Stránka 9 z 28

Napsal: pon zář 18, 2006 20:06
od radek mb
já mysli,že ten přechod z 1.5 na 1.6 při zmenšeném výkonuje daň za splnění ekologických norem EU :sad11:

Napsal: pon zář 18, 2006 21:23
od JmJ
radek mb píše:já mysli,že ten přechod z 1.5 na 1.6 při zmenšeném výkonuje daň za splnění ekologických norem EU :sad11:
to asi ano, ale je videt, ze si s tim moc nehrali :-(

kdyz mel motor 1.3 pred 20 lety vykon temer 50kW a jezdil za nejakych 7.5 litru, tak to dle meho byl dobre udelany motor, schopny konkurence. jeste pred par lety mely 1.3 vykon kolem tech 50kW. dnes jezdi 1.3 s vykonem 63kW a lada do toho hodi 1.6 se stejnym vykonem, tak to uz neni zadny zazrak. kdyby ta 1.6 mela tak 70 - 75 kW, pak je to dle meho soudu ok.

zajiste je tu treba otazka, jestli ta 1.3 vyladena na 63 kW vydrzi tak dlouho jako 1.6 se stejnym vykonem, ale to je neco, nad cim ted muzem jen spekulovat a vysledek se dovime tak za 5 - 10 let. to je krapet pozde :-(

jak jsem psal jinde, chci od lady kombik, airbag, abs, motor kolem 74kW, rozumnou svetlou vysku a idealne zadni nahon. airbag a abs snad mit budou, kombik snad kalina, ale to mi prijde male, mozna jen klame telem, motor me ale uvadi v rozpaky.

Napsal: úte zář 19, 2006 07:22
od Jiri
na jednu stranu mas pravdu ze existují motory u kterých se z 1,3 dá dostat slušný výkon , otazka je jak vypadá půběh točivého momentu a křivka měrné spotřeby.
Podle všeho ta 1,6 8v má průbeh momentu ještě lepsí a tech 59,5kw dosahuje už při 5000rpm.
při rozumé jízdeě a inteligentním zpřevodování bude spotřeba taky slušná.
Když se ten samý výkon bode dosahovat u 1,3 motoru , bude to urcite ve vyssich otackach , prubeh momentu bude horší a i účinnost motoru bude pravděpodovně hoší. V absolutních číslech ale může mít menší spotřebu.
Záleží do jak těžkého auta se takový motor dá. Cílem je aby zpřevodování a průběh točivého momentu nenutily řidiče často využívat pásmo otáček kde to sice jede ale tak žere...
čím větší otáčky, tím větší opotřebení...Samozřejmě při shodné konstrukci. KOnstrukce dělá dost, dá se leccos dohnat lepším vyvážením at už co do přesnosti tak třeba použitím vyvažovacích hřídelí
suma sumarum - snaha vydolovat z prcka velký výkon sune pokrok dopředu- heldají se lepší materiály , zlepšuje se konstrukce atd.
Důvod? jednak snaha o co nejnižší spotřebu (na případu motorů 1,2htp 47kw to sice platí ale jen s určitým omezením jízda ve městě je fakt usporna a na dálnici se to nesmí honit nad 140)
největší lákadlo je že lidi budou platit nízké povinné ručení. (v německu zas tzv ekologickou daň) I malé motorky přežijou v pohodě 200000km ale to je tak vše. v nových autech je jedno z hlediska životnosti co je tam za motor. ale ojetina s takovým prckem po 200000km nevím nevím...

Napsal: úte zář 19, 2006 08:56
od TL_unicorn
Je pravda, ze motor s malou kubaturou je slabsi v otazke jednak priebehu, jednak maxima otacaveho momentu. Ale nikde nie je napisane, ze motor povedzme tych 1.3 16V 63kW neprezije pri tazsom aute 200 000km. Krasnym prikladom je napr. suzuki baleno kombi, ktoreho pohotovostna hmotnost je 1050kg, motor je 1.3 16V 63kW/6000ot. a 103Nm/3000ot. Je sice pravda, ze ak od auta pozadujeme vykon, tak ho treba hnat vysoko, no na druhej strane pri umiernenom jazdeni chodi na kombinovanej spotrebe 6,5L/100km, pricom zivotnost motora je pri spravnej udrzbe daleko cez 300 000km. Je sice pravda, ze aj ja najradsej pouzivam 1.6-ky prip. 1.8-ky, ale pre ludi, ktori sa mienia len tak "suchat" po meste by kalina s motorom 1.3 16V bola velmi atraktivna alternativa. Co ma tesi je, ze kalina konecne dostane airbagy, posilovac riadenia a ABS. To boli veci, ktore mi na 110-ke trosku chybali. Hlavne ten posilovac riadenia, lebo ide o relativne velke a hmotne auto. Myslim, ze az teraz nedavno sa v priplatkovej vybave objavil posilovac aj u rady 110-112.

