Napsal: sob bře 12, 2011 21:45
Marku, dovoluji si podotknout, že sám jsi psal, že výkon je funkcí točmomentu, čili nepodstatný rozhodně není (při známých otáčkách si tedy dopočtu moment ). S tou spotřebou to asi moc pravda nebude, já nevím, kde má Kalina maximum, ale rozhodně nejde o otáčky ZA maximem, ale spíš kolem něj, ba dokonce pod ním, ale dejme tomu.
Když pojedu s lehkou nohou a budu zrychlovat z 50 km/h na čtyřku, dosáhnu spotřeby o poznání nižší než když podřadím, šlápnu na to a dostanu se na svých 90 cobydup. Oba režimy jízdy mám celkem dobře otestované.
Ona totiž u spotřeby hraje taky roli efektivita, resp. režie, kolik paliva je při zátěži spáleno navíc. Žádná elektronika se s tímhle pořádně vyrovnat neumí, protože odezva čidel je prostě mizerná.
1/3 nebo 50%?
Ten poslední odstavec je ale hřebíček na hlavičku, řekl bych - to je oč tu běží a v čem je háček
Jinak řekl bych, že by to mělo být dobře vidět na nějakém grafu průběhu krouťáku, přepočítaném na kola. Položit si grafíky přes sebe a bude jasno, kde má kdo výhodu
A taky, když už jsem tak naťuknul ty čidla - intuitivně bych řekl, že elektronika aut s plochým průběhem budou právě míň citlivá na změny zátěže, protože ten průběh se nemění tak drasticky. Téhle úvaze by i nahrávaly celkem stabilní spotřeby Kalin a 211x a naopak vysoké rozdíly u HTP - a ještě, slušná stabilita u té 40kW HTP, protože ta ten průběh má snad ze všech HTP nejvyrovnanější.
Podle mě to do sebe celkem zapadá, nebo ne?
Když pojedu s lehkou nohou a budu zrychlovat z 50 km/h na čtyřku, dosáhnu spotřeby o poznání nižší než když podřadím, šlápnu na to a dostanu se na svých 90 cobydup. Oba režimy jízdy mám celkem dobře otestované.
Ona totiž u spotřeby hraje taky roli efektivita, resp. režie, kolik paliva je při zátěži spáleno navíc. Žádná elektronika se s tímhle pořádně vyrovnat neumí, protože odezva čidel je prostě mizerná.
1/3 nebo 50%?
Ten poslední odstavec je ale hřebíček na hlavičku, řekl bych - to je oč tu běží a v čem je háček
Jinak řekl bych, že by to mělo být dobře vidět na nějakém grafu průběhu krouťáku, přepočítaném na kola. Položit si grafíky přes sebe a bude jasno, kde má kdo výhodu
A taky, když už jsem tak naťuknul ty čidla - intuitivně bych řekl, že elektronika aut s plochým průběhem budou právě míň citlivá na změny zátěže, protože ten průběh se nemění tak drasticky. Téhle úvaze by i nahrávaly celkem stabilní spotřeby Kalin a 211x a naopak vysoké rozdíly u HTP - a ještě, slušná stabilita u té 40kW HTP, protože ta ten průběh má snad ze všech HTP nejvyrovnanější.
Podle mě to do sebe celkem zapadá, nebo ne?