Stránka 9 z 10
Re: Lada Vesta SW Cross - áno, či nie, porovnání s X-Ray
Napsal: stř dub 22, 2020 06:52
od Dusan
Aususovy material kotucov
Re: Lada Vesta SW Cross - áno, či nie, porovnání s X-Ray
Napsal: stř dub 22, 2020 07:10
od Jan Vaníček
Podle mě je to způsobeno dvěma faktory. Ten první je materiál kotoučů. To bez debat, potvrdili mi to v servisu. A druhý fakt,že při automatickém zabrždění a stání pod destičkou neoschne vlhlkost, resp. v zimě solanka a právě v to místě začne řekněme hloubková koroze. To se ale bohužel děje i při nezabrzdění při odstavení, kdy zase v prostoru pod destičkou zůstává vlhkost déle. Markantní to je vždy po víkendu. U předešlých Octávií jsem běžně najížděl na destičky přes 200tis. U Superba jsou přední pořád v pořádku a dle současné síly mohou tyto kilometry vydržet též (nevydrží, po letech najíždím výrazně méně km, takže po 4letech bude mít do 160tis a pak si ho koupím a tedy nechám vše preventivně vyměnit). U Octávie jsem si vždy před příjezdem domů 2-3x přitáhnul ručku a kotouče byly stéle, jako nové. Kolegové, kteří to nedělali je měli měněné třeba ve 100tis. Tam bylo přímé porovnání. Honza
Re: Lada Vesta SW Cross - áno, či nie, porovnání s X-Ray
Napsal: stř dub 22, 2020 07:47
od JmJ
Kotouce chytaji driv lisej, to je klasika poslednich min 10 let, to same dela hnuj a to same sem pozoroval i na 5 dni odstavenem ferrari. Kazdpadne pokud vim, tak i elektronicka rucni brzda jde zatahnout za jizdy, takze muzete udrzovat i ted, jen je potreba to asi prvni zkusit na bezpecnem useku
(samozrejme se to muze chovat ruzne u ruznych aut).
https://www.youtube.com/watch?v=GQhc29wWrFk
Na hnoji delam to, ze pri odstavovani v zime do garaze se snazim pri dojezdu nebrzdit, minimalne pak s aute jeste trochu pohnout. Pomaha to taky, jinak je pak rozjezd treba po tydnu roven utrzeni flastru z chlupate ruky.
Re: Lada Vesta SW Cross - áno, či nie, porovnání s X-Ray
Napsal: stř dub 22, 2020 08:09
od Laďuša
To jako je myšleno vážně to udržování kotoučů zatažením ručky? To snad ne
Ono se to snad nebrousí hlavní brzdou? A co druhá náprava? Tuto je přece zcestný.
Re: Lada Vesta SW Cross - áno, či nie, porovnání s X-Ray
Napsal: stř dub 22, 2020 08:22
od Luděk Musil
Dovolím si malé (velké) OT:
7 let mi stojí na dvoře (slunci, dešti, zimě, větru) fialová čtverka. S tím, že ji odvezu (na lafetě se státní poctou
) do Barka. Neteř se konečně naštvala a domluvila to tam. V pátek si to pro to přijedou, v práci jsem dostal den placeného volna na pohřeb v rodině
.
Ale o to nic, teď k jádru pudla: včera navečer jsem s tím autem musel pohnout, abych je dostal od plotu, kde celou dobu stálo, pod koly mělo dřevěné hranoly. I zapřáhl jsem nového koně a zkusil s tím pohnout. A světe div se - ono se to vcelku bez problémů pohnulo. Přední destičky se odtrhly zcela bez problému, zadní levá se taky utrhla. Jen pravá zadní zůstala "přimrzlá". Ale stačilo zvednout a sundat kolo, gumovou palicí několikrát udeřit do bubnu a bylo to zprovozněný.
Myslím, že kdybych ty kotouče a bubny sundal, vzal je drátěnkou, tak tam snad ani nenajdete nějakou, natož pak hloubkovou, korozi.
