Stránka 9 z 19

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Napsal: čtv dub 16, 2020 21:15
od JmJ
Za posledniho pul roku sem poslal do srotu dve feldy a obe slouzily cestne do posledniho kilometru, vzdy bez problemu startovaly a vubec motoricky fungovaly dobre bez velke udrzby, obe dojely na kastli. Obe najeto kolem 200 000 km a obe za svuj zivot zazily velky protivenstvi jako jizdu bez oleje nebo skoky do pole. I ten interier byl podle me slusne trvanlivy, zadne velke vrzani a hrkani, treba proti zigulu... ;-). Co bylo pro me dost blby bylo rizeni feldy bez posilovace. Proti zigulu mi to dycky prislo hrozne gumovy a tuhy. 1.6 s posilovacem to bylo neco jineho. To byla slusna formule. A to, ze z feldy sly vyndat cele zadni sedacky bez naradi, to bylo taky fajn. I kratka felda odvezla velky veci.

Mozna se to z kraje vyroby nezdalo, ale podle me to urcite spatny auta nebyly.

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Napsal: pát dub 17, 2020 19:47
od zelvotron
Mě teda na předchozí stránce dost zaujala informace o tom jak měl komanč připravenou felícii v roce 1984 a přijde mi to jako hodně alternativní historická línie.

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Napsal: sob dub 18, 2020 06:25
od uha2324
Taky jsem se nad tim pozastavil. Je fakt ze pri vyvoji Favorita byly ruzne navrhy které kvuli nedostatku financi neprosly a realizovaly se az na Felicii, napriklad nizsi predni svetla, tvarovane vyplne dveri atd atd. mozna to bylo mysleno takhle. ale ze by byla Felicia pripravena v roce 1984, to rozhodne ne.

Za komancu bylo hodne dobrych navrhu které kvuli planovane ekonomice nemely sanci. Me by opravdu zajmalo proc v 70tych letech zastavili zavedeni Skodovky s motorem vpredu do vyroby? Nekdo tu psal ze tento prikaz neprisel ze SSSR. Mozna se to ani presne nevi a bylo to vice faktoru najednou. Je to velka skoda, protoze Skodovky 70tych a 80tych let hodne trpely spatne zvolenou zastaralou koncepci pohonu vse vzadu, to ty auta na 15 let uplne degradovalo.

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Napsal: sob dub 18, 2020 06:57
od Křečík Barbuška
Proste vsechno co se vyprojektovalo delat neslo. Pokud se mela udrzet snaha o samostatnost v produkci lecsceho, bytova vystavba, armada v poctech co byla atd. tak proste neco takoveho byt povedeneho nedostalo zelenou. Nez hypersuperauto soudruh radeji napumpoval penize do jaderneho strojirenstvi. Na jezdeni na chatu ta stodvaca proste stacit musela. Pokud tedy vubec to auto a chata byla :-) . Ona ta snaha vse ukocirovat po sve linii ke konci dosti drhla. Na druhou stranu se to za par desetileti otocilo do dalsiho extremu kde pro par usetrenych dukatku nechas vsechno delat v Cine a ted je kazdej prekvapenej, ze to doma nejde.

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Napsal: sob dub 18, 2020 07:51
od Marek
Dali jsme Číně stroje, vybavení, nástroje, projekty, know-how, vlastně všechno. Oni nám za to "dali" pracovní sílu.

Umíte si představit, co by se stalo, kdyby Čína zavřela hranice, přestala komunikovat a dělala mrtvého brouka? Já to vím. Svět chcípne.

Ať se nám to líbí nebo ne, ať si nekonečná řada spekulantů a jiných rádobychytrých říká, co chce..... Čína má celý svět na lopatě a stačí jen, aby trochu nechtěla spolupracovat a může si diktovat podmínky.

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Napsal: pon dub 20, 2020 07:48
od Teepee
Jak už zmínil KL, zrovna o Škoda jaderné strojírny je na youtube pár zajímavých historických dokumentů. Prostředků to stálo určitě nemálo.

