Stránka 9 z 124

Napsal: úte srp 17, 2010 19:02
od Laďuša
Marek píše: Jaktože jindy tak bdělí a nekompromisní moderátoři nic nedělají??? Na co tu jsou???
Inkvizice už dávno skončila a doba nekompromisních zásahů je už celkem tatam, navíc tu jsme ve volným klábosení a v tématu Fábie. Takže mimo to sice je, ale zdaleka ne natolik, aby bylo třeba ňákýho zásahu ;)
Marek píše:Laďuša: Že někdo nechce naftový motor? Prosím, každý má na to plné právo. Ale nechť neplive po něčem, s čím nemá osobní zkušenosti. Nikdo nikomu naftu nenutí, nikdo nikomu nenutí motor přeplňovaný turbem. Říkám každému: "Jezdi si, v čem chceš, ale nehaň to, co Ti nevoní, protože mnoha lidem okolo to voní".
No a tuto jsem v podstatě řek. Nebo to aspoň tak myslel ;)

A eště k porovnávání neporovnatelnýho: Nic takovýho podle mě neexistuje, maximálně jsou věci, co se porovnávají těžko. Ale porovnat lze cokoliv. Jabka a hrušky? Já mam jasno, hrušky jsou lepší ;) A tak to je se všim, klidně vam porovnam pomlázku a oslíka třeba na jízdní vlastnosti ;)

Napsal: úte srp 17, 2010 19:05
od zelvotron
Laďuša píše: Inkvizice už dávno skončila a doba nekompromisních zásahů je už celkem tatam, navíc tu jsme ve volným klábosení a v tématu Fábie. Takže mimo to sice je, ale zdaleka ne natolik, aby bylo třeba ňákýho zásahu ;)
Podle mě je to oftopík k tématu, tedy bych to taky neřešil, nicméně pokud se máme držet těch benzínů, tak mě ještě nikdo nebyl sto vysvětlit výhodu 1,2 tsi oproti 1,6 16v :wink: :wink:

Napsal: úte srp 17, 2010 19:23
od Štěpán
zelvotron píše:
Laďuša píše: Inkvizice už dávno skončila a doba nekompromisních zásahů je už celkem tatam, navíc tu jsme ve volným klábosení a v tématu Fábie. Takže mimo to sice je, ale zdaleka ne natolik, aby bylo třeba ňákýho zásahu ;)
Podle mě je to oftopík k tématu, tedy bych to taky neřešil, nicméně pokud se máme držet těch benzínů, tak mě ještě nikdo nebyl sto vysvětlit výhodu 1,2 tsi oproti 1,6 16v :wink: :wink:
EU 5 vs. EU 4

Repekive TSi bude za pár let EU6, což s MPI už nepůjde. 1,2HTP se tedka vyvíjí jako EU5 a to bude už jen na pár let a potom HaŤaPka už definitivně doslouží.

Napsal: úte srp 17, 2010 20:18
od Hurikán
Štěpán Getsko píše:Podle mě je to oftopík k tématu, tedy bych to taky neřešil, nicméně pokud se máme držet těch benzínů, tak mě ještě nikdo nebyl sto vysvětlit výhodu 1,2 tsi oproti 1,6 16v :wink: :wink:
EU 5 vs. EU 4

Repekive TSi bude za pár let EU6, což s MPI už nepůjde. 1,2HTP se tedka vyvíjí jako EU5 a to bude už jen na pár let a potom HaŤaPka už definitivně doslouží.[/quote]

Tohle vysvětluje jenom diferenci vůči 1,2HTP, ale ne vůči 1,6 nebo 1,8. To, že HTP nemůže zvládnout Eu5, resp. 6 asi není asi až tak velkým překvapením. :) Pořád ale nebylo zodpovězeno, jakou zásadní výhodu má downsizing s turbem, proti stejně výkonnému, o několik dcl většímu, atmosférickému motoru.

