Stránka 78 z 342
Napsal: pon pro 07, 2009 17:26
od radek mb
tavri píše:Pěkná vyvedená čmáranice
Trutnov hl. n.
i přesto,že to je vandalismus,tak některé kresby jsou vtipné a pěkné
Napsal: čtv pro 10, 2009 09:12
od Michal Pokorný
Napsal: sob pro 12, 2009 16:45
od Michal Pokorný
Napsal: sob pro 12, 2009 23:38
od Laďuša
Však taky využívání lokomotiv jako vytápěcí kotle bylo velice populární, když mašina dojezdila
I třeba muzejní klatovskej Kremák 534.0432, když byl v roce 1980 vyřazenej, byl přeměněnej na vytápěcí kotel ČSD K784
Pěkný videa, Michale
A dobrá je ta proudnicová "nejdokonalejší" lokomotiva
Ta byla tak dokonalá, že pod oplášťováním se přehřívaly ložiska a nasávalo to tam bordel z trati, takže rok po oplášťování už se muselo odendat deklování okolo pojezdu. Jinak, když jí dělali oplášťování, tak už to byla 11 let stará lokomotiva, takže o tom nejdokonalejším bych už v tej době taky pomlčel
A při vší dokonalosti jí rozřezali už 3 roky po válce
A ty Litevky, to jsou stroje
To už vzbuzuje respekt
A během války se hned zase dostaly k nam a už na ČSD zůstaly.
___
Jinak dneska jsem si udělal takovej malej železniční výlet, po dlouhej době jsem si zase projel trať až na západní hranici republiky.
http://ladusa.rajce.idnes.cz/Bayerisch_ ... 2.12.2009/
Napsal: ned pro 13, 2009 06:32
od Michal Pokorný
Laďuša píše:Však taky využívání lokomotiv jako vytápěcí kotle bylo velice populární, když mašina dojezdila
No, ale že to "utopilo" sídliště, ta lokomotiva asi nebyla žádné prdítko
Napsal: ned pro 13, 2009 10:48
od Laďuša
No, moderní parní lokomotivy měly pořádný a důmyslný kotle. Někde jsem kdysi čet, že aby vznik tah takovej, jako měla ňáká lokomotiva, tak u normálních staveb by potřebovali 80 metrů vysokej komín
(teď jde o to, jaká lokomotiva a jaká je má paměť)
Jdu najít údaje o ňákým kotli...
Tak třeba kotel a topeniště řady 534.03:
Plocha roštu: 4,1 m2
Počet žárnic: 141
Počet kouřovek 36
Výhřevná plocha: 206,2m2 (trubky 188,4, topeniště 17,8, přehřívač 53,5)
Objem kotle: 11,4 m3 (voda 8,08, pára 3,32)
Tlak v kotli: 16 barů
Napsal: ned pro 13, 2009 14:46
od Michal Pokorný
Laďuša píše:Jinak dneska jsem si udělal takovej malej železniční výlet, po dlouhej době jsem si zase projel trať až na západní hranici republiky
no vida, že to jde.....
http://ladusa.rajce.idnes.cz/Bayerisch_ ... 0_2024.JPG
Jinak tedy běžný osobák do Děčína, ovšem ta lokomotiva..... hm skoro bych tak tipoval, že to bylo na Den železnice
http://www.youtube.com/watch?v=ZvpPG1d8 ... re=related
I když tedy s tím nadělají štráchy, jako by dali něco tak extra, když tu lze pak jakýkoliv jiný den spatřit toto :
http://www.youtube.com/watch?v=FoOCobCGji8
...... no ale pravda, ta hvězda tam prostě chybí
Napsal: ned pro 13, 2009 20:56
od Laďuša
Michal Pokorný píše:no vida, že to jde.....
Tak co by nešlo, tady už to jezdí několik let.... A když se fotí, tak se fotí všechno, co je zrovna k dispozici
Michal Pokorný píše:...... no ale pravda, ta hvězda tam prostě chybí
To každopádně, hvězda mašinam strašně sluší
Napsal: sob pro 19, 2009 06:44
od Michal Pokorný
http://aktualne.centrum.cz/zahranici/ev ... ?id=650775
......heh to je zase klasicky laděný český článek o něčem v Rusku, hlavně věta :
"Ačkoliv se vlakový park postupně modernizuje, leckde zemi křižují ještě lokomotivy a vagóny, které pamatují éru Sovětského svazu"
Jako kdyby u nás ne
Napsal: sob pro 19, 2009 08:29
od zelvotron
No u nás některý stroje pamatují nejen ČSSR, ale i ČSR
Napsal: sob pro 19, 2009 13:09
od Laďuša
Nu co by ne, když to píše někdo, kdo o železnici nemá Ahnung a myslí si, že to vydrží stejně jako auta.... Třeba když Škodovka představovala lokomotivu 109E loni, tak na tiskovce se třeba ty chytrý novináří, co přece mají přehled o všem, ptali, jestli rozhodnutí vyrábět zase lokomotivy souvisí s hospodářskou krizí a poklesem prodeje automobilů.... No, já tam bejt za Škodovku (a nebo železniční tisk), tak bych asi těžko zachovával dekorum
To, že se to staví na životnost tak 40 let, moc lidí neví a pak kritizujou
Jinak, chtěl jsem vam oznámit, že řada 831 dále slouží v Klatovech i v GVD 2010
zelvotron píše:No u nás některý stroje pamatují nejen ČSSR, ale i ČSR
Asi tak, zrovna dneska jsem viděl klatovskou raketu, ta má Baujahr 1949. Nejstarší u nás (KT). I když i ostatní jsou převážně z ČSR, až posledních 25 kusů vyrobili v šedesátým roce.
