Stránka 9 z 13
Napsal: stř bře 02, 2011 06:14
od Erik
Jak drží volnoběh? Startuje bez problémů?
Napsal: stř bře 02, 2011 06:42
od Cory
A co tlak v palivovej sustave? filtre? Spotreba je vysoka kvoli tomu, ze to netaha.
Napsal: stř bře 02, 2011 09:26
od _MeDi
Volnoběh je trošku vyšší. Po zahřátí 1100-1200ot. Takhle to ale je už několik let. S tím jsem smířen.
Startuje to krásně na "drc".
Tlaky v soustavě si sám nezměřím bohužel
Dočetl jsem se, že možná i čerpadlem to může být. Ale kdyby to bylo čerpadlo, tak by tam šlo méně benzínu ,ne? Tudíž by to žralo méně a né více. Jen úvaha amatéra.
Čerpadlo si zabzučí při otočení klíčku a po nastartování je slyšitelné bzučení pouze stojím-li u zadních dveří. Vevnitř ticho.
Napsal: stř bře 02, 2011 09:34
od radek mb
Mě přestala Laděna taky tahat,do 3000 otáček mrtvá.Check engine nesvítil,váha vzduchu,zapalovací blok,všechno v pořádku.Volnoběh kolísal,auto skoro chcípalo.
I pan Nedbal si s tím lámal hlavu,nakonec změřil tlaky na válcích a bylo jasno.Mezi druhým a třetím válcem bylo propálené těsnění pod hlavou.
Napsal: stř bře 02, 2011 09:36
od Dusan
Teplotne cidlo ? je ok lebo to si este nespomenul.... neviem či lada nema dvojite jedno pre RJ a jednu pre prístroj na palubovke... V tom pripade by bolo dobre premerať...
Napsal: stř bře 02, 2011 09:45
od _MeDi
Ano, četl jsem tvou epopej, Radku.
Ale znovu ta otázka: Je možné, aby při vadném těsnění auto někdy jelo? Není to stálá závada?
Je možné to teplotní čidlo nějak zkontrolovat svépomocí? Nevím, ale ani kde je.
Napsal: stř bře 02, 2011 10:13
od _MeDi
Já bych se nejraději pokusil o restart ŘJ, už kvůli tomu odpojování všeho možného.
Takže.
Stačí odpojit na dlouhou dobu napájení z baterie a je hotovo?
Nebo je třeba použít návod, jaký mi ochotně napsal juratrucker:"Otevřeš na středovém tunelu na boku u spolujezdce ten kryt ,uvidíš tam tu řj.je na ní výklopná spona kterou se odjistí ten konektor s tím svazkem kabelů. potom zapneš zapalování tak aby ti svítily kontrolky na palubce. nechej zaplé odpoj úplně ty kabely od té jednotkya nechej asi 30 sekund odpojené. Vypni a znovu zapni zapalování a nechej zapnuté. Připoj znovu kabely do řj.a zajisti tou sponou at nevypadnou. Vypni zapalování potom si odpípni imobilizér pokud máš funkční a můžeš nastartovat řj.se vyresetovala."
Příjde mi trochu hazard odpojovat a připojovatŘJ pod napětím, takže z toho mám strach.
Jak tedy na to?
Napsal: stř bře 02, 2011 12:21
od Štěpán
Zkus odpojit baterku a teprve až pak odpojit konektor od ŘJ. Zkontroluj kontakty na konektoru a na ŘJ, případně je očistí a prostříkej kontaktolem. Potom to připoj a následně připoj baterku. Jínak si myslím, že když necháš baterku hodinu přes noc odpojenou, tak se to resetne, ale počítej s tím, že prvních pár kilometru se bude motor učit točit. Musíš s tím aute projet všechny režimy. Malé - střední - vysoké otáčky nebo malá - střední - vysoká zátěž.
