Stránka 73 z 80

Re: Čekání na kombík (universal) a cross

Napsal: stř kvě 08, 2019 20:56
od michael1983
Ahoj pred týždňom som bol v Ružomberku na servisnej prehliadke a pýtal som sa na bod 1.A servisak sa zatváril ze ani nepamätá ze kedy na posledy niekomu striekali dutiny. Ze na nových autách to nerobia. Ale ze nezaškodí to.Splietal mi niečo o troch nastrekoch. A na SW Cross by to bolo okolo 200€.A bod 3 merače ti vedia dať v Ružomberku originál Nissan 25€ kus ale zatial sa mi nepodarilo ich doma cez diagnostiku spustiť .Zapísanie do RJ stojí v RK na jednu sezónu 25€.Už mi to robili tam 2x.

Re: Čekání na kombík (universal) a cross

Napsal: stř kvě 08, 2019 21:01
od Dusan
Hlavne si treba rozmysliet ci davat prepisovat snimace v jednotke alebo kupit a naklonovat. Druha moznost je uzivatelsky privetivejsia.
Prehodis kolesa zresetujes to a hotovo.

Re: Čekání na kombík (universal) a cross

Napsal: stř kvě 08, 2019 21:18
od Tryas
Dusan, Tá druhá možnosť je to čo by som preferoval, tak to mám aj na Dacii. Michael, mohol by som sa opýtať celkovo na skúsenosti so servisom v Ružomberku?

Re: Čekání na kombík (universal) a cross

Napsal: čtv kvě 09, 2019 20:21
od Georgius
Tryas píše:Ešte som sa chcel spýtať či má nejaký význam tankovať benzín s vyšším oktánovým číslom napr. 98 alebo 100, a či odporúčate používať nejaké aditíva. (Chcel som editovať predchádzajúci príspevok len nevidím nikde na to nástroj)
Nevím jak na SK, ale v ČR se standardně do benzínu přidává biosložka. Z chalupy mám kousek na polské hranice, takže můžu porovnat.

Vesta jezdí na cokoliv nad 92 oktanů, Rusové testovali snad i výkon na brzdě a vycházelo jim 92/95 dost podobně, problém je, že speciál je 91 a ne 92 ... já jsem nízkooktanový benzín nezkoušel.

Subjektivně když přijedu na PL pumpu s CZ 95kou a natankuju PL 98, auto ožije. Když jsem u MEDOSu zkusil 98, tak mi to přišlo takové stejné. Rozdíl mezi polskou 98 a 95 je cítit, ale není kdovíjak velký. Verva 100 jede v podstatě stejně jako polská 98ka, takže ji používám jako dražší náhražku. Verva 100 také neobsahuje biosložku.

Takže na aditíva bych se vykašlal, ale bral palivo bez biosložky, jede to s ním líp.

Re: Čekání na kombík (universal) a cross

Napsal: pát kvě 10, 2019 09:29
od Tryas
Super, ďakujem. Ešte taká otázka, je to vhodné tankovať počas prvých 5 tisíc Km výlučne 100 oktán ? Teda či to bude mať kladný vplyv na zájazd vozidla. Podľa toho, čo som čítal, tak vyšší oktán znamená menej "klepania" (samovznietenia vplyvom rozťažnosti a tlaku), a teda odhadujem, že to má pozitívny vplyv na životnosť valcov, vstrekovačov a ventilov a pod.

Re: Čekání na kombík (universal) a cross

Napsal: pát kvě 10, 2019 11:40
od Vašátor
Je to naprostá blbost. 100 oktan diky vyššímu oktanovemu číslu (Verva 100 ma 98 oktanu) ma samozřejmě vyšší odolnost proti samozapalum a tudíž i proti klepání motoru. Ovšem myslet si, ze v moderním motoru někdy dojde k zaklepání, je hloupost. Od toho tam je čidlo klepání a spousta další elektroniky.
Celkem by mě i zajímalo, jestli je rozdíl mezi N95 a Vervou opravdu u moderního auta objektivně znatelný, či to je pouze subjektivní pocit. Nicméně myslím si, že pocitově nepomáhá vyšší oktanove číslo, jako spíš lepší aditivace a celková kvalita benzínu.

Re: Čekání na kombík (universal) a cross

Napsal: pát kvě 10, 2019 12:06
od Dusan
Az si kupis turbo poldecak, tak uvidis to klepanie aj na vlastne oci, ako pekne detomacne horenie olame kruzky z piesta. V najhorsom priade.

To je tak ked 1l 3valce maju kompresny pomer cez 10, a balancuju na hrane s predstihom. A az sa spalovaci priestor zanesie karbonom az vtedy je o samovznietenie postarane.
To potom zacina klepat vzdy. A tren prijemny hupavy pocit z jazdy ked jednotka ubera tlak turba a hybe z predstihom ked sa sem tam objavy detonacia.
To potom zacnes tankovat 100oktan, a kupovat vervu.

Hlavne super riedky olej aby to malo male straty, dobre mazalo a nedostavalo sa nad piest to je oriesok pre konstrukterov.

