Stránka 9 z 38
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
Napsal: stř zář 30, 2020 18:45
od Georgius
Gratuluji Jendovi k objevu úmyslně vložené chybky která prověřila, kdo msěrnice skutečně pozorně studuje a kdo seznámení jen předstírá.
Laďuša: Já bych si Ladu v elektrice i koupil, ale ne na baterky, ale hybrida - jako zdroj elektřiny připouštím fosilní paliva, vodík nebo ideálně thoriový reaktor. Cena vozu max 2x spalovák.Ale možná Cory bude umět udělat přestavbu
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
Napsal: stř zář 30, 2020 19:02
od Laďuša
Zdroj elektriky je mi úplně jedno, ale elektrickej pohon je prostě o hodně dál, než spalovací. Už jenom tim, že tam vpodstatě skoro neexistuje mechanický namáhání. Už tim, že nepotřebujeme (vícestupňovou)převodovku. Už tim, že pohon lze řídit na plnej moment prakticky v celým spektru otáček. A nejenom pohon, ale i brzdu. Prakticky v celým spektru otáček lze využívat plnej moment - dokonce i v nulových otáčkach! Spalovací motor se prostě musí stydět na základě fyzikálních vlastností. Nezbejvá moc velkej krok ve vývoji baterek (úložiště energie), kde jsou zatim rezervy.
Jediný mínus je, že elektropohon dehonestuje politická aktivita a technická zaostalost lidu.
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
Napsal: stř zář 30, 2020 19:44
od Georgius
Baterky jsou totálně nahovno, jsou moc těžký a není k dispozici rozumný způsob nabíjení.
Když vytluču 85kW v Tesle,tak chci přijet k elektrobenzínce, připojit, vypít kafe a do
5 minut odjet. 85 kW/5 min = 12*85= 1MW na "stojan" ...
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
Napsal: stř zář 30, 2020 19:54
od nespor.jenda
Laďuša píše:Jediný mínus je, že elektropohon dehonestuje politická aktivita a technická zaostalost lidu.
Jak už psal pan europoslanec, doba doplnění energie pro rozumný dojezd je u elektromobilů neúměrně dlouhá.
Navíc i infrastruktura pro tohle je slabší než pro benzínová/dieselová auta, přestože v dnešní době budou mít lepší elektromobily dojezd na jedno nabití podobný jako má na jednu plnou nádrž Niva.
Mechanický věci se můžou "vysrat", ale na druhou stranu mi prostě přijdou hezčí, než elektromotor a hromada baterek.
No a pak cena a uplatnitelnost ojetiny...
Takže to IMHO není jen politická aktivita a technická zaostalost lidu.
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
Napsal: stř zář 30, 2020 21:32
od JmJ
Elektricky motor je nesporne vec velmi dobra. Bohuzel neni pro jeho uziti v autech rozumny zdroj energie. Tot cela problematika.
I kdyby energeticka bilance byla stejna jako u spalovaciho motoru, porad by to bylo zajimave. Jednodussi zarizeni, snadna rekuperace, snadny pohon vsech kol atd.
Bohuzel takovy zdroj energie nemame a hadam ze tak min 10 let mit nebudeme. Vsechna soucasna reseni plne elektrickych aut jsou uplne, ale uplne na hovno. Draha, tezka, nebezpecna, neprakticka a hlavme mqsobe neimplementovatelna.
Myslet si, ze auto nabijene z elektricke zasuvky standardni rozvodne site spasi planetu, muze jen absolutni kreten.
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
Napsal: stř zář 30, 2020 22:20
od Georgius
ehm, JmJ, ty mi to kazíš, píšeš pravdu a s tím se nedá politicky pracovat.
Tak ti to rozcupuju na poslední větě
Samozřejmě, že nabíjet ze zásuvky elektromobil je nesmysl. Proto u nás v Praze pro začátek pořídíme 4500 chytrých lamp
pouličního osvětlení az každé půjdenabíjet dva až tři elektromobily.Bude to stát jen pár miliard, zatím první dva roky zkusíme asi 82 lamp a v době, kdy pro 100 000 aut na baterky budeme mít víc než 10% nabíjecích míst nás při optimistickém scénáři jedno nabíjecí místo s proudem v řádech kW (takže třeba 24 kW/noc?) vyjde na mrzkého necelého čtvrt mega. A to jsou drobný, vemte si, že to jsou tři měsíční platy mého osobního řidiče
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
Napsal: čtv říj 01, 2020 00:11
od tajga
tesla ten naozajstny Tesla z roku 1920 mal udajne postavene auto ktore jazdilo 20mil od vysielaca a prenasal do neho energiu. potom to supli do trezora a vsetko utajili. Je skonstruovane auto na 4 gramy tricia a tato energia mu staci na 90 rokov jazdenia ale to tiez udajne nie je vhodne. Jedine vhodne je auto pre tento svet je z kurvitkami 3 roky leasing, potom sup do srotu a kupuj nove.
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
Napsal: čtv říj 01, 2020 05:53
od nespor.jenda
tajga píše:tesla ten naozajstny Tesla z roku 1920 mal udajne postavene auto ktore jazdilo 20mil od vysielaca a prenasal do neho energiu. potom to supli do trezora a vsetko utajili.
Naozaj? Ako to teda viete, keď
všetko utajili?
tajga píše:Je skonstruovane auto na 4 gramy tricia a tato energia mu staci na 90 rokov jazdenia ale to tiez udajne nie je vhodne. Jedine vhodne je auto pre tento svet je z kurvitkami 3 roky leasing, potom sup do srotu a kupuj nove.
Američané testovali bombardér poháněný jaderným reaktorem v druhé půlce 50. let, Sověti na začátku let šedesátých. Tiež neboli vhodné.
