Stránka 76 z 342

Napsal: čtv lis 19, 2009 19:14
od Křečík Barbuška
Tutaj něco o té staré lokomotivě :) http://rail.phototrans.eu/15,4114,.html .

Napsal: čtv lis 19, 2009 19:32
od Cooper
No jéje, tu "Bobinu" jsem fotil už minulé léto na levém břehu Labe kousek od Ústí nad Labem ;-)

Napsal: čtv lis 19, 2009 21:05
od Michal Pokorný
No loni vůbec jezdila téměř pořád, to jsem ji na trati 090 viděl snad každý týden. Letos jsem ji snad ještě neviděl, i když to možná bude tím, že letos používám trať 090 akorát tak na jízdu do hospody :D

Napsal: pát lis 20, 2009 21:12
od Michal.2103
Dotaz, je tu někdo kdo by rád poklábosil o Sergejích ? :) to je moje srdeční záležitost. Jednak jsem ze Sokolova, kde tyhle stroje končily a potom jsem členem spolku Plzeňská Dráha - Výtopna Cheb kde máme T679.1600

ale jinak s mašinkářema poklábosim vždycky rád o čemkoliv :)

Napsal: pát lis 20, 2009 21:41
od Hurikán
Se mnou sice moc o Sergejích nepokecáš, ale když si projdeš stránky tohoto vlákna, tak zjistíš, že tady už nějaké debaty na tohle téma proběhly.

Napsal: pát lis 20, 2009 21:50
od Cooper
Jo...sergeje. Ten stroj jsem v životě neslyšel nastartovaný...prý je to paráda. A takový unikát jako dvojtaktní nafťák ;-)

Napsal: sob lis 21, 2009 19:14
od Michal.2103
Cooper píše:Jo...sergeje. Ten stroj jsem v životě neslyšel nastartovaný...prý je to paráda. A takový unikát jako dvojtaktní nafťák ;-)
Já jsem Sergeje řídil po depu. Jak 781 578-0 tak 781 600-2 zážitek je to velice zajímavej. Jednou jsme měly akci v Novém Sedle u Lokte a Serža ( 1578 ) nešel nastartovat. Tak kamarád šel držet tlačítko start motoru a já na regulátoru ( je tam ruční páka ) přidal. Motor se začal otáčet a já blbec tu páku držel nadoraz. Motor najednou vyběhl do otáček. Z 0 na 775 :shock: a upřimně řeknu, že v tu chvíli jsem měl málem v kalhotech nadílku :lol: start to byl zajímavej kort když člověk stojí hned vedle motoru.
Měl jsem tu možnost být ve strojovně Sergeje 1578 na patnáctý stupeň. Ta mašina má nastaveno asi 2400 koní a nedá se ten kravál vydržet. Za to v muzejní 1600 to celkem jde. Taky nejde tak rychle do výkonu.
Zajímavostí je, že je to dvoutakt se čtyřma vejfukovejma ventilama na hlavě. Sání probíhá v dolní úvrati. A při startu nebo volnoběhu kdy ještě nefungujou turba tak do motoru tlačí vzduch rootsovo dmychadlo. Pro představu je to ten samej stroj jako u Mercedesů značeno compresor.

A pokud se admin neurazí tak pro fandy techto lokomotiv dvě videa :wink:

http://www.youtube.com/watch?v=OE7dV-Ge ... re=related
1. T679.1578 2. T679.1168 - netlumená

http://www.youtube.com/watch?v=hRTJoLab ... re=related
Volnoběh netlumené 1168 ( 400 otáček )

A teda poslední video ze strojovny ve výkonu T679.1600 :wink:
http://www.youtube.com/watch?v=F61uZCic ... re=related

Napsal: sob lis 21, 2009 19:35
od Kalasnikov
xx

Napsal: sob lis 21, 2009 21:37
od Laďuša
Já rád pokecam o jakýkoliv mašině tady :) Jinak Sergeje jsou jedny z nejlepších mašin na ČSD, škoda jenom, že složily tak krátce... Jednoho mam v H0 ;)