Myslim ze ladacky motor z 80 rokov tym to nebude trpiet, dost ze tam namontovali 2x katalizator

Re: Čekání na kombík (universal) a cross

Napsal: pát kvě 10, 2019 12:23
od Vašátor
Motorů jsem viděl hromadu, hromadu jsem jich i zgeneralkoval a věř mi, že nikdy za jejich destrukci nemohlo předepsané palivo.

Re: Čekání na kombík (universal) a cross

Napsal: pát kvě 10, 2019 12:25
od Cory
Na hrane detonacii balancuju vsetky motory, aj ten od Lady :!: Len tak mimochodom.

Re: Čekání na kombík (universal) a cross

Napsal: pát kvě 10, 2019 12:30
od Tryas
Čiže, aby som tomu rozumel správe, motoru a životnosti toho motora skôr pomôže vyššia kvalita benzínu a rôzne prímesy, ktoré do toho benzínu pridávajú benzínky, než to, že ten benzín ma 100 oktanov? Mne nejde o výkon, mne ide o to, aby ten motor (myslím konkrétne motor vo Veste) bol v čo najlepšej kondícii. (dúfam, že táto diskusia nie je moc OT)

Re: Čekání na kombík (universal) a cross

Napsal: pát kvě 10, 2019 12:41
od Cory
Pozri, ja som dlhodobo tankoval na UA z benzinky, ktora bola uprostred poľa. Uplna pohoda. Teraz mam 105tis. a motor slape. Posledne 2 roky vsak uz tankujem len na SK, takze to moze trochu skreslovat. Ano, v poslednej dobe som zaregistroval nejaky nizsi vykon, motor sa nechcel tocit. pred 200km som nalial do motora aditivum na cistenie sustavy a motor sa rozbehol. Ziadny strach. Vesta je stavana na 91 oktanovy benzin, jazdi na 95 a netrap sa.

Re: Čekání na kombík (universal) a cross

Napsal: pát kvě 10, 2019 12:51
od Tryas
Cory píše:Pozri, ja som dlhodobo tankoval na UA z benzinky, ktora bola uprostred poľa. Uplna pohoda. Teraz mam 105tis. a motor slape. Posledne 2 roky vsak uz tankujem len na SK, takze to moze trochu skreslovat. Ano, v poslednej dobe som zaregistroval nejaky nizsi vykon, motor sa nechcel tocit. pred 200km som nalial do motora aditivum na cistenie sustavy a motor sa rozbehol. Ziadny strach. Vesta je stavana na 91 oktanovy benzin, jazdi na 95 a netrap sa.
Ďakujem za odpoveď. Pýtal som sa na to celé aj preto lebo som si pozrel toto video https://www.youtube.com/watch?v=RaTfMsP-qVk (od cca 12tej minúty tam začína rozoberať motor) a trochu som sa obával či sa k takto zanesenému motoru nedá dopracovať aj tým, že tam budem tankovať nekvalitné palivo. Po rusky neviem ani zaťať, takže nerozumiem, čo v tom videu ten chlapík hovorí, ale predpokladal som, že za ten stav toho motora môže práve nekvalitný benzín.

Re: Čekání na kombík (universal) a cross

Napsal: pát kvě 10, 2019 13:45
od grafi2
nato, aby si zakarbonoval motor by si musel jazdiť na véééľmi nekvalitné palivo (také si nedovolí nikto u nás predávať). Alebo ho veľmi dusiť (no skôr podpáliš ventily).
Auto na videu ktoré si sem postol, malo problém už od výroby a to bola spotreba oleja 1L/2000km.

Re: Čekání na kombík (universal) a cross

Napsal: pát kvě 10, 2019 14:35
od Georgius
Taky jsem můj příspěvek myslel tak, že základ je žádný Babiš (biosložka) a pak už je jedno, jestli je oktanů 98 (PL) nebo 98 (Verva 100) ;-)

Re: Čekání na kombík (universal) a cross

Napsal: pát kvě 10, 2019 16:21
od Vašátor
Kdyby byl Natural 95 s biosložkou tak špatný, respektive měl škodit motoru, jezdil by na něj málo kdo. Pominu-li nízkou trvanlivost bio složky (2 měsíce), kdy se po relativně krátké době začne bio složka rozkládat a následně tedy může ucpat palivovou soustavu, není se čeho bát. Na Natural 95 s bio složkou jezdí v EU miliony vozidel. Všechny jezdí. A pokud nejsou delší dobu odstavené, není se vůbec čeho bát. Samozřejmě, že pro dlouhou výdrž motoru je palivo bez biosložky lepší. O tom žádná. Ale u jezdícího vozidla je ten rozdíl naprosto zanedbatelný.

Důležité je hlavně nepodceňovat kvalitu benzínu. Ovšem tu nemáme šanci poznat. Já tankuju především na levnějších benzínkách a zatím jsem měl problém s palivem pouze dvakrát. Z toho jednou na noname benzínce a podruhé na červené Benzině (a to teda auto na nízké otáčky vůbec nechtělo jet, problém zmizel po 100km a dotankování nádrže).