Stránka 9 z 12
Re: Jsem psancem
Napsal: pát pro 30, 2011 08:40
od Marek
To si nemyslím, že je ode zdi ke zdi. Srdcovství a fandovství přece není jen o tom nutně mít Ladu. Jednoznačně souhlasím s Vašátorem. Jsem velký fanda například Michala Tučného - a mám ho snad doma ?????
Já Ladu nemám skoro pět let. Předtím jsem ji měl let dvanáct, najezdil dejme tomu 150 tisíc kilometrů, motory různě upravené, auto jsem dotoval desítkami tisíc korun, abych byl spokojený. Dnes už Ladu dávno nemám (důvody jsem mnohokrát uváděl), to ovšem neznamená, že nejsem srdcař. Už jen ta skutečnost, že jsem tady na tomto fóru, že se pravidelně účastním Ladasrazů, to snad hovoří za vše.
Koupit si dneska novou Ladu může buď multimilionář (kterému je jedno, kam a zač investuje), anebo masochista. Každému rozumně uvažujícímu člověku totiž musí být nad slunce jasné, že koupě nové Lady jsou doslova vyhozené peníze. Ten vůz bude za několik let zcela neprodejný, tudíž majiteli nebude schopen vrátit ani část investice (třeba za účelem koupě dalšího nového modelu značky). Čili je to vlastně o tom, že si koupím něco, co mi doma zůstane mnoho a mnoho let, až to zdechne a já to vyhodím. A na to je více než čtvrtmilionová investice trochu moc.
O tom ale dnešní spotřební svět není. Protože pokud si někdo myslí, že "moderní" (rozuměj nově zakoupená) Lada vydrží totéž, nač jsme byli zvyklí ze starých modelů, pak je to snílek a hlupák.
Re: Jsem psancem
Napsal: pát pro 30, 2011 09:22
od dvk
Nechte každému co jeho jest. Taky se považuju za lada nadšence, ale nikdy bych si nedovolil někoho zepsut za jeho rozhodnutí Ladu prodat. To je přece každého věc a každý k tomu má svoje pohnutky, které ostatní nemusí pochopit.
Stejně tak je mě jedno, jestli je někdo naivní snílek (a že nás tady na fóru taky pár je
) - je to opět jen jeho věc a jeho peníze, proč ho odsuzovat ? Argument, že na silnici ohrožuje ostatní ve svém starém voze neberu - stejně jak všichni píšete se při havárce rozmlátí hlavně on, protože jeho vůz není bezpečný. Je to každého volba a nikomu přece nemůžete nutit, aby jezdil Ladou a byl nadšenec nebo naopak nejezdil Ladou a choval se asi zodpovědně.
No, já jen doufám, že si Pátrač neuložil svoje dost syrové zamyšlení na téma ladanadšení, které mi onehdá posílal a nakonec ho na fórum o nové řadě naštěstí neposlal
Re: Jsem psancem
Napsal: pát pro 30, 2011 11:00
od Marek
dvk píše: Argument, že na silnici ohrožuje ostatní ve svém starém voze neberu
To si myslím, že tu nikdo netvrdil. Ani to není pravda.
Re: Jsem psancem
Napsal: pát pro 30, 2011 11:20
od Laďuša
No, když už je tu tuta horká debata, taky přispěju - asi jsem schopnej pochopit, když někdo si koupí jiný auto z určitých důvodů, který už jsou tady ixkrát popsaný. Ale nejsem schopnej pochopit, proč by měl bejt člověk, co si novou Ladu koupí, považovanej za pomálu nesvéprávnýho.
Re: Jsem psancem
Napsal: pát pro 30, 2011 11:44
od Marek
Ale to tu přece taky nikdo netvrdí.....
Re: Jsem psancem
Napsal: pát pro 30, 2011 11:46
od Laďuša
Já si stejně jednou koupim Prioru sedana a basta
Re: Jsem psancem
Napsal: pát pro 30, 2011 13:02
od Marek
Ale jo, proč ne? Kup si, co chceš.
Každý dle svých priorit.
