Stránka 9 z 9

Re: Hranatá veteránská popelnice

Napsal: úte dub 14, 2015 18:59
od Nulašestka
Ahoj Honzo,

díky za nabídku, nicméně já už mám motor krom honování válců po GO a dál už to u tohohle auta nehodlám řešit. Už takhle se mi tu válí jeden blok 1500, až bude nejhůř...budu ale potřebovat něco jiného. :D

Dneska se opět projevila geniální konstrukce hranatce. To by se u starých modelů prostě stát nemohlo. Přijedu, všechno OK, a že míjím ruční mytí, stavil jsem se auto umýt. Fajn. Přijel jsem před barák a jal jsem se sušit zápraží. Při té příležitosti jsem stáhnul okýnka, aby se lépe vyvětral interiér. Chtěl jsem využít toho, že foukalo. Zrovna jsem ještě podlepoval dveřní zrcátka proti klepání a když jsem zabouchnul dveře u spolujezdce se staženým oknem - PRÁSK! a okno na cucky. :o :axe: To je tak, když tam chybí ta vodící lišta trojúhelník. okénka od starých modelů a sklo se pak při zavírání kroutí a třese.

Takže: Koupím okno dveří spolujezdce, viz: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... 09#p434709

Nejhorší je, že na tohle auto tu nemám náhradní sklo, jen kompletní dveře z 03 a ty nemůžu použít, protože mají zámek asi o 7 cm výš než hranatec. :rolleyes:

Re: Hranatá veteránská popelnice

Napsal: úte dub 14, 2015 19:03
od Jan Vaníček
To je smůla, toto všechno jsem před týdnem zlikvidoval. H

Re: Hranatá veteránská popelnice

Napsal: pát dub 24, 2015 20:20
od Nulašestka
Tak jak to bylo dál.
Po výměně skla ve dveřích, která proběhla nad očekávání snadno, jsem byl dnes hostem na STK. Výsledek? Emise na polovičních hodnotách, 0 závad a pochvala technika. :) To by šlo vzhledem k tomu, že to bylo naprosto bez tlačenky. Už ráno cosi předesílaly vztyčené palce posádky felicie, která mě míjela. :) Odpoledne pak auto při rozjezdu z křižovatky přestalo jet a už jsem nenastartoval. :mrgreen: No ale šel jsem celkem na jisto, nakonec vypomohl kus drátu a šmirglpapír a dojel jsem. Odpoledne už to lítalo jak v depu F1 - výměna cívky (bez výrazné změny), takže rozdělovač ven - výměna kontaktů přerušovače, kondenzátoru, vymezení vůle na tyčce ovládání podtlaku, různé odizolovávání a čištění kontaktů a ve finále nastavený kapku větší předstih - od oka cca 7,5°. Jede to už jakž takž, ale i s tím blbým kontaktním zapalováním si myslím, že by to mohlo mít silnější jiskru. :? Od VN kabelu z cívky na kostru to dá jiskru jen asi kolem centimentru délky, přitom je tam ještě extra kabel od - pólu baterky na motor, takže v kostře by problém být taky neměl. Výhledově to bude chtít vyměnit vodní pumpu (šustí), termostat (KO v otevřené poloze), bowdeny topení, kohout topení, dát tam rádio atd atd atd. Mě asi jebne. :rolleyes:

Re: Hranatá veteránská popelnice

Napsal: pát dub 24, 2015 20:22
od Křečík Barbuška
Och, gratulace k triumfu na STK :-) .

Re: Hranatá veteránská popelnice

Napsal: sob čer 13, 2015 16:57
od Nulašestka
Dneska jsme byli na takové psaudeveteránské akci. Původně jsem chtěl vzít druhý vůz, ale ten je pro problémy s pohonnou jednotkou prakticky k nepotřebě a zatím se vyznačuje jenom tím, že mě připravil o veškeré úspory, nervy a chuť do života. :?
Takže jel hranatec. 250 km v horku a jedech z výfukových splodin bylo vyčerpávajících, závady žádné, z drobných nedostatků bych jmenoval:

- pískání brzd při pomalém dobržďování
- o něco menší výkon motoru
- pořád někde mizí chladicí kapalina
- evergreen v podobě smradu z výfuku, který je způsoben (pro změnu) výpary z klikové skříně – asi dám nějaký mizerný hustý olej typu M7AD, aby to trochu pomohlo utěsnit kroužky.

Jinak jelo auto dobře a hlavně spolehlivě. Dokonce i dvacetileté zimní pneumatiky vydržely včetně jízdy po dálnici, což lze považovat - s ohledem na dnešní teploty, za vcelku uspokojivé. 8)

Re: Hranatá veteránská popelnice

Napsal: sob čer 13, 2015 21:53
od mayo456
auto vyzerá super. čo sa chladiacej týka pozri viečka na chladiči a expanznej nádržke. môže to robiť šarapatu a ten smrad z výfuku nebudú tvrdé simeringy na ventiloch?

