Stránka 78 z 342

Napsal: pon pro 07, 2009 17:26
od radek mb
tavri píše:Pěkná vyvedená čmáranice
Trutnov hl. n.
i přesto,že to je vandalismus,tak některé kresby jsou vtipné a pěkné

Napsal: čtv pro 10, 2009 09:12
od Michal Pokorný

Napsal: sob pro 12, 2009 16:45
od Michal Pokorný
Původně jsem to dal do Hovadin, ale ono patří spíše sem.
http://www.youtube.com/profile?user=TVL ... K6bXlPROzY
..... aneb počátky vytápění litoměřického sídliště Kocanda (úplný konec reportáže)

Jééé :
http://www.youtube.com/watch?v=KaCDkzG3 ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=80mT1Px7 ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=03CoUxWr ... re=related

Napsal: sob pro 12, 2009 23:38
od Laďuša
Michal Pokorný píše:Původně jsem to dal do Hovadin, ale ono patří spíše sem.
http://www.youtube.com/pr.../73/6K6bXlPROzY
..... aneb počátky vytápění litoměřického sídliště Kocanda (úplný konec reportáže)
:) Však taky využívání lokomotiv jako vytápěcí kotle bylo velice populární, když mašina dojezdila ;)
I třeba muzejní klatovskej Kremák 534.0432, když byl v roce 1980 vyřazenej, byl přeměněnej na vytápěcí kotel ČSD K784 ;)

Pěkný videa, Michale :)
A dobrá je ta proudnicová "nejdokonalejší" lokomotiva :) Ta byla tak dokonalá, že pod oplášťováním se přehřívaly ložiska a nasávalo to tam bordel z trati, takže rok po oplášťování už se muselo odendat deklování okolo pojezdu. Jinak, když jí dělali oplášťování, tak už to byla 11 let stará lokomotiva, takže o tom nejdokonalejším bych už v tej době taky pomlčel :mrgreen: A při vší dokonalosti jí rozřezali už 3 roky po válce :lol:

A ty Litevky, to jsou stroje :) To už vzbuzuje respekt :D ;) A během války se hned zase dostaly k nam a už na ČSD zůstaly.

___
Jinak dneska jsem si udělal takovej malej železniční výlet, po dlouhej době jsem si zase projel trať až na západní hranici republiky.
http://ladusa.rajce.idnes.cz/Bayerisch_ ... 2.12.2009/

Napsal: ned pro 13, 2009 06:32
od Michal Pokorný
Laďuša píše:Však taky využívání lokomotiv jako vytápěcí kotle bylo velice populární, když mašina dojezdila
No, ale že to "utopilo" sídliště, ta lokomotiva asi nebyla žádné prdítko 8)

Napsal: ned pro 13, 2009 10:48
od Laďuša
No, moderní parní lokomotivy měly pořádný a důmyslný kotle. Někde jsem kdysi čet, že aby vznik tah takovej, jako měla ňáká lokomotiva, tak u normálních staveb by potřebovali 80 metrů vysokej komín ;) (teď jde o to, jaká lokomotiva a jaká je má paměť)
Jdu najít údaje o ňákým kotli...
Tak třeba kotel a topeniště řady 534.03:
Plocha roštu: 4,1 m2
Počet žárnic: 141
Počet kouřovek 36
Výhřevná plocha: 206,2m2 (trubky 188,4, topeniště 17,8, přehřívač 53,5)
Objem kotle: 11,4 m3 (voda 8,08, pára 3,32)
Tlak v kotli: 16 barů

Napsal: ned pro 13, 2009 14:46
od Michal Pokorný
Laďuša píše:Jinak dneska jsem si udělal takovej malej železniční výlet, po dlouhej době jsem si zase projel trať až na západní hranici republiky
no vida, že to jde..... http://ladusa.rajce.idnes.cz/Bayerisch_ ... 0_2024.JPG 8)

Jinak tedy běžný osobák do Děčína, ovšem ta lokomotiva..... hm skoro bych tak tipoval, že to bylo na Den železnice http://www.youtube.com/watch?v=ZvpPG1d8 ... re=related
I když tedy s tím nadělají štráchy, jako by dali něco tak extra, když tu lze pak jakýkoliv jiný den spatřit toto : http://www.youtube.com/watch?v=FoOCobCGji8
...... no ale pravda, ta hvězda tam prostě chybí :wink:

Napsal: ned pro 13, 2009 20:56
od Laďuša
Michal Pokorný píše:no vida, že to jde.....
Tak co by nešlo, tady už to jezdí několik let.... A když se fotí, tak se fotí všechno, co je zrovna k dispozici ;)
Michal Pokorný píše:...... no ale pravda, ta hvězda tam prostě chybí
To každopádně, hvězda mašinam strašně sluší :)

Napsal: sob pro 19, 2009 06:44
od Michal Pokorný
http://aktualne.centrum.cz/zahranici/ev ... ?id=650775

......heh to je zase klasicky laděný český článek o něčem v Rusku, hlavně věta :
"Ačkoliv se vlakový park postupně modernizuje, leckde zemi křižují ještě lokomotivy a vagóny, které pamatují éru Sovětského svazu"
Jako kdyby u nás ne :roll:

