Stránka 9 z 25

Re: lietadlá a všeličo okolo

Napsal: čtv kvě 24, 2012 16:14
od Crocodile

Re: lietadlá a všeličo okolo

Napsal: pon kvě 28, 2012 08:56
od dvk
Byli jsme tam v pátek ráno, ale k vraku nás nepustili, jednak leží ještě kus za koncem plochy a druhak se tam poflakovali Rusové a celé se to vyšetřovalo. Nicméně odpoledne už byl provoz obnoven. Jinak k tomu podvozku ... prý se nestává, aby se letadlo takhle rozlomilo napůl jen proto, že se mu nevytáhl podvozek, víc jsme se bohužel nedozvěděli.

Re: lietadlá a všeličo okolo

Napsal: pon kvě 28, 2012 15:58
od Saša
Já viděl pouze to co bylo v TV ale hned na první pohled je zřejmé že letadlo mnělo nějaký problém již ve vzduchu . Jsou totiž "vypraporované" obě vrtule a to jasně dává najevo že letadlo přistávalo bez běžících motorů . To samozřejmně nevede k haváriji pokud to posádka zvládne a i se to běžně nacvičuje . Pro poruchu také světčí dlouhý "výběh" po dosednutí protože nemohli brzdit motory .
Toť můj náhled .

Re: lietadlá a všeličo okolo

Napsal: pon kvě 28, 2012 18:11
od Jelen
A letadlo se nezlomilo, je přehlé kvůli přehoření. Každopádně už ve vzduchu něco muselo být, po přelomení příďáku letadlo normálně nechytne. I když odlétající jiskry od chybějícího příďáku mohli cosi zapálit, ale to by určitě nehořelo odzhora.

Re: lietadlá a všeličo okolo

Napsal: úte kvě 29, 2012 19:23
od jacek
Ano, taktéž se coby mírně poučený laik :wink: ze záběrů domnívám, že chybějící horní část trupu za centroplánem prostě odhořela. Což je sice z požárního hlediska při intenzívním ohni nepřekvapující, ale zajímavé, neboť se vnucuje otázka proč?
Sašův postřeh je nejspíš správný - potíže letounu musely začít už před přistáním. An-30 má robustní podvozek, dimenzovaný na běžný provoz na nezpevněných plochách, takže i nějaký ten bouchanec při tvrdším dosedu mu za normálních okolností určitě nevadí. Uvážíme-li, že ve vyhořelých vnitřních trupových prostorách se nacházelo srdce elektronického průzkumného vybavení, pak lze asi předpokládat, že požár začal tam. Následně mohlo dojít ke vznícení kabeláže a izolačních materiálů vnitřku trupu, navíc v centroplánu (střední část křídla nad trupem) je umístěna část palivových nádrží. Mohlo dojít i k jejich částečnému poškození plameny, čemuž by možná nasvědčoval výbuch ohně po dotyku letounu se zemí. No...dotyku, pilot s tím prostě v té hrůze a hořící výhni už jen tak praštil, což ani podvozek An-30 nevydrží. Že požár zasáhl i pilotní kabinu (těžko teď říci, jestli už před a v jaké míře, nebo až po přistání), je vidno ze snímků oken kabiny, navíc je zajímavé, že na čelním skle je "pavučina" od nárazu - zřejmě hlavy. To by napovídalo, že pilot(i) v kritické situaci asi byl(i) nucen(i) se odpoutat.

Informace části tisku a tv je proto zcela jistě mylná v tom, že tvrdé přistání zavinilo požár. Kdyby požár vznikl až v důsledku zlomení příďového podvozku následným třením kovu o beton, oheň by vypukl zřejmě zcela jinde a jinak, nehledě na to, že by nestačila odhořet horní část potahu trupu za křídly. Takže požár na palubě zapříčinil tvrdé přistání vč. zlomení příďové podvozkové nohy, a zhroucení potahu hormí části trupu (->přístup vzduchu k místu požáru) se podepsalo na výbuchu ohně poté. To je moje úvaha.