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
Napsal: čtv říj 01, 2020 06:35
od Luděk Musil
Laďuša píše:Zdroj elektriky je mi úplně jedno, ale elektrickej pohon je prostě o hodně dál, než spalovací.
S druhou částí věty naprosto souhlasím. Elektromotor, coby zdroj energie, je mnohem dokonalejší a účinnější než běžný (BA či NM) spalovací motor. O pohonech turbínou, vodíkem či atomovým reaktorem mluvit nebudu, o těch, víceméně, nic nevím.
Bohužel však s Tebou, Láďo, nemohu souhlasit v první části věty. Zdroj elektřiny je velmi důležitou součástí automobilu. A tam nám to zatím kulhá na obě nohy. Kapacita akumulátorů je nízká, doba nabíjení dlouhá. Cesta k tomu, aby se tyto dvě hodnoty změnily, první nahoru a druhá dolů, je ještě dlouhá, ale pracuje se na tom.
Já obecně proti elektromobilu nic nemám. Teda kromě těch blbejch keců vokolo, kdy mnozí (zcela nesprávně) tvrdí jak to auto má úplně, ale úplně na 133%, nulový emise. Když to potom, někdo znalý v oboru výroby el. energie, spočítá, tak zjistí, že elektromobil má reálně zcela srovnatelné emise se spalovacím motorem, mnohdy i hůře.
V dnešní době, lépe řečeno momentálně, tady máme 3 druhy elektro.
Plně elektrický pohon. Pro několikakilometrový couračky po městě možná dobrý, jinak na nic.
Auto do zásuvky + spalovací motor. Jako to už je lepší, bohužel, v obzvláště firemních automobilních flotilách, o ničem, protože většina se nezdržuje dobíjením a jezdí na benzín s vybitými bateriemi.
Zatím se mi jeví jako nejlepší hybrid. Vozidlo na veřejné i privátní elektrické síti nezávislé. Na začátku do toho naliješ benzín a jakmile se trochu nabijí baterie, tak to začne fungovat v kombinovaném provozu. Nepotřebuješ výkon? Jede to na baterku a dolů kopcem to navíc dobíjí. Potřebuješ zrychlit? Tak oživíme spalovací motor trochu pomůžeme. Potřebuješ maximální výkon? Potom elektromotor zabere na 100, spalovací taky na 100 a z auta máš v ten moment takovou malou raketu.
Takhle to zatím vidím já. A zatím, bohužel, nevíme v jak blízké/daleké budoucnosti je převedení výsledků výzkumu a vývoje do výroby.
L.
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
Napsal: čtv říj 01, 2020 07:25
od Teepee
Elektromobil je svým způsobem super a pokud, jak píše Láďa se absencí mechanického namáhání docílí spolehlivosti a bezúdržbovosti, pak by to bylo fajn, začínám být línej, pořád něco měnit a opravovat.
Ale! Stejně jako je třeba akceptovat různé menšiny a multikulti, ať nikdo nepodsouvá, že jen ta zelená auta jsou správná a ta černá,
s nádhernou symfonií mechanických a přírodních živlů s možností toto
všechno ovládat, že je ŠPATNĚ!!! A že NEBUDOU!!!
Je to stejné jako s parní lokomotivou. Dejte dítěti namalovat mašinku a bude mít na obrázku smeták, nebo komín?
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
Napsal: čtv říj 01, 2020 11:29
od tajga
nespor.jenda píše:
Naozaj? Ako to teda viete, keď všetko utajili?
Američané testovali bombardér poháněný jaderným reaktorem v druhé půlce 50. let, Sověti na začátku let šedesátých. Tiež neboli vhodné.
Tesla uto ze jazdilo neutaili iba technologiu
V autach na tricium nie je jadrovy reaktor z lietadla z 50 rokov toje nieco ine.
Jak de forex Lada , nejaky EA co vydelava by sa nenasiel ?
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
Napsal: čtv říj 01, 2020 13:19
od Georgius
To tritium
nevypadá marně - s 100 uW baterkama jich stačí dát milion (ehm, prodají jednu za korunu ?) a máme v době instalace 100 kW zdroj a po 10 letech ještě celkem použitelných 56 kW. Jenom to bude trochu svítit, max 100 MCi (megaCourie) což je 3700 petaBq čili 3,7 exaBq . Svítí to docela dost, ale je to beta rozpad, to půjde elegantně stínit ...
Doplnění: A vzhledem k tomu, že
rusové se chystají patentovat niklové bet-baterky tak je teoreticky možné, že příští Lada bude niklový plug-out hybrid (na parkovišti bude nabíjet okolní auta, když zrovna nepojede. Tím se navíc zaplatí dražší baterka. A protože to odlehčí energetické síti (představte si dovolenou v karavanu napájeného z auta) tak by se na to mohla dát nějaká menší uhlíková dotace, co vymačkáme z těch ropofilů.
Jediná drobná muška co to má pro použití v autě je povrch baterky/článku, který je asi 24 km2 ...
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
Napsal: čtv říj 01, 2020 17:54
od nespor.jenda
tajga píše:Jak de forex Lada , nejaky EA co vydelava by sa nenasiel ?
Co je EA?
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
Napsal: čtv říj 01, 2020 19:35
od tajga
nespor.jenda píše:tajga píše:Jak de forex Lada , nejaky EA co vydelava by sa nenasiel ?
Co je EA?
Expert Advisor, pouzivas Metatrader. Videl som Tvoje prispevky na fore.
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
Napsal: čtv říj 01, 2020 20:27
od Laďuša
No včera jsem spáchal pěknej maglajz. Hospodská debata přenesená na internet je naprd, protože zůstává