Napsal: úte zář 19, 2006 09:29
od Skalouš
TL_unicorn: Zadní opěrky hlav jsou základní výbavě řady 211x, dokonce už dva roky montujou vzadu vprostřed i tříbodový bezpečnostní pás.... Posilovač řízení je ve standardní výbavě, žádný příplatek.
Podívej se na: www.lada.cz

Napsal: úte zář 19, 2006 11:14
od Jiri
TL_unicorn: nepopiram ze 1,3 muze bez problemu najezdit pres 300000km.. jen rikam ze je to klade vyssi naroky na konstrukci motoru a pokud s tim nekdo bude jezdit jako prase tak je pravdepodobnejsi ze to oddela drive, protoze bude vyuzivat oblast max vykonu ...
myslim ze ta 1,3 od suzuki neni takovy kriklavy pripad jako 1,2 htp zvlast 40kw varianta se fakt musi honit když clovek chce aby jela a tahala celkem tezkou fabii.
opotrebeni roste temer s druhou mocninou otacek, aby mto motor prezil ve zdravi je velmi precizne vyvazen, beha v nem vyvazovaci hridel (ten je zas prekazkou pri pokusu o akceleraci) ktery minimalizuje vibrace....
Nechci odsuzovat vsecky 1,2htp . nedavno jsem se s jednou takovou fabkou projel, mela na konte 152 000km a krome nezvykleho zvuku a male pružnosti motoru ( srovnavam to ted s 2,0l a 8v ) mu nelze nic vytknout
Když se te 1,2 slapne na krk tak pak i docela jede:-)
Pry zere 1l oleje na 15000km tzn bez dolevani... nesvedci to o tom ze by ten motor pri slusnem zachazeni nevydrzel

Napsal: úte zář 19, 2006 22:16
od TL_unicorn
Skalouš píše:TL_unicorn: Zadní opěrky hlav jsou základní výbavě řady 211x, dokonce už dva roky montujou vzadu vprostřed i tříbodový bezpečnostní pás.... Posilovač řízení je ve standardní výbavě, žádný příplatek.
Podívej se na: www.lada.cz
No kalina na SVK trhu nema mat v standardnej vybave opierky hlav vzadu, ze ich ma 110-na, dokonca aj samary od roku 1997, to viem.Posilovac riadenia rada 211x nemala pomerne dlho. Kamarat mal 2001-ku a este bez posilnovaca. Vtedy sa dokonca nedal namontovat ani za priplatok.

K tomu motoru 1.3. Ved kto chce auto nahanat a vyznava trosku sviznejsiu jazdu, nech si kupi 1.6-ku. Ale poznam ludi, ktori chodia max. 80km/h a uz pri 55km/h maju zaradenu 5-ku a takym by urcite slusna 1.3 16V stacila, aj keby mala povedzme 55kW(co by bolo asi zaujimave hlavne na nemeckom trhu, kvoli cestnej dani).

Napsal: stř zář 20, 2006 08:45
od tavri
Tady ty opěrky mít bude, protože je požaduje 102/1995 Sb. (Všechna nově dovezená auta je mají již 11 let)

Napsal: stř zář 20, 2006 09:56
od Wolf
tavri píše:Tady ty opěrky mít bude, protože je požaduje 102/1995 Sb. (Všechna nově dovezená auta je mají již 11 let)
Pokud nedostane vyjimku :) , ve vyjimkach jsme totiz mistri. W.

Napsal: stř zář 20, 2006 10:05
od Skalouš
Myslím, že Lada je tu ekonomicky příliš slabá na to, aby dostala vyjímku.....

Napsal: stř zář 20, 2006 10:47
od Wolf
Skalouš píše:Myslím, že Lada je tu ekonomicky příliš slabá na to, aby dostala vyjímku.....
Ja mam v technicaku napsano hodne vyjimek, netroufam si ted z hlavy rict, kolik jich vlastne je :) . W.

Napsal: stř zář 20, 2006 10:50
od Skalouš
Wolf: Jak starou Ladu máš? Čekal bych ty vyjímky tak do roku 1995, kdy to tu po revoluci začalo postupně umírat....
Já mám 2001 a tam není jediná vyjímka....

Napsal: stř zář 20, 2006 11:25
od Jiri
Skalousi 2001 a bez vyjimek? to teda nevim:-) ted uz nemuzu kouknout do pairu, - vcera odesly postou k novemu majiteli....
ale vyjimky tam byly pokud vim tak vzdalenost brzdoveho a plynoveho pedalu byla mensi a pak taky umisteni zapalovace, provedeni regulacniho prvku osvetleni tachometru atd....
v principu samy prkotiny.....
Kdo vi jestli ten seznam vyjimek neprevzali z rakouskyho technicaku, mel jsem taky povolenou hmotnost privesu 1000kg.....

Napsal: stř zář 20, 2006 11:51
od Skalouš
bržděný přívěs mám taky 1000kg, ale vyjímku žádnou. Je možné, že Rakušani mají jiné předpisy?

Napsal: stř zář 20, 2006 11:54
od Wolf
Skalouš píše:Wolf: Jak starou Ladu máš? Čekal bych ty vyjímky tak do roku 1995, kdy to tu po revoluci začalo postupně umírat....
Já mám 2001 a tam není jediná vyjímka....
Ja mam r.v. 2000. W.