Stránka 75 z 294

Napsal: stř črc 20, 2011 12:02
od Jany_RS
no takže našiel som BA3 2101-1119834 ale štitok nemožem najst,a da sa nejak prepisat to vin čislo v tp,to znamena že keby som chcel prehodit moju neprihlasenu kasnu na prihlasene auto?

Napsal: úte črc 26, 2011 23:38
od Kewint
Nezkoušel jste někdo napasovat na hranatce , zrcátka felicie ?

Napsal: stř črc 27, 2011 20:06
od Nemo
Měl jsem jedno rozbité k dispozici, a po podrobném prozkoumání, jsem usoudil, že by to byla opravdu spousta práce, aby to trochu drželo. A i tak by to nevypadalo nikterak dobře. Ta zrcátka jsou na hranatcovi příliš kulatá.

Napsal: stř črc 27, 2011 20:15
od Nemo
A teď jedna technická otázka. Neb jsem zděšen svou neznalostí. Víte někdo, jak funguje ruční brzda na Hyundai i30 ? Dnes jsem na něj montoval kola, a všiml jsem si, že zabržděné zadní kolo se zcela volně otáčí o nějaké dejme tomu 2-3 stupně, načež se natvrdo o cosi zarazí. Leč z nedostatku času se mi nepodařilo prozkoumat princip. Brzdy jsou kotoučové, vede k nim hydraulika, a pak nějaká trubička. No na každý pád to nefunguje na principu excentru, stlačujícího brzdové desky. :|

Napsal: čtv črc 28, 2011 07:24
od Teepee
Přesně to samozřejmě neznám, ale je tu také princip vnitřní bubnové brzdy v kotouči, která slouží výhradně jako ruční brzda. (mají Peugeoti). Jestli je to na i30 a jestli by to mohlo mít takovýhle vakl (jakože spíš ne) to už by byly zbytečné spekulace.

Napsal: čtv črc 28, 2011 09:40
od MartasBrno
Je řeč o zadní nápravě na předokolce?

Napsal: čtv črc 28, 2011 21:22
od Nemo
MartasBrno píše:Je řeč o zadní nápravě na předokolce?
Ano, je.

Teepee, díky za postrčení správným směrem, už jsem neco vybádal, jen ten vakl mi nejde na rozum. jinak jedná se o téměř nové auto, z hlediska opotřebení jako nové.

Napsal: čtv črc 28, 2011 21:23
od Laďuša
Holt vůle v uložení součásek

Napsal: čtv črc 28, 2011 21:42
od Kopr
Nebo byl v Nošovicích Radegast den :mrgreen:

Napsal: pát črc 29, 2011 00:14
od Kewint
Máte někdo schéma zapojení denního svícení ?

Napsal: pát črc 29, 2011 05:53
od Luděk Musil
Kewint píše:Máte někdo schéma zapojení denního svícení ?
Zkus položit otázku konkrétněji.
Potřebuješ zapojit do světelné sítě modul s denním svícením tak, aby svítily buď denní světla nebo běžná světelná soustava vozu?
Např. takto. Ve schematu nejsou zakresleny legrácky typu kompletní spínací skříňka, pojistková skříňka, silová relé hlavních světel, veškeré světelné spotřebiče, rozkreslená patice vypínače osvětlení, atd. Pro uvedení do problému a nástin řešení je toto schema naprosto postačující. Průměrný elektrotechnik si s tím bez problémů poradí (dokázal jsem to i já se svým vzděláním ekonoma-zemědělce). L.

Napsal: pát črc 29, 2011 12:23
od MartasBrno
Safra, Luďo, já tomu nejak negómu.

Ta malůvka je super, ale světla se v originále dají zapnout kdykoliv, kromě polohy klíčku vypnuto. Tady bych musel buď nastartovat, nebo zapnout přemostění. Normálně by mělo osvětlení fungovat právě jako v originále, akorát když je vypnuté a zapne se zapalování, se rožne denní. Když se k němu zapne původní osvětlení vozu, má zhasnout.