Já potřebuju pohodlné, úsporné, prostorné, spolehlivé a především sedmimístné auto, s dostupnými díly (nejen fyzicky, nýbrž hlavně finančně), kvalitní servisní sítí a několika tisíci spokojenými uživateli. To mi Lada nenabízí ani v jednom ohledu. Čili já vím naprosto bezpečně, že "moderní" Ladu si určitě nekoupím.
Pokud bych se v budoucnu rozhodl ke koupi Lady, pak by to určitě byla kulatá řada, ideálně model 2106x, k níž mám vztahově nejblíže, a naprosto určitě by to byla leštěnka typu Hurikánovy jahody. Jinak o nevidím reálně.
Re: Jsem psancem
Napsal: pát pro 30, 2011 23:25
od veliz
Marek píše:Octavia má problém s topením z jediného prostého důvodu. Jedná se o vznětový motor, navíc přeplňovaný, který jak známo disponuje vysokou účinností, v důsledku čehož produkuje velmi málo ztrátového tepla, jež používáme právě k vytápění prostoru kabiny.
Je sice pravda, že vznětový motor přeplňovaný turbodmychadlem poháněným výfukovými plyny má mírně vyšší účinnost než atmosférický benzinový motor, nicméně stále se bavíme o účinnosti pouze 35%. Odpadního tepla tedy vzniká dost. Příčinou pomalejšího ohřevu motoru zřejmě bude mohutnější blok motoru vzhledem k objemu spalovacího prostoru. Spalovací prostor obklopuje více hmoty, která se pomaleji ohřívá a více vyzařuje teplo do okolí.
Re: Jsem psancem
Napsal: ned led 01, 2012 19:11
od Marek
Taky jsem se kdysi na základce učil ve fyzice o hodnotách účinnosti motorů. Osobně si myslím, že účinnost turbovznětového motoru je vyšší než 35% - to možná platilo u motorů před 50 lety. Dnes se u přeplňovaných naftových motorů udává účinnost kolem 50%, nicméně nemá cenu se tím zabývat, to sem nepatří.
To pomalé ohřívání je důsledkem nejen vysoké účinnosti motoru, ale také spalováním podstatně menšího množství paliva a nižší teplotou výfukových plynů než u motorů zážehových. Vezmeme-li v úvahu, že zážehové motory pracují se směšovacím poměrem Lambda=1 (za studena i méně než 1) a vznětové motory s poměrem Lambda =3 až 6, spotřebují naftové motory při stejné hmotnosti směsi 3x až 6x více vzduchu než motory zážehové. Tudíž je jasné, že je-li méně paliva, je méně tepla, které vznikne.
Robustnost bloku bych do toho netahal, to totiž není až tak pravda. Většina automobilek dnes vyrábí bloky pro zážehové i vznětové motory z jednoho odlitku. Mám motor z roku 1998 (koncepčně pochopitelně starší) a tento motor (TDi vývojové platformy A3) má identický blok válců s benzinovým motorem 1,8i v Passatu B3. Takže si nemyslím, že by se mi motor pomalu hřál proto, že by snad měl být robustnější než motory benzinové. To je podle mě taky přežitek z poválečné doby a dnes to už dávno neplatí.
Zapnu-li nezávislé topení, ohřeje mi bufík (o tepelném výkonu výkonu "pouhých" 5kW) motor z nuly na provozní teplotu 85°C za deset až dvanáct minut. A to mám v okruhu téměř jedenáct litrů kapaliny, dvě topná tělesa a osm metrů trubek pod vozem. Kdyby pomalé ohřívání motoru bylo způsobeno robustností bloku, neměl by bufík šanci motor ohřát za deset minut ani omylem. Podstatné množství toho tepla by se totiž muselo vyzařovat do okolí (a to se nejspíš neděje).
Nicméně ať je to čímkoli, podstatné je, že naftové motory topí později než benzinové a je třeba tomu tedy pomoci.