Napsal: ned pro 20, 2009 10:27
od Křečík Barbuška
Michal Pokorný píše: ......heh
Je k tomu i diskuze, tento příspěvek se mi zdá hodnotným.
cituji:
U nás jsme rádi, že máme Bo-biny 50 let staré. Bez těchto strojů by doprava zkolabovala. Z největšího světového výrobce el.lokomotiv jsme se dopracovali na nulového výrobce lokomotiv. Inu pokrok ve svěch směrech. To, co dnes vyrábí Siemens bychom byli schopni vyrábět před 15-ti lety. Nebýt........!
Napsal: ned pro 20, 2009 11:24
od Laďuša
Koko Loko píše:nás jsme rádi, že máme Bo-biny 50 let staré. Bez těchto strojů by doprava zkolabovala. Z největšího světového výrobce el.lokomotiv jsme se dopracovali na nulového výrobce lokomotiv. Inu pokrok ve svěch směrech. To, co dnes vyrábí Siemens bychom byli schopni vyrábět před 15-ti lety. Nebýt........!
Tě nevim, mě se zrovna tuten hodnotnej nezdá.
Jestli byla Škodovka největší světovej výrobce elektrik teda nevim, ale spíš o tom pochybuju. Třeba takovej NEVZ Novočerkassk taky chrlil jednu mašinu za druhou. Ale budiž, vyrábělo se tehdy hodně. Ale s tim nulovým výrobcem taky nelze souhlasit, výroba 109E běží, kompletně hotový už jsou minimálně 3 lokomotivy.
Za další nesouhlasim s kolapsem dopravy bez Bobin. Z obou řad jich zbylo pohých 13 (3x 140, 10x 141) a to je stav z roku 2008, docela bych se nedivil, kdyby teď s novým GVD byl jejich počet zase menší. A to několik z nich už je vedených jako muzejní. Hlavní tíha spíš leží na 163, 242 a 363, bez nich by to byl kolaps.
A to, co vyrábí Siemens dneska, že by jsme dali před 15 lety? Hahááá, taky blud
A proč jsme to teda neudělali? Navíc dnešní technologie eště kolikrát před 15 lety neexistovala a nebo nebyla kloudně využitelná pro výkonovku. Třeba takový IGBT tranzistory. Škoda vyráběla dobrý lokomotivy i ze světovýho hlediska, ale o ňákým náskoku se moc mluvit asi nedalo. Konečně i první asynchron ze Škody přišel až v roce 1986, kdy takový lokomotivy už třeba v Německu jezdily, ale ten náš stroj prostě dopadnul bídně.
Napsal: ned pro 20, 2009 11:33
od Křečík Barbuška
Je spíše třeba číst mezi řádky, nicméně ty 3 kusy jsou tedy omračující, otázkou je jestli jsou i kupci. Ono je asi lepší křísit problematickými rekonstrukcemi laminátky, plodit paskvily v podobě regionov apod. ... .
Napsal: ned pro 20, 2009 11:41
od Laďuša
Koko Loko píše:nicméně ty 3 kusy jsou tedy omračující, otázkou je jestli jsou i kupci
Tak jasný, už to neni že co den, to mašina. To ale nikde. Kupcí jsou, takovýhle mašiny vyrábět bez odběratele by byl řádnej hazard.
Vůbec v dobach počítačů a internetu trvá všechno mnohem dýl...
Koko Loko píše:Ono je asi lepší křísit problematickými rekonstrukcemi laminátky, plodit paskvily v podobě regionov apod. ... .
Lepší to neni, je to ale levnější. A když do rekonstrukce vložíš polovinu peněz nový lokomotivy a rekonstruovanej kus vydrží třičtvrtě doby životnosti nový lokomotivy, tak se ani moc nedivim, že peníze tečou spíš do ŽOSek než lokomotivek...