Napsal: sob pro 19, 2009 08:29
od zelvotron
No u nás některý stroje pamatují nejen ČSSR, ale i ČSR :lol:

Napsal: sob pro 19, 2009 13:09
od Laďuša
Nu co by ne, když to píše někdo, kdo o železnici nemá Ahnung a myslí si, že to vydrží stejně jako auta.... Třeba když Škodovka představovala lokomotivu 109E loni, tak na tiskovce se třeba ty chytrý novináří, co přece mají přehled o všem, ptali, jestli rozhodnutí vyrábět zase lokomotivy souvisí s hospodářskou krizí a poklesem prodeje automobilů.... No, já tam bejt za Škodovku (a nebo železniční tisk), tak bych asi těžko zachovával dekorum :lol: To, že se to staví na životnost tak 40 let, moc lidí neví a pak kritizujou :mrgreen:

Jinak, chtěl jsem vam oznámit, že řada 831 dále slouží v Klatovech i v GVD 2010 :)
zelvotron píše:No u nás některý stroje pamatují nejen ČSSR, ale i ČSR
Asi tak, zrovna dneska jsem viděl klatovskou raketu, ta má Baujahr 1949. Nejstarší u nás (KT). I když i ostatní jsou převážně z ČSR, až posledních 25 kusů vyrobili v šedesátým roce.

Napsal: ned pro 20, 2009 10:27
od Křečík Barbuška
Michal Pokorný píše: ......heh
Je k tomu i diskuze, tento příspěvek se mi zdá hodnotným.

cituji:
U nás jsme rádi, že máme Bo-biny 50 let staré. Bez těchto strojů by doprava zkolabovala. Z největšího světového výrobce el.lokomotiv jsme se dopracovali na nulového výrobce lokomotiv. Inu pokrok ve svěch směrech. To, co dnes vyrábí Siemens bychom byli schopni vyrábět před 15-ti lety. Nebýt........!

Napsal: ned pro 20, 2009 11:24
od Laďuša
Koko Loko píše:nás jsme rádi, že máme Bo-biny 50 let staré. Bez těchto strojů by doprava zkolabovala. Z největšího světového výrobce el.lokomotiv jsme se dopracovali na nulového výrobce lokomotiv. Inu pokrok ve svěch směrech. To, co dnes vyrábí Siemens bychom byli schopni vyrábět před 15-ti lety. Nebýt........!
Tě nevim, mě se zrovna tuten hodnotnej nezdá.
Jestli byla Škodovka největší světovej výrobce elektrik teda nevim, ale spíš o tom pochybuju. Třeba takovej NEVZ Novočerkassk taky chrlil jednu mašinu za druhou. Ale budiž, vyrábělo se tehdy hodně. Ale s tim nulovým výrobcem taky nelze souhlasit, výroba 109E běží, kompletně hotový už jsou minimálně 3 lokomotivy.
Za další nesouhlasim s kolapsem dopravy bez Bobin. Z obou řad jich zbylo pohých 13 (3x 140, 10x 141) a to je stav z roku 2008, docela bych se nedivil, kdyby teď s novým GVD byl jejich počet zase menší. A to několik z nich už je vedených jako muzejní. Hlavní tíha spíš leží na 163, 242 a 363, bez nich by to byl kolaps.
A to, co vyrábí Siemens dneska, že by jsme dali před 15 lety? Hahááá, taky blud :lol: A proč jsme to teda neudělali? Navíc dnešní technologie eště kolikrát před 15 lety neexistovala a nebo nebyla kloudně využitelná pro výkonovku. Třeba takový IGBT tranzistory. Škoda vyráběla dobrý lokomotivy i ze světovýho hlediska, ale o ňákým náskoku se moc mluvit asi nedalo. Konečně i první asynchron ze Škody přišel až v roce 1986, kdy takový lokomotivy už třeba v Německu jezdily, ale ten náš stroj prostě dopadnul bídně.

Napsal: ned pro 20, 2009 11:33
od Křečík Barbuška
:P Je spíše třeba číst mezi řádky, nicméně ty 3 kusy jsou tedy omračující, otázkou je jestli jsou i kupci. Ono je asi lepší křísit problematickými rekonstrukcemi laminátky, plodit paskvily v podobě regionov apod. ... .

Napsal: ned pro 20, 2009 11:41
od Laďuša
Koko Loko píše:nicméně ty 3 kusy jsou tedy omračující, otázkou je jestli jsou i kupci
Tak jasný, už to neni že co den, to mašina. To ale nikde. Kupcí jsou, takovýhle mašiny vyrábět bez odběratele by byl řádnej hazard.
Vůbec v dobach počítačů a internetu trvá všechno mnohem dýl...
Koko Loko píše:Ono je asi lepší křísit problematickými rekonstrukcemi laminátky, plodit paskvily v podobě regionov apod. ... .
Lepší to neni, je to ale levnější. A když do rekonstrukce vložíš polovinu peněz nový lokomotivy a rekonstruovanej kus vydrží třičtvrtě doby životnosti nový lokomotivy, tak se ani moc nedivim, že peníze tečou spíš do ŽOSek než lokomotivek...