Napsal: úte srp 17, 2010 20:39
od Teepee
Marek píše:Teepee: Pokud jezdíš s autem do 5000 km ročně, nechápu, nač máš auto. Nediskutuj nad výhodností dieselu - pro Tebe není výhodné mít jakékoli auto, natož naftu, která je výhodná pouze v případě, že hodně jezdí.
To souhlasím, auto jsou vždycky jen vyhozené peníze a ztrátová investice. Nicméně tak jako je spousta důvodů auto nemít, jsou na druhé straně i takové, proč by to bez něj nešlo. Kdo má domek a děti, pochybuji že shledá výhodnější a reálné si buď objednávat Taxíka (viz JmJ), nebo prostě existenci auta jako výdobytku moderní civilizace absolutně přehlížet (viz Marek).

Pokud je nepochopitelné vlastnictví auta při jeho malém kilometrovém proběhu, pak jsou to hlavně:
1. Odvoz dětí do školy a k doktorovi když prší, je mráz, nebo je jim špatně.
2. Převozy různých materiálů k domku (viz fotky ), větších nákupů, tříděného odpadu atp.
3. Návštěvy příbuzenstva a kamarádů v místech nedostupných veřejnou dopravou, nebo cesty s bagáží (viz Pátračovy Kralice)
4. Mobilita rodiny. Auto bych mohl sdílet třeba s rodiči, ale pardon, je mi dost na to abych si půjčoval auto od táty. (apropo, Marku, kolik najezdí otec s tím novým Chevroletem?).
5. Auto jsme doma vždy měli, jsem na jeho přítomnost a možnost využití zvyklý.
6. Znám lidi (teď mám v hlavě tři), kteří s autem co mají najedou za rok tak polovinu co já.

Proto s Tvým názorem nesouhlasím, auto v týdnu nepotřebuji, do práce jezdím veřejnou dopravou, ale je nepřetržitě k dispozici celé rodině (manželce s dětmi) a představuje nezávislou mobilitu a životní standard. To že je to shluk mechanických hejblátek, který mám rád tady asi nikomu vysvětlovat netřeba.
Jezdit autem jen proto že ho mám, nebo dokonce že žere málo je nesmysl. Vlastnictví auta neznamená konec používání veřejné dopravy.

A mých cca 5000km ročně může někdo považovat za směšné, jenže jsou i lidé, kteří za 30 let s Jahodou najezdili 20 000km, tj průměrně 700km ročně. A to prosím v době, kdy za auto dali 25 a více výplat, zatímco já dal v ČR průměrné výplaty asi tak 3. Bílý LADA má za 32 let kilometrů 83 000km, tj průměr normálních víkendových 3 700km ročně.

Napsal: stř srp 18, 2010 07:02
od vik2
to Rezna: uz trochu chapu. MPV v automatu ve spojeni s benzinem umí bejt hladove. a jestli mu nakladas tak je to jasny.

to Marek: mel jsi pravdu "Skoda 1U SEAXRX01 FM5" 74KW/4000ot.
Akorat nechapu, kdyz pro znalce dieselu je vytaceni nad 3500ot. zverstvo, proc vyrobce ma nastavenej omezovac na cca 4800ot. A maximalni vykon udava ve 4000ot. Proc teda ve fabrice nenastavej omezovac na 3500ot. ????

Napsal: stř srp 18, 2010 12:04
od Marek
vik2: Vytáčení dieselu nad 3500 ot. ničemu nevadí. Nemyslím, že by to bylo zásadně špatně. Ale proč to budu dělat, když TDi tahá už od 1700 otáček? Budu tedy motor vytáčet tak, abych po následném přeřazení klesl otáčkami právě někam k těm cca 1700 a motor je stále ve svěžím tempu a za nejnižší možnou spotřebu. Jinak já běžně řadím plus minus kolem 2500 otáček, ale tu a tam taky svá turbokamna roztočím - nemůže to ničemu vadit. Zejména po delším poskakování městem, kdy díky neúplně kvalitnímu hoření se na pístech usadí slabý nános karbonu - zahulí se za mnou (podotýkám, že pouze jednou a krátce), saze vyletí komínem a motor jede jak vítr. Očividně ožije.

