Stránka 75 z 117

Napsal: pát lis 27, 2009 21:11
od Lada Rider
Jelen,
resp. staci ukradnut v chemikarni gulicku sodika a splachnut ju do misy na skolskom wecku :D

Napsal: pát lis 27, 2009 21:17
od Cooper
Lada Rider píše:Jelen,
resp. staci ukradnut v chemikarni gulicku sodika a splachnut ju do misy na skolskom wecku :D
Taková blbá otázka, ale co udělá sodík s vodou? :-D

Napsal: pát lis 27, 2009 21:17
od Jelen
Tak to bych chtěl vidět :-D (ale bacha ať nejsme OT a mocný Bič Boží nás tu nestrestá :-) )

Cooper: sleduj :-D http://www.youtube.com/watch?v=aOD3sIiTPt8 nechtěl bych u toho záchodu stát, asi to nebude moc hygienické :-D

Napsal: sob lis 28, 2009 00:21
od Lada Rider
Jelen, to je vono, sracky letaj proudem :D:D

Napsal: sob lis 28, 2009 01:06
od Saša
For Jelen : Mám ventily z IL-a Uděláme pokus ? :twisted:

Napsal: sob lis 28, 2009 02:31
od Atex
Uplne nahodou jsem dnes zahledl porad na Discovery o funkci katalyzatoru. Tam tvrdi ze teplota plynu ktere do nej vstupuji dosahuji az 500°C .... tak ja uz nevim :-D Asi to zkusim a uvidim co to bude delat, jinak to nezjistim.

Napsal: sob lis 28, 2009 09:20
od dusin
Však katalyzátor je až poměrně daleko,mezitim se už plyny ochladěj.A neměla sodíkovem chlazený ventili už tatra 613?

Napsal: sob lis 28, 2009 10:27
od Hurikán
dusin píše:A neměla sodíkovem chlazený ventili už tatra 613?
Správně. ;) Měla. Pamatuju si, že jsme s Drobkem jednou jeden tento ventil testovali co vydrží. V závěru testu proběhla menší "exploze". :D

Napsal: sob lis 28, 2009 10:39
od Jelen
Saša, pokus uděláme :twisted: ovšem takový ventil bych házel asi pěkně daleko do rybníka :-D .

Teplota EGT se dá dost přesně změřit,
proudový "motor" APU na B737 má konec zeleného pole na 710°C , větší teplota ho může poškodit. Normálně pracuje okolo těch 400-600°C,
klasickej velkej motor má MAX EGT 930% a to už je taky něco špatně, provozní teplota je DO 735°C, tak mi netvrďte, že ze žigula leze víc, jak z prouďáku :lol:
(EGT=exhaust gas temperature=teplota výfukových plynů)

Napsal: sob lis 28, 2009 10:52
od Trevor
a co tak si zabezpecit nieco taketo ?
http://shop.vems.hu/catalog/product_inf ... cts_id=101

aj ked asi atex to moc ladit nebude takze preneho je to tak trochu zbytocne inak mi to pride ako velmi dobra pomocka

Napsal: sob lis 28, 2009 10:58
od Pája
Na měření egt se prodávaj budíky. Klidně bych zainvestoval. U turbo motorů je dobrý vědět, kdy a proč se ti roztaví turbo.
Jo a intercooler venku mi příjde docela fešněj....
http://www.youtube.com/watch?v=DmvFw1oP ... re=related

Napsal: sob lis 28, 2009 11:22
od Atex
Asi nezbyva nic jineho, nez hadici vyzkouset. Nevim co jineho by mohla nerezova hadice pri vyssich teplotach udelat, nez zacit trochu propoustet. Napadlo me, ze bych ji pri konecnem tvaru omotal opravnou bandazi, ta ma prece za ukol zalepit netesnosti.

Tu hadici tam chci, protoze mi usetri hromady prace se svarovanim nekolika trubek a kolen, vychazi to tam hodne natesno.
Pája píše:Na měření egt se prodávaj budíky.
Jo dival jsem se Pajo, ten budik stoji 4000kc a v mem aute asi nebude :-D

Jen pro predstavu, zajimal by me vas odborny nazor:

VÝFUKOVÁ HADICE NEREZ (TYP ASB-K.A.UO)

-odvod spalin z výfuků dopravních prostředků
-sání a transport sypkých a abrazivních materiálů
-vyrobeno z nerezové oceli (materiál DIN 1.4301 -odpovídá ČSN 17 240)
-dobrá ohebnost, těsnost i odolnost proti kmitání a oděru
-vhodná i pro použití na dopravu potravinářských sypkých médií
-nutno dodržet směr proudění média (dle šipek vyražených na hadici)
-roztažnost cca 25%
-pracovní teplota: max. +600 °C

Obrázek

Napsal: sob lis 28, 2009 17:58
od dusin
¨Tohle nevi,ale na turbo kamna se dnes běžně používaj takový zvláštní nerez hadice,co jsou z venku jakoby opletený....Dal bych tam spíš to,než potravinářskou kroucenou trubku.Tyhle trouby toho moc nevydržej.V bejvalý práci sme ji měli u vysavače a odešla cca po roce používání.

Na našich laserech se u odsávání používá podobná,ale ta se nehejbe a spaliny tam nemaj takovou teplotu.Myslim že ta naše je dokonce jeno obyč železná a pozinkovaná....

Napsal: ned lis 29, 2009 15:51
od Saša
Použil bych opravdu tu z výfuku novějších aut . Je nerezová a válí se v každém šrotě .

Napsal: pon lis 30, 2009 06:37
od Pája