Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence

Free pokec (aj keď Ondra 07 by to celé zmazal)

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Georgius
Příspěvky: 4021
Registrován: čtv kvě 12, 2005 18:01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence

Příspěvek od Georgius »

Gratuluji Jendovi k objevu úmyslně vložené chybky která prověřila, kdo msěrnice skutečně pozorně studuje a kdo seznámení jen předstírá.

Laďuša: Já bych si Ladu v elektrice i koupil, ale ne na baterky, ale hybrida - jako zdroj elektřiny připouštím fosilní paliva, vodík nebo ideálně thoriový reaktor. Cena vozu max 2x spalovák.Ale možná Cory bude umět udělat přestavbu
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
:wave: YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr :love10:
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze :) )
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12118
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence

Příspěvek od Laďuša »

Zdroj elektriky je mi úplně jedno, ale elektrickej pohon je prostě o hodně dál, než spalovací. Už jenom tim, že tam vpodstatě skoro neexistuje mechanický namáhání. Už tim, že nepotřebujeme (vícestupňovou)převodovku. Už tim, že pohon lze řídit na plnej moment prakticky v celým spektru otáček. A nejenom pohon, ale i brzdu. Prakticky v celým spektru otáček lze využívat plnej moment - dokonce i v nulových otáčkach! Spalovací motor se prostě musí stydět na základě fyzikálních vlastností. Nezbejvá moc velkej krok ve vývoji baterek (úložiště energie), kde jsou zatim rezervy.
Jediný mínus je, že elektropohon dehonestuje politická aktivita a technická zaostalost lidu.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Georgius
Příspěvky: 4021
Registrován: čtv kvě 12, 2005 18:01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence

Příspěvek od Georgius »

Baterky jsou totálně nahovno, jsou moc těžký a není k dispozici rozumný způsob nabíjení.
Když vytluču 85kW v Tesle,tak chci přijet k elektrobenzínce, připojit, vypít kafe a do
5 minut odjet. 85 kW/5 min = 12*85= 1MW na "stojan" ...
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
:wave: YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr :love10:
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze :) )
Uživatelský avatar
nespor.jenda
Příspěvky: 275
Registrován: sob srp 18, 2018 15:12
Bydliště: Třebívlice

Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence

Příspěvek od nespor.jenda »

Laďuša píše:Jediný mínus je, že elektropohon dehonestuje politická aktivita a technická zaostalost lidu.
Jak už psal pan europoslanec, doba doplnění energie pro rozumný dojezd je u elektromobilů neúměrně dlouhá.
Navíc i infrastruktura pro tohle je slabší než pro benzínová/dieselová auta, přestože v dnešní době budou mít lepší elektromobily dojezd na jedno nabití podobný jako má na jednu plnou nádrž Niva.
Mechanický věci se můžou "vysrat", ale na druhou stranu mi prostě přijdou hezčí, než elektromotor a hromada baterek.
No a pak cena a uplatnitelnost ojetiny...
Takže to IMHO není jen politická aktivita a technická zaostalost lidu.
Prodal jsem Forda a koupil si VAZ, auto co vyrábí Sovětský svaz.
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6525
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence

Příspěvek od JmJ »

Elektricky motor je nesporne vec velmi dobra. Bohuzel neni pro jeho uziti v autech rozumny zdroj energie. Tot cela problematika.

I kdyby energeticka bilance byla stejna jako u spalovaciho motoru, porad by to bylo zajimave. Jednodussi zarizeni, snadna rekuperace, snadny pohon vsech kol atd.

Bohuzel takovy zdroj energie nemame a hadam ze tak min 10 let mit nebudeme. Vsechna soucasna reseni plne elektrickych aut jsou uplne, ale uplne na hovno. Draha, tezka, nebezpecna, neprakticka a hlavme mqsobe neimplementovatelna.

