Stránka 9 z 35
Re: Coryho 21044 - nahrada za Prioru
Napsal: úte kvě 12, 2015 15:35
od Majo
No skusenosti.... skor sa doplname.... sam by som sa do chipovania nepustil a myslim, ze ani Ty nie. A navyse som sa v chipe zameral iba na par veci(v podstate len predstih, dlzky vstreku a polozenie krokoveho motorceka pri starte), takze budem len rad, ked pozistujes co ako dalej
A co sa tyka mechanickej stranky, tiez si hodil par hodne dobrych postrehov.... Nuz uz si iba spolocne otvorit dielnu
Re: Coryho 21044 - nahrada za Prioru
Napsal: úte kvě 12, 2015 16:21
od Cory
Raz tu niekto predaval velku cedulu alebo pútač s logom Lada, mali by sme kupit
Re: Coryho 21044 - nahrada za Prioru
Napsal: úte kvě 12, 2015 19:57
od Majo
neboj, zrobime sebe vlastnu...
Re: Coryho 21044 - nahrada za Prioru
Napsal: úte kvě 12, 2015 22:00
od Cory
Posunutie fazy vstreku sa oplatilo, volnobeh je kultivovanejsi. Nadalej mi vsak na volnobehu a potom v celom rozsahu hlasi vysoky signal VV, co by malo znamenat, ze do motora ide viac vzduchu ako RJ chce. Ked som to porovnaval s lambdou, tak som zistil, ze zmes je chudobnejsia a v podstate nikdy sa LS nedostane na 800mV (co by malo byt pri bohatej zmesi).Takze som dospel k zaveru, ze VV je v poriadku, len vdaka chudobnej zmesi si RJ mysli, ze do motora ide vela vzduchu. Takze budem musiet zdvihnut dlzku vstreku. K tomu mi za jazdy hlasi nizky signal z detonacneho cidla, takze asi nadalej budem zvysovat predstih.
Co sa tyka brzd, neviem, kde sudruhovia urobili chybu, ale brzdy na klasike nic moc...brzdy na samare zalostne...ale ked skombinujete samaracky HBV a posilovac so zigulackymi prasiatkami, dostanete auto, ktore zabrzdite aj malíčkom pravej nohy
Brzdi to perfektne.
Re: Coryho 21044 - nahrada za Prioru
Napsal: stř kvě 13, 2015 11:47
od Vašátor
Detonace jsou ve většině případů způsobeny právě tou chudou směsí. Začal bych tam.
Re: Coryho 21044 - nahrada za Prioru
Napsal: stř kvě 13, 2015 11:55
od Cory
Mne to prave nedetonuje, CHE hlasi nizky signal detonacneho cidla a navyse aj v diagnostike vidno, ze predstih nie je detonacnym cidlom korigovany.
Re: Coryho 21044 - nahrada za Prioru
Napsal: stř kvě 13, 2015 19:06
od Vašátor
Aha, tak to pak jo
. To jsem jen blbě pochopil.
Re: Coryho 21044 - nahrada za Prioru
Napsal: stř kvě 13, 2015 19:55
od Majo
Cory píše:Co sa tyka brzd, neviem, kde sudruhovia urobili chybu, ale brzdy na klasike nic moc...brzdy na samare zalostne...ale ked skombinujete samaracky HBV a posilovac so zigulackymi prasiatkami, dostanete auto, ktore zabrzdite aj malíčkom pravej nohy
Brzdi to perfektne.
Vsak? Neskutocne nieco
Cory píše:Posunutie fazy vstreku sa oplatilo, volnobeh je kultivovanejsi. Nadalej mi vsak na volnobehu a potom v celom rozsahu hlasi vysoky signal VV, co by malo znamenat, ze do motora ide viac vzduchu ako RJ chce. Ked som to porovnaval s lambdou, tak som zistil, ze zmes je chudobnejsia a v podstate nikdy sa LS nedostane na 800mV (co by malo byt pri bohatej zmesi).Takze som dospel k zaveru, ze VV je v poriadku, len vdaka chudobnej zmesi si RJ mysli, ze do motora ide vela vzduchu. Takze budem musiet zdvihnut dlzku vstreku. K tomu mi za jazdy hlasi nizky signal z detonacneho cidla, takze asi nadalej budem zvysovat predstih.