Tolik ke kvalitě materiálů
.
L.
Re: Lada Vesta SW Cross - áno, či nie, porovnání s X-Ray
Napsal: stř dub 22, 2020 08:41
od Teepee
Tak to je ho Luďo do toho Barka škoda ne?
Na Oktávce byl zadek orezlý, s proužkem na okrajích, protože od února do července stála v Tukasu v bazaru, ale to se obrzdilo a kotouč brzdí v celé šířce s tím, že proužek má trochu jinou barvu, ale je hladký lesklý. Předek má dost hranku, loni v červenci při prohlídce mě přesvědčovali do nových předních kotoučů, ale nechal jsem dát jen nové destičky (a vyhodil do šrotu jen jednu, ostatní by ještě něco nabrzdily). Doma jsem kotoučům změřil tloušťku a jsou samozřejmě ještě v pohodě. Někde jsem slyšel, že životnost je 2x destičky na 1x kotouč. Ujeto to má 125 000km, 25 000km se mnou lážo plážo, brzdy rozhodně netavím, ale taky neřeším.
Destička může brzdit do plechu, má snad nějakou kontrolku a kotouč má na sobě napasnou minimální tloušťku, nebo ne?
Re: Lada Vesta SW Cross - áno, či nie, porovnání s X-Ray
Napsal: stř dub 22, 2020 09:40
od Jan Vaníček
Samozřejmě, že jsem to s tím udržováním myslel vážně. Ono je jedno, jestli je ručka elektrická, nebo manuální, v obou to rezne stejně. Proto myslím smrtelně vážně to, co jsem psal ohledně přitažení ručky. A dělal jsem to už i u žigula, dokonce jsem to tuším někde četl jako doporučení. Ostatně jak říkám, 2 stejné vozy a jeden na 100tis. výměna, můj přes 200 a ne. A to kolega jezdí daleko razantněji. Zadní brzdy nemají z principu takovou sílu.
Zatáhnout el. ručku při normální jízdě? Zkušenost ze Superba je, že to nelze. Samozřejmě jsem vyzkoušel. Mám pocit, že za jízdy to přes jednotku ABS brzdí na všechna kola. Při prvním zatažení to okamžitě "vykoplo"brždění, až při druhém zabrzdilo. Možná ochrana před nechtěným zabržděním, nevím, ten systém jsem nezkoumal. Sice vím, že u některých aut včetně koncernových byly ne brzdičích motorky, ale tady jsem měl pocit, že to při jízdě zabrzdilo i předek. Jo a ještě jedem poznatek. Zkoušel jsem tedy před přijetím domů jet pod plynem a levou nohou brzdit stejně, jako když jsem na starších autech zajížděl brzdy. Nelze. Při přibrždění se automaticky vypne sešlápnutý plyn. Honza
Re: Lada Vesta SW Cross - áno, či nie, porovnání s X-Ray
Napsal: stř dub 22, 2020 11:00
od Luděk Musil
Jan Vaníček píše:.... Zkoušel jsem tedy před přijetím domů jet pod plynem a levou nohou brzdit stejně, jako když jsem na starších autech zajížděl brzdy. Nelze. Při přibrždění se automaticky vypne sešlápnutý plyn. Honza
Ano, to jsou ty logické závislosti, které se zdají být skvělé, ale v praxi většinově škodí či jsou většinově nepoužitelné.
Vzpomínám, jak u jedné firemní felicie jsem se potřeboval rychle otočit, takže plný rejd, plný plyn a přední do prokluzu a zatáhnout ruční. Otočil jsem se v podstatě kolem osy zadního kola. L.
Re: Lada Vesta SW Cross - áno, či nie, porovnání s X-Ray
Napsal: stř dub 22, 2020 11:11
od Cory
Pri nudzovom brzdeni packou elektromechanickej brzdy zacne auto brzdit systemom ABS/ESP a az pri uplne nizkej rychlosti sa zatiahnu motorceky na strmenoch. Tie motorceky totiz nevedia regulovat silu pritlaku.