Re: Hranatá veteránská popelnice

Napsal: pon zář 07, 2015 20:44
od Nulašestka
Hranaťák dostal novou vodní pumpu a termostat, došlo k výměně vzduch. filtru a byla přetěsněna soustava plastové klapky u filtrboxu, ježto tam šel falešný vzduch a syčelo to. Ještě proběhne výměna oleje za 15W-50, aby to tolik nesmrdělo a možná, tedy možná stihnu do Jedovnice ještě i ventily, i když tomu ani sám moc nevěřím. Jinak musím znovu pochválit aditivum v převodovce a rozvodovce. Nejenže jde daleko líp řadit a synchron na trojce se jaksi umravnil, ale už skoro ani není třeba polštář pod zadní sedačkou pro odhlučnění diferenciálu. :)
Zároveň jsem si byl nucen připustit, že ergonomie posezu za volantem se s kulaťákem nedá srovnat - je daleko lepší. :oops: Zejména je rozdíl ve velikosti a poloze volantu, který je díky lomenému hřídeli výš, ale přitom víc rovně - prostě jako v nových autech. Takže v kulatci se za volant skoro nevejdu, pořád dřu volantem o stehna, zato tady je to pohoda a ještě mám rezervu. Totéž poloha plyn. pedálu vůči sedačce - žádná křeč v pravé noze a zlomený kotník. O dlouhých opěradlech a možnosti pohodlného odložení levé ruky na tvarovou výplň dveří ani nemluvě. Když k tomu připočtu ještě nulovou aerodynamickou hlučnost předních trojúhelník. okének a zrcátka, ve kterých je i něco vidět, není to už úplně nejhorší. Ale hlavně ta tichá řemenová třináctistovka...

Re: Hranatá veteránská popelnice

Napsal: úte zář 08, 2015 06:09
od MacGyver
Taky se mi v tom hranatci sedí tak nějak lépe, ale nikdy to nepřiznám! :mrgreen:

Re: Hranatá veteránská popelnice

Napsal: úte zář 08, 2015 09:46
od Jelen
Pokrok nezastavíš :D ale zajímalo by mě to aditivum. Cos tam nalil? A ten plynovej pedál je položenej jak? Myslel jsem, že to je stejné. Na druhou stranu, problémy s volantem jsem nikdy v 06 neměl, vejdu se v pohodě. Vojto, jsi čahoun, nech se zkrátit. :-D

Re: Hranatá veteránská popelnice

Napsal: stř pro 02, 2015 17:55
od Nulašestka
A je to tady. Dělám to vcelku nerad, ale doba mě mele a budu muset 2105 prodat. :( Zatím to nedávám do bazaru, jen sem, nicméně nejdéle na jaře aby to vypadlo. Je to o to smutnější, že jsem na tom autě 6 let makal a teď, když už je prakticky perfektní a po všech stránkách funkční, se toho zbavuju. Klasická demence. Důvodem je přestup z tohoto starého auta na ještě starší (opět demence).
Vzhledem k tomu, že bych s tou nula-pětkou jezdil hlavně jednou za dva roky na technickou, případně na veterán. testace nebo zazimovat, bude lepší, když z toho bude mít radost zase někdo další.

Největší devízou auta jsou: téměř původní stav (původní lak, pouze měněné př. blatníky), rok výroby (1984), barva, naprosto perfektní interiér a celkový technický stav (motor 15 000 km po GO, je tichý a jede jak z praku, udělá 150 reál (165 tacho), spotřeba 6,8 - 8l, většinou do 7,5l/100 km, olej nebere vůbec, excelentní brzdy, výborný podvozek. Je tam pětikvaltová rychlostka.

Víceméně je tady popsaná celá historie co se s tím dělo. Pokud by měl někdo zájem, pošlete mi Private Message. I když si o prodeji tady nedělám iluze.
Cenu si představuji kolem 89 000,- Kč, nicméně v případě seriózního zájmu jsem ochoten o tom jednat. Abych předešel diskusi na téma cena, narovinu řeknu, že jsem to v roce 2009 koupil za 10 000 Kč a dal do toho minimálně 70 000. Šest let jsem se o to staral a strávil na tom stovky hodin práce.

Re: Hranatá veteránská popelnice

Napsal: sob pro 05, 2015 23:14
od Jelen
Mobile.de :) tam bys mohl ty peníze dostat. Když si vzpomenu, že jsem jí mohl mít před těmi šesti lety já... :) ale takovou péči bych jí nedal, dobře ses o ní staral ;-) snad padne do dobrých rukou.

Re: Hranatá veteránská popelnice

Napsal: pát dub 14, 2017 20:12
od Nulašestka
Lada má opět vynikající hodnocení. :D
Dnes jsme tu měli návštěvu z řad příbuzenstva, co produktem automobilky VAZ nikdy nejeli. Ačkoli mají v rodině roční produkt koncernu FIAT, nejdřív se do žigula skoro báli sednout. Postupem času se ale obavy vytratily a nula-pětka se předvedla ve vší parádě - ve čtyřech lidech na palubě jsme v jizerskohorských stoupáních klasicky ujeli za námi jedoucí druhé polovině výpravy dvou osob ve fabii (1.4 16V 55 kW...). Bylo nanejvýš úsměvné sledovat v zrcátku holou skutečnost, jak o 20 let mladší produkt domnělého überkoncernu si proti Ladě ani neškrtne, 90km/h do kopce na trojku a čau pipi. Další sranda byla komfort na palubě, protože nic podobného nikdo z nich nečekal a vypadalo to, že ani nezažil. Absolutní pohodlí. K tomu perfektní výhled, kladně hodnocený prostorný interiér, tichý motor a dokonce i ženská část posádky vyslovila údiv nad tím, jak to auto táhne do kopce, že to snad ani není možné. A bylo. Her švec, že já nemám hangár. Pak bych se toho nemusel zbavovat. :roll:

Re: Hranatá veteránská popelnice

Napsal: pát dub 14, 2017 21:19
od valda1971
Žigulík mopět zvítězil - gratulka :D