Teď ze sebe udělám vola: Má denní zhasnout už když rožnu obrysovky, nebo až s potkávacíma/ dálkovýma? Řekl bych, že už když rožnu obrysovky.

Jo, to co sem nazval já ve své malůvce spínačka je ten kontakt, kterej spíná zapalování. Čili po zapnutí zapalování se rožne denní. Po zapnutí jakýhokoliv jinýho osvětlení se šlusne cívka obyčejnýho spínacího relé a denní osvětlení zhasne.

Snad za to nebudu mít bluda, Patrač psal před lety, že jestli ještě slovo o svícení, tak to bude sázet jak brambory či co. :twisted:

EDIT: Přidám ještě troufalej obrázek, jak to zapojit úplně idiotsky, kdyby to denní opravdu nežralo.

Jinak berte to jen ideově, v reálu to musí být udělaný tak, aby se nekrmilo přes žárovky zapalování, takže varianta s relátkem bude jediná použitelná, ta jednodušší asi ne-e. Pro zjednodušení není uvažovaných těch tisíc kontaktů, co jsou ve spínačce na jednotlivé okruhy.

Napsal: pát črc 29, 2011 13:07
od Luděk Musil
Tak popořadě:
MartasBrno píše:světla se v originále dají zapnout kdykoliv, kromě polohy klíčku vypnuto
Hm ... možná se vloudila drobná chybička a je to namalováno s klíčkem "vodorovně" (vše vypnuto). Po přetočení klíčku do polohy Park nebo _zapalování On_ se kontakty spínací skříňky v příslušných obvodech propojí.
MartasBrno píše:Má denní zhasnout už když rožnu obrysovky
Ano, denní musí zhasnout při přepnutí na jakékoliv osvětlení (obrysovky, tlumený, dálky). To, co jsem já nazval hlavní světla je samozřejmě myšleno všechna světla.
Toliko bych napsal k otázkám MartasBrno.
------------------------------------------------------------------
Nyní trochu obecněji k zapojení co nejjednodušeji:
Dvoupolohový (Off/On kolébkový vypínač (ve starších modelech 01, 03, 06, 05?) nahradíme třípolohovým (Off/On/On) a na první On napojíme denní, na druhé On napojíme _hlavní_ (obrysovky + tlumený/dálkový).
ATS (není podmínkou) zajišťuje, aby se po nastartování rozsvítilo samo příslušné (vypínačem nastavené) osvětlení. Přemostění ATS je proto, aby bylo možno bez nastartování rozsvítit světla kdykoliv.
Pokud ATS není, je nutno při nastartování rozsvítit příslušný okruh světel a po vypnutí motoru tento vypnout. Pokud ve dne po zastavení nezhasneme denní světla (v drtivé většině ledky se spotřebou nulanulaprd) tak se v podstatě nic nestane, pokud v noci zapomeneme vypnout hlavní světla - čeká nás ráno většinou nepříjemné překvapení v podobě vybitého akumulátoru.
Uff ... prdím na to - odjíždím k domovu obout staré pneumatiky na nově nakomaxitované disky. L.

Napsal: pát črc 29, 2011 18:21
od Luděk Ondrůch
Nejjednodušší řešení je vzít relé, na rozpínací kontakt přivést + od zapalování, z druhého kontaktu vyvedeme + na denní světla a na cívku přivedeme + od obrysovek.
Funguje to tak, že zároveň se zapnutím zapalování se rožnou denní světla, při zapnutí obrysovek přitáhne relé kotvu čímž rozepne kontakt a denní světla zhasnou.

Napsal: sob črc 30, 2011 10:10
od Petr HC
Luděk Ondrůch píše:Nejjednodušší řešení je vzít relé, na rozpínací kontakt přivést + od zapalování, z druhého kontaktu vyvedeme + na denní světla a na cívku přivedeme + od obrysovek.
Funguje to tak, že zároveň se zapnutím zapalování se rožnou denní světla, při zapnutí obrysovek přitáhne relé kotvu čímž rozepne kontakt a denní světla zhasnou.
Ale proč to dělat jednoduše, když to jde složitě ? .... ..