Stránka 9 z 12

Re: Elektromobily

Napsal: stř kvě 16, 2012 08:10
od Laďuša
No, ale však brzdná energie se dá mařit v odporníkach, tak jaký výmluvy, že bez kondenzátorů to nejde?

Re: Elektromobily

Napsal: stř kvě 16, 2012 08:19
od dvk
:shock: kamarád a spolužák na výšce dělal diplomku na superkondenzátory někdy v roce 2006. Co si vzpomínám, tak ty parametry mi tehdy zněly úžasně, ale nebylo to vůbec jednoduché a strašně se zkoumalo chemické složení elektrolytu a použité materiály. On tehdy snad za celý rok vlastně jen míchal elektrolyt a testoval kapacitu a tak furt dokola. Neskutečně pomalá a titěrná práce, zlepšení o 1% je podmíněné stovkama hodin výzkumu.

Re: Elektromobily

Napsal: stř kvě 16, 2012 08:34
od Luděk Musil
A proč by se brzdná energie měla mařit v odporníkách, když se může ukládat a následně znovu využít?
Laďušo ... co tento článek?
http://zpravy.idnes.cz/zprava-wwf-priro ... anicni_abr
nebo
http://zpravy.idnes.cz/pri-dnesnim-styl ... anicni_abr
Jako když to takto půjde dál, tak planeta (jako ekosystém) zkolabuje dřív než my (konkrétně třeba já nebo Ty) natáhnem brka.
L.
PS: nechci být a nehraju si na Mesiáše

Re: Elektromobily

Napsal: stř kvě 16, 2012 08:38
od Laďuša
Jistě, že je lepší to využít třeba pro pomocný pohony nebo tak, ale už výde skoro nastejno, jestli to zmaříš v odporníku (kterýmu se nic nestane) a nebo v třecí brzdě (která se ovšem sjíždí). Já jsem tim myslel reakci na ten článek, kde nam je to servírovaný tak, že se musí brzdit mechanicky, dokud celou brzdnou energii nepoberou superkapacitory, což jaksi neni pravda, že :)

Re: Elektromobily

Napsal: stř kvě 16, 2012 09:15
od Luděk Musil
Hm ... no ... je teda pravda, že odpovědný redaktor poněkud popustil uzdu své fantazii místo toho, co by pouze popsal onen jev. Principielně jde o to, že "máme na stole něco", co opět posouvá elektromobil (nebo hybrid - jak chcete) o kousek dál z říše fantazie do říše reality. A o to tady jde. Jako výmysly stylu auto nebude díky el.motorům potřebovat brzdy atp. jsou opravdu utopie viz např.:
http://auto.idnes.cz/nejspolehlivejsi-a ... tomoto_fdv
mechanika bude potřeba stále. L.

Re: Elektromobily

Napsal: stř kvě 16, 2012 12:21
od Petr HC
Určitě nelze rekuperovat veškerou brzdnou energii. Dnes není problém pomocí reverzního měniče vracet brzdnou energii např. při normálním brždění s kopce nebo dojíždění ke křižovatce zpět do akumulátorů (asi tolik co "zlikvidovaly" motorové brzdy u autobusů a nákladních vozidel). Pálit energii v odporech je nesmysl, který se dnes nepoužívá ani u ještěrek a VZ vozíků. Ani superkondenzátory nejsou ideální řešení (jejich nabíjecí/vybíjecí charakteristika je proti klasickým akumulátorům naprosto nevhodná). Pro brzdění v krizových okamžicích stále zůstanou jistotou klasické mechanické (hydraulické) brzdy-prověřené desítkami let vývoje a provozu.

Re: Elektromobily

Napsal: stř kvě 16, 2012 12:27
od Laďuša
Pokud auto má baterky nabitý a odběr nepřevyšuje výrobu bržděním, tak co s tim jinýho, než spálit? Brzdový odporníky se dávají i na vozidla závislý trakce.

Re: Elektromobily

Napsal: stř kvě 16, 2012 17:29
od zelvotron
Tak třeba hybridní autobusy, pokud mají baterky nabitý, tak nerekuperují, ale trapně používají motorovou brzdu jako RTO, myslím, že dát tam odporníky aby mohli brzdit elektromotorama pořád by bylo daleko lepší, nehledě na to, že ta motorovka má o dost menší účinnost jak rekuperace.

Re: Elektromobily

Napsal: stř kvě 16, 2012 19:12
od Crocodile

Re: Elektromobily

Napsal: ned čer 10, 2012 17:08
od Raduz

Re: Elektromobily

Napsal: úte čer 12, 2012 14:11
od Luděk Musil

Re: Elektromobily

Napsal: úte čer 12, 2012 16:55
od zelvotron
Hm italská konstrukce vyráběná na Slovensku to bude terno :-D Jinak kromě toho, že je to neskutečně ošklivé, zajímalo by mě jak by to dopadlo při nehodě, u klasický auto je bez 10 bagů skoro neprodejný a u elektromobilu to nikdo neřeší.

Re: Elektromobily

Napsal: úte čer 12, 2012 18:20
od Petr HC
zelvotron píše:... klasický auto je bez 10 bagů skoro neprodejný a u elektromobilu to nikdo neřeší.
Není co řešit - ty baterky z Tebe při nárazu udělají placku i kdyby tam bylo 20 bagů.
Někde jsem četl, že 2 kg tranzistorák na platu zadního okna při čelním nárazu spolehlivě řidiče zabije. Co potom musí udělat 550 - 600 kg těžká ( cca 28 - 30 kg/kWh) - 20 kWh olověná baterie (nepředpokládám, že by tam při té ceně dávali něco jiného).

Re: Elektromobily

Napsal: stř čer 13, 2012 16:12
od veliz
Baterie není olověná, nýbrž li-fe. Jinak chválím, tohle by mohl být kandidát na rozšíření mého vozového parku...

Re: Elektromobily

Napsal: stř čer 13, 2012 17:24
od Petr HC
veliz píše:Baterie není olověná, nýbrž li-fe. Jinak chválím, tohle by mohl být kandidát na rozšíření mého vozového parku...
Tak to provedení baterie (li-fe) jsem přehlédl. Ale i tak podle
http://www.electro-team.net/A123_FMA.htm to představuje 255kg.