Stránka 9 z 14
Re: Honzovo 2104ky
Napsal: čtv kvě 23, 2019 08:08
od Teepee
Panthymaeus (Honza) píše:Jedna z krátkého pondělního výletu....
Panthymaeus (Honza) píše:... jsme byli využiti při stěhování luků na UTVS.
Hurikán píše:Nestěhovali jste náhodou z Německa? Viz: ...
A jéje, ještě néé.
Tam co stojíš s foťákem je po pravé ruce garáž a žlutý, spíš břečťanem obrostlý dům... Tak tam bydlí kámoš, tam nic. No a já bydlím za kopcem, tak tam už vůbec nic.
Re: Honzovo 2104ky
Napsal: pát zář 13, 2019 19:53
od Panthymaeus (Honza)
Nemám rád kuny. Netuším, co jim na tom chutná, ale evidentně jim jedno naše auto opravdu zachutnalo.
- menší dírka
Pomalu se prokousávám skrze poslední přírůstek, ale jde to opravdu pomalu. Práce, další věci na řešení a tak vůbec... Ale konečně se to letos někam pohnulo a dělám to, co jsem chtěl už před lety.
- tady už jsem následky odstranil
A někdy příště snad další pokračování.
Re: Honzovo 2104ky
Napsal: pát zář 13, 2019 21:15
od valda1971
To chceš říct, že ta kuna prokousala tu díru do kastle ?
Re: Honzovo 2104ky
Napsal: pát zář 13, 2019 22:03
od Panthymaeus (Honza)
valda1971 píše:To chceš říct, že ta kuna prokousala tu díru do kastle ?
Přesně tak a kdyby jen tu jednu!
Re: Honzovo 2104ky
Napsal: pon zář 16, 2019 08:27
od Teepee
Re: Honzovo 2104ky
Napsal: úte zář 17, 2019 07:53
od Panthymaeus (Honza)
Dobrá. Původně jsem chtěl ty díry zavařit, ale když říkáš noviny... Tak tedy do díry nacpu noviny a z venku to pro odrazení nahodím tmelem a stříknu černou ochranou podvozků.
Dokáže mi někdo zodpovědět dotaz? Na internetu jsem našel, že všechny nosníky podvozků by se měli zavařovat "housenkou" (dlouhým svárem v kuse). Prý je to tak požadováno legislativou. Jak je to u nás? Vím, že to nikdo neuvidí, ale zajímal by mě názor těch, kdo to mají vystudováno. Sám vše vařím natupo, hranu k hraně a provařuji velkým množstvím překrývajících se bodů. A to tak, aby z obou stran byl svár pěkný, provařený. Měl bych příště vařit nosník housenkou a nebo to vařit dál takhle? U housenky se bojím kroucení vlivem horka...
Re: Honzovo 2104ky
Napsal: sob zář 21, 2019 08:05
od Yellow01
Pokud nějaká taková legislativa existuje, tak je to určitě myšleno při napojování nosníku napříč s ohledem na konstrukci moderních karosérií, kdy nosníky jsou třeba z 2 mm tvrdého plechu.
Když u Lady přivařuješ nosník k podlaze, tak při Mig svařování určitě bodovat děrovým svárem skrz díru 5-6 mm podle síly plechu, rozteč bodů 30-40 mm. Zavařené napříč by to mělo být v celé délce napojení, ale postupně se to boduje bod za bodem. Obecně dělám max. 4-5 bodů za sebou v podlahách, na nosníkách klidně i méně (záleží na síle plechu a umístění, mezeře mezi plechy) a pak nechávám zchladnout, jinak se ti to strašně zkroutí a stáhne.
Re: Honzovo 2104ky
Napsal: sob zář 21, 2019 10:48
od Panthymaeus (Honza)
Yellow01 píše:Pokud nějaká taková legislativa existuje, tak je to určitě myšleno při napojování nosníku napříč s ohledem na konstrukci moderních karosérií, kdy nosníky jsou třeba z 2 mm tvrdého plechu.
Když u Lady přivařuješ nosník k podlaze, tak při Mig svařování určitě bodovat děrovým svárem skrz díru 5-6 mm podle síly plechu, rozteč bodů 30-40 mm. Zavařené napříč by to mělo být v celé délce napojení, ale postupně se to boduje bod za bodem. Obecně dělám max. 4-5 bodů za sebou v podlahách, na nosníkách klidně i méně (záleží na síle plechu a umístění, mezeře mezi plechy) a pak nechávám zchladnout, jinak se ti to strašně zkroutí a stáhne.
Děkuji.
Tahle legislativa, je z videí pocházejících z Anglie. U nás to možná ani není.
Podlahu i nosník jsem dělal jak píšeš. Pro začátečníka je to ideální postup.
Akorát jsem to v jednom místě přehnal s rychlostí a musím část znovu otevřít a předělat, neb se část nového plechu lehce zkroutila
Ale další, kde jsem šel pomaleji, dopadla dle mých představ. To zda je to správně navařené zatím hodnotím dle zadní strany plechu, kde chci aby byl vidět celistvý svár.