Napsal: ned lis 22, 2009 07:45
od Michal Pokorný

Napsal: ned lis 22, 2009 12:53
od Michal.2103
Laďuša píše:Já rád pokecam o jakýkoliv mašině tady :) Jinak Sergeje jsou jedny z nejlepších mašin na ČSD, škoda jenom, že složily tak krátce... Jednoho mam v H0 ;)
Joo Sergeje byly dobrý a já jsem rád, že mám tu možnost se na ně dostat i v dnešní době kdy v republice ze 600tiset strojů zbyly provozní 3. V Chebu stojí odstavená legendární 1462 "Chebská Perla" s červeno - bílým kabátem.

Jinak musím připomenout, že v šedesátých letech se na Plzeňsku, Chebsku a Karlovarsku proháněly Pomeranče. Tahle poctivá česká mašina téměř všema výsledkama předčila známější sovětské stroje. Ale znáte to jak to bylo za dob RVHP. Co vyrobil Sovětský Sajuz to bylo nejlepší :? tim zase nechci hanit všechno co je z Ruska. Samozřejmě se našli věci co byly kvalitní. Nejen auta...

Napsal: ned lis 22, 2009 13:40
od Laďuša
Michal.2103 píše:Jinak musím připomenout, že v šedesátých letech se na Plzeňsku, Chebsku a Karlovarsku proháněly Pomeranče. Tahle poctivá česká mašina téměř všema výsledkama předčila známější sovětské stroje. Ale znáte to jak to bylo za dob RVHP. Co vyrobil Sovětský Sajuz to bylo nejlepší tim zase nechci hanit všechno co je z Ruska. Samozřejmě se našli věci co byly kvalitní. Nejen auta...
Pomeranče měly smůlu, že RVHP přidělila výrobu těžkých traťových motorových lokomotiv do SSSR, no... Na druhou stranu Čmeláky nebo těžký elektrický rychlíkový lokomotivy jsme vyráběly zase my, nebylo to jenom o tom, kdo co uměl líp, ale co měl dělat. Zrovna jako třeba motorový jednotky v Maďarsku.

Ale kdyby se za stejnou cenu vyráběl model Pomeranče i Sergeje, tak bych bez váhání bral Pomeranče. Podle mě jedny z nejhezčích motorových lokomotiv vůbec. Hlavně ty verze T658.0 a T698.0 (ty s jediným stanovištěm strojvedoucího). A verze DEM2000 pro Irák měla taky velice zdařenou barevnou kombinaci 8)

Napsal: ned lis 22, 2009 18:14
od Michal.2103
Laďuša píše:
Michal.2103 píše:Jinak musím připomenout, že v šedesátých letech se na Plzeňsku, Chebsku a Karlovarsku proháněly Pomeranče. Tahle poctivá česká mašina téměř všema výsledkama předčila známější sovětské stroje. Ale znáte to jak to bylo za dob RVHP. Co vyrobil Sovětský Sajuz to bylo nejlepší tim zase nechci hanit všechno co je z Ruska. Samozřejmě se našli věci co byly kvalitní. Nejen auta...
Pomeranče měly smůlu, že RVHP přidělila výrobu těžkých traťových motorových lokomotiv do SSSR, no... Na druhou stranu Čmeláky nebo těžký elektrický rychlíkový lokomotivy jsme vyráběly zase my, nebylo to jenom o tom, kdo co uměl líp, ale co měl dělat. Zrovna jako třeba motorový jednotky v Maďarsku.

