Stránka 9 z 12
Napsal: ned kvě 30, 2010 21:42
od rudo.
Ak svieti porucha motora, tak pomôže jedine počítač s diagnostikou motora namiesto budíka. Viem, že tu nepíšem nič nové, ale mne to už ušetrilo kopu peňazí a starostí, že čo zasa tomu motoru je. A hlavne táto Lada nepotrebuje servis, aj keď nie som mechanik vždy som si dal rady sám so všetkým. Ale k tomu počítaču je ešte potrebné dokázať komunikovať s Ruským Lada klubom a to je aj celý patent na to ako sa dá toto auto opraviť doma v garáži. Zabudol som ešte na možnosť kúpy lacnejších dielov na UA, alebo RU. V tomto prípade je to dobré auto, inak neviem, neviem...
Kolísanie na voľnobehu podľa mňa je spôsobené vadným regulátorom voľnobežných otáčok, ale jeden nikdy nevie.
Plyn zustava vyset
Napsal: úte črc 20, 2010 18:36
od kumir
Zdravim,vcera jsem zjistil ze mam problem s plynovym pedalem.Plyn zustava na 2000 otacek vyset a nevraci se zpet.Co mam s tym delat?Lanko jsem skontroloval je prochozi nekde se to asi zasekava ale nvim kde.Nemate s tym nekdo zkusenosti?Dekuji
[ Komentář přidal: zelvotron: út červenec 20, 2010 21:33 ]
Sloučeno s již existujícím tématem.
Nezakládejte prosím zbytečně duplicitní témata.
Napsal: úte črc 20, 2010 22:46
od plavec
A opravdu visí lanko, nebo to "drží" elektronika jako čidlo škrtící klapky anebo krokovej motorek volnoběhu?
Napsal: stř črc 21, 2010 07:56
od zelvotron
Jestli je problém v lanku, tak prostříknout olejem, Mdéčkem ap..
Jestli se klapka vrací na doraz tak je to problém v řízení chodu volnoběhu, příčin může bejt několik, prvně bych doporučoval vyčistit klapku a kanál volnoběhu a zkontrolovat a vyčistit servomotorek volnoběhu, další možný příčiny jsou tu rozebraný na předchozích deseti stránkách.
Napsal: stř zář 15, 2010 18:08
od zelvotron
Občas mám taky takovej problém , že mi povětšinou u studenýho motoru zůstanou viset otáčky tu na 1600 tu na 1200, někdy i 2500. Chyby žádný, ale když se tohle stane, tak mě to ukazuje otevření šk. klapky 1%, přitom samozřejmě fyzicky je na dorazu. Nějaký nápad, kde začít, kromě klasiky co je tu rozebraná?
edit: hrubka
Napsal: stř zář 15, 2010 18:23
od radek mb
To mi dělá taky.Takže třeba po ujetí 2 km,kdy je teplota tak na 70st. prostě zastvim u krajnicea počkám,až mi otáčky klesnou na normální volnoběh,to jest cca700 ot.
Trvá to tak 5 vteřin,než to postupně klesne.
Jinak mi to zůstává viset na cca 1600 ot.
Napsal: stř zář 15, 2010 19:43
od Ivo
Buďte rádi, že vám to jede. Taky by to mohlo chcípat a to by jste nadávali ještě víc
.
A teď vážně. Mám sice jenom 1,7 Spi, ale moc rozdílů tam myslím není. Dělá mi to taky, někdy jo a někdy ne. Po vyčištění krokového motorku to dělá míň.
Napsal: stř zář 15, 2010 20:09
od plavec
zelvotron píše:povětšinou u studenýho motoru zůstanou viset otáčky tu na 1600 tu na 1200, někdy i 2500.
Vždyť u studenýho je to v pořádku, ne? Je to jakoby "sytič" .
Ať je to čímkoliv, tak když to pujdeš shánět na Koněvku, stejně se budou divit se slovy: "Ale to se vůbec na tom vůbec nesere, toho prodáme tak jeden kousek za rok... "
Napsal: stř zář 15, 2010 20:13
od zelvotron
No dobře ale to je dejme tomu 1100 1200 otáček a ne tudleto.
Musím vyčistit tu škrtící klapku a pak se uvidí.
Napsal: stř zář 15, 2010 20:25
od plavec
zelvotron píše:Musím vyčistit tu škrtící klapku
A krokáč taky, ale to Ty už víš.
Napsal: čtv zář 16, 2010 17:06
od Saša
zelvotron píše:Chyby žádný, ale když se tohle stane, tak mě to ukazuje otevření šk. klapky 1%, přitom samozřejmě fyzicky je na dorazu.
Fizycky na poloze 0 může být ale to ŘJ to neví . O poloze škrtící klapky informuje její snímač polohy . Pokud je odporový , bývá většinou poškozen právě u polohy 0 kde vlivem vibrací se poruší odporová vrstva a pak ŘJ dostává chybné údaje o poloze klapky . Je to vlastně stejné jako s potenciometry u starých rádijí nebo zesilovačů které při otáčení "škrčely" do reproduktorů . Při puštění plynu pak záleží na tom jak si jezdec potenciometru sedne a jakou polohu snímač hlásí . Vlivem vibrací se tato hodnota také mění , proto se vše po chvilce třeba ustálí . ŘJ se pak snaží volnoběžné otáčky "dohnat" laborací s motorkem volnoběhu a délkou vstřiku paliva , navíc jí do toho pořád kecá vydřený snímač polohy který ŘJ hlásí "nějakému magorovi se třese noha na plynu" .
Napsal: čtv zář 16, 2010 20:21
od plavec
Sašovo vysvětlení by pasovalo na ten muj vadnej (už vyměněnej) snímač polohy škrtící klapky.když jsem jel třeba po rovině a držel pedál plynu stále ve stejný poloze, tak motor nejel vůbec plynule, ale tu a tam ssebou trhnul (a zavrzal přitom výfuk), svítilo Check Engine.Po výměně snímače polohy škrtící klapky je klid.
A taky mě napadlo prodření tý dráhy, že vlastně to někdy nevodilo, když to řeknu úplně zjednodušeně.
Napsal: sob zář 18, 2010 17:19
od zelvotron
No ten můj ale má najeto stěží 20 tis.
Napsal: sob zář 18, 2010 18:17
od Petr HC
Zde je jednoduchý tester DPDZ (snimač polohy škrtící klapky) . Pří protáčení DPDZ se tón ve sluchátku musí měnit zcela plynule.
Napsal: sob zář 18, 2010 18:26
od Saša
Pěkný nápad , moc šikovné.