Napsal: stř bře 02, 2011 15:46
od _MeDi
Udělal jsem to přesně tak, Štěpáne. Nechal jsem baterii odpojenou asi 12 hodin. Připojil jsem ji (počítač začal hrát klasické tři melodie, ale je podivné, že čas ukazoval správný), nastartoval a nechal to na volnoběh prohřát až do spuštění sahary. Pak jsem nutil motor pracovat v různých otáčkách při různých rychlostních stupních s jemným i prudkým dávkováním plynu. Po této střídavé jízdě jsem jel ještě do městského provozu. Před garáží ukázal počítač 7,8l/100, což je dle mého adekvátní stylu zajížděcí jízdy a rozhodně zlepšení. Snad to tedy tak zůstane a nebyl to zase jeden z těch "šťastnějších" dní, kdy se autu chce.
Napsal: stř bře 02, 2011 17:17
od zelvotron
Reset ŘJ: stačí na chvilku odpojit baterku (minuta, dvě).
Jakej máš palubní počítač? Předpokládám, že AMK 2110, ten má vlastní zálohovací zdroj, kterej udrží čas a uložený hodnoty třeba i měsíc, nicméně to s řj nijak nesouvisí.
Co ukazuje diagnostika? Na AMK 2110 jde vypsat chybový kódy řj i přímo ukázat hodnoty z jednotlivých čidel.
Jaký čidlo vedle filtru oleje? Tam je snad akorát čidlo hladiny oleje, který nemá žádnou souvislost s chodem motoru a řj, jenom zapíná kontrolku na panelu palubní kontroly. Nebo je tam ještě čidlo polohy klikový hřídele, ale bez něj ani nejde uvést motor do chodu.
A - ano pokud si hraješ s odpojováním čidel atd, tak tím oblbneš řj, minimáln dojde k zápisu chyb, a je třeba je vymazat nebo zresetovat.
Napsal: stř bře 02, 2011 17:36
od _MeDi
No palubní počítač už jsme tu řešili a mám asi ten stejný jako ty, ale problém je ten, že když stisknu v režimu hodin "+" několikrát, tak se jen přepíná mezi datumem a budíkem. Bohužel do nějaké kontroly ŘJ se nedokážu dostat. ( mám ŘJ GM 2111-1411020-10) Zapojovali mi ho v Mělníku, tak snad to zapojili správně. Nevím. Akorát od namontování ukazuje 40l v nádrži, takže logicky i nesmyslný dojezd. To mi ale nějak nevadí.
No je to čidlo hned vedle filtru oleje a po jeho opětovném připojení se motor velice uklidnil a přestal se třepat. Když bylo dlouhou dobu odpojeno, tak nic neindikovalo, že je něco špatně. Auto nejelo a při přidání se děsivě rozechvělo.Tudíž soudím, že to bude důležitější čidlo, než snímač hladiny oleje.
Napsal: stř bře 02, 2011 17:50
od zelvotron
Pokud si to pamatuju dobře, tak by se mělo v režimu hodin mačkat ne + ale tlačítko hodin až to ukáže Pc.3 a pak zmáčknout maják asi dvakrát a pak +- přepínání mezi kódama.
Pokud blbě ukazuje množství paliva v nádrži, tak je možný, že u těhle prvních typů není k počítači nataženej kablík.
Je možný, že je tam blbě nastavenej typ řj, nebo není nataženej kontakt od diag. zásuvky k počítači.
Ta diagnostika je bohužel poměrně zásadní, obávám se že bez ní to bude dost tápání naslepo.
Napsal: stř bře 02, 2011 18:07
od _MeDi
Při mačkání hodin se mění pouze akt. čas, čas čisté jízdy a čas od vynulování.
Napsal: stř bře 02, 2011 18:55
od zelvotron
Aha, no každopádně je to divný, protože mě se to dostane do toho režimu diagnostiky, i když to není připojený k diag zásuvce (ale samozřejmě to nefunguje).
Napsal: pon kvě 09, 2011 14:10
od _MeDi
Po delší době přikládám foto toho odpojeného konektoru. Docela problém to aspoň takhle vyfotit. Dokáže mi někdo sdělit čeho je to vlastně čidlo?
Jinak protože už mě to velice nebaví, jak auto žere a vůbec nejede a svépomocí to zřejmě nespravím, plánuji návštěvu Sadské. Jen se dost bojím, že náklady této servisní akce převýší reálnou hodnotu vozu