Myslet si, ze auto nabijene z elektricke zasuvky standardni rozvodne site spasi planetu, muze jen absolutni kreten.
MFP
VAZ 2104 1.3 1989
Hyundai i30 1.6 GDI 2013
Škoda Felicia 1.3 1996
Škoda Fabia 1.4 MPI 2002
BMW M135i 3.0 2012
Uživatelský avatar
Georgius
Příspěvky: 4021
Registrován: čtv kvě 12, 2005 18:01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence

Příspěvek od Georgius »

ehm, JmJ, ty mi to kazíš, píšeš pravdu a s tím se nedá politicky pracovat. :mrgreen:
Tak ti to rozcupuju na poslední větě :-P

Samozřejmě, že nabíjet ze zásuvky elektromobil je nesmysl. Proto u nás v Praze pro začátek pořídíme 4500 chytrých lamp pouličního osvětlení az každé půjdenabíjet dva až tři elektromobily.Bude to stát jen pár miliard, zatím první dva roky zkusíme asi 82 lamp a v době, kdy pro 100 000 aut na baterky budeme mít víc než 10% nabíjecích míst nás při optimistickém scénáři jedno nabíjecí místo s proudem v řádech kW (takže třeba 24 kW/noc?) vyjde na mrzkého necelého čtvrt mega. A to jsou drobný, vemte si, že to jsou tři měsíční platy mého osobního řidiče :rolleyes:
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
:wave: YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr :love10:
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze :) )
Uživatelský avatar
tajga
Příspěvky: 640
Registrován: ned srp 19, 2018 16:47

Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence

Příspěvek od tajga »

tesla ten naozajstny Tesla z roku 1920 mal udajne postavene auto ktore jazdilo 20mil od vysielaca a prenasal do neho energiu. potom to supli do trezora a vsetko utajili. Je skonstruovane auto na 4 gramy tricia a tato energia mu staci na 90 rokov jazdenia ale to tiez udajne nie je vhodne. Jedine vhodne je auto pre tento svet je z kurvitkami 3 roky leasing, potom sup do srotu a kupuj nove.
Uživatelský avatar
nespor.jenda
Příspěvky: 275
Registrován: sob srp 18, 2018 15:12
Bydliště: Třebívlice

Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence

Příspěvek od nespor.jenda »

tajga píše:tesla ten naozajstny Tesla z roku 1920 mal udajne postavene auto ktore jazdilo 20mil od vysielaca a prenasal do neho energiu. potom to supli do trezora a vsetko utajili.
Naozaj? Ako to teda viete, keď všetko utajili?
tajga píše:Je skonstruovane auto na 4 gramy tricia a tato energia mu staci na 90 rokov jazdenia ale to tiez udajne nie je vhodne. Jedine vhodne je auto pre tento svet je z kurvitkami 3 roky leasing, potom sup do srotu a kupuj nove.
Američané testovali bombardér poháněný jaderným reaktorem v druhé půlce 50. let, Sověti na začátku let šedesátých. Tiež neboli vhodné.
Prodal jsem Forda a koupil si VAZ, auto co vyrábí Sovětský svaz.
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10520
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence

Příspěvek od Luděk Musil »

Laďuša píše:Zdroj elektriky je mi úplně jedno, ale elektrickej pohon je prostě o hodně dál, než spalovací.
S druhou částí věty naprosto souhlasím. Elektromotor, coby zdroj energie, je mnohem dokonalejší a účinnější než běžný (BA či NM) spalovací motor. O pohonech turbínou, vodíkem či atomovým reaktorem mluvit nebudu, o těch, víceméně, nic nevím.
Bohužel však s Tebou, Láďo, nemohu souhlasit v první části věty. Zdroj elektřiny je velmi důležitou součástí automobilu. A tam nám to zatím kulhá na obě nohy. Kapacita akumulátorů je nízká, doba nabíjení dlouhá. Cesta k tomu, aby se tyto dvě hodnoty změnily, první nahoru a druhá dolů, je ještě dlouhá, ale pracuje se na tom.
Já obecně proti elektromobilu nic nemám. Teda kromě těch blbejch keců vokolo, kdy mnozí (zcela nesprávně) tvrdí jak to auto má úplně, ale úplně na 133%, nulový emise. Když to potom, někdo znalý v oboru výroby el. energie, spočítá, tak zjistí, že elektromobil má reálně zcela srovnatelné emise se spalovacím motorem, mnohdy i hůře.
V dnešní době, lépe řečeno momentálně, tady máme 3 druhy elektro.
Plně elektrický pohon. Pro několikakilometrový couračky po městě možná dobrý, jinak na nic.
Auto do zásuvky + spalovací motor. Jako to už je lepší, bohužel, v obzvláště firemních automobilních flotilách, o ničem, protože většina se nezdržuje dobíjením a jezdí na benzín s vybitými bateriemi.
Zatím se mi jeví jako nejlepší hybrid. Vozidlo na veřejné i privátní elektrické síti nezávislé. Na začátku do toho naliješ benzín a jakmile se trochu nabijí baterie, tak to začne fungovat v kombinovaném provozu. Nepotřebuješ výkon? Jede to na baterku a dolů kopcem to navíc dobíjí. Potřebuješ zrychlit? Tak oživíme spalovací motor trochu pomůžeme. Potřebuješ maximální výkon? Potom elektromotor zabere na 100, spalovací taky na 100 a z auta máš v ten moment takovou malou raketu.
Takhle to zatím vidím já. A zatím, bohužel, nevíme v jak blízké/daleké budoucnosti je převedení výsledků výzkumu a vývoje do výroby.
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4269
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence