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Napsal: pon dub 20, 2020 16:25
od dandy
zelvotron píše:Mě teda na předchozí stránce dost zaujala informace o tom jak měl komanč připravenou felícii v roce 1984 a přijde mi to jako hodně alternativní historická línie.
Pôvodný príspevok som akosi prehliadol, ale asi bol o tomto: https://auto.pravda.sk/magazin/clanok/5 ... ovala-ndr/
Projektov na predohraby bolo viac, od upravenej užovky 105-120 (mám pocit, že prototyp je v depozite Škoda muzea v M. Boleslavi), cez prototypy z VMV Bratislava až po pokusy Tatrovky (tatra iba v rovine návrhov). Všetko v 60. až 80. rokoch. Jedným z problémov čs. produkcie však boli homokinetické kĺby. To čo boli schopné vyrobiť čs. podniky nemalo konštruktérmi požadovanú kvalitu a predovšetkým životnosť. Týkalo sa to aj Tatry 613, ktorá používala drahé kĺby od nemeckej firmy LÖBRO .
VMV Bratislava (pravda aj v spolupráci s výrobcami) postavil funkčné prototypy dodávok od 1.0 do 1.75 tony (ako náhrada za geniálne ale presluhujúce š1203), nákladné autá 3.0 až 5.0 ton (ako náhradu za už nevyrábané Pragy S5T), repre limuzínu (náhrada za T603) a veľa ďaľšieho. Nič sa v podstate nerealizivalo, len niektoré myšlienky sa pretavili do reality v podobe modernizácie existujúcej výroby.
No najväčším problémom vo vývoji noviniek nie len v oblasti motorových vozidiel bolo chaotické socialistické plánovanie, kde pravá ruka nevedela čo robí ľavá a hlava netušila, že má ruky. Ten čo tejto vete neverí nech si pozrie dokumentárny seriál Českej Televízie Zašlapané projekty (v archíve ČT, aj youtube).

P.S.: na feldu mi nesahajte!!! Felda je úžasne využiteľné premiestňovadlo, taký nezmar, pri slušnom zaobchádzaní takmer bezúdržbové vozítko do mesta a pre menej náročných aj mimo. Niektoré naše služobné mali vyše 1/2 mega km a išli furt.
uha2324 píše:pokud nekdo stale udrzuje Felicii a i s ni jezdi, je to obdivuhodne.
ja udržujem, Lukáš jazdí :D
starší členovia si môjho potomka pamätajú

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Napsal: pon dub 20, 2020 18:19
od Křečík Barbuška
Lukas to ma dobre zarizene :-) .

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Napsal: pon dub 20, 2020 19:50
od radek mb
Předohrab stodváca je skutečně v depozitáři. Naposledy jsem ji viděl v prosinci.

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Napsal: pon dub 20, 2020 23:09
od uha2324
Zajmavy clanek.
Vedel jsem o tech autech s motorem vpredu a nahonem vzadu.
O tom predohrabu jsem si myslel ze byl jen na papire. Nedavno jsem videl dokument o Wartburgu a tam popisovali novy Wartburg ktery mel 4takt ze Skodovky a rikali ze ro Honecker zarazil. Ale ze se paralelne vyvijela i Skoda nezminili.

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Napsal: úte dub 21, 2020 12:45
od valda1971
Ano - o spojení Wartburg kastle + Škoda motory se za komančů psalo, pak to utichlo.

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Napsal: úte dub 21, 2020 12:52
od Luděk Musil
Ano. I o té raritě Š120(?) kontra přední náhon z R19(?), kterou RadekMB viděl v prosinci, se taky někde psalo.
Někde tu je taky úprava Š120(?) kontra motor VAZ 2106 … ale to byl (tuším) MTX speciál pro soutěže.
L.

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Napsal: úte dub 21, 2020 14:26
od Cory
V BAZ sa vyrobilo niekolko kusov rapidiek s motorom 2106. Jeden exemplar som videl nazivo v BA, aj som sa v nom viezol. Motor bol normalne zapisany v TP. A veko ventilov malo nalievacie hrdlo vpredu :)

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Napsal: stř dub 22, 2020 08:15
od Laďuša
Tak Škodovka udělala lecjaký prototypy. Ňákej předohrab měl třeba kola na tři šrouby, protože tušim využíval i techniku jiný automobilky, která to tak používala. Nevim, Dacia?
Jinak mi vždycky fascinujou ty konspirační teorie, že se něco zakázalo, aby to nebylo lepší než v SSSR a tak. I v železničních kruhach to bují a přitom to jsou blbosti. Inu jak to napsal vejš Křečík.

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Napsal: stř dub 22, 2020 20:37
od Saša
Tři šrouby mněl citroen a také od něj odvozený olcit.