Stránka 9 z 46

Re: Jdeme do nového

Napsal: úte črc 12, 2016 13:31
od JmJ
uha2324 píše:jen by me zajimalo, co to jsou buchlovaky??
Buchlovaky nejsou nic a neco jako "Buchlovske kopce" neexistuje. To "pohori", pres ktere E50 projizdy se jmenuje Chriby a s Buchlovem to ma spolecneho jen to, ze je z te cesty videt. To jen tak mimo soutez ;-)

Re: Jdeme do nového

Napsal: úte črc 12, 2016 14:33
od uha2324
to Marek: promin, nejak jsem na poprve vse neprecetl.

to JmJ: ano, mas pravdu. ale ty kopce kolem patrily k buchlovskemu panstvi, takze je tam Buchlovsky hrad, Buchlovsky zamek a Buchlovske kopce. V Hradisti (a v Buchlovicich tuplem) tomu nikdo jinak nez Buchlovske kopce nerekne, ikdyz to dnes asi neni zadny oficialni zemepisny nazev. navic Chriby se tahnou skoro od Kyjova az po Kromeriz, kdezto Buchlovske kopce jsou jen od Bunce po Holy kopec, na vic si nedelame narok :lol: ja su z Buchlovic toz sa se mnu nehadaj :lol: u Zdounek si tomu klidne rikejte Chriby :P

Re: Jdeme do nového

Napsal: úte črc 12, 2016 18:25
od zelvotron
JmJ píše:
Vašátor píše:Teda Marku, naložené auto a buchlováky taháš šestkou? A to říkáš, že jezdíš hlavou? Chudinka motor :P
Jestli je to 6. kvalt jak hnuj, tak ta 6. rychlost je tam kratsi nez 5. kvalt v 2111. Takze no stress na diesel... Ja to tam pravda vetsinou tavim tak na 3. - 4. kvalt, at mam rychlou odezvu na plyn :rolleyes:
jo to je pravda, spousta dnešních šestikvaltů má výslednou šestku kratší jak 111 pětku, ale buď za tu šestku rád, třeba 1,4 předchozí gen. má pětku kratší možná než desítka čtyřku :lol:

Re: Jdeme do nového

Napsal: úte črc 12, 2016 19:08
od Marek
Ty převody jsou odstupňované naprosto skvěle. Nechtěl bych ani kratší, ani delší. Tenhle motor má maximum točivého momentu 240 Nm v otáčkách 2000-2500 rpm. Takže ho držím v rozmezí 1800-2400 rpm pro běžnou jízdu, pokud chci trochu svižnější pojezd, tak někam ke 3000 rpm. Dál je to zbytečné, jde to do spotřeby a nic nedohoníš.

Je zvláštní, že při dálničním provozu se tomu nezvyšuje spotřeba. Spíš naopak, což trochu nechápu. Při nedělní cestě do Vizovic jsem na Kývalce najel na dálnici (ukazatel průměrné spotřeby Třebíč-Kývalka ukazoval 4,6) a při sjíždění z dálnice na Slavkov u Brna byla hodnota průměrné spotřeby 4,1. Z Kývalky do Brna jsem jel tachometrových 135-140, po Brně stovkou, poté až na Slavkov opět 130-135. A přesto šla spotřeba dolů.

Odstupňování rychlostí je individuální u každého auta a vždy by mělo korespondovat s momentovou charakteristikou motoru. Lada 211x je extrém - tak dlouhé rychlosti jsou nesmysl, protože auto ztrácí pružnost, což je škoda.
Ale obecně platí, že pokud má motor plochý průběh točivého momentu a maximum v nižších otáčkách, pak má dlouhé rychlosti. Naopak motory s maximem točivého momentu nahoře mívají úzké převody - čím vyšší kvalt, tím blíž k tomu předchozímu.

Není vždy pravda, že krátké kvalty mají negativní vliv na spotřebu, ale nemusí to platit ani naopak. Moc dlouhé kvalty jsou špatně, moc krátké taky. Vždy by to mělo být přizpůsobeno potřebám motoru, ke kterému je to navrhované.

Re: Jdeme do nového

Napsal: pát črc 15, 2016 12:51
od Marek
Teď jsem v tabulkách zjistil poměrně zajímavou věc a přiznám se, že se mi tomu ani nechce věřit:

Je psáno, že Mégane II Grandtour (co mám já) má o 100 litrů (1600 vs. 1500) větší kufr než Laguna II Grandtour. To mi, vzhledem k tomu, že Laguna je vůz vyšší třídy, připadá skoro jako nesmysl.

Co vy na to? Je to možné, nebo mám v tabulkách nějaký renonc?

Re: Jdeme do nového

Napsal: pát črc 15, 2016 13:22
od dusin
Je to klidně možný,laguna ii a iii ma dosti komplikovanou napravu a diky tomu dosti maly kufr(do trojky se podle mne nedá naložit ani kočárek.Dvojka měla kufr o něco větší,srovnatelný s Fokusem ii

Re: Jdeme do nového

Napsal: pát črc 15, 2016 14:33
od Jimmi
Zkrutná příčka šetří místo...