Příspěvek od Teepee »

Elektromobil je svým způsobem super a pokud, jak píše Láďa se absencí mechanického namáhání docílí spolehlivosti a bezúdržbovosti, pak by to bylo fajn, začínám být línej, pořád něco měnit a opravovat.

Ale! Stejně jako je třeba akceptovat různé menšiny a multikulti, ať nikdo nepodsouvá, že jen ta zelená auta jsou správná a ta černá, s nádhernou symfonií mechanických a přírodních živlů s možností toto všechno ovládat, že je ŠPATNĚ!!! A že NEBUDOU!!!

Je to stejné jako s parní lokomotivou. Dejte dítěti namalovat mašinku a bude mít na obrázku smeták, nebo komín?
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
tajga
Příspěvky: 640
Registrován: ned srp 19, 2018 16:47

Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence

Příspěvek od tajga »

nespor.jenda píše: Naozaj? Ako to teda viete, keď všetko utajili?



Američané testovali bombardér poháněný jaderným reaktorem v druhé půlce 50. let, Sověti na začátku let šedesátých. Tiež neboli vhodné.
Tesla uto ze jazdilo neutaili iba technologiu

V autach na tricium nie je jadrovy reaktor z lietadla z 50 rokov toje nieco ine.

Jak de forex Lada , nejaky EA co vydelava by sa nenasiel ?
Uživatelský avatar
Georgius
Příspěvky: 4021
Registrován: čtv kvě 12, 2005 18:01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence

Příspěvek od Georgius »

To tritium nevypadá marně - s 100 uW baterkama jich stačí dát milion (ehm, prodají jednu za korunu ?) a máme v době instalace 100 kW zdroj a po 10 letech ještě celkem použitelných 56 kW. Jenom to bude trochu svítit, max 100 MCi (megaCourie) což je 3700 petaBq čili 3,7 exaBq . Svítí to docela dost, ale je to beta rozpad, to půjde elegantně stínit ...

Doplnění: A vzhledem k tomu, že rusové se chystají patentovat niklové bet-baterky tak je teoreticky možné, že příští Lada bude niklový plug-out hybrid (na parkovišti bude nabíjet okolní auta, když zrovna nepojede. Tím se navíc zaplatí dražší baterka. A protože to odlehčí energetické síti (představte si dovolenou v karavanu napájeného z auta) tak by se na to mohla dát nějaká menší uhlíková dotace, co vymačkáme z těch ropofilů.

Jediná drobná muška co to má pro použití v autě je povrch baterky/článku, který je asi 24 km2 ...
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
:wave: YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr :love10:
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze :) )
Uživatelský avatar
nespor.jenda
Příspěvky: 275
Registrován: sob srp 18, 2018 15:12
Bydliště: Třebívlice

Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence

Příspěvek od nespor.jenda »

tajga píše:Jak de forex Lada , nejaky EA co vydelava by sa nenasiel ?
Co je EA? :shock:
Prodal jsem Forda a koupil si VAZ, auto co vyrábí Sovětský svaz.
Uživatelský avatar
tajga
Příspěvky: 640
Registrován: ned srp 19, 2018 16:47

Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence

Příspěvek od tajga »

nespor.jenda píše:
tajga píše:Jak de forex Lada , nejaky EA co vydelava by sa nenasiel ?
Co je EA? :shock:

Expert Advisor, pouzivas Metatrader. Videl som Tvoje prispevky na fore.
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12118
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence

Příspěvek od Laďuša »

No včera jsem spáchal pěknej maglajz. Hospodská debata přenesená na internet je naprd, protože zůstává :lol:
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Odpovědět

Zpět na „Poklábosme“