Teepee: Můj otec s jeho novým Chevroletem má od ledna najeto jedenáct tisíc kilometrů. Myslím, že ročně najede suverénních 15.000 km, možná víc. Nevím, co Tvá poznámka na auto mého otce měla znamenat? Já samozřejmě chápu Tvé argumenty, proč máš v rodině auto a proč se bez něho nemůžeš obejít. Ale nechápu, proč jsi pořizoval auto za takové peníze (myslím, že na 5000 km ročně, svážení stavebního materiálu k baráku a přepravu děcek do školy postačí i kombíková Felda za třetinu ceny). Ale to je Tvá věc, zač investuješ své peníze (to je jen můj myšlenkový pochod). Jen prostě nechápu, co je důvodem k tomu, aby ses, očividně bez zkušeností, nesmyslně navážel do moderních technologií motorů a nebo naftových motorů. Nepotřebuješ, neuznáváš, nemáš v oblibě? - prosím, ale nehaň, co Ti nepřísluší.


Zkusím nevěřícím a nechápavým - želvíkovi, Hurikánovi a dalším objasnit základní výhodu malolitrážního přeplňovaného motoru oproti větší litráži:

Jak jste si jistě všimli, koncern VW se poslední dobou vydal směrem přeplňovaných přímovstřikových motorů, které označuje TSi (po staru TFSi - je to totéž).
Motory s přímým vstřikováním paliva označované FSi pracují na principu vznětových motorů a díky této koncepci mohou při své práci využívat i značně ochuzenou směs. To motory MPi nemohou - ty jsou řízené pouze množstvím směsi o stále stejné bohatosti. Proto jsou motory FSi úspornější než srovnatelně velké motory MPi.
Motory FSi mají ovšem jednu nevýhodu - díky své koncepci jsou konstruovány s velkým kompresním poměrem, zpravidla kolem 13:1, jinak by z principu nemohly fungovat. Jistě je vám jasné, že takový motor je velmi náročný na kvalitu paliva a oktanové číslo, má tvrdý chod a jeho konstrukce je velmi robustní. Proto velmi rychle koncern přechází na motory FSi přeplňované turbem nebo kombinací kompresoru a turba, které označuje TSi. Vývoj motorů FSi je zastaven, pokračuje vývoj výhradně motorů TSi. Výhodou motorů TSi je možnost snížení kompresního poměru na 10-10,5:1 a tím je zaručeno, že takovým motorům běžně stačí palivo s 95 oktany. Navíc motory s přímým vstřikováním paliva (ať benzinové nebo naftové) mají při použití přeplňování mnohem vyšší nárůst točivého momentu potažmo výkonu než motory se vstřikováním nepřímým - je to dáno konstrukcí a systémem plnění válců.
Proto vznikly motory TSI - uživatelům nabízí velmi slušný výkon za nízkou spotřebu. Prakticky vzato - motor 1,2 TSi nabízí výkon běžného motoru 1,7 MPi, ale za spotřebu motoru 1,0 MPi. Motor 1,8 TSi nabízí výkon motoru 2,3 MPi za spotřebu motoru 1,4 MPi.

Nevěříte, že Octavia II s motorem 1,8 TSi 118kW umí dálku pod sedm litrů? Tak tomu věřte, protože mám osobně vyzkoušené, že tohle letadlo v kombíku umí dálku za 6,2 (po německých a rakouských dálnicích, ve čtyřech lidech, při téměř trvalé rychlosti kolem 150 km/h).

Opravdu to nechápete??? :wink: Já to, na rozdíl od vás, chápu naprosto určitě. Jste vnitřně uzavřeni novým věcem, přesvědčeni o tom, že vše nové, elektronické a přeplňované je shit, poruchové a náročné na servis a opravy. NENÍ, to je jen vaše utkvělá představa. Co budete dělat, až vám ty ruský ingoty exnou a prostě doslouží? To budete chodit pěšky nebo jezdit sockou? Nenechte se vysmát - pořídíte si nové moderní auto, možná i s přeplňováním nebo snad přímo s motorem TSi a věřte mi - budete chrochtat blahem a slastí. Chce to jen překonat ten naprosto nepochopitelný váš vnitřní odpor k těmto věcem a smířit se s realitou. Nežijte ve snu, protože žijete v realitě.