Re: Honzovo 2104ky
Napsal: sob zář 21, 2019 14:37
od Yellow01
Kolikrát se to zkroutí i když to vaříš pomalu, třeba když vaříš víc míst na podlaze, tak se to vzájemně ovlivňuje pnutím. Záleží, kam a jak se to stahuje atd, ale hodně věcí se dá překlepat a rozehnat kladivem a babkou.
Re: Honzovo 2104ky
Napsal: pát lis 01, 2019 17:54
od Panthymaeus (Honza)
Yellow01 píše:Kolikrát se to zkroutí i když to vaříš pomalu, třeba když vaříš víc míst na podlaze, tak se to vzájemně ovlivňuje pnutím. Záleží, kam a jak se to stahuje atd, ale hodně věcí se dá překlepat a rozehnat kladivem a babkou.
Tak mám vyzkoušeno, že když zpomalím ještě víc, tak se to už nekroutí...
Jinak lidi rádi řeší spotřebu, tak dlouhodobou s 21044kou mám 8,9l/100km - letos v zásadě jezdím jen krátké trasy cca 10 - 20 km po Praze
čekal jsem to horší...
Re: Honzovo 2104ky
Napsal: pát kvě 15, 2020 08:05
od Panthymaeus (Honza)
Krom prací na Formanovi (sekce volné klábosení) pokračují i práce na Ladě. Jde to pomalu, ale aspoň nějak. Pravý přední roh podlahy/prahu je konečně hotov a musím říct, dal mi toho hodně. Jsou to moje první sváry i první práce s plechem (na auto zatím nepadl žádný koupený díl).
Něco málo mě to naučilo, ale mít čas tak to už jdu předělat.
Takhle si říkám, ono stejně zrezne a raději se věnuji druhé straně a zbytku auta.
- IMG_0063.jpg (41.26 KiB) Zobrazeno 332 x
- IMG_0132.jpg (57.81 KiB) Zobrazeno 332 x
A tady tedy další prostor pro kreativitu. Levá strana je na tom stejně jak pravá. Jen ten práh je chycený dál.
Re: Honzovo 2104ky
Napsal: čtv zář 10, 2020 20:27
od Panthymaeus (Honza)
Jak na to tady koukám, tak tu chybí pokračování. Malá aktualizace - v autě už není vidět skrz podlahu, tedy vpředu. Podlaha, nosník pod podlahou, náběh podlahy na přední příčku, výztuha prahu, vnitřní špička prahu je už i na levé straně. Zatím jsem vydržel a beru to jako výzvu a učení něčeho nového. Kdesi uvnitř mě hřeje vědomí, že na celou opravu jsem si díly vyrobil sám. Je to o dost zdlouhavější, ale zase člověk potrénuje práci s plechem.
- Rozdělaná podlaha... plech 1 mm.
- rozdělaná oprava nosníku, použit pozinkovaný plech 1,5 mm
- A tady hotový nosník. Pak byla sláva, protože tohle vařit pod autem na ulici bylo strašné.
- Rozdělané díly pro práh a komplikovaný roh...
- Na fotce je zachycen i kontrast aut v ulici. V popředí Lada, hned za ní Tesla.
Další na programu bude dodělat vnější práh, kus blatníku, "L" profil (mezi výztuhou prahu a podlahou) a přivařit připravenou sekerku. Krom toho mě ještě čeká technická na druhém zeleném kombíku technická. Od předloňska se nic moc nezměnilo, tak to snad bude ok.
A protože se na autě dá dělat jen když je hezky, mám i nějakou práci "na doma". Původně jsem kapotu chtěl zachraňovat, ale nevím, poštěstilo se mi koupit novou... Na druhou stranu, mě láká ji zkusit opravit...
- celkový stav přední hrany
- detail rohu
Ale když to člověk rozebere, je jasné, že je to zrezlé i v místech, kde to tak nevypadalo...
- stav po rozdělení rámu a vnějšího pláště...
- A tady ještě foto rámu kapoty
Pokračování snad o něco dříve než za 4 měsíce.
Re: Honzovo 2104ky
Napsal: pon zář 14, 2020 10:47
od Crocodile
Takže normálně sváříš na ulici?
Zajímavý.
Re: Honzovo 2104ky
Napsal: pon zář 14, 2020 11:41
od Teepee
Pěkná práce. Obzvlášť na ulici v Praze. Sousedy (podle Tesly) bude jistější moc nevnímat?...
Mám dotaz, na autoklempíře.
Jak při svařování s řídící jednotkou, citlivými čidly (lambda atd.) a co s baterkou?
Někdo řekne, AKU určitě odpojit, aby se nevyvařila. Druhý řekne, AKU určitě nechat, aby tlumila různé napěťové špičky.
Mě je jasné, že kvalitní kostra má být ke svařovanému místu co nejblíže, aby nikde nic nebloudilo a baterku jako ochranu radši nechat?
Re: Honzovo 2104ky
Napsal: pon zář 14, 2020 13:34
od Luděk Musil
Ono je asi taky důležitý ČÍM svařuje(š)
.
V (prehistorické) době traf a triodýnek se vždy odpojoval akumulátor a alternátor.
Ale v dnešní době Co-ček, MIG-ů, Tig-ů atp. nevím
L.