Re: Lada Vesta SW Cross - áno, či nie, porovnání s X-Ray
Napsal: stř dub 22, 2020 11:43
od Teepee
Cory
respect
Že nelze současně jet a levou nohou brzdit jsem u Oktávky už taky zjistil, při krátké cestě z myčky do garáže a snaze vysušit brzdy.
A taky je mi ještě divný, že na volnoběh při stání (za jízdy jsem s vyřazeným kvaltem nezkoušel) nejde motor roztočit přes 2 500ot/min. Divil jsem se jak změří emise a úplně v pohodě, měřil zvýšené při těch 2 500 ot/min a bylo. Přitom kolega od hasičů vyřadil dieslovou Felicii, protože ji na emisích neroztočili na maximální otáčky, prý je to na repas čerpadla. Tak jí odložil do stodoly a koupil Rapida.
Otočit Oktávku přes ručku by nejspíš šlo, ale opravdu jí nemám firemní...
Re: Lada Vesta SW Cross - áno, či nie, porovnání s X-Ray
Napsal: stř dub 22, 2020 12:09
od Jan Vaníček
Tak jsi mi Cory moji domněnku potvrdil a navíc jsem i o něco chytřejší. Octávka jde na sněhu přes ručku otočit dobře, jindy a jinde bych to nezkoušel. A s těma 2500ot. to není úplně pravda, oni si tento parametr mají při EM právě diagnostikou vypnot. Ještě jsem někde četl, že se dá ABS naprogramovat tak, že při dešti automaticky po nějaké době přibrzdí a "suší" kotouče. Honza
Re: Lada Vesta SW Cross - áno, či nie, porovnání s X-Ray
Napsal: stř dub 22, 2020 13:31
od Teepee
Jan Vaníček píše:... A s těma 2500ot. to není úplně pravda, oni si tento parametr mají při EM právě diagnostikou vypnot. ...
Taky jsem si to myslel, výslovně jsem se ho na to zeptal, protože jsem byl zvědavý, kde ten motor má vlastně strop a co se bude dít.
Ale proběhlo to hladce bez toho a počítač měřící emise byl spokojený. Pán říkal něco o předepsaném postupu, a že to potřeba roztočit do bezvědomí není. (1,6TDI motor CLHA, s DPF, výroba 12/2013)
Kdyby byl problém, že pro měření při zvýšených otáčkách nebylo dosaženo potřebného limitu otáček, myslím si, že by podle postupu v počítači měření skončilo neúspěchem, resp. ten počítač by si limit v diagnostice vypnul sám.
Mj. na této SME kolega pohřbil tu Felicii, že těch maximálních otáček nedosáhla.
Re: Lada Vesta SW Cross - áno, či nie, porovnání s X-Ray
Napsal: stř dub 22, 2020 20:46
od Vašátor
Jan Vaníček píše:Ještě jsem někde četl, že se dá ABS naprogramovat tak, že při dešti automaticky po nějaké době přibrzdí a "suší" kotouče. Honza
Automatické sušení kotoučů mělo tetino BMW X3 .... nájezd na brzdové destičky 40.000km a to převážně mimo město.
Porovnanie Lada Vesta a Lada Xray
Napsal: stř srp 05, 2020 22:32
od Duko
Tu by som sa chcel venovať porovnaniu týchto dvoch VAZidiel keďže dnes som pristavil Vestičku na garančku a dostal som náhradné vazidlo xrayku. Autíčko je to pekné, ešte sa s ním zoznamujem a prvé dojmy sú, že je živšie, ako Vesta sw cross, ale výbava je o niečo slabšia. Viac zajtra.
Re: Porovnanie Lada Vesta a Lada Xray
Napsal: čtv srp 06, 2020 07:01
od Dusan
Zivsie? Jed8ne zeby to malo prevodovku z francuzka. Aku to ma hmotnost oproti veste.