Ale kdyby se za stejnou cenu vyráběl model Pomeranče i Sergeje, tak bych bez váhání bral Pomeranče. Podle mě jedny z nejhezčích motorových lokomotiv vůbec. Hlavně ty verze T658.0 a T698.0 (ty s jediným stanovištěm strojvedoucího). A verze DEM2000 pro Irák měla taky velice zdařenou barevnou kombinaci 8)

:) tak Pomeranč je naše největší skříňová motorová lokomotiva :) s hovadným motorem K 8 S 310DR o obsahu 217 litrů tuším :wink: vrtání 310 / zdvih 360 mm. Otáčkově jako Bardotka a Čmelák ( 350 - 750 otáček ) Co se týká barevného provedení lokomotiv v dřívějším ČSSR tak to byla pastva pro oči :P viz: Rosnička, Hektor, Čmelák , samozřejmě pomeranč, Brejlovec "3" a Barči byly taky fešandy.
Největší kravina co Krišpín vymyslel je sjednocení nátěrů motorové a elektrické trakce ( ss/st ) Buď všechno červený nebo všechno zelený :( a jestli to bude i dneska no tak potěž pán bůh :( dneska frčí modrá.
Co se týká modelu Pomeranče tak toho jsem viděl jen jednou v životě v Praze v Pragomodelu za 10 000,- :shock:
Měli tam i Kyklopa... cena asi 6 000,-

A jako další Čékáďáckou lahůdku považuju "ČME 5" ( Čmelák osmikolo ) 8) s motorem jako Pomeranč. Vyrobylo se asi jenom 5 kusů pro SSSR ke konci 80tých let.

Napsal: ned lis 22, 2009 18:52
od Laďuša
Michal.2103 píše:Co se týká barevného provedení lokomotiv v dřívějším ČSSR tak to byla pastva pro oči viz: Rosnička, Hektor, Čmelák , samozřejmě pomeranč, Brejlovec "3" a Barči byly taky fešandy.
Největší kravina co Krišpín vymyslel je sjednocení nátěrů motorové a elektrické trakce ( ss/st ) Buď všechno červený nebo všechno zelený a jestli to bude i dneska no tak potěž pán bůh dneska frčí modrá.
Jojo, 60. léta byly co se barevnosti týče naprosto dokonalý. Prostě paráda. Na druhou stranu si nemyslim, že zavedení unifikovaných nátěrů byl až tak špatnej krok. Jasně, že vzor77, kdy fakt natřeli celou mašinu nazeleno byl krok vedle (i když celočervený Brejlovcí mají něco do sebe), ale systém barevnýho odlišení trakcí a systémů od sebe považuju za dobrej. Když se to vzalo za správnej konec, tak i tak pořád lokomotivy vypadaly dobře, třeba Eso a Peršing se daly rozeznat úplně v pohodě. Sice přetírání nulkových Bobin nebo úzkých TU47 bez respektovýní ozdobných šípů je hovadina, ale i tak se to dalo elegantně vyřešit za použití příslušný barvy. Dnešní zavádění firemních nátěrů je hrůza, nejenom nepěknej a úplně všude, ale bílý čela nebo spodky skříní u lokomotiv? Proboha, kdo to schválil?

Eště dotaz, co je myšleno tim
Největší kravina co Krišpín vymyslel je sjednocení nátěrů
?

Tak se jmenoval ten, co to schválil a nebo to je ňákej obrat?

Napsal: ned lis 22, 2009 19:47
od Cooper
Ach jo....když to řeknu za sebe. Tak se divím že tady řešíte barevnost. K nám když přijede mašina na údržbu, tak jsme rádi že je dobře ostříkaný motor VAPkou a že to má "jen" 6 válců;-). Nicméně co já už nezažiju, ale ostřílení dědci z práce vzpomínají na "310tkové" šestiválce kdy se dal motor rozmontovat prakticky za jeden den. Např kontrolní průvlaky na klikovku jsou u 310tek přidělány na 2 šroubky, u 230tek je těch šroubů kolem 60ti když hrubě odhadnu......

Máme v práci i jednoho "likvidačního" Hektora. 721 538, pokud se nepletu. Na něm se nedalá prakticky žádná větší údržba a ta "mrcha" pořád jezdí. Všichni čekáme snad rok kdy už zkape a ona pořád jezdí ;-) Je to možná i tím že jezdí jen u jeřábu nebo při záskocích. Šestikoláky se už taky zrušily....ach jo.


K 6 S 310 DR 4Ever!!