BTW: Mnoho lidí se chlubí, jak rychle se jim ohřeje motor a jak mají po pár minutách v autě teplo. Já si myslím, že není čím se chlubit. Že se motor rychle ohřívá je vlastně špatně - je to důsledek nízké účinnosti a tím velkého množství ztrátového tepla. Já jsem rád, že se mi motor samovolně ohřívá pomalu - rád mu bufíkem pomůžu
.
Re: Jsem psancem
Napsal: ned led 01, 2012 19:49
od zelvotron
No podle mě je víc mimo se chlubit tím, že mám účinnost motoru xy % a přitom v autě klepat kosu
Re: Jsem psancem
Napsal: ned led 01, 2012 20:23
od radek mb
Nemyslím si, že je fér mě osočovat z toho, že jsem kam vítr, tam plášť. Jsem stále Ladanadšenec a šestku si nechávám. Ale na běžné ježdění mi Lada momentálně nemůže nabídnout to, co žádám. Stačí jedna věc: úsporný a spolehlivý naftový motor. Má Lada v nabídce takový? Nemá, takže tím to končí. Navíc si dovolím jednu poznámku. Ladafandovství neznamená jen nutnost vlastnit auto značky Lada, ale také to, co člověk dělá pro ostatní v rámci klubu. A třeba Pátrač je ten poslední, kdo si zaslouží nějakou výtku, protože on udělal vždy pro klub maximum. Za sebe mohu s klidným svědomím říci, že jsem, co se týká pomoci na srazech atd., nikdy nestál stranou.
Takže asi tak.
Re: Jsem psancem
Napsal: ned led 01, 2012 20:42
od mayo456
radku kúpil si toho zeleného kombíka? každopádne gratulujem, rozumná voľba tieto TDi motory sú veľmi spoľahlivé a octavka je aj kvalitné auto určite kvalitnejšie, modernejšie bezpečnejšie než lada ktorá víde o 5 rokov z linky. Ja osobne som snílek a snívam o tom, že raz Lada bude robiť kvalitné moderné auta na úrovni guľatej rady v 70tych rokoch ale keď o tomto snívam som asi fakt chytil záchvat romantizmu. dnešné Lady sú pre mňa absolútne vraky a to pre dôvody ktoré tu opísal napr. Marek alebo Radek. jazdím dlhšie cesty medzi 100-300 km a neviem si predstaviť že by som mal auto u ktorého by furt niečo odchádzalo, ťažko sa zháňali diely, auto by teda viac stálo jak jazdilo a keby jazdilo tak po dlhšej ceste by som z neho vystúpil taký dolámaný že by ma museli narovnať plus jazdné vlastnosti na úrovni aut zpred 10 rokov... nie ďakujem! Ja uznávam jedine Lady 2101-2107 to sú pre mňa a navždy ostanú na svoju dobu veľmi kvalitné a dobré auta, priestranné, pohodlné, rýchle s istou dávkou luxusu a patiny avšak doba pokročila a už sú to veterány o ktoré sa oplatí starať a skutočne moja lada 21011 mi robí obrovskú radosť a často krát aj preukazuje obrovskú službu. ako ďalšie moderné auto by som chcel Škodu octaviu II 1.6 TDI alebo podľa financii aj 2.0 TDI ozaj Marek mal by som na teba ako odborníka otázku čo hovoríš ty na octaviu II čo sa kvality týka a zmieňované dieslové motory? ktorý z nich je podľa teba z hľadiska kvality a poruchovosti lepší a horší?
Re: Jsem psancem
Napsal: ned led 01, 2012 20:58
od Vašátor
Nejlepší motory od VW jsou 1.9TDi. Naopak 2.0TDi nebrat ... to jsou pro změnu nejhorší motory.
Re: Jsem psancem
Napsal: ned led 01, 2012 21:01
od mayo456
a ta 1.6 je v podstate upravená 1.9 TDI nie
Re: Jsem psancem
Napsal: ned led 01, 2012 21:51
od Veverka
Nepřehánějte,za chvilu se i tady na foru začnu dozvídat že lada určitě žere,protože je z ruska atd."Zastaralá" nynější granta mimochodem nahradí budoucí generaci thalie od rendlíku
.