Tak auto jsem pořád ještě neprodal, nezbořil a ani nestačilo shnít. Dokonce jsem za jeho volantem překročil za dva roky hranici 5000km.
Na začátku července jsem natřel prahy, za což se musím pochválit. Probodnout se mi je povedlo jen na jednom místě.
Někdy v půlce srpna jsem vyměnil olej, namontoval jsem filtr jiné značky než který jsem tam dával předtím. To byl totiž asi nějakej pěknej šmejd a na volnoběh ni problikávala kontrolka, teď je to zatím dobré.
No a minulý týden jsem chtěl v nových garážích vyměnit oleje v převodovce a rozvodovce. K tomuto účelu jsem chtěl použít krásnou rampu v staronovém komplexu, kam jsem během prázdnin přesídlil. Ta však byla zamčená s tím, že klíč je u správce garáží, tak jsem ho tedy vyhledal. Překvapením mi bylo že jde o známého. Když jsem mu vysvětlil, k čemu chci klíč, velice důrazně mě upozornil, že olej smí měnit pouze v servisu, a že v garážích je to samej práskač. Prej je za to pokuta 90 000,-. To mě tedy dost zaskočilo, nikdy jsem o něčem takovém neslyšel. Taky mě ujišťoval, že převodový olej je věčný a že se pouze dolejvá. Tomu tedy moc nevěřím a tak jsem ho ujistil, že olej v žádném případě nebudu měnit na rampě v Plzni, ale vyměním ho pěkně za barákem v národním parku šumava. Přesto jsem na rampu vjel pouze s tím, že se kouknu, jestli tam nějakej olej vůbec je. Vše bylo OK a to mě potěšilo. Pak jsem zkusil dotáhnout olejovou vanu, protože to kolem dost prosakuje. Během této práce, která mě včetně kontroly náplní zabrala celkově asi 45minut, z toho snad 15 minut jsem hledal způsob, jak se dostat k jednomu z posledních šroubů na vaně se u mě zastavili dva starší pánové. První povídal, že má tu samou Ladu, tzn. 2103 barva bílá, dokonce r.v. 1977, ale že má najeto jen 50t km a prej jak se na to dneska shání díly. Taky povídal o tom, že má problémy s emisema, že prej nějaká chyba na 1. válci, technik mu řekl, že to budou nejspíš kroužky a pak že mu furt odněkud teče przdová kapalina. S tim jsem si tam povídal asi tak 45 minut. Hned na to, když jsem sjížděl z rampy, vidím zasebou druhého dědu, že mě prej bude navigovat abych nespadnul dolů jako prej nějakej Venca v 86
. Povídal, že to auto byl sen jeho mládí. Nejdřív že měl ale populára s nim najel 380t km a pak jen další škodajzny, jako 100 a 120. Pověděl mi vlastně svůj celoživotní příběh, což se mi zdálo docela zajímavé na to, že mě viděl poprvé. Povídal, co dělal na vojně, v práci a ve volném čase. Nakonec se z něj vyklubal mistr ČSSR v motokrosu a že prý jezdil i na šestidenní (International Six Days Enduro), ale pak mu to komunisti típli. Povídal dobrou hodinu a půl, nesl vynést odpadky do polenice .
Příští týden se to chystám umýt, to znamená, že bude zase pršet.
Jo a ještě foto s holkama