Stránka 9 z 11
Re: Dilema 2103 bo 2101??
Napsal: stř říj 31, 2012 22:58
od Křečík Barbuška
Zpracování koroze se mi moc líbí
, ale s těma poruchama neblbněte, potřebujete snad kuchařku na všechno? Co se týče dutin tak ten Tectyl je moc fajn, aplikoval jsem jej letos u obou svých výkovků
.
Re: Dilema 2103 bo 2101??
Napsal: čtv lis 01, 2012 08:32
od dvk
Pokud by člověk chtěl něco víc ekonomického a míň ekologického, tak někde na fórech jsem vyčetl pozitivní zkušenost s vystříkáním dutin směsí oleje+petroleje v poměru 3:1
Re: Dilema 2103 bo 2101??
Napsal: čtv lis 01, 2012 09:45
od Teepee
dvk píše:Pokud by člověk chtěl něco víc ekonomického a míň ekologického, tak někde na fórech jsem vyčetl pozitivní zkušenost s vystříkáním dutin směsí oleje+petroleje v poměru 3:1
O petroleji jsem také slyšel, ale přeci jen by to asi chtělo tu voskovou složku, aspoň trochu, na zpevnění. Dal bych ještě tak 1-2 díly Resistinu. Olej s petrolejem, to bude asi dost řídký a časem to steče natolik, že tím vlhkost pronikne. Prostě by to chtělo něčím ztužit.
Nevyzkoušeno, názor od stolu.
Re: Dilema 2103 bo 2101??
Napsal: čtv lis 01, 2012 12:54
od Vašátor
Resistin sám o sobě je snad to nejhorší co jsem viděl. Když už, tak Resistin ML. Olej je k ničemu. Kdysi dávno jsem olejem natřel na suché půdě! liškou orezlé blatníky a po dvou letech jsem se nestačil divit .... blatník mastný a pod tím vším to v klidu korodovalo. Opakuji, že to bylo na suché půdě. Petrolej, no, ten snad možná. Každopádně nevidím důvod, proč si do auta lít takovéto srač... Litr Resistin ML stojí cca 140kč, Novol Gravit s lanolinovým olejem cca 190kč, Valvoline Tectyl cca 250kč. Když si vezmu, že na celé auto bohatě přebohatě stačí 2l, nevidím důvod tam cpát kdovíco. 400kč jednou za dva roky přeci není nic hrozného. V benzínu projezdíme mnohem víc....
Re: Dilema 2103 bo 2101??
Napsal: čtv lis 01, 2012 13:01
od dvk
No vidíš, já zas mám stejnou zkušenost s voskem. Minulý rok jsem některé místa cvičně vystříkal Bodyčkem na dutiny a letos když jsem to řezal, tak na mnoha místech byla vrstva, která se krásně loupala a pod tím byla suchá bující rez. Netuším číms blatník na půdě natřel, ale ještě jsem neviděl olej, pod kterým by něco rezlo
Tedy pokud se bavíme o čistém novém oleji, ne vyjeťáku, směsích s brzdovkou a dalších svinstvech.
Re: Dilema 2103 bo 2101??
Napsal: čtv lis 01, 2012 13:14
od Jelen
Re: Dilema 2103 bo 2101??
Napsal: čtv lis 01, 2012 14:43
od balu
jo ten je na pikaču
Re: Dilema 2103 bo 2101??
Napsal: čtv lis 01, 2012 15:00
od Teepee
Jelene, tys to rozlousk
Zajímavé, že se tu začíná rozjiždět debata, o tom, že každý přípravek (i vychvalované BODYčko) může stát za prd.
Mně to přijde jak s tím pánembohem, nikdy nikdo neviděl, jak přesně se to chová, jak moc to konzervuje, ale všichni vědí, že něco to do těch dutin chce dát. Ale pokud je účinnost a efekt nějak prokázán, rád si to poslechnu.
S tím Resistinem nevím no, když už se prasí, tak bych druh neřešil. Nikdy jsem netestoval vzlínavost MLka a CARu, ale samozřejmě je správné použít ten správný.
A klíčem bude jednoznačně aplikace, jedna věc jsou čůrky z nějaké trysy s dírkami (mám doma k tlakové lahvi) a aplikátor jako má Vašátor, nebo na jaký tu byl kdysi návod.
Každopádně všechny tyhle voskové a olejové přípravky mají jednu věc společnou. Jsou lehčí než voda. Tudíž, když se dostanou pod vodu, tak se mohou odlepit a vyplavat.
Osobně vyzkoušeno, kdysi hodně dávno jsem doma natřel otevřenou expanzku na topení Resistinem CAR.