No, necháme to větším odborníkům, jenže ti se asi nebudou chtít moc o pravdivé informace dělit, určitě ne s námi. Ještě, že to dopadlo relativně dobře, mohli tam zůstat i všichni. J.

Re: lietadlá a všeličo okolo

Napsal: stř kvě 30, 2012 10:03
od Crocodile
Možná ve vzduchu začlo hořet někde v pilotním prostoru, i podle fotek, jak je to tam ohořený, každopádně navigátor kterej bývá vepředu, byl mezi nejvíc popálenými a radista (nevím jeho přesnou pozici v letadle) byl tak popálen, že nemohl sám ven z letadla.
Počkáme si, co vymyslí/vyšetří komise Západního voj. okruhu VS RF.

Re: lietadlá a všeličo okolo

Napsal: pon čer 11, 2012 10:37
od Teepee
Další požár letadla, teď ale bez obětí a v hangáru :shock:
http://zpravy.idnes.cz/pozar-na-ruzynsk ... _krimi_brd
http://www.pozary.cz/clanek/55777-na-pr ... hangaru-f/

Nějaké tipy na příčinu?

Re: lietadlá a všeličo okolo

Napsal: čtv srp 09, 2012 09:21
od Teepee
Jen pro zajímavost, bylo mi v neděli 5.8.2012 odpoledne divný co mi to letí "nad hlavou a ještě divnější mi bylo, že by letěl IL62 ???
Nejpravděpodobnější řešení:
http://www.planes.cz/cs/photo/1145464/v ... -prg-lkpr/

Re: lietadlá a všeličo okolo

Napsal: čtv srp 09, 2012 09:36
od Hurikán
Jasně, britské tankovací VC-10. Ty nad náma létají relativně často.

Re: lietadlá a všeličo okolo

Napsal: čtv srp 09, 2012 11:20
od Jelen
IL-62 je kopie VC-10. Každopádně i s trochou štěstí se dá vidět IL-62, občas se ještě používají. Vloni jsem viděl na Ruzyni Tu 134. Každopádně daleko pravděpodobnější je ten Vickers.

Re: lietadlá a všeličo okolo

Napsal: pát srp 10, 2012 10:11
od Teepee
LadaKlubCzechoSlovakia

ICAO kód letiště České Budějovice: LKCS :shock:
http://www.airport-cb.cz/cz/page/12/technicke-info.html

Re: lietadlá a všeličo okolo

Napsal: pát srp 10, 2012 16:40
od Laďuša
Když už jsme u kódů, tak proč mají naše letadla OK?

Re: lietadlá a všeličo okolo

Napsal: pát srp 10, 2012 18:37
od Crocodile
Il-62 potkat ve vzduchu už je velká vzácnost. Minimálně nad Evropou. Ale je to rozhodně zajímavý stroj, mam doma starou plechovou hračku/model, který jsem před časem začal renovovat do moderního zbarvení vládního letadla RF. Někdy sem hodim fotky.

V Čechách je ještě někde nějaký vyřazený Il-62?

V Kyjevě by měl být jeden v leteckém muzeu, už se na něj v září těším.

Re: lietadlá a všeličo okolo

Napsal: pát srp 10, 2012 19:02
od Veverka
IL-62 lita minimalne u Air Cubana.

To OK,to nase delegace prisla na rozdelovani kodu pozde a vzala iniciale vedouciho ne?CS uz nekdo mel.

Re: lietadlá a všeličo okolo

Napsal: pát srp 17, 2012 22:38
od Jelen
Zítra (18.8.2012) se koná na Panenském Týnci Air Stars Meeting - pocta hrdinům (pozvánka zde http://www.aecr.cz/upload/www.aecr.cz/_ ... -tynec.jpg ) bude tam spousta zajímavých věcí - malá ochutnávka, která přiletěla dneska, když jsem to tam malinko pomáhal připravovat:
http://www.planes.cz/cs/photo/1146654/s ... ynec-lkpc/
a spoustu dalších věcí.