Ja som musel dlzky vstreku posunut rapidne - v maxime az o 11-13ms
Re: Coryho 21044 - nahrada za Prioru
Napsal: stř kvě 13, 2015 20:25
od luboš
Když jsem se o problematiku čipování zajmal narazil jsem na problém že při 5000otáčkách může byt délka vstřiku 24ms (za tu dobu udělá motor dvě otáčky , jeden psacovní ciklus) pak už je vstřikovač otevřený pořát. Počítáte při úpravách s tímhle faktem?
Re: Coryho 21044 - nahrada za Prioru
Napsal: stř kvě 13, 2015 20:31
od Cory
Po dnesnom chipovani motor uz nechcel ani reagovat na plyn nech som robil co robil...potom mi napadlo odpojit VV a motor ozil. Takze zrejme je KO vaha vzduchu.
Re: Coryho 21044 - nahrada za Prioru
Napsal: stř kvě 13, 2015 20:43
od Majo
nevravel si ze vahu mas fungl novu? A ak ano, ktoru si kupoval? Original alebo nahradu?
lubos: Tie nase takpovediac zastarale motory, su tak "priskrtene", ze prakticky v celom rozsahu je dlzka vstreku okolo 7ms. Aj na volnobeh(hoci tam niekedy stacia aj 3-4ms) a aj pri 6000otackach a plnom zatazeni motora. Ked som namontoval palubak s ukazovatelom aktualnej spotreby, tak som nechapal preco ked "tomu udrbem", neskocia tie ciselka do zavratnych vysin, ale drzia sa vzdy do 15-16l/100km. Potom som pomenil dlzky vstreku, znacne ich predlzil a nastavil normalnejsi predstih(v originale nie je predstih 60stupnov nic nezvycajne) a skusil "tomu udrbat" - auto vyletelo dopredu a aktualna spotreba sa znacne prehupla cez 20. Bohuzial nacipovat to do vysledku aby som bol uplne spokojny sa mi ani za pol roka nepodarilo... aj preto dufam, ze Cory objavi nejake nove "zalozky"
Re: Coryho 21044 - nahrada za Prioru
Napsal: stř kvě 13, 2015 20:46
od Cory
Na nastavovanie by sa hodila sirokopasmova lambda a k tomu RJ Janvar, ktorasa da cipovat online, cize bez vypnutia motora, teda za jazdy.
Re: Coryho 21044 - nahrada za Prioru
Napsal: stř kvě 13, 2015 20:56
od luboš
Graf vstřiku u normálních
aut vypadá tak že s otáčkama se delka vstřiku zvečuje málo ale se zatížením prudce. U vstřikování z feldy byla delka vstřiku na plnej 17ms proto me zarazilo když jsi psal že si ji zvedal o13 předpokladal jsem ze u lady to bude podobne...
Re: Coryho 21044 - nahrada za Prioru
Napsal: čtv kvě 14, 2015 20:35
od Cory
Aj u 1,5 16V ten graf vyzera tak, ako popisujes. Dnes som prestriekal VV a detonacne cidlo kontaktolom. Vaha bude asi totalne KO, pretoze vystupny signal je v kuse 4 aj nieco V a sem tam zakolise o stotinu. Detonacne cidlo detto. Napriek tomu sa mi podarilo nastavit to tak, ze volnobeh drzi stabilne 800-820ot a pohral som sa aj s bohatostou.Zdvihol som krivky v celom rozsahu a lambda ukazuje pekne od 0,9 do 1,15. Takze zatial som spokojny, aj jazda je plynula bez ziadnych neduhov. Jeden postreh, ktory som postrehol - dole kopcom musim pridavat, pretoze brzdenie motorom je tak ucinne, ze tam, kde som pouzival brzdy, teraz musim pridavat
Re: Coryho 21044 - nahrada za Prioru
Napsal: pát kvě 15, 2015 09:00
od Majo
to brzdenie motorom je take drsne hlavne prvych par km, postupne sa to trosicku uvolni, ale rapidnu zmenu necakaj. V porovnani s Priorou je to ... vlastne neporovnatelne