Re: Jdeme do nového

Napsal: pát črc 15, 2016 14:34
od Marek
Aha. To pak leccos vysvětluje.

Já jsem kdysi, už je to opravdu velmi dávno, seděl jednou v Laguně I s motorem 2,2D, navíc to nebyla combi, ale lift. Takže fakt nevím, jak to tam v těch Lagunách je.

Jinak když už jsem narazil na tu Lagunu - jediný model, co se mi opravdu líbí a nechal bych se možná ukecat, je verze 2 s novou držkou - ta má tvary i částečnou podobu s mým Méganem. Jinak jsou to takové obludky.


BTW - stav ujetých kilometrů od koupě, tedy za 34 dnů, je 2886 km. Průměrná spotřeba za celou tuto ujetou vzdálenost činí přesně 5,16 l / 100 km. Je v tom cca 300 km vyloženě městského provozu, asi 1250 km delších jízd s plnou zátěží vozu a asi 1300 km delších jízd pouze s řidičem na palubě. Vše s klimatizací a na zimních gumách. Podle techničáku jsou údaje spotřeby pro tento vůz: 5,8 / 4,1 / 4,7. Myslím tedy, že výsledek jest velmi slušný.
Domnívám se, že dost negativní vliv na spotřebu, krom klimatizace samozřejmě, mají ty gumy. Jsou to osm let staré GoodYear UG7 s asi 3 mm vzorku, čili jinak, než sjet je tuto letní sezonu, s nimi naložit nelze. Navíc hučí jako když startuje letadlo a jsou jakoby otrhané. Takže si myslím, že ty mají na spotřebu vozu asi dost zásadní vliv. Uvidím, co příští sezonu. Mám samozřejmě v plánu koupit sadu zimních a letních kol (druhé disky už jsem koupil), tudíž už to bude jiné svezení.

Mám z toho auta opravdu radost. Dělám to, co jsem dělával jako mladičký jinoch majíc svého prvního žigulíka a nikdy bych nevěřil, že to v mém věku ještě budu dělat. Sednu si v osm večer třeba do auta a jen tak se jedu 50, 60 kilometrů někam projet. Kochám se, poslouchám (i když skoro není co, leda to hučení gum) a ukájím svůj duševní orgasmus. Jak malej, fakt.....

Re: Jdeme do nového

Napsal: pát črc 15, 2016 15:59
od zelvotron
Marek píše:Teď jsem v tabulkách zjistil poměrně zajímavou věc a přiznám se, že se mi tomu ani nechce věřit:

Je psáno, že Mégane II Grandtour (co mám já) má o 100 litrů (1600 vs. 1500) větší kufr než Laguna II Grandtour. To mi, vzhledem k tomu, že Laguna je vůz vyšší třídy, připadá skoro jako nesmysl.

Co vy na to? Je to možné, nebo mám v tabulkách nějaký renonc?

Jenže srovnáváš max. objem ložnýho prostoru se sklopenýma sedačkama a tam se to dost lišit může, řek bych že laguna je nižší a taky má ten zadek víc do kulata, jak megan. Základní objemy jsou 475 vs. 515 sice taky ve prospěch megana ale ne až takovej rozdíl.

Re: Jdeme do nového

Napsal: pát črc 15, 2016 16:48
od dusin
Jenže laguna má ten prostor naprosto ničemně řešenej takže do ní nic moc nenaložíš.
Věř mi,měl jsem obě.A ta mě mi ť teda byla nejsimpatičtější laguna ii před facem.Laguna iii je jedna velká tragédie.

Re: Jdeme do nového

Napsal: pát črc 15, 2016 17:46
od zelvotron
tak jasně, litry jsou jedna věc a reálná využitelnost druhá, ale je to zajmavý, že podle obrázku to nevypadá vůbec zle

Obrázek

Re: Jdeme do nového

Napsal: sob črc 16, 2016 10:11
od Marek
Nechci kecat - podle obrázku se to blbě odhaduje - ale řekl bych, že kufr mám určitě širší než to, co je na obrázku. Otázkou pak jsou další rozměry kufru, to je jasný. Ale to na tom obrázku má kufr téměř tutově o dost užší než já. Možná o 10 cm odhadem.

Re: Jdeme do nového

Napsal: pon črc 18, 2016 05:47
od Marek
Tak včera trasa Třebíč-Vizovice a zpět, plně naložený, na zimních gumách a s klimou, za průměrných 4,36 l / 100 km.

Re: Jdeme do nového

Napsal: pon črc 18, 2016 08:20
od Luděk Musil
Ten kufr na obrázku je (sice) pěknej, ale hodně prostoru mu ubírá "krásné" boční polstrování. L.

Re: Jdeme do nového

Napsal: pon črc 18, 2016 08:34
od JmJ
Marek píše:Tak včera trasa Třebíč-Vizovice a zpět, plně naložený, na zimních gumách a s klimou, za průměrných 4,36 l / 100 km.
S jakou prumernou rychlosti? ;-)