Zapomeňte na staré pořekadlo, že kubaturu ničím nenahradíš. To dávno dávno není pravda. A zaplať Bůh, že na to přišli i Američani, kteří se v posledních letech houfně zbavují svých pěti- a vícelitrů a pořizují si ty trapné japonské a evropské motory, které mají JEN čtyři válce. Čtyřicet let byl celej svět debilní, jen Američani byli hvězdami. Teď se to jak se zdá obrací a je to moc dobře.

Napsal: stř srp 18, 2010 12:50
od MartasBrno
Marek píše:Motory s přímým vstřikováním paliva označované FSi pracují na principu vznětových motorů a díky této koncepci mohou při své práci využívat i značně ochuzenou směs. To motory MPi nemohou - ty jsou řízené pouze množstvím směsi o stále stejné bohatosti. Proto jsou motory FSi úspornější než srovnatelně velké motory MPi.
Marku, chápu to tak, že MPi mají vzduch dávkovaný klapkou a do tohoto vzduchu se vstříkne nějaké množství paliva. Proč by tedy nemohl být variabilní směšovací poměr? Kvůli procesu spalování versus časování motoru?

FSi používají přímý vstřik do válce v libovolný okamžik pracovního cyklu a tím umožňují optimální spálení libovolně chudé směsi? Tím, že osvobodí čas a dobu vstřiku od načasování ventilového rozvodu?

Napsal: stř srp 18, 2010 12:55
od vik2
k dieselu. OK. pochopil jsem. no a vytacim ho snad jen proto ze me ze zvyku ujede noha :lol:
Jen tak mimo, tech kourivejch dieselu potkavam na silni celkem hodne, a opravdu nerad to cucham. Takze to neni jen jakoze par kousku.

OII 118kw = letadlo? :shock: ja mam 141KW a povazuji to za normalni auto. Letadla u me zacinaji na 300konich/1100kg
15let stara 328i pojede na dalnici za 7,5-8 kdyz bude drzet 160kmh
Trevorova e60 530ia 190kw jezdi taky za 8l kdyz jede normalne

Nemam nic proti modernim technologiim, Jenom me proste VW neprijde jako vykrik technologie. mam pocit ze pouze dohaneji to co ostatni meli pred 10ti lety. Ted nejde o turba a kompresory, ale o auto jako celek.

Napsal: stř srp 18, 2010 13:01
od Marek
vik2 píše:Jen tak mimo, tech kourivejch dieselu potkavam na silni celkem hodne, a opravdu nerad to cucham. Takze to neni jen jakoze par kousku.
Ve většině takových případů jsou to "čipované" motory od levných nalejvačů softwaru. Pokud má někdo upravený motor na brzdě, nikdy nemůže zakouřit.


Jinak k letadlům - není absolutně důležité, jaká je hodnota výkonu motoru. To je nic neříkající číslo. Jedinou podstatnou věcí je průběh a hodnota točivého momentu - tam motory TSi válcují celý svět. Která osmnáctistovka umí v celém rozsahu provozních otáček 250 Nm točivého momentu s maximem už na 1500 ???

Navíc je obecně známo, že všechny TSi motory koncernu VW jsou úmyslně uškrcené - přiznal to i výrobce. Žádný motor na světě totiž nedisponuje absolutně plochou křivkou točivého momentu. Kdyby ty motory byly programované tak, aby daly maximum svých možností, lidi by se v tom zabili. Není žádným tajem, že motory 1,8 TSi jsou přímo továrně upravovány na 156kW a 290 Nm (firmou CIMBU Autosport, která sídlí přímo v areálu Škoda Auto v Kosmonosích). Motory 2,0 TSi ze seriových 147kW / 280 Nm jsou laděny na 175kW / 350 Nm. Je k tomu tovární atest a záruka jako na seriový motor. Tak to zkus s Baworákem (za sedmilitrovou spotřebu).....

