky na otevirani dveri jsem mel opravene sroubkem. Koupl jsem nove aby to nejak vypadalo. Prvni se rozpadla po tydnu, druha behem vymeny te prvni a treti jsem radsi rovnou sundal a mam tam ty puvodni. Mozna se nekdy hecnu a zajedu za Corym at mi to poladi, urcite ma kvalitnejsi zdroje dilu.
Odpovědět

Zpět na „Diskuse k modelové řadě“