Masakr. (byla asi 4metry nad zpátečkou, že by se to tam tak ohřálo, to asi ne)
Re: Dilema 2103 bo 2101??
Napsal: čtv lis 01, 2012 18:57
od mayo456
ja som to zle napísal resp. nedopísal. je to samozrejme resistin ML.
Re: Dilema 2103 bo 2101??
Napsal: čtv lis 01, 2012 21:04
od Jan Vaníček
Já jsem těch přípravků vyzkoušel několik, zatím jsem byl nejspokojenější s Dynitrolem. Body je pouze průměrná značka. Nicméně výše uvedené přípravky asi v další sezóně vyzkouším.
Resistin ML je již bohužel překonaný, po čase vyschne a vytváří póry.
S olejem jsem to kdysi zkoušel, ale to se např. ve dveřích postupně "smývalo".
Re: Dilema 2103 bo 2101??
Napsal: čtv lis 01, 2012 21:07
od Jelen
Dinitrol je asi nejlepší, používá se i na dopravních letadlech.
Taky to budu muset vyzkoušet. Aplikuje se rozprašovačem a ztvrdne, ale ne jak kámen, přirovnal bych jeho tvrdost ke dřevu i po několika letech. A neloupe se.
Re: Dilema 2103 bo 2101??
Napsal: čtv lis 01, 2012 21:42
od Vašátor
Jelikož děláme i klempířskou, vždy se majitele ptám, jak o auto pečoval. Naprosto nejhorší mi vyšel Resistin Car do dutin. Byl suchý, rozpraskaný, pórovitý a na mnoha místech úplně zbělal na prášek. Resistin ML je o něco málo lepší, přecejen v teple stále trošku pracuje, tolik nevysichá a drží. Nicméně jeho antikorozní vlastnosti jsou rovny nule, takže pokud je pod ním plech jič načnutý, velký vliv nemá - nedostane se do pórů rzi. A to je podle mě problém většiny přípravků - jejich vlastností je plech zakonzervovat, nikoli zpomalit/"zastavit" již započatou rez. Dokonce i auta stříkaná kvalitními přípravky trpí vnitřní korozí - pokud se nástřik v rozumné době neopakuje. Nastříkat dutiny drahým přípravkem a myslet, že mám na 10let pokoj ... vždyť i tovární nástřiky či pozinkovaná karoserie trpí korozí.
Osobně bych vybíral přípravky s příměsí nějakého vzlínavého materiálu (či to doma domíchal 2:1). Dynitrol jsme také stříkali a rovněž se s ním dobře pracuje. Dlouhodobě ale nemohu sloužit. Našeho Opela Corsu jsem stříkal Resistinem ML a po korozi ani zmínka ... ovšem začal jsem po 5ti letech provozu, nyní má 14 let. Každopádně nástřik dutin je pouze prevence, započatou korozi to nevyřeší (tím nemyslím lehkou povrchovou korozi).
Re: Dilema 2103 bo 2101??
Napsal: pát lis 02, 2012 00:48
od Laďuša
Jelen píše:Dinitrol je asi nejlepší, používá se i na dopravních letadlech.
...
Musim s tebou hodit řeč, aby jsi mi potvrdil či vyvrátil něco, co jsem se dozvěděl od výpočtáře.... Je to zajímavej obor to letectví
Re: Dilema 2103 bo 2101??
Napsal: pát lis 02, 2012 05:30
od Křečík Barbuška
Rezistin CAR a do dutin? Ten přeci patří na spodek, tam funguje dobře, i po letech je přijatelně pružný. Do dutin patří jeho kamarád s označením ML, na ten jsem též nikdy neměl potřebu nadávat, jen je potřeba jej co dva roky obnovovat neb třeba ze dveří rychle mizí, ale v hokejkách zase zůstává
, též s ním úspěšně patlu ramena. Co se týče Tectylu, tak na něm slibují, že i korozi zastaví, tedy asi ne tu ve fázi bobtnání a šupin
.
Největší humusy na spodek jsem zatím registroval od Body, neznám již kód. Ve kšeftě doporučený výrobek na spodek jest tvrdý, praská, vlhkost jej podlézá.
Re: Dilema 2103 bo 2101??
Napsal: pát lis 02, 2012 07:24
od dvk
K-L: tak ten popis přípravku od Body přesně odpovídá tomu co jsem měl. Tak aspoň vím, že příště zvolit něco jiného. Jináč jak tady padlo, je velký rozdíl "konzervovat" nové auto nebo "zpomalovat" nahnilou ojetinu.