Obecně BMW jako vozy nesnáším, těmi mě neohromíš, ale to je můj problém. S jakýmkoli BMW jsem měl možnost jet, nikdy mi neseděl (snad s výjimkou dvoulitrového řadového šestiválu). Především jsou to příšerně těžké vozy. Každý baworácký motor se musel točit skoro k pěti tisícům, aby trochu jel, a to mi fakt nesedí. Já radši plné koně už na dvou tisících :wink:. Ale jak říkám - je to můj osobní problém.

Napsal: stř srp 18, 2010 13:18
od vik2
Nove BMW 320i 2.0 atmosfera - 125KW/210N.m.-4250ot.
OII. 1.8TSi - 118KW/250N.m. 1500-4500ot.

Je jasne ze Turbo motor ma jinde kroutak, o tom zadna. ale never ze by mu ujela :lol:

spotreby: 320i - Město 8.4
mimo 4.8
kombi 6.1
emise - 148 g/1km

1.8 TSI mesto 9,5
mimo 5,5
kombi 6,9
emise - 158g/1km

prevzato z WEBu obou aut.
Rekni me, kde je ta super uspora paliva TSi a kde sou lepsi emise a tak????????????

Doplnuji, potencial turba je jasnej. ale kdyby ty motory otevrely. Lidi by se nezabili, ale sezralo by je to

Napsal: stř srp 18, 2010 13:21
od Marek
Na jakých otáčkách má to BMW výkon 125kW??? To jsi neuvedl, přestože je to velmi důležité. Mně navíc vadí ten krouťák na 4250 rpm - to je prostě vytočený motor a to mi nesedí. V nízkých je líný a na tu Octu prostě mít nebude.
Emise CO2 přece nejsou žádným směrodatným měřítkem emisních limitů výfukových plynů? Co to na mě zkoušíš?

Mě se na BMW neptej, já BMW nerozumím. Jsem spokojen s koncernem.
A teď mě můžete kamenovat, že mám názor ovlivněný jednou automobilkou. Upozorňuju, že drtivá většina z vás je na tom stejně, tak si své případné poznámky ušetřete.

Napsal: stř srp 18, 2010 13:23
od vik2
mluvil jsi o tom ze TSi zere mene jak MPi
ale i kdyz jen z udaju vyrobcu,,,, to tak neni.
proto se ptam na zaklade ceho jsi to tvrdil???

Napsal: stř srp 18, 2010 13:25
od Marek
Na základě osobních zkušeností. BMW, jakékoli, s kterým jsem jel, žralo jako tank. A obecně mi prostě přijde, že motory TSi mají nižší spotřebu než motory MPi.


Možná má BMW ve vysokých otáčkách slušný výkon, ale zapomněl sis možná uvědomit, že porovnáváš vozy poněkud jiných kategorií. Zkus porovnat škodovku třeba s Renaultem nebo jiným "běžným" vozem. Já si totiž myslím, že BMW není právě běžná značka aut (podobně jako třeba MB nebo SAAB).


Mimochodem - údajům o spotřebě toho BMW (především to až směšné číslo 4,8) jednoduše nevěřím. Násobil bych to tak číslem 1,5 a pak tomu budu věřit.

Napsal: stř srp 18, 2010 14:41
od zelvotron
Marek píše:Proto vznikly motory TSI - uživatelům nabízí velmi slušný výkon za nízkou spotřebu. Prakticky vzato - motor 1,2 TSi nabízí výkon běžného motoru 1,7 MPi, ale za spotřebu motoru 1,0 MPi. Motor 1,8 TSi nabízí výkon motoru 2,3 MPi za spotřebu motoru 1,4 MPi.
Bude to mít tu spotřebu litru i když se ten výkon jednasedmičky bude využívat? A naopak, pokud pojedu s tou jednasedmičkou klobouka, tak taky dosáhnu pěkný spotřeby. Neber mě jako odpůrce pokroku a motorů tsi, jen chci vědět jestli je všechno opravdu tak supr trupr, jak nám pr oddělení koncernu tvrdí, a nejsem o tom zatím úplně přesvědčenej.
Marek píše:budete chrochtat blahem a slastí
Pokud budu chrochtak já, to bude dobrý, hlavně když mě nebude chrochtat auto :)