Honzovo 2104ky

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4306
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Re: Honzovo 2104ky

Příspěvek od Teepee »

Panthymaeus (Honza) píše:Jedna z krátkého pondělního výletu....
Panthymaeus (Honza) píše:... jsme byli využiti při stěhování luků na UTVS.
Hurikán píše:Nestěhovali jste náhodou z Německa? Viz: ...
A jéje, ještě néé.
Tam co stojíš s foťákem je po pravé ruce garáž a žlutý, spíš břečťanem obrostlý dům... Tak tam bydlí kámoš, tam nic. No a já bydlím za kopcem, tak tam už vůbec nic. :wink: :lol:
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Panthymaeus (Honza)
Příspěvky: 1393
Registrován: čtv lis 25, 2010 07:47
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Honzovo 2104ky

Příspěvek od Panthymaeus (Honza) »

Nemám rád kuny. Netuším, co jim na tom chutná, ale evidentně jim jedno naše auto opravdu zachutnalo. ;)
menší dírka
menší dírka
Pomalu se prokousávám skrze poslední přírůstek, ale jde to opravdu pomalu. Práce, další věci na řešení a tak vůbec... Ale konečně se to letos někam pohnulo a dělám to, co jsem chtěl už před lety.
tady už jsem následky odstranil
tady už jsem následky odstranil
A někdy příště snad další pokračování.
otec: Vaz 2102 (1978, 1.2, 4q), Vaz 2104 (1988, 1.3, 4q), Škoda Octavia 1U (2004, 1.9 PD, 6q)
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
Uživatelský avatar
valda1971
Příspěvky: 7272
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Honzovo 2104ky

Příspěvek od valda1971 »

To chceš říct, že ta kuna prokousala tu díru do kastle ? :rolleyes:
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
Panthymaeus (Honza)
Příspěvky: 1393
Registrován: čtv lis 25, 2010 07:47
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Honzovo 2104ky

Příspěvek od Panthymaeus (Honza) »

valda1971 píše:To chceš říct, že ta kuna prokousala tu díru do kastle ? :rolleyes:
Přesně tak a kdyby jen tu jednu! :mrgreen:
otec: Vaz 2102 (1978, 1.2, 4q), Vaz 2104 (1988, 1.3, 4q), Škoda Octavia 1U (2004, 1.9 PD, 6q)
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4306
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Re: Honzovo 2104ky

Příspěvek od Teepee »

Nejlepší prevence proti kunám je, zamezit jim v přístupu do míst, kde mohou škodit.
Tak ucpi ty díry zmuchlanejma novinama a je klid. :idea: A pokud budou noviny pryč, máš jistotu, že tam ta potvora byla zase a zjistíš, kudy přesně Ti tam leze... :rolleyes:
:lol: :mrgreen: :lol:
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Panthymaeus (Honza)
Příspěvky: 1393
Registrován: čtv lis 25, 2010 07:47
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Honzovo 2104ky

Příspěvek od Panthymaeus (Honza) »

Dobrá. Původně jsem chtěl ty díry zavařit, ale když říkáš noviny... Tak tedy do díry nacpu noviny a z venku to pro odrazení nahodím tmelem a stříknu černou ochranou podvozků. :D

Dokáže mi někdo zodpovědět dotaz? Na internetu jsem našel, že všechny nosníky podvozků by se měli zavařovat "housenkou" (dlouhým svárem v kuse). Prý je to tak požadováno legislativou. Jak je to u nás? Vím, že to nikdo neuvidí, ale zajímal by mě názor těch, kdo to mají vystudováno. Sám vše vařím natupo, hranu k hraně a provařuji velkým množstvím překrývajících se bodů. A to tak, aby z obou stran byl svár pěkný, provařený. Měl bych příště vařit nosník housenkou a nebo to vařit dál takhle? U housenky se bojím kroucení vlivem horka...
otec: Vaz 2102 (1978, 1.2, 4q), Vaz 2104 (1988, 1.3, 4q), Škoda Octavia 1U (2004, 1.9 PD, 6q)
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
Uživatelský avatar
Yellow01
Příspěvky: 1862
Registrován: úte kvě 17, 2005 20:14
Bydliště: Třeboň

Re: Honzovo 2104ky

Příspěvek od Yellow01 »

Pokud nějaká taková legislativa existuje, tak je to určitě myšleno při napojování nosníku napříč s ohledem na konstrukci moderních karosérií, kdy nosníky jsou třeba z 2 mm tvrdého plechu.
Když u Lady přivařuješ nosník k podlaze, tak při Mig svařování určitě bodovat děrovým svárem skrz díru 5-6 mm podle síly plechu, rozteč bodů 30-40 mm. Zavařené napříč by to mělo být v celé délce napojení, ale postupně se to boduje bod za bodem. Obecně dělám max. 4-5 bodů za sebou v podlahách, na nosníkách klidně i méně (záleží na síle plechu a umístění, mezeře mezi plechy) a pak nechávám zchladnout, jinak se ti to strašně zkroutí a stáhne.
Uživatelský avatar
Panthymaeus (Honza)
Příspěvky: 1393
Registrován: čtv lis 25, 2010 07:47
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Honzovo 2104ky

Příspěvek od Panthymaeus (Honza) »

Yellow01 píše:Pokud nějaká taková legislativa existuje, tak je to určitě myšleno při napojování nosníku napříč s ohledem na konstrukci moderních karosérií, kdy nosníky jsou třeba z 2 mm tvrdého plechu.
Když u Lady přivařuješ nosník k podlaze, tak při Mig svařování určitě bodovat děrovým svárem skrz díru 5-6 mm podle síly plechu, rozteč bodů 30-40 mm. Zavařené napříč by to mělo být v celé délce napojení, ale postupně se to boduje bod za bodem. Obecně dělám max. 4-5 bodů za sebou v podlahách, na nosníkách klidně i méně (záleží na síle plechu a umístění, mezeře mezi plechy) a pak nechávám zchladnout, jinak se ti to strašně zkroutí a stáhne.
Děkuji.

Tahle legislativa, je z videí pocházejících z Anglie. U nás to možná ani není.

Podlahu i nosník jsem dělal jak píšeš. Pro začátečníka je to ideální postup. :) Akorát jsem to v jednom místě přehnal s rychlostí a musím část znovu otevřít a předělat, neb se část nového plechu lehce zkroutila :roll: Ale další, kde jsem šel pomaleji, dopadla dle mých představ. To zda je to správně navařené zatím hodnotím dle zadní strany plechu, kde chci aby byl vidět celistvý svár.
otec: Vaz 2102 (1978, 1.2, 4q), Vaz 2104 (1988, 1.3, 4q), Škoda Octavia 1U (2004, 1.9 PD, 6q)
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
Uživatelský avatar
Yellow01
Příspěvky: 1862
Registrován: úte kvě 17, 2005 20:14
Bydliště: Třeboň

Re: Honzovo 2104ky

Příspěvek od Yellow01 »

Kolikrát se to zkroutí i když to vaříš pomalu, třeba když vaříš víc míst na podlaze, tak se to vzájemně ovlivňuje pnutím. Záleží, kam a jak se to stahuje atd, ale hodně věcí se dá překlepat a rozehnat kladivem a babkou.
Uživatelský avatar
Panthymaeus (Honza)
Příspěvky: 1393
Registrován: čtv lis 25, 2010 07:47
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Honzovo 2104ky

Příspěvek od Panthymaeus (Honza) »

Yellow01 píše:Kolikrát se to zkroutí i když to vaříš pomalu, třeba když vaříš víc míst na podlaze, tak se to vzájemně ovlivňuje pnutím. Záleží, kam a jak se to stahuje atd, ale hodně věcí se dá překlepat a rozehnat kladivem a babkou.
Tak mám vyzkoušeno, že když zpomalím ještě víc, tak se to už nekroutí... :)

Jinak lidi rádi řeší spotřebu, tak dlouhodobou s 21044kou mám 8,9l/100km - letos v zásadě jezdím jen krátké trasy cca 10 - 20 km po Praze :roll: čekal jsem to horší...
otec: Vaz 2102 (1978, 1.2, 4q), Vaz 2104 (1988, 1.3, 4q), Škoda Octavia 1U (2004, 1.9 PD, 6q)
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
Uživatelský avatar
Panthymaeus (Honza)
Příspěvky: 1393
Registrován: čtv lis 25, 2010 07:47
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Honzovo 2104ky

Příspěvek od Panthymaeus (Honza) »

Krom prací na Formanovi (sekce volné klábosení) pokračují i práce na Ladě. Jde to pomalu, ale aspoň nějak. Pravý přední roh podlahy/prahu je konečně hotov a musím říct, dal mi toho hodně. Jsou to moje první sváry i první práce s plechem (na auto zatím nepadl žádný koupený díl). :) Něco málo mě to naučilo, ale mít čas tak to už jdu předělat. :D Takhle si říkám, ono stejně zrezne a raději se věnuji druhé straně a zbytku auta.
IMG_0063.jpg
IMG_0063.jpg (41.26 KiB) Zobrazeno 325 x
IMG_0132.jpg
IMG_0132.jpg (57.81 KiB) Zobrazeno 325 x
A tady tedy další prostor pro kreativitu. Levá strana je na tom stejně jak pravá. Jen ten práh je chycený dál.
WP_20200302_17_16_50_Pro.jpg
WP_20200514_16_42_59_Pro.jpg
otec: Vaz 2102 (1978, 1.2, 4q), Vaz 2104 (1988, 1.3, 4q), Škoda Octavia 1U (2004, 1.9 PD, 6q)
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
Uživatelský avatar
Panthymaeus (Honza)
Příspěvky: 1393
Registrován: čtv lis 25, 2010 07:47
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Honzovo 2104ky

Příspěvek od Panthymaeus (Honza) »

Jak na to tady koukám, tak tu chybí pokračování. Malá aktualizace - v autě už není vidět skrz podlahu, tedy vpředu. Podlaha, nosník pod podlahou, náběh podlahy na přední příčku, výztuha prahu, vnitřní špička prahu je už i na levé straně. Zatím jsem vydržel a beru to jako výzvu a učení něčeho nového. Kdesi uvnitř mě hřeje vědomí, že na celou opravu jsem si díly vyrobil sám. Je to o dost zdlouhavější, ale zase člověk potrénuje práci s plechem.
Rozdělaná podlaha... plech 1 mm.
Rozdělaná podlaha... plech 1 mm.
rozdělaná oprava nosníku, použit pozinkovaný plech 1,5 mm
rozdělaná oprava nosníku, použit pozinkovaný plech 1,5 mm
A tady hotový nosník. Pak byla sláva, protože tohle vařit pod autem na ulici bylo strašné.
A tady hotový nosník. Pak byla sláva, protože tohle vařit pod autem na ulici bylo strašné.
Rozdělané díly pro práh a komplikovaný roh...
Rozdělané díly pro práh a komplikovaný roh...
Na fotce je zachycen i kontrast aut v ulici. V popředí Lada, hned za ní Tesla.
Na fotce je zachycen i kontrast aut v ulici. V popředí Lada, hned za ní Tesla.
Další na programu bude dodělat vnější práh, kus blatníku, "L" profil (mezi výztuhou prahu a podlahou) a přivařit připravenou sekerku. Krom toho mě ještě čeká technická na druhém zeleném kombíku technická. Od předloňska se nic moc nezměnilo, tak to snad bude ok.

A protože se na autě dá dělat jen když je hezky, mám i nějakou práci "na doma". Původně jsem kapotu chtěl zachraňovat, ale nevím, poštěstilo se mi koupit novou... Na druhou stranu, mě láká ji zkusit opravit...
celkový stav přední hrany
celkový stav přední hrany
detail rohu
detail rohu
Ale když to člověk rozebere, je jasné, že je to zrezlé i v místech, kde to tak nevypadalo...
stav po rozdělení rámu a vnějšího pláště...
stav po rozdělení rámu a vnějšího pláště...
A tady ještě foto rámu kapoty
A tady ještě foto rámu kapoty
Pokračování snad o něco dříve než za 4 měsíce. :)
otec: Vaz 2102 (1978, 1.2, 4q), Vaz 2104 (1988, 1.3, 4q), Škoda Octavia 1U (2004, 1.9 PD, 6q)
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
Uživatelský avatar
Crocodile
Příspěvky: 3536
Registrován: pon úno 07, 2011 16:49
Bydliště: Choceň
Kontaktovat uživatele:

Re: Honzovo 2104ky

Příspěvek od Crocodile »

Takže normálně sváříš na ulici? :D Zajímavý.
2101 (1976)
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)

Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy: Lada a UAZ
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4306
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Re: Honzovo 2104ky

Příspěvek od Teepee »

Pěkná práce. Obzvlášť na ulici v Praze. Sousedy (podle Tesly) bude jistější moc nevnímat?... :lol:

Mám dotaz, na autoklempíře. 8) Jak při svařování s řídící jednotkou, citlivými čidly (lambda atd.) a co s baterkou?
Někdo řekne, AKU určitě odpojit, aby se nevyvařila. Druhý řekne, AKU určitě nechat, aby tlumila různé napěťové špičky.
Mě je jasné, že kvalitní kostra má být ke svařovanému místu co nejblíže, aby nikde nic nebloudilo a baterku jako ochranu radši nechat?
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10564
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Honzovo 2104ky

Příspěvek od Luděk Musil »

Ono je asi taky důležitý ČÍM svařuje(š) :idea: .
V (prehistorické) době traf a triodýnek se vždy odpojoval akumulátor a alternátor.
Ale v dnešní době Co-ček, MIG-ů, Tig-ů atp. nevím :dontknow: :scratch:
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Odpovědět

Zpět